E.ON umožňuje řidičům za stlačený plyn platit nově CCS kartou

Co nejvíce zjednodušit tankování se snaží majitelům automobilů na stlačený zemní plyn společnost E.ON.  Například v areálu plnicí stanice ve Vrbenské ulici v Českých Budějovicích mohli řidiči dosud platit pouze E.ON CNG kartou nebo platební kartou, od února letošního roku už však zařízení akceptuje i platební karty CCS. „Kartou CCS je už možné platit ta-ké v plnicích stanicích v Humpolci a Brně, které provozuje společnost E.ON Energie,“ uvedl mluvčí společnosti E.ON Vladimír Vácha.

Společnost E.ON Energie se tak stala prvním provozovatelem bezobslužné CNG plnicí stanice, který umožňuje platbu CCS kartou.  E.ON zároveň plánuje umožnit tuto službu na všech nově otevřených CNG plnících stanicích, které bude sám provozovat.

E.ON  provozuje svou první plnící stanici na zemní plyn od roku 2002 v Českých Budějovicích, kde byla postavena v areálu společnosti. V té době sloužila především k plnění firemních vozidel, která byla hlavně vyba-vována vestavbou technologie CNG. V následujících letech byla uzavřena smlouva na dodávky CNG se společností OSNADO spol. s.r.o. Byly vybu-dovány dvě plnící stanice ve Svobodě nad Úpou a Úpici. Stanice slouží i pro širokou veřejnost a přispívají k čistšímu ovzduší v dané oblasti.

V současnosti je v síti 50 plnících stanic a mnoho dalších je ve vý-stavbě.  Optimální počet stanic CNG v ČR však počítá s číslem 150 – 200. Nově jsou budovány plnící stanice v prostorech veřejných čerpacích stanic. ČR je relativně malá země a dá se přejet s plnou nádrží najednou od Ostravy po Rozvadov. Problém mohou mít však ti, kteří se pohybují pouze na lokální úrovni, kde stanice není, nebo je pouze jedna, která může v případě výpadku dodávky omezit užití vozidla. „E.ON se chce podílet na rozšíření sítě, alespoň na úrovni okresních měst,“ nastínil vizi do blízké budoucnosti Vla-dimír Vácha.
 
CNG se dostává stále více do povědomí jak podnikatelů, tak i do-mácností. Množství odebraného stlačeného zemního plynu vzrostlo mezi-ročně skoro dvojnásobně a další zvýšení prodeje CNG se očekává s nástupem avizovaného vozu ŠKODA OCTAVIA G – TEC, jehož výroba bude zahájena krátce po skončení Autosalonu v Ženevě. Vloni se prodalo v ČR téměř 22 mil. kubíků zemního plynu, což je ekvivalentem 22 mil. litru benzínu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků