Auto bez katalyzátoru vypouští méně CO2.Navrhuji zakázat katalyzátory.:-D A voddělat hovado Bursíka:-O
Když už chtějí regulovat CO2 (což je samo o sobě pochybné), tak ať to regulují výší spotřební daně z phm. A ne socialistickýma direktivama typu jakýsi limit. Co bude příště? Nařízení o maximální možné velikosti bytu? Omezení kalorické hodnoty euroobědů? Ta EU je socialistická až to děsí........
prosím už né, já si budu muset jít vyměnit spodky:-D:-D:-Dobdivuji tě můj božeještě nějaká environmentálně-socialistické hajkú by nebylo?
jakoby toho dieselového smradu nebylo dost, přijde v roce 2012 další dieselová prohroma. Tuhle CO2 ptákovinu jistojistě prosadili žabožroutští eurohujerové, protože přesně odpovídá zájmům žabožroutských automobilek ... diesel kam oko dohlédne..... je to prostě hnus..... 3-[
žabožrout si asi jenom ty. Nějaký argumentík do diskuze by nebyl? Nebo si nás chtěl jenom potěšit svým obdivuhodným intelektem?:-D
Teze 1 - predpis neni postaven proti luxusnim vozum. Naopak. Za drtiveho lobbystickeho tlaku koncernu s mocnym prispenim neduvtipnych novinaru, byl predpis upraven tak, ze pro luxusni koncernove znacky nebude predstavovat problem. Problem bude pro male samostatne automobilky. Ale na druhou stranu, jsou to dnes prave male a progresivni znacky, kteri prichazeji s novymi technologiemi pohonu, takze ohrozen bude jenom ten, kdo nove technologie ignoruje. Teze 2 - emisni limity se zprisnuji temer kazdym rokem, jiz desitky let. Boure kolem limitu CO2 probehla zejmena proto, ze tento limit znamena snizeni spotreby ropnych paliv a to se samozrejme nekomu nelibi. Vsichni vime komu. Zavedeni "vseobecneho" limitu CO2, jako celkoveho ukazatele spotreby je namiste a bylo avizovano leta. Podobny zakon plati i v USA, ale tam primo hovori o nejvyssi dovolene spotrebe. Kdo pocital s tim, ze bude donekonecna vyrabet zrave a smradlave motory a ignoroval vyvoj novych technologii, po zasluze skonci.Teze 3 - cena paliv v roce 2012 zpusobi, ze i kdyz by nekdo chtel zrave automobily nadale vyrabet, nikdo je nebude kupovat, protoze v te dobe jiz budou k dispozici technologie vykonne a pri tom ciste a usporne. A to zejmena v tride luxusnich vozu. Takze takove automobilky by drive ci pozdeji zkrachovaly tak jako tak. Na zavedeni tohoto limitu mohou vydelat jenom zakaznici, kteri dostanou auta s nizsi spotrebou za cenu, za kterou by je bez tohoto limitu nedostali. Stejne jako napr. katalyzator - dokud nebyl povinny, stal desetitisice. Kdyz ho automobilky musely pouzit povinne, stal najednou par stovek. Nevidim nikde zadny problem.
Teze 1: bohužel, obecně řečeno nezbývá než souhlasit. Neboli hádejte, proč si Porsche koupilo VW? Určitě ne kvůli tomu, aby se dostalo ke špičkové technice :-PTeze 2: ano, emisní limity se sice snižují, což je chvályhodné. Na tédle, poslední dobou už dost hysterické, diskuzi je ale jedna věc na zamyšlení - CO2 není jedovatá a teze o globálním oteplování je asi stejně neprůstřelná jako bezpečnost Windows... Proto bych byl pro to, aby politici konečně řekli otevřeně: chceme snížit surovinovou závislost na Rusku a Blízkém východě a bylo by aspoň jasno, o co tu jde.Teze 3: s tím bych souhlasil jen částečně. Furt tu bude dost nadšenců, kteří budou ochotní dát za zvuk (a spotřebu) vytočeného šesti- či víceválce půl výplaty. A je mi totálně proti srsti jim to zakazovat, jen protože s tím třeba nesouhlastím (což není můj případ ;-) ). Pak jsou tu všechna ta firemní vozidla, a ruku na srdce - když na pumpě neplatíš ze svého, opravdu se tak strašně zajímáš o spotřebu??? Zrovna včera jsem já a kolega musel na služebku a protože všechny firemní auta byly už rozebraný, dostali jsme oba auto z půjčovny. A hádej, co přijelo - já dostal Signum 2,2benzín a kolega dokonce Audi Q7 V8 TDI (pracuju v Německu). Takže tolik asi k tématu "ekologie v podnikovém sektoru"... :-DA k těm katalyzátorům - tady hrál určitě hódně velkou roli efekt velkého vyrobeného počtu...
No jo. Muzou to rict, ze jde o snizeni surovinove zavislosti, ale za prve by zbytecne drazdili obchodni partnery, za druhe to preci jen lidi vzrusuje mene nez znecisteni, ktere se jich ve mestech bezprostredne tyka (nizsi CO2 znamena vicemene i nizsi ostatni). Nicmene jde o vysledek ne o zduvodneni. Pro ortodoxni milovniky se jeste nejaky cas budou spalovaci zrave motory vyrabet - ve vetsim koncernu to nebude problem. Ale ja myslim ze stejne brzo zaniknou, jako parni lokomotivy. No jiste ze povinne zavedeni katalyzatoru zvysilo jeho seriovost a cena sla dolu. Stejne tak to bude i u modernich uspornych technologii. Druha stranka veci je, ze "extra vybavu" nabizeji automobilky za extra ceny, zatimco kdyz je neco v zakladu, tak se cenove mirneji, aby nemely prilis drahy zaklad.
Mozno. V principe je mi to jedno, vzhladom na nizke percento znecistenia sposobju auta. Vadia mi ale tieto veci:1. co takto sa zamerat, nielen na auto, ked uz je hotove a ide, ale aj na celkovu energiu pri vyrobe? Resp. co takto sa zamerat na vsetko co sa vyraba a tam zacat s "eko" opatreniami? A automobily (ako uz vyrobky pri pouziti) pripadne nechat na neskor, vzhladom na percento, ktorym sposobuju znecistenie2. Ked uz sa hrame na "eko..", tak mala otazka. Kto zasvini viac ovzdusie 1 eko-fabia/clio/etc. ktora najazdi za svoju zivotnost 300tis. km alebo 1 aston/ferrari/porsche, ktory ovela menej z toho? Dalsia vec - pocty vyrobenych kusov. Cize trochu sa zamysliet nad matematickym aparatom a vobec nad logikou3. A preco len CO2? Preco nie ine skodlive plyny, sadze? To sa bude riesit az ked CO2 bude nula? (t.j. nikdy pri spalovani)Asi som to mal cislovat opacne - zacat trojkou a skoncit jednotkou
když se zaměříte na enerii a ekologické následky potřebnoé na výrobu auta (a zlikvidování jednoho starého) tak vám s PŘEHLEDEM vyjde, že je lepší nové auto VŮBEC NEVYROBIT a ten rozdíl bude tak obrovský, že to nevyvrátí ani to, kdyby to auto pak najelo 500tis s poloviční spotřebou;-)
Jake je tedy reseni?
Smím se zeptat jakou duševní poruchou trpíte?1, nižší spotřeba energie při výrobě = nižší náklady -> automobilky hodně dbají na ekologii2,takže když všichni vyměníme Fabie za Porsche atd... tak budeme mít čistý vzduch???3,Když klesnou emise CO2 o 50% tak klesne i spotřeba o 50%. Tak si každý hlupák domyslí, že při spálení 10l benzínu vyprodukuje auto x gramů oxidů síry a pří spotřebě 5l polovinu toho.
Sice nepracuju v automobilovém průmyslu ale v projekci průmyslvé vzduchotechniky. Ale můžu říct, že pokud úspornější ale dražší zařízení nezaplatí rozdíl v ceně svou nižší spotřebou míň jak za tři, čtyři roky, tak to nikdo nekoupí... :-/ Tolik k iluzi o děsně úsporném průmyslu. Jsem ze školy relativně krátce, ale tyto růžové brýle mi (bohužel) spadly až nečekaně rychle...
koupí, protože nebude mít na výběr - jiné zboží nebude. Dokud se na trhu vyskytují prasečí výrobky (tedy ty ve kterých nejsou zahrnuty environmentální náklady), tak si můžeš vybrat. Cílem EU je promítnout environmentální náklady do všech výrobků a to je správně.
takže když všichni vyměníme Fabie za Porsche atd... tak budeme mít čistý vzduch???Zcela chybná úvaha. Ale když sundáme emise Fábií o 5%, budeme mít podstatně čistší vzduch než když sundáme emise Porschí o 50%.
však tak to je nastavený. EU chce aby všechny fabky ubraly 5% a porsche 50% a bude to ok. V čem je problém???
V tom, ze tam neni rovny pristup - Fabia musi snizit emise o 5 % a Cayenne o 50 %...
1. preto vyrabaju hybridy s akumulatormi, ze? Ale o tomto buduce nariadenie EU nic nehovori, iba o hotovom vyrobku! A okrem toho to rozsirit aj na ine produkty, ako len auta, tie aj keby mali hned zajtra vsetky 0-ove emisie, tak je to tazko postrehutelne (hovori sa o cca 7% kde su zaratane vsetky typy aut., nielen osobnych). A plati to aj pre vyrobcov inych ako osobnych aut?2. to asi nie, to nie je realne. Realne je to, ze porsche jazdi ovela menej ako fabii (a asi to tak aj ostane), preto by mali mat iny limit, aby to bolo spravodlive, ked uz. Cisty vzduch nebudeme mat nikdy uz.3. co2 sa neznizuje iba spotrebou. Keby slo o spotrebu, tak sa snad norma bude hovorit o spotebe a nie o znizovani spotreby a nie CO2, nemyslite? Naco su potom vsetky katalyzadory, filtre pevnych castic a podobne? - na znizenie spotreby???
.....3. co2 sa neznizuje iba spotrebou. Keby slo o spotrebu, tak sa snad norma bude hovorit o spotebe a nie o znizovani spotreby a nie CO2, nemyslite? Naco su potom vsetky katalyzadory, filtre pevnych castic a podobne? - na znizenie spotreby??? ....nikoliv pane - jste jeden z těch co to ještě nepochopiliEU se snaží omezit všechny sračkoemise, nejen auta ale i fabriky atd...zkuste limitovat spotřebu elektrárny množstvím uhlí co smí spálit. Emisemi je to přeci jenom jednodušší.Navíc limit 5L/100 km ještě nezaručí, že to auto nebude hulit jako prase!v tomhle je politika EU celkem vychytaná (bohužel jako v jedné z mála)
Katalizátor katalizuje jedovaté CO na neutrální CO2. Především. :-)Dejme tomu, že na ujetí 20km spotřebuje auto 1kg benzínu + 2,45kg kyslíku = 2,45kgCO2Když budu mít auto s poloviční spotřebou -> 0,5kg benzínu + 1.225kg kyslíku = 1,725kgCO2To znamená, že CO2 jsou přímo vázána na spotřebu, nemůžeš mít vyšší spotřebu a menší emise!S těma Hybridy máš pravdu, pokud nebudou plug-in, tak jejich přínos je negativní
O.k. cize ked zmenim CO na CO2 tak to nie je viac ekologicke, ako ked o 5% znizim co2, resp. 15rokov stary motor bude mat pri rovnakej spotrebe so sucasnym motorom rovnake emisie? Ja predpokladam, ze len teoreticky. Ale aj tak su tu dalsie emisie, resp. skodlive latky, ktorych mnoztvo ide inak znizit ako len spotrebou. Ale toto nie je podstatne - aj keby vsetky auta prestali jazdit, emisie co2 sa znizia len o par percent. To je podstata, co som chcel povedat. A zacinat prave autami mi pride hocico-ine len nie ekologicke. A ked uz aj, tak nech to spravia logicky, cize podobne ako pisal LK.
Kdyby všechny auta přestaly vypouštět CO2 tak to nikdo nepozná. Víš, kolik různých plynů vypustí sopky, podmořské vývěry, zvířata, elektrárny, požáry...? Automobilový průmysl se na tom nepodílí ani z 1%. Tady jde spíš o snížení spotřeby a snížení emisí ve městech, tam je situace nejhorší.
ve městech je smrad hlavně z dieselů s nízkou spotřebou, kterých po zavedení tohoto opatření zřejmě ještě přibude....
Ale nepribude, diesel je jiz na hranici svych moznosti (prospikovan turby), ale benzin byl opomijen, takze jeho doba ted teprve prijde, jen skoda, ze neprisla o par let driv.Zkus si udelat diesel bez turba (teda SDI) a uvidis, jaky ma vykon. Asi jako dnesni benzin s polovicnim objemem a stejnou spotrebou. Pridej k benzinu turbo a jses taky jinde.
Mám tam chybičku v počtech. Nezabíjet;-)
Navrh direktivy stanovuje 130 gCO2/km podla spotreby meranej na test cycle (cisla v COC a technicaku). Dodadocnych 10 gCO2/km ma byt dosiahnuty pomocou uspornych opatreni ako napriklad usporne klimatizacie, pneumatiky s nizkym valivym odporom, pomocou systemov na monitorovanie tlaku v pneumatikach alebo indikatorov preradenia rychlosti.Priemerne emisie 120 gCO2/km znamenaju priemernu spotrebu 4.5 litra na 100 km pre dieslove motory a 5 litrov na 100 km pre benzinove motory.!!! Automobilky sa dobrovolne zaviazali splnit ciel 140 gCO2/km do roku 2008 (Europske) alebo od roku 2009 (Japonske a Korejske). Avsak tento dobrovolny zavazok sa im nepodarilo splnit, nakolko sucasne priemerne emisie novych aut su okolo 160 gCO2/km !!!
K tomuto sa dá povedať len známa veta vš. filmových amerických prezidentov :,, A boh nám pomáhaj" !
Že si budou muset bohatí připlatit za luxusní/spotrovní auto mi teda vůbec, ale vůbec nevadí. :-)
A co Fabie? Splňuje:-D:-D
Z cele modelove nabidky Skodovky ten limit splnuje jen Fabia GreenLine...:-D
no benzínová rozhodně ne a to ještě dlouhoropák už asi ano, nebo se tomu limitu blíží a stačí jenom trochu. Jak jsem psal výše:utáhnout ten limit ještě víc! automobilky se budou vztekat ale nakonec se ukáže, že to jde!
Proc bohatí? do tohodle limitu se nevejde zádný MBcko, tedy pokud nemá obsah 0,9 :-)
Limity su podla hmotnosti aut.CO2 = 130 + 0.0457 × (hmotnost – 1289)!! Napriklad BMW 520d (sedan, manualna prevodovka) ma emisie 136 gCO2/km a do limitu navrhnuteho Europskou Komisiou sa zmesti !!
Takže když nějaké auto nesplní, tak se do kufru přihodí 2 pytle cementu a hned projde? Tento zákon je namířen hlavně proti těžkým autům, takže trochu nechápu to co jste zde napsal.
Limit CO2 je urceny podla hmotnosti vozidla. Vacsia auto moze produkovat viacej CO2 ako mensie auto. Hmotnost urcuje certifikat konformity (COC).Viacej je popisane na webstranke Europskej Komisie http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/07/597&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=enThe draft legislation defines a limit value curve of permitted emissions of CO2 for new vehicles according to the mass of the vehicle. The curve is set in such a way that a fleet average for all new cars of 130 grams of CO2 per kilometre is achieved. From 2012, a manufacturer will be required to ensure that the average emissions of all new cars which it manufactures and which are registered in the Community are below the average of the permitted emissions for those cars as given by the curve. That curve is set in such a way that heavier cars will have to improve more than lighter cars compared to today, but that manufacturers will still be able to make cars with emissions above the limit value curve provided these are balanced by cars which are below the curve. Manufacturers' progress will be monitored each year by the Member States on the basis of new car registration data.
Trojčata z Kolína a malé Fiatky to splní už dnes. A 3,5 roku je dlouhá doba. Přeci jenom CO2/Km je přepočtená spotřeba, takže čím nižší, tím pro všechny lepší (tedy kromě ropných společností)
No tak to až tak neplatí , nízke CO2 neznamenajú vôbec nižšiu spotrebu...
Už to nehul
samozřejmě že limitem CO2 se limituje spotřeba. O to se taky EU celou dobu snaží, jenže někteří to nejsou schopni pochopit.
Tak jak to teda, Vincku, je? Rád se poučím... :-)
To mas z vlastni hlavy?
... a stát takto získané peníze spravedlivě přerozdělí nám fšem a budeme se mít fšichni dobře :-D
Stát ty peníze spravedlivě rozdělí mezi ty co si je určitě NEzaslouží :-(
v roce 2012 to už bude zoufale zastaralý limit.Jsem si jistý, že kdyby se přikázalo 50g tak by automobilky reptali a prskali ale nakonec by se ukázalo, že by to šlo. Jenom máknout!
emise 50g CO2 jsou ekvivalentem spotreby cca 2,1 l/100 km benzinu nebo 1,9 l/100 km nafty. Za tohle ti dnes nejezdi ani skutr... Navic nejde o limit pro nejuspornejsi model, ale o prumerne emise CO2/spotrebu vsech modelu!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.