„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmem „Engine Swap“ si většinou představíme nějaké zcela obyčejné auto (třeba Ladu) osazené neobyčejným motorem (například ze Subaru WRX STI). Cílem je zkrátka nasadit podstatně výkonnější motor do auta, které nic podobného sériově nikdy nemělo a výsledek rozhodně nemá být ekologický. V Ohiu ovšem aktuálně vzniká takový „Engine Swap“ naruby. Jistý inženýr chce spojit karoserii starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius+.

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Příběh to je celkem prostý. Tento konkrétní inženýr dostal konkrétní Pontiac Firebird v roce 1979, prožil s ním mládí, ale auto začalo časem výrazně stárnout. Pokusy o renovaci nebyly úspěšné, protože se ukázalo, že je vůz v mnohem horším stavu, než vypadá. Z domu ale jít nemohl, a tak přišel nápad postavit karoserii na nějaký moderní základ. A rovnou třeba hybridní.

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Vznikla tak myšlenka stvořit hybridní Pontiac Firebird, která brzy nabrala konkrétní podobu. Po menším pátrání se ukázala jako nejvhodnější Toyota Prius+, protože její rozvor náprav, rozchod i velikost kol jsou velmi blízko původnímu Pontiacu.

Následovalo řezání Priusu, řezání Pontiacu a skládání toho všeho dohromady. Výsledek ještě není hotový, ale přesto je velmi zajímavý, i když by mnoho fanoušků zaručeně vidělo raději důkladnou renovaci původního auta. Uvidíme, jak to celé nakonec dopadne. Postup této přestavby můžete sledovat na ecomodder.com.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2002
Stav: 91 890 km
Cena: 56 000 Kč
Toyota Verso 2
Rok výroby: 2013
Stav: 42 507 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2011
Stav: 89 641 km
Cena: 136 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2012
Stav: 28 458 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků