Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

RGRGG  |  27. 06. 2013 15:33

A NEJVĚTŠÍ SRANDA JE, ŽE DNEŠNÍ AUTA DALEKO PŘESAHUJÍ I TY SOUČASNÉ NORMY. jEDINÝ DŮVOD PROČ TO PAPÍROVĚ VYCHÁZÍ JE, ŽE LŽOU O ŽRAVOSTI. TAK ŽE POKUD UPRAVÝ SYSTÉM MĚŘENÍ PALIVA ABY ODPOVÍDAL REÁLU A BUDOU SE CHTÍT DOSTAT NA NOVÉ NORMY TAK NEMAJI ŠANCI.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  27. 06. 2013 16:11

Nemyslím, že máš pravdu v tom, že by lhali. Oni pouze využívají možností, které jim normy nabízejí. To jim ale nelze míz za zlé, když jsou tlačení ke zdi nesmyslnými příkazy a podmínkami.

Odpovědět  |   | 
st  |  27. 06. 2013 15:33

Kdyby se místo nesmyslné honby za snižováním vypouštěného CO2 raději se orgány EU hnali za snižováním reálné spotřeby...
Co z toho jako spotřebitel mám, že mé auto má sice nižší emise, ale vyšší spotřebu? Že místo spolehlivého a větší údržbu nevyžadujícího motoru bez problémů "polykajícího" sta tisíce km mám "ekologickou" turbem vyhoněný šicí stroj, který má neustále problémy tu s tubrem, tu se vstřiky, tu s praskáním hlav... o filtru pevných částic ani nemluvě....

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  27. 06. 2013 16:15

Říkám to všem dízlistům benz´ín je lacinější když si na dehtu spočítáš ty kraviny tak sto pade tis to jistí ty opravy že. To je fůra paliva.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  27. 06. 2013 17:09

Hmmm, tak to je pekna blbost, spolehlive atmosfericky plnene 4valce, 6 valce jsou nahrazovany turbenyma dvou, tri a ctyrvalcema.....
Servis vychazi nastejno s ropou...

Odpovědět  |   | 
st  |  28. 06. 2013 09:26

Tady bych dovolil nesouhlasit. Protože to co nazýváte kraviny mají i dnešní turbobenzíny. Tedy krom filtru pevných částic. Ale všeho dočasu... Navíc rozdíly při normální jízdě jsou propastné.

Odpovědět  |   | 
Petulka  |  27. 06. 2013 19:33

Vtip je v tom, ze spotreba = emise COx. Nizsi emise, nizsi spotreba a naopak. Ty emise nevznikaji jen tak z niceho, ale z uhlovodiku, ktere se v motoru spaluji, takze mezi temito velicinami je prima umera.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  27. 06. 2013 21:45

Jenže nízkoobjemový motor má nízkous potřebu a emise pouze v režimu, který vyžaduje test. V reálném provozu má pak motor s vyšším objemem nižší spotřebu a tudíž i emise než downsizingový skřet se dvěma turby.

Odpovědět  |   | 
st  |  28. 06. 2013 09:28

A jak my vysvětlíte, že motory s nižší emisní třídí mají v reálném provozu nižší spotřebu než ty s vyšší emisní třídou?
Osobně mě mi přijde motor co bere 5 litrů paliva ekologičtější jak ten co jezdí řekněme za 6,5.

Odpovědět  |   | 
Milda  |  28. 06. 2013 09:48

Právě ti to vysvětlil...

Odpovědět  |   | 
martin  |  27. 06. 2013 20:21

Keby sa radsej eurodebili viac zaujimali o juzne ciganske ekonomiky, nez o emisie aut. Je to jedno velke pokrytectvo.
Navyse, priemysel vypusta ovela via sr*ciek, nez vsetky auta dokopy, a co vymysleli? Ti, co nezvladnu zasr*t ovzdusie tak, ako im prinalezia kvoty, ich mozu predat, aby tie sr*cky vypustil do vzduchu niekto iny. Ved to je absurdne.

Odpovědět  |   | 
Petr Sidak  |  27. 06. 2013 16:36

Tahle honba za emisemi, bude mít jediný efekt, bude se příroda ničit ještě víc. Emise snížíte snížením objemu, ale aby auto jelo, musí se tomu malému objemu pomoci velkým turbem a jelikož je krize a tlak na snižování nákladů roste, tak prostě necháme ten minimotůrek bez úprav. Výsledek mizivá spolehlivost a výdrž a nutnost každých 5 let měnit automobil. Takže místo jednoho auta na 10 - 15 let za stejnou dobu vystřídáte tři. Tak kde je ta ekologie ?

Je to pouze nástroj, jak se EU snaží zvýhodňovat lokální automobilky.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  27. 06. 2013 16:57

cele je to samozrejme velke divadlo. Vyrobcovia a EU (koho zaujmy tato institucia chrani snad vsetci dobre vieme) hraju jeden velky teater len aby si nahnali ksefty a ludi vytiahli zo starych ale spolahlivych kar. Naoko si ponadavaju, za kulisou sa budu nadsene objimat.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  27. 06. 2013 21:46

Mýliš se. Tohle v žádném případě neslouží k tomu, aby tě vytáhli ze staré spolehlivé káry. Řekl bych, že spíše naopak.

Odpovědět  |   | 
řidič  |  27. 06. 2013 17:28

podívejte se na to z druhé strany, velké motory v posledních dvaceti letech rostou, zatímco průměrná rychlost -nejen ve městech se snižuje, díky nárůstu aut, lidí ve městech, křižovatek a podobně. Takže, ony ty velké motory fakticky potřeba nejsou, jen si to nechceme přiznat!
Na druhé straně, to samé Německo svým jednostranným rozhodnutím o směřování své energetiky od jádra k FVE v březnu 2011 v podstatě zničilo trh s elektřinou, a obhajovalo to tím samým-rozvoj FVE přinese vývoj nových technologií a zaměstná x statisíců pracovníků.. Nyní jim EK oplácí stejnou mincí, navíc na rozdíl od jejich nesmyslného rozhodnutí, přijatého ze dne na den, mají Němci pa přípravu 7 let.
A dále- všichni víme, že budoucnost hybridům a malým turbům a jiným alternativním pohonům patří, tak to vezměme na vědomí.

Odpovědět  |   | 
martin  |  27. 06. 2013 20:26

Ci su, alebo nie su potrebne, nam neprislucha hodnotit. Aj tie velke motory sa predavaju. Je sice pravda, z velke motory viac zeru, ale aj za to nieco ponukaju. Ale ja si napriklad litrovu karikaturu motora od Forda nikdy nekupim, to je ruska ruleta na 200tisic kilometrov. Ved to ma mensi objem, nez moja motorka.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  27. 06. 2013 21:51

Vzhledem k tomu, že EU je tvořena Francii, Německem a komparzem, tak si to jako mstu dovedu představit poměrně těžko. Ona vůbec tvoje myšlenka, že posledních dvacet let velké motory rostou je taková divná. Ani nevím, co si pod tím vlastně představit.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  27. 06. 2013 22:20

Daimler, BMW a Audi jsou ty rozežraný auta, kterými jezdi chlapci a děvčata z EK?

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  28. 06. 2013 08:21

Ať se nejdřív začne EK starat o to, co je skutečně znečišťovatelem v celosvětovém měřítku - kontejnerové lodě, které toho za jednu cestu vyprodukují víc, než pomalu celý svět dohromady za rok... nehledě na to, že pokud v tomhle evropa zůstane sama a v americe a v asii si budou pořád vypouštět co chtějí. takže reálné zlepšení se nakonec nedostaví... prostě ve stylu, já si tady uprostřed do bazénu nechčiju, takže se tvářím, že ta voda je čistá, i když všichni kolem si do ní intenzivně ulevujou...

Odpovědět  |   | 
Martin71  |  28. 06. 2013 16:40

Včera jsem žasnul u zprávy, že USA nemají normy na vypouštění emisí uhelných elektráren... Tak co tady blbneme? Evropa vyprodukuje 11procent emisí světa, když je za miliardy snížíme o procento, tak to nikdo nepozná, ale náš průmysl krachne.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 58 N/A
První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes…

Za první generací Fabie se dnes na ulici jen stěží někdo otočí, tedy pokud se náhodou nejedná o výjimečně zachovalý kousek s přídomkem RS. Přesto si tohle auto zaslouží mnohem více pozornosti, než by se po dvou dekádách od jeho představení mohlo zdát.

14.  9.  2019 | | 67 N/A