Enge s vozem Aston Martin. Čeká ho boj o titul v šampionátu GT1

Tento víkend nezačíná jen světový šampionát formule 1. Prvním závodem v Abú Zabí odstartuje i seriál mistrovství světa vozů GT1. V něm se mezi osmnácti posádkami představí i trojice českých pilotů.

Tradičním účastníkem je Tomáš Enge, který i v letošním roce hájí barvy německé stáje Young Driver AMR ve voze Aston Martin DBR9. Jediný Čech, který jel závod F1, myslí společně se svým kolegou Alexem Müllerem na celkové vítězství v šampionátu. Chce tak vylepšit loňský výsledek, kdy s Darrenem Turnerem skončili čtvrtí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Engeho Aston Martin při přípravě na úvodní závod šampionátu

Proti loňsku se šampionát FIA GT1 World Championship liší v několika detailech. „Komisaři upravili všechny vozy tak, aby se startovní pole co nejvíc vyrovnalo. Náš Aston Martin dostal navíc deset kilo. Změnila se i aerodynamika. Zadní křídlo bylo vráceno do původní polohy z roku 2009, tedy o 100 milimetrů výše a o 50 dozadu, čímž se nám zvýší přítlak. Jiný je také přední nárazník,“ řekl k novinkám liberecký závodník.

„Nové jsou i jednotné pneumatiky Michelin. Francouzští vývojáři se snažili připravit obutí, které vydrží podstatně víc než dřív. Myslím, že na letošní úvodní podnik jsme připraveni lépe než loni.“ Podmínky ve Spojených arabských emirátech jsou v těchto dnech doslova tropické. „Teploty se přes den pohybují okolo třiceti stupňů Celsia, asfalt na okruhu Yas Marina dokonce okolo pětačtyřiceti, což autům moc nesvědčí,“ konstatoval Enge, o jehož kariéře se více dočtete na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záběry ze závodiště Yas Marina v Abú Zabím kde se jezdí i F1

Kromě zkušeného rutinéra se v šampionátu objeví i Martin Matzke a Jiří Janák. Prvně jmenovaný je členem týmu Belgian Racing a spolu se Srbem Milošem Pavlovičem budou usedat do Fordu GT. Janák pojede s vozem Lamborghini Murciélagos a jeho parťákem ve stáji Swiss Racing je Švéd Max Nilsson.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků