ESA Garant Asistent - Ochrana před riziky koupě vozu na inzerát

V České republice se každoročně prodá cca 600.000 ojetých vozidel. Více než 300.000 z nich si občané prodají mezi sebou, tedy bez účasti autobazaru nebo jiného zprostředkovatele. Právě takové transakce jsou však nejvíce rizikové. Často chybí kvalitní smlouva, popis technického stavu nebo prověření vozidla v databázích odcizených vozidel. Kupující je navíc velmi často laik, který nemá možnost posoudit skutečný technický stav vozidla. Drtivá většina kupujících proto spoléhá na informace od původního majitele. Bohužel, ne vždy jsou tyto informace pravdivé a objektivní. Tisíce nových majitelů ojetého vozu tak každoročně řeší spory s původním vlastníkem soudní cestou. Služba ESA Garant Asistent od společnosti Auto ESA může takovým problémům předejít, neboť nabízí nejen kvalifikované a objektivní posouzení technického stavu vozidla, ale také prověření jeho právní nezávadnosti.

„Většina kupujících ojetých vozidel jsou techničtí laici, tedy velmi často bez reálné možnosti ověřit si skutečný technický stav vozidla,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a dodává: „Se službou ESA Garant Asistent proto chceme vyjít vstříc těm občanům, kteří si vyhlédli ojeté vozidlo jinde než v autobazaru a přesto chtějí mít vůz prověřený nezávislým odborníkem.“

Princip služby je naprosto jednoduchý. Stačí, aby prodávající a kupující přijeli s vozidlem na jakoukoli pobočku Auto ESA a objednali si program ESA GARANT ASISTENT. Proškolení pracovníci vozidlo na počkání detailně prohlédnou a prověří jej v dostupných registrech. Výsledkem kontroly je pak čtyřstránkový Protokol o zjištěném stavu vozidla, kde je detailně popsán nejen stav všech důležitých součástí vozu, ale také informace z jednotlivých registrů. Kontrolují se především následující položky:

  • Motor a palivový systém
  • Spojka a převodovka
  • Řízení, poloosy, nápravy a tlumiče
  • Brzdy
  • Výfukový systém
  • Chladící systém
  • Elektroinstalace
  • Interiér
  • Pneumatiky
  • Opravy a lakování karosérie

Pracovníci Auto ESA vozidlo zároveň prověří ve všech dostupných databázích, aby zjistili skutečný stav ujetých kilometrům, případně, zda vozidlo není vedeno jako odcizené, nebo zda není předmětem zástavy, případně exekuce. Celá prohlídka trvá přibližně 120 minut a je zpoplatněna částkou od 1.490,-Kč za variantu Mini. Více o jednotlivých programech na www.autoesa.cz

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků