„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmem „Engine Swap“ si většinou představíme nějaké zcela obyčejné auto (třeba Ladu) osazené neobyčejným motorem (například ze Subaru WRX STI). Cílem je zkrátka nasadit podstatně výkonnější motor do auta, které nic podobného sériově nikdy nemělo a výsledek rozhodně nemá být ekologický. V Ohiu ovšem aktuálně vzniká takový „Engine Swap“ naruby. Jistý inženýr chce spojit karoserii starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius+.

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Příběh to je celkem prostý. Tento konkrétní inženýr dostal konkrétní Pontiac Firebird v roce 1979, prožil s ním mládí, ale auto začalo časem výrazně stárnout. Pokusy o renovaci nebyly úspěšné, protože se ukázalo, že je vůz v mnohem horším stavu, než vypadá. Z domu ale jít nemohl, a tak přišel nápad postavit karoserii na nějaký moderní základ. A rovnou třeba hybridní.

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Vznikla tak myšlenka stvořit hybridní Pontiac Firebird, která brzy nabrala konkrétní podobu. Po menším pátrání se ukázala jako nejvhodnější Toyota Prius+, protože její rozvor náprav, rozchod i velikost kol jsou velmi blízko původnímu Pontiacu.

Následovalo řezání Priusu, řezání Pontiacu a skládání toho všeho dohromady. Výsledek ještě není hotový, ale přesto je velmi zajímavý, i když by mnoho fanoušků zaručeně vidělo raději důkladnou renovaci původního auta. Uvidíme, jak to celé nakonec dopadne. Postup této přestavby můžete sledovat na ecomodder.com.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků