Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Štítky, které se v roce 2012 objevily na všech pneumatikách, mají ulehčit výběr nového pláště. Jedním ze tří parametrů je hodnocení valivého odporu, respektive vlivu na spotřebu paliva. Jak velké jsou praktické rozdíly? Společnost Emissions Analytics provedla menší pokus s jasným závěrem. S výjimkou dálnice jsou takové pneumatiky k ničemu.

Konkrétně byl test proveden s pneumatikami o velikosti 175/70 R14, přičemž jedna sada byla hodnocena písmenem B a druhá písmenem F. Připomeňme, že stupnice zná písmena od A po G. Maximální rozdíl ve spotřebě mezi pneumatikami A a G má být podle oficiálních informací až 7,5 %.

Pneumatiky | Byznys | Názory

EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu

Lidé od Emissions Analytics měřili v rychlostech od 32 km/h do 113 km/h. Průměrný rozdíl mezi testovanými pneumatikami činil na spotřebě 3,8 %. Do zhruba 90 km/h je rozdíl v podstatě nulový, až ve vyšších rychlostech se začne naplno projevovat nižší valivý odpor. Ve 113 km/h byl naměřen rozdíl 12,9 %.

Jinak řečeno, pokud nejezdíte každý den na dálnici, pozitivní vliv pneumatik s nízkým valivým odporem na nižší spotřebě nepoznáte. Paradoxem je, že automobilky rády dávají tyto „ekologické“ pneumatiky na hybridy, jejichž doménou je jízda po městě.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků