„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmem „Engine Swap“ si většinou představíme nějaké zcela obyčejné auto (třeba Ladu) osazené neobyčejným motorem (například ze Subaru WRX STI). Cílem je zkrátka nasadit podstatně výkonnější motor do auta, které nic podobného sériově nikdy nemělo a výsledek rozhodně nemá být ekologický. V Ohiu ovšem aktuálně vzniká takový „Engine Swap“ naruby. Jistý inženýr chce spojit karoserii starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius+.

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Rapid V6,  Žiguli WRX STi, Zastava V8 a další auta s vyměněnými motory

Příběh to je celkem prostý. Tento konkrétní inženýr dostal konkrétní Pontiac Firebird v roce 1979, prožil s ním mládí, ale auto začalo časem výrazně stárnout. Pokusy o renovaci nebyly úspěšné, protože se ukázalo, že je vůz v mnohem horším stavu, než vypadá. Z domu ale jít nemohl, a tak přišel nápad postavit karoserii na nějaký moderní základ. A rovnou třeba hybridní.

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Vznikla tak myšlenka stvořit hybridní Pontiac Firebird, která brzy nabrala konkrétní podobu. Po menším pátrání se ukázala jako nejvhodnější Toyota Prius+, protože její rozvor náprav, rozchod i velikost kol jsou velmi blízko původnímu Pontiacu.

Následovalo řezání Priusu, řezání Pontiacu a skládání toho všeho dohromady. Výsledek ještě není hotový, ale přesto je velmi zajímavý, i když by mnoho fanoušků zaručeně vidělo raději důkladnou renovaci původního auta. Uvidíme, jak to celé nakonec dopadne. Postup této přestavby můžete sledovat na ecomodder.com.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků