EPA vyšetřuje i motory 3.0 TDI, podle VW ale tajný software neobsahují

Kauza Dieselgate nebere konce. Tentokrát se v zájmu regulátorů ocitly šestiválcové třílitry, o kterých se v této souvislosti hovořilo už dříve.
EPA vyšetřuje i motory 3.0 TDI, podle VW ale tajný software neobsahují

Kauza Dieselgate, tedy úmyslné obcházení emisních zkoušek Volkswagenem, nabrala přes noc nový impuls. Americké instituce EPA (Agentura na ochranu životního prostředí) a CARB (kalifornský úřad, který má v kompetenci čistotu ovzduší) včera informovaly Volkswagen, že objevily nedovolený software i v motorech 3.0 TDI. Toto podezření se objevilo již koncem září. Automobilka ho ovšem odmítá.

Podle úřadů se problém týká Volkswagenu Touareg modelového roku 2014. Porsche Cayenne 2015 a Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, a Q5 modelového roku 2016. Celkem má být v Americe dotčeno asi 10 000 aut. 

EPA: Emise jsou až devětkrát vyšší

Jednotka 3.0 TDI vykazuje podle EPA až devětkrát vyšší emise NOx, než povolují normy. 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

„Když vozidlo zaznamená, že prochází procedurou federální zkoušky měření emisí, pracuje v režimu nízkých emisí NOx. V tomto módu vozidlo splňuje emisní normy. Přesně jednu sekundu po dokončení úvodní fáze standardní zkušební procedury však vozidlo okamžitě změní několik provozních parametrů, které zvýší emise NOx, a software naznačuje, že (vozidlo) přechází do normálního režimu, v němž se emise NOx zvýší oproti normě EPA až devětkrát v závislosti na konkrétním voze a provozních podmínkách. V jiných zkouškách, při nichž není vozidlo vystaveno podmínkám podobným začátku federální zkušební procedury, jsou emise vyšší již od začátku,“ píše se v obvinění, které EPA a CARB adresovaly společnostem Volkswagen AG, Audi AG, Volkswagen Group of America, Inc., Porsche AG a Porsche Cars North America. 

VW: Žádný nedovolený software v motorech není

Volkswagen reagoval na zprávu amerických úřadů prohlášením, ve kterém obvinění odmítl: „Americká Agentura na ochranu životního prostředí (EPA) informovala v pondělí Volkswagen Aktiengesellschaft, že vozy s motory V6 TDI mají softwarovou funkci, která nebyla v žádosti (o homologaci, pozn.) dostatečně popsána. Volkswagen AG by rád zdůraznil, že ve vznětových pohonných jednotkách 3,0 V6 není nainstalován žádný software, který by měnil emisní charakteristiku nedovoleným způsobem. Volkswagen bude na úplném vyjasnění této záležitosti s EPA plně spolupracovat.“

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Klíčová je formulace „nedovoleným způsobem“. Volkswagen přímo nepopřel, že se řídicí jednotky motorů 3.0 TDI snaží na emisní zkoušku vyzrát, ale patrně tak činí způsobem, který právníci a technici Volkswagenu považují za obhajitelný. Otázkou je, jestli se jim podaří přesvědčit o tom i americké úřady. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků