Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Štítky, které se v roce 2012 objevily na všech pneumatikách, mají ulehčit výběr nového pláště. Jedním ze tří parametrů je hodnocení valivého odporu, respektive vlivu na spotřebu paliva. Jak velké jsou praktické rozdíly? Společnost Emissions Analytics provedla menší pokus s jasným závěrem. S výjimkou dálnice jsou takové pneumatiky k ničemu.

Konkrétně byl test proveden s pneumatikami o velikosti 175/70 R14, přičemž jedna sada byla hodnocena písmenem B a druhá písmenem F. Připomeňme, že stupnice zná písmena od A po G. Maximální rozdíl ve spotřebě mezi pneumatikami A a G má být podle oficiálních informací až 7,5 %.

EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu

EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu

Lidé od Emissions Analytics měřili v rychlostech od 32 km/h do 113 km/h. Průměrný rozdíl mezi testovanými pneumatikami činil na spotřebě 3,8 %. Do zhruba 90 km/h je rozdíl v podstatě nulový, až ve vyšších rychlostech se začne naplno projevovat nižší valivý odpor. Ve 113 km/h byl naměřen rozdíl 12,9 %.

Jinak řečeno, pokud nejezdíte každý den na dálnici, pozitivní vliv pneumatik s nízkým valivým odporem na nižší spotřebě nepoznáte. Paradoxem je, že automobilky rády dávají tyto „ekologické“ pneumatiky na hybridy, jejichž doménou je jízda po městě.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků