Emise nových aut v Evropě poprvé za 10 let vzrostly. Mohou za to i SUV

V roce 2017 vzrostly průměrné emise nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let! Hodnota se zvýšila o 0,3 gramu na 118,1 gramu emisí na kilometr.

Loňský rok se zapsal do historie. Alespoň co se týče emisí. Poprvé za 10 let vzrostly průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Podle výzkumu JATO Dynamics činily 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016. Situace má souviset s rostoucím zájmem o SUV a poklesem popularity dieselových motorů. Průzkum analytické společnosti zahrnoval celkem 23 evropských zemí. 

Jako nejekologičtější země se ukázalo Norsko, které za poslední rok snížilo průměrné emise prodávaných aut o 10,1 procenta na 83,6 g/km. Zároveň je lídrem elektrifikace vozového parku. V posledním roce tvořily hybridy a elektromobily více než polovinu celkového počtu nových automobilů prodaných v této zemi. 

Česká republika skončila v tomto průzkumu až na 19. místě, byť počet prodaných elektromobilů a hybridů podle statistik Svazu dovozců automobilů vzrostl. V roce 2016 to bylo 1741 vozů, loni už 3133 vozů. Nejvíce elektromobilů u nás loni prodalo BMW (109), Toyota vládne hybridům (2042).

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Žádná jiná evropská země než Norsko nedosáhla výsledku nižšího než 100 g/km. Mezi první pětkou se objevilo ještě Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Z celkového počtu 23 zkoumaných států až 15 z nich zaznamenalo meziroční nárůst průměrných emisí CO2 u nových aut.

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Podle JATO Dynamics mají být řešením tohoto problémů vozy s plně hybridním pohonem, schopné provozu pouze na elektřinu bez nutnosti napájení z externí sítě. Právě ty by měly představovat tu správnou alternativu dieselových motorů. 

Nejnižší průměrné emise CO2 ze značek populárních v Evropě měla Toyota (101,2 g/km). Na druhém místě skončil Peugeot (104,5 g/km), a na třetí pozici se umístil Citroën s 105,5 g/km. Škoda Auto je osmá s nárůstem o 4,1 gramu na 111,8 g/km.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků