ESA Garant Asistent - Ochrana před riziky koupě vozu na inzerát

V České republice se každoročně prodá cca 600.000 ojetých vozidel. Více než 300.000 z nich si občané prodají mezi sebou, tedy bez účasti autobazaru nebo jiného zprostředkovatele. Právě takové transakce jsou však nejvíce rizikové. Často chybí kvalitní smlouva, popis technického stavu nebo prověření vozidla v databázích odcizených vozidel. Kupující je navíc velmi často laik, který nemá možnost posoudit skutečný technický stav vozidla. Drtivá většina kupujících proto spoléhá na informace od původního majitele. Bohužel, ne vždy jsou tyto informace pravdivé a objektivní. Tisíce nových majitelů ojetého vozu tak každoročně řeší spory s původním vlastníkem soudní cestou. Služba ESA Garant Asistent od společnosti Auto ESA může takovým problémům předejít, neboť nabízí nejen kvalifikované a objektivní posouzení technického stavu vozidla, ale také prověření jeho právní nezávadnosti.

„Většina kupujících ojetých vozidel jsou techničtí laici, tedy velmi často bez reálné možnosti ověřit si skutečný technický stav vozidla,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a dodává: „Se službou ESA Garant Asistent proto chceme vyjít vstříc těm občanům, kteří si vyhlédli ojeté vozidlo jinde než v autobazaru a přesto chtějí mít vůz prověřený nezávislým odborníkem.“

Princip služby je naprosto jednoduchý. Stačí, aby prodávající a kupující přijeli s vozidlem na jakoukoli pobočku Auto ESA a objednali si program ESA GARANT ASISTENT. Proškolení pracovníci vozidlo na počkání detailně prohlédnou a prověří jej v dostupných registrech. Výsledkem kontroly je pak čtyřstránkový Protokol o zjištěném stavu vozidla, kde je detailně popsán nejen stav všech důležitých součástí vozu, ale také informace z jednotlivých registrů. Kontrolují se především následující položky:

  • Motor a palivový systém
  • Spojka a převodovka
  • Řízení, poloosy, nápravy a tlumiče
  • Brzdy
  • Výfukový systém
  • Chladící systém
  • Elektroinstalace
  • Interiér
  • Pneumatiky
  • Opravy a lakování karosérie

Pracovníci Auto ESA vozidlo zároveň prověří ve všech dostupných databázích, aby zjistili skutečný stav ujetých kilometrům, případně, zda vozidlo není vedeno jako odcizené, nebo zda není předmětem zástavy, případně exekuce. Celá prohlídka trvá přibližně 120 minut a je zpoplatněna částkou od 1.490,-Kč za variantu Mini. Více o jednotlivých programech na www.autoesa.cz

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků