Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Štítky, které se v roce 2012 objevily na všech pneumatikách, mají ulehčit výběr nového pláště. Jedním ze tří parametrů je hodnocení valivého odporu, respektive vlivu na spotřebu paliva. Jak velké jsou praktické rozdíly? Společnost Emissions Analytics provedla menší pokus s jasným závěrem. S výjimkou dálnice jsou takové pneumatiky k ničemu.

Konkrétně byl test proveden s pneumatikami o velikosti 175/70 R14, přičemž jedna sada byla hodnocena písmenem B a druhá písmenem F. Připomeňme, že stupnice zná písmena od A po G. Maximální rozdíl ve spotřebě mezi pneumatikami A a G má být podle oficiálních informací až 7,5 %.

EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu

EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu

Lidé od Emissions Analytics měřili v rychlostech od 32 km/h do 113 km/h. Průměrný rozdíl mezi testovanými pneumatikami činil na spotřebě 3,8 %. Do zhruba 90 km/h je rozdíl v podstatě nulový, až ve vyšších rychlostech se začne naplno projevovat nižší valivý odpor. Ve 113 km/h byl naměřen rozdíl 12,9 %.

Jinak řečeno, pokud nejezdíte každý den na dálnici, pozitivní vliv pneumatik s nízkým valivým odporem na nižší spotřebě nepoznáte. Paradoxem je, že automobilky rády dávají tyto „ekologické“ pneumatiky na hybridy, jejichž doménou je jízda po městě.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků