„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmem „Engine Swap“ si většinou představíme nějaké zcela obyčejné auto (třeba Ladu) osazené neobyčejným motorem (například ze Subaru WRX STI). Cílem je zkrátka nasadit podstatně výkonnější motor do auta, které nic podobného sériově nikdy nemělo a výsledek rozhodně nemá být ekologický. V Ohiu ovšem aktuálně vzniká takový „Engine Swap“ naruby. Jistý inženýr chce spojit karoserii starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius+.

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Příběh to je celkem prostý. Tento konkrétní inženýr dostal konkrétní Pontiac Firebird v roce 1979, prožil s ním mládí, ale auto začalo časem výrazně stárnout. Pokusy o renovaci nebyly úspěšné, protože se ukázalo, že je vůz v mnohem horším stavu, než vypadá. Z domu ale jít nemohl, a tak přišel nápad postavit karoserii na nějaký moderní základ. A rovnou třeba hybridní.

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Vznikla tak myšlenka stvořit hybridní Pontiac Firebird, která brzy nabrala konkrétní podobu. Po menším pátrání se ukázala jako nejvhodnější Toyota Prius+, protože její rozvor náprav, rozchod i velikost kol jsou velmi blízko původnímu Pontiacu.

Následovalo řezání Priusu, řezání Pontiacu a skládání toho všeho dohromady. Výsledek ještě není hotový, ale přesto je velmi zajímavý, i když by mnoho fanoušků zaručeně vidělo raději důkladnou renovaci původního auta. Uvidíme, jak to celé nakonec dopadne. Postup této přestavby můžete sledovat na ecomodder.com.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků