Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Štítky, které se v roce 2012 objevily na všech pneumatikách, mají ulehčit výběr nového pláště. Jedním ze tří parametrů je hodnocení valivého odporu, respektive vlivu na spotřebu paliva. Jak velké jsou praktické rozdíly? Společnost Emissions Analytics provedla menší pokus s jasným závěrem. S výjimkou dálnice jsou takové pneumatiky k ničemu.

Konkrétně byl test proveden s pneumatikami o velikosti 175/70 R14, přičemž jedna sada byla hodnocena písmenem B a druhá písmenem F. Připomeňme, že stupnice zná písmena od A po G. Maximální rozdíl ve spotřebě mezi pneumatikami A a G má být podle oficiálních informací až 7,5 %.

EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu

EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu

Lidé od Emissions Analytics měřili v rychlostech od 32 km/h do 113 km/h. Průměrný rozdíl mezi testovanými pneumatikami činil na spotřebě 3,8 %. Do zhruba 90 km/h je rozdíl v podstatě nulový, až ve vyšších rychlostech se začne naplno projevovat nižší valivý odpor. Ve 113 km/h byl naměřen rozdíl 12,9 %.

Jinak řečeno, pokud nejezdíte každý den na dálnici, pozitivní vliv pneumatik s nízkým valivým odporem na nižší spotřebě nepoznáte. Paradoxem je, že automobilky rády dávají tyto „ekologické“ pneumatiky na hybridy, jejichž doménou je jízda po městě.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků