Jo jo SUVé módička se vyplatí. Jen proto že jsou lidi líný, tlustý a nechtěj se vohybat do sedanů, tak radši propálej víc ropy v almarách co si říkaj auta a my ty sračky pak musíme žrát... Mňam mňam 3-[
Jo a z toho plyne EU a její , "naši "ochranáři zakáží brzy SUV ... proč nezakáží lodě na mazut , kamiony a letadla na kerosin ? Podivné ...
Lodě na mazut? Ty si z hodně bohatýho kraje viď? Lodě pálej ještě větší sajrajty než drahej mazut!!! Ale už začínaj konečně bejt regulovaný. U letadel už je to regulovaný dávno. Btw pokud plně naložíš největší Jumbo lidma, tak má na osobu menší produkci CO2 než než tvoje Fabka v který si vezeš jen svojí prdel na chatu. ;-):-PB-]Jen ať si všichni koupěj rozežraný SUVéčka, až bude benzín a nafta za 40 kč nebo za víc tak budou pěkně skřípat zubama :-D:-D:-D
moje auto 350 gramu co 2B-]
Předpokládám tabulkově, ani nevím, jak bych to měřil... :-DJá mám 44 podle tabulek... ;-) U druhého pak 189 g.
Jo emise CO2 mozna vzrostly, taky je nas vic a jsme bohatsi, ale dolezite je, ze emise NOx konecne poklesly!
Hm... Bude li elektromobil do 150 000Kč, rád si ho koupím a budu sním jezdit. Denně najezdím jen do práce 50km... kolem hroudy pak další km...Nechápu proč za to mohou SUV když jsou v nich skoro vždy ty samé motory jako v ostatních koncernových autech a ty SUV váží často krát i méně. Jedině v čem se liší je světlá výška a jiná převodovka.... Jasně, jelikož jsou SUV momentálně hodně oblíbená tak je zakážeme...Stejné to bylo za komunistu s těma vajíčkama nebo banánama...
Asi tak, no...jako druhé auto by mi teoreticky EV stačil, jezdí s tím převážně manželka kolem vesnice, žádné delší trasy, resp. výjimečně. Ale cena nesmyslná, i ojetiny, tehdy byly přes 300 tisíc a to ani nebylo auto, ale parodie na auto Peugeot iOn s dojezdem sotva 100 km v létě :-)
Vzpominam si, ze ve fyzice jsme se ucili neco o celni plose pohybujiciho se objektu a odporu vzduchu (obecneji tekutiny) rostoucim s kvadratem rychlosti. Jestli nebude jadro pudla v teto "malickosti". :-P
A to je asi tak to jediný, co sis ze školy zapamatoval. Emise auta se odvíjí od jeho spotřeby. A tu netvoří pouze tvar auta. Ono totiž sedanovej model (ač aerodynamičtější, protože se od něj čeká, sportovnější jízda, s čímž souvisí zejména stavba jeho převodovky a nastavení motorové mapy) a SUV se stejným motorem (sice vzduchu protivná krabice, ale vzhledem k povaze auta a předpokladu jeho budoucího majitele, je auto nastaveno na ekonomický provoz, jelikož majiteli SUV jde zejména o pohodu, bezpečí a praktičnost) ve výsledku dosahují stejné spotřeby,a tak oba motory vyprodukují stejné množství emisních plynů. Jedinej důvod, proč zase vzrostly emise je ten, že v zemích, kde je normální kupovat nový vůz po garanční době toho předchozího, všichni majitelé, poučení z předešlých 4 let, už plivou na ty pošahaný 1.0Mpi, popřípadě Tsi, a vracejí se minimálně k 1,6l motorům. A jak v článku píšou, klesá obliba dieselových aut, a lidi kupují benzíny, které ale na stejný výkon vyplivnou vyšší emisi... A Norsko je sice lídr v tom prdět fialky, ale už se nemluví o tom, jak jim kolabuje a jak poddimenzovanou mají elektrorozvodnou síť, na takové množství elektromobilů. Připravit ČR na kompletně elektrický provoz autoparku, by trvalo dle odhadů 50 let, a to není ještě žádný návrh na papíru.. A taky se nemluví o tom, že dnešní emise jsou pouze papírová data, které například nová Audi A8L 4,2 TDI v reálném provozu překročila 18x. Naměřené hodnoty odpovídali autu z roku cca 2005. Ze 65 testovaných aut s normou EURO 6, odpovídala hodnotám uvedeným na papíru pouze 4... Hybrid s normálním atmosférickým motorem, značka ideál!
"Ono totiž sedanovej model (ač aerodynamičtější, protože se od něj čeká, sportovnější jízda, s čímž souvisí zejména stavba jeho převodovky a nastavení motorové mapy) a SUV se stejným motorem (sice vzduchu protivná krabice, ale vzhledem k povaze auta a předpokladu jeho budoucího majitele, je auto nastaveno na ekonomický provoz, jelikož majiteli SUV jde zejména o pohodu, bezpečí a praktičnost) ve výsledku dosahují stejné spotřeby,a tak oba motory vyprodukují stejné množství emisních plynů" ... tak tohle je myslenka dne. To jsou nekteri SUVckari vazne tak tupi?
Kolik bude ještě těch dělení? Nejprve Češi a Slováci, pak podle SPZ se poznalo, kdo řídí (nebralo se v potaz, že auto může mít jen půjčené), tady v diskuzích se pak dělíme na ovce a inteligenty a teď máme nové dělení lidí SUVčkáři a ti chytří.Moje 2.5t SUV s permanentním pohonem 4x4 a velkou čelní plochou žere dlouhodobě cca 9.5l, a od toho se odvíjí emise. Spousta sedanů s podobným výkonem (cca 400-450 koní) si vezme minimálně 10l/100km. V čem je tedy SUV horší? Čelní plocha je větší, ale technologie motoru pokročily na takovou úroveň, že se spotřeba/emise stále snižuje.A pak ještě k té myšlence. Absurdita rozdělení lidí na SUVčkáře a ty ostatní je v tom, že já se většinou až ráno rozhodnu, jestli budu ten den jezdit v sedanu nebo SUV. Ve finále jsem třeba ve středu SUVčkář, ale ve čtvrtek chytrý člověk, který nepodlehnul trendům. Divné, že?
Mám SUV , protože ho potřebuji . Jezdim do hor a tahám přívěs ... jsem proto dle Vás "tupej " ? Jo a jezdim s Euro 6 a kolem 7 litrů ... Takovy agresivní blbečci by do for lézt neměli ...
Auto vypadající jako skříň na šaty prostě i při 50km/h žere a adekvátně smrdí.
K tomu obrovská kola, popojíždění v ucpané Praze... Ale asi se na tom dobře honí ego.
Obrovská kola jsou adekvátní v kontextu stavu rozbitých silnic.
To by na nich nesměly být nízkoprofilové pneumatiky, jak u drtivé většiny SUV.
A zkuste to vysvetlit te vetsine lidstva, ktera nechape ani Archimeduv zakon. :-P :-D Marna snaha ...Nekdy si tak rikam, jak velice je nestastne, ze jsme doposud neprisli na zpusob jak vyuzit energii hlouposti k nejakym pozitivni ucelum. ;-) Jezdit na hloupost by bylo neskutecne levne a prakticke, protoze je ji vsude a vzdy nadbytek. :-D
Zrovinka dnes jsem videl novy Nissan Leaf a musim Vam rici, ze je to skutecne moc pohledne auto. Mit na parkovisti vlastni el. zasuvku a dostatek penez, hned bych do nej sel. Bohuzel, prozatim si z techto 'banalnich' duvodu musim nechat zajit chut.
Leafa leda až verzi s 60 kWh, tedle trpí kauzou Rapidgate, kdy se při 2. nebo 3. pokusu o rychlonabíjení díky vyšší teplotě baterky začně nabíjet pomalu a vejlet se vám sakra prodlouží. :-/3-[
Koukal jsem a cenovka začíná na nějakých 920 tisíc, pokud člověk chce nějaké "nezbytnosti" navíc, tak je to kolem milionu. No nekup to... auto nižší střední třídy s omezeným použitím za cenu převyšující plně vybavenou střední třídu. Ale údajně nestíhají vyrábět, takže asi jim to jde na odbyt. A to je dobře, protože tito první zájemci o EV, kteří jsou ochotni platit tyto ceny jsou užiteční, protože financují další vývoj, který snad bude směrovat k použitelnému EV.
Takze zakazeme SUV.
To se omrzí.Teď je to strašná móda, všichni to chtějí aby ukázali, jak jsou in, ale ona to spíš začíná být těžká nuda. Když kouknu z okna, tak nadpoloviční většina _nových_ aut u běžných lidí jsou SUV nebo Crossovery. Velké části těch lidí do výběru dalšího auta dojde, že za vysoký posez platí tak o litr paliva na 100km víc, že do kufru nedají zdaleka tolik, co do předchozího kombíku a že už rozhodně nemají trendy auto, ale tuctovku.
Proč se ale na celou věc dívat touto optikou? Hovoří se tady o trendech, módní vlně a podobně, ale opravdu neznám ve svém okolí s SUV nikoho, koho by zajímal pohled lidí zvnějšku. Oni prostě jsou spokojeni s tím, co vybrali. Nebo ještě jinak. Neznám nikoho (netvrdím, že neexistují výjimky), kdo by nadával na své SUV/Crossover a chtěl zpět kombík.Většina lidí se prostě nedívá na svět optikou "mám trendy auto". Já osobně jsem spokojen, mám větší prostor ve všech směrech, vejde se mi do kufru daleko větší množství věcí, než do kombíku, mám sedm míst a využívám je často a vypadá to, že když překousnu ten divný krabicoidní design, že další auto bude taky SUV nebo alespoň sedan/kombi, které se elektrickými stabilizátory přizvedne při nastupování.Příjemným bonusem je světlá výška (až 245mm), takže tam, kde by skončil můj předešlý kombík mohu projet bez nejmenších obav.Nemyslím, že auta se prodávají jako cool/móda/trend. Prostě přijdeš do salónu, projedeš v běžných rychlostech a v běžném provozu pár modelů dané značky a skončíš u SUV s lepším rozhledem a ideálním nastupováním.Ještě k hybridům. Máme doma plug-in hybrid a jsem rád, za možnost jezdit po městě bez emisí. Nejsem idiot, který by si myslel něco o super ekologii (už jen ta hromada kůže je bizarní), ale vím, že lidé budou mít čistší okenní římsy a že nezahltím zplodinami z auta maminku s kočárem, když budu vyrážet z křižovatky. Bonusem je ticho v kabině a krásně lineární zrychlení. Ekonomiku nechávám zcela stranou. Auto v koncovce za 1,6 asi těžko kdy obhájí nějakou úsporu.
s tym SUV v mnohom suhlas a najviac prave s tou svetlou vyskou. Na chatu sme sli s troma autami. Inak vyborne jazdiaci Focus EB 1.0 musel ostat dolu, pricom teren naozaj tazky nie je (vysla ho v pohode zdvihnuta dvojkolka), ale prerazit si unterboden alebo olejvanu, pripadne tam nechat vyfuk a vobec rozmasakrovat si auto zospodu kazdy mesiac zrejme vyhodne nebude.Trochu mi tu chybaju 'normalne' auta (kombik, pripadne sedan/hatch), ktore by mali svetlu vysku aspon taku, aby som sa nemusel bat a sledovat kedy to utrhnem. A pritom stacia 2-3cm a je to velky rozdiel. Mame tu Subaru, Skoda ponuka pomerne vyhodne paket na zle cesty, pripadne tu este je celkom pekny stepway od Dacie. Ale je to malo. Preto aj stupajuca popularita dvojkoliek, ktore sa hraju na SUV. Skratka tvaria sa ako uplne normalne auto, ale s bonusom v podobe praktickych vlastnosti naviac. Ak by som siel do novej kary, zrejme by som volil nieco podobne, trebars ASX v jednoduchom benzine. Celkom zaujimavym autom (v inej cenovke samozrejme) je X5 s25d, co je jednoducha 'socka' verzia X5. Musim povedat ze som bol prijemne prekvapeny, na standardnom obuti a s usporou kg (a celku vobec, stavaneho na ovela tazsi zaprah) to bola velmi prijemna jazda s max praktickym autom.
Lide jsou fakt divni. Autosalony prekypuji nabidkou hybridu a elektromobilu za 300-500 tisic, a oni presto kupuji ropaky. Ja vim, vune benzinu je sexy. Ale tak v nejhorsim se da benzinem namazat i ten hybrid ci elektromobil ;-)
Ty elektromobily za 300 az 500 klacku bych prosil vyjmenovat...
A ta elektřina, která ti záhadně protéká zásuvkama doma a v garáži se vzala asi odkud. V ČR je podíl elektřiny vyrobené z obnovitelných zdrojů cca 13%. Zbytek je uhlí a jádro. Uhlí přes 50%. Jestli by ses chtěl ohánět fotovoltaikou na střeše, tak si spočítej její průměrný roční výkon a rázem dojdeš k výsledku, kolik týdnů by jsi nabíjel to své elektroauto do plna. Kde máš recyklaci právě té fotovoltaiky nebo baterií, dopad těžby lithia na krajinu atd atd.... Jít cestou elektroaut je kokotina. Ať někdo vymyslí jak udělat fotovoltaiku alespoň 3x učinnější, pak možná
A hned hnedle druhej trouba co včera zjistil, že elektřina se taky vyrábí z uhlí a hned se z něho stal fundovaný ekolog. Měl si dávat větší pozor už v 5. obecný, aby z to teď nebyl tak přepadlej. A ty si dokonce už pokročilej ekolog, ty si objevil že existuje i recyklace. Bravo stujeduj dál, možná odhalíš ještě víc kokotin :-DHlavně si nezapomeň rozpočítat ty terawatty elektřiny potřebný k tomu, aby se benzínek a naftička mohli vůbec zčistajasna zjevit na benzínkách. Samotokem to nebude :-DB-]
A vy si připočítejte tu naftu potřebnou na dopravu uhlí do elektrárny pro lokomotivy, lodě a nakladače co to uhlí těží. Začarovaný kruh. :-D
Podle ČEZ je FVE jen 5% celkové roční výroby v ČR. Vítr je zanedbatelný stejně jako hnicí nádrže na kukuřici.
Spíš bych to řekl, že lidi snad ještě nejsou až tak blbý. Ta ekologičnost a nulové emise elektromobilů nejsou zrovna až tak růžové jak se některé skupiny snaží oblbovat. Stačilo by trošku počítat a zahrnout do toho i věci, které se záměrně neudávají. Prostě jenom přesun emisí a energií na jiné místo.
Jsou místa, kde to berou realisticky. Hodně medializovaný případ byla Tesla Model S dovezená do Singapuru. Mají to tam nastavené tak, že kdo si koupí nízkoemisní auto, dostane nějakou dotaci a kdo auto, co má vysoké emise, tak zaplatí speciální daň. Majitel Tesly počítal s dotací a pak se nestačil divit, když mu vyměřili daň, protože ty jeho spálené kW/km přepočítali "na uhlí". Většina vyrobené elektřiny tam pochází právě s uhelných elektráren.
Chudák Teslař má nést odpovědnost za to, že stát se chová jako prase, když on udělal všechno proto aby nevytvářel další sajrajt a pořídil si elektroauto?!? Jo to má logiku. Lol :-D:-D:-DMimochodem myslím že v Singapuru žádný dotace na elektrokáry v tý době neměli.
Aj na rafinaciu ropy potrebujes elektrinu... a nie malo.
Zatimco na vyrobu elektriny neni treba niceho. Rozhodne ne vody, uranu, uhli ci plynu. Vsichni elektrifikovani piloti prece jezdi na slunicko a vitr. :-D :-D :-D
A hele další trouba co včera zjistil, že elektřina se taky vyrábí z uhlí a hned se z něho stal fundovaný ekolog. Měl si dávat větší pozor u v 5. obecný, aby z to teď nebyl tak přepadlej :-D:-D:-D
Psst, o tom se nesmí mluvit.
Joe Doe + mpolan: Jsou studie, které reflektují veškeré aspekty od těžby surovin, distribuce, samotné výroby, spotřeby a následné ekologické likvidace a stejně to pro EV, v kontextu ekologie, nevychází dobře. To je prostě fakt, který se nedá okecat. Jediná výhoda EV je v lokálních emisích. Nicméně elektromobilita jako taková je do budoucna stejně slepá cesta, která je pořád závislá na produktech, které nejsou obnovitelné.
Problém všech těch studií je v neopakovatelnosti a neprůkaznosti výsledků. Ještě žádná nebyla provedena tak, aby byla skutečně vědecky přínosná. Vše jsou jen teoretické pokusy různých zájmových skupin, které si vždy dovolí to či ono opomenout či přiohnout.A seriózní vědci se zcela záměrně do podobného tématu nepouští, protože to není tak snadné jako spočítat pár nepřesných čísel.
Takže podle toho, cos uvedl je možno říct, že elektromobilita není více nebo míně ekologická než mobilita fosilní. Je to tak? Protože to nejde jednoduše spočítat, zjistit. Ale to různým skupinám nebrání v tomu, tu elektromobilitu prosazovat pomocí peněz nás všech - daňových poplatníků.Ano, přínos EV je v nižších lokálních emisích, to je ale vše.
Jenže ty lokální emise jsou důvod, proč se o elektromobilitě tak mluví a proč ji politici i znalci tak tlačí. Akorát hlupáci si to překroutili na "celkově bezemisní" a pak se motají ve vlastní konspiraci.Jinak předpokládám, že o dotacích na pěstování a těžbu paliv ti tu nemusím zase vypisovat, že ne? Už to bylo zmíněno mnohokrát a je to oficiálně prokázaná pravda, na rozdíl od těch studií. Ale vím, to se mozkům vyžraným od ropy do krámu nehodí.
Proč hned ten ostrý tón? Já jsem jenom řekl, že (a i tys to potvrdil), že nejde říct, co je globálně víc ekologické - EV nebo fosilní auto. Je to tak?A taky jsem řekl, že jedinou výhodou EV je právě to, že nesmrdí přímo v místě. Jestli to je dostatečný důvod je tak preferovat, je na jinou debatu. Politici, samozřejmě, dělají to, co je pro ně výhodné...
Možná proto, že jsem ze selektivního vidění odpůrců elektřiny už docela otrávený.Na tom, co se snažíme dokázat, je ještě jedna zásadní vada - každá studie, která vyjde, je v onom momentě už zastaralá, protože technologie EV se mění každým rokem a zpracování takových studií trvá delší dobu. V podstatě není nic, co by odráželo stávající realitu, ale každá další studie posouvá víc a víc kupředu právě elektrovozy.
Nejsem odpůrce elektřiny (asi jste chtěl říct elektroaut), ale vidím problém elektro mobility. EV dnes nedokáže splnit požadavky uživatelů řidičů jako dopravní prostředek, resp. dokáže splnit ve velmi omezené míře, se spoustou kompromisů a za vysokou cenu.Pokud přijde na trh rozumný a použitelný EV, tak si sám cestu mezi uživatele najde, není vůbec potřeba to tlačit silou. Protože tím nesmyslným tlačením (zatím) velmi nedokonalého EV se jenom snižuje mobilita lidí. A to snad není cílem?A o ekologii jsme se už bavili...
Selektivní vidění odpůrců elektřiny? Trošičku mi vadí jak se s elektřiny dělá spasitel všehomíra. Stojíme před řešením mobility jako takové. A pokud výsledkem není věc která přináší změny v celém spektru vlastností tak nemá šanci uspět. Tak kam vede "kabel" se již elektřina masivně používá. Protože splňuje výše zmíněné. Ale jako řešení mobility? Úložiště nemáme, doba dobíjení se nezmění a ani změnit nemůže. Protože fyzika. Technologie EV se mění každým rokem? Proboha jak? Je to jen tragicky pomalá evoluce. Až výsledkem bude produkt, který zaplaví svět bez pomocných berliček, tak budete mít pravdu. Když si člověk odmyslí marketingové informace, tak je to bída s nouzí. Krásně se to dá ilustrovat na příběhu automobilky na "T". Pokud budou dodávat luxusní a exkluzivní produkt tak mohou uspět. V "nižších" patrech, už ovšem nezpochybnitelně kraluje pan uhlovodík. Protože je levný a dostupný. P,S. Za naprostou "třešničku na dortu" považuji "skvělý" nápad: ".. řešením těchto problémů mají být vozy s plně hybridním pohonem, schopné provozu pouze na elektřinu bez nutnosti napájení z externí sítě." WTF? Takže nejdřív spálím uhlovodík, který s 25% účinností převedu na mechanickou práci. Tu následně s 85% účinností převedu na elektrickou energii. To celé proženu přes "baterii" tam a zpět a přes onen bájný elektromotor s účinností "až" 99% přenesu přes nějaké mechanické převody na vozovku. ..ehm ehm. Není jednodušší a levnější to jenom spálit? ;-)
Nejste prvni, kdo to tak vidi. Studii na Vami navrhovane tema jiz byla zpracovana cela rada a vetsinou konstatuji to, co pisete i Vy: Vetsi ekologicnost elektromobilu v porovnani s beznymi vozy neni jednoznacne prukazna. Potud tedy zdravy rozum. Vsechny ostatni reci o ekologicnosti elektromobilu jsou jen politicko-marketingova masaz.
Hlavně těch malých užitkových dodávek je nepřeberné množství a za lidovou cenu (sarkasmus)
Já prostě baterky jako balast (hybrid) vozit nebudu. Elektromobil s dojezdem 300km (a reálným pod 200) je mi k ničemu.Až to na jedno nabití zvládne 1000km (nebo aspoň 500), ale tak, abych se nemusel omezovat na rychlosti nebo komfortu cestování (topení, klima, větrání), pak to šanci má.
200-300 realnych muze v rade pripadu stacit taxi, zasobovani, sluzbam tzn (pri)mestskym popojizdecum. A o to v tuto chvili jde - lidi/aut je stale vice ale mista mene a snizeni primarnich emisi (vyfukove plyny) v huste obydlenych lokalitach muze citelne ovlivnit kvalitu zivota. Na sekundarni zdroje (z pohledu auta) tzn vyrobce energie ci potrebnych sutovin samozrejme casem taky dojde. Ti ale nastesti vetsinou nestoji uprostred mesta ;-)
1. Balast je zataz, ktora nerobi nic. Do baterii ukladas vyrobenu energiu a potom si ju beries spat - takze balast to urcite nie je.2. Normalny hybrid nepotrebuje starter, alternator, rozvody a jeho prevodovka je lahsia a jednoduchsia - takze na niektorych komponentoch hmotnost usetris.Bonusovy bod: moj hybrid ma vdaka bateriam vzadu celkom dobre rozlozenu hmotnost medzi napravy - vdaka comu v Losom teste obstal na urovni sportovo sa tvariacej konkurencie.
Jakou má hmotnost Váš hybrid?
Mas naprostou pravdu. Ta podivnost spociva i v tom, ze jedna skupina lidi se snazi presvedcit druhou skupinu lidi, ze ty elektrovozy maji zcela nulove emise. A to nejen v miste jejich provozu, lec absolutne. Takoveto popirani objektivni reality mi prijde na urovni placatozemskeho hnuti. B-]
A protože baterie mají stále větší hmotnost než lehký benzínový tříválec spotřebují auta na baterky více energie než lehké menší zážehové vozy a jejich emise jsou tedy vyšší pokud nepochází elektřina z jaderné elektrárny. (Marginální množství OZE u nás vyrobené - 5% neberu v úvahu.)
Pretoze naftu a benzin vyrabaju lesne vily z mesacneho svitu bez akejkolvek potreby elektrickej energie.Vodic si potom naftu kupi online a cez torrent si ju stiahne do nadrze.
:-P Zatimco elektrinu vyrabime trenim lisciho ohonu o ebonitovou tyc a prenasime ji v kabele, bez potreby cehokoliv dalsiho. B-]Za jizdy ji jeste vyrabime brzdenim a jizdou z kopce. :-)) :-)) :-D
Bud ve strehu, v zaverecne fazi testovani je rekuperace energie behem souloze a matlani po displeji smartfounu - s takovou uz nikdy nedojde stava ;-)
Tlustý jedinci co si kupujou SUV už jsou líný i souložit B-]
Nezapomen na dalsi velkou vyhodu: V kolone se hybridy a EV mohou navzajem bezkontaktne dobijet (jsou-li dostatecne blizko).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.