Enge úspěšně absolvoval testy pro Prost

Tomáš Enge se během testů pro tým Prost ukázal ve velmi dobrém světle a má velkou šanci hájit barvy tohoto týmu v nadcházející VC Itálie.
Enge úspěšně absolvoval testy pro Prost
Tým Prost Acer v pátek úspěšně zakončil své třídenní testy na francouzském okruhu v Magny-Cours. Jedním z testovacích jezdců byl Čech Tomáš Enge, který bude v Prostu tuto úlohu plnit až do konce letošní sezóny. Enge testoval vůz ve středu a ve čtvrtek, v pátek jeho povinnosti převzal Heinz-Harald Frentzen.

Na středu naplánoval tým Engemu zvláštní program, který měl prověřit jeho schopnosti a dal mu možnost zvyknout si na nový vůz. Program byl dále zaměřen na testování aerodynamických prvků zadního přítlačného křídla. Liberecký rodák odkroužil celkem 63 kol s nejlepším časem 1:16.330 sekundy.

Během čtvrtečních jízd Enge zkoušel různá aerodynamická nastavení a především různé směsi pneumatik Michelin. Během dne najel celkem 57 kol a dosáhl času 1:15.541 sekundy. Tento čas by v kvalifikaci na letošní velkou cenu Francie znamenal 18. místo, byl by dokonce o 233 setin sekundy lepší, než čas tehdejší jedničky Prostu Jeana Alesiho. O výjimečnosti Engeho výkonu svědčí i fakt, že Heinz-Harald Frentzen dokázal během pátku zajet pouze nepatrně lepší čas 1:15.408.

Dobrý dojem zanechal Enge i v Johnu Waltonovi, sportovnímu řediteli týmu Prost. Ten po skončení testů mimo jiné řekl: "Všichni jsme byli dojati jeho výkonem, jeho schopností předávat inženýrům technické informace a způsobem, jakým se dokáže vžít do zadaného úkolu. První den se hlavně sžil s vozem a zajel svůj nejlepší čas na tvrdých pneumatikách a s množstvím paliva jako v závodě. Ve druhém dni testoval drobné aerodynamické prvky, které použijeme příští týden v Monze a porovnával různé závodní pneumatiky. Heinz-Harald měl rovněž bezproblémový den, a proto to pro náš tým byla velmi přínosná a úspěšná akce."

Pro samotného Tomáše Engeho byly tyto testy velkou zkušeností a zážitkem. Druhý den testů komentoval slovy: "Zkoušeli jsme jet na tvrdší i měkčí směsi delší dobu, se změnou stavu pneumatik se samozřejmě mění jízdní vlastnosti auta a při těchto směsích pneumatik to bylo zapotřebí vyzkoušet. Pochopitelně jsem si více, než první den, zkoušel například později brzdit nebo jiné průjezdy zatáčkami. Všechno je to o zkušenosti, člověk musí hodně jezdit, aby své reakce lépe zažil. Jezdit s trakční kontrolou závodního vozu je výrazný jezdecký zážitek a samozřejmě pro mě velká zkušenost."

Enge má tak po zranění druhého pilota Prostu, Luciana Burtiho, velkou šanci zúčastnit se již velké ceny Itálie jako pilot formule 1. Vše je zatím stále spekulací, ale fakt, že Enge v Magny-Cours testoval starty a zastávky v boxech mnohé napovídá. Skutečnost, zda Tomáš v Monze pojede či nikoli, bude definitivně potvrzena nebo vyvrácena až na tiskové konferenci v pondělí 10. září. (tedy, dnes)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků