„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmem „Engine Swap“ si většinou představíme nějaké zcela obyčejné auto (třeba Ladu) osazené neobyčejným motorem (například ze Subaru WRX STI). Cílem je zkrátka nasadit podstatně výkonnější motor do auta, které nic podobného sériově nikdy nemělo a výsledek rozhodně nemá být ekologický. V Ohiu ovšem aktuálně vzniká takový „Engine Swap“ naruby. Jistý inženýr chce spojit karoserii starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius+.

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Příběh to je celkem prostý. Tento konkrétní inženýr dostal konkrétní Pontiac Firebird v roce 1979, prožil s ním mládí, ale auto začalo časem výrazně stárnout. Pokusy o renovaci nebyly úspěšné, protože se ukázalo, že je vůz v mnohem horším stavu, než vypadá. Z domu ale jít nemohl, a tak přišel nápad postavit karoserii na nějaký moderní základ. A rovnou třeba hybridní.

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Vznikla tak myšlenka stvořit hybridní Pontiac Firebird, která brzy nabrala konkrétní podobu. Po menším pátrání se ukázala jako nejvhodnější Toyota Prius+, protože její rozvor náprav, rozchod i velikost kol jsou velmi blízko původnímu Pontiacu.

Následovalo řezání Priusu, řezání Pontiacu a skládání toho všeho dohromady. Výsledek ještě není hotový, ale přesto je velmi zajímavý, i když by mnoho fanoušků zaručeně vidělo raději důkladnou renovaci původního auta. Uvidíme, jak to celé nakonec dopadne. Postup této přestavby můžete sledovat na ecomodder.com.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků