Emise nových aut v Evropě poprvé za 10 let vzrostly. Mohou za to i SUV

V roce 2017 vzrostly průměrné emise nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let! Hodnota se zvýšila o 0,3 gramu na 118,1 gramu emisí na kilometr.

Loňský rok se zapsal do historie. Alespoň co se týče emisí. Poprvé za 10 let vzrostly průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Podle výzkumu JATO Dynamics činily 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016. Situace má souviset s rostoucím zájmem o SUV a poklesem popularity dieselových motorů. Průzkum analytické společnosti zahrnoval celkem 23 evropských zemí. 

Jako nejekologičtější země se ukázalo Norsko, které za poslední rok snížilo průměrné emise prodávaných aut o 10,1 procenta na 83,6 g/km. Zároveň je lídrem elektrifikace vozového parku. V posledním roce tvořily hybridy a elektromobily více než polovinu celkového počtu nových automobilů prodaných v této zemi. 

Česká republika skončila v tomto průzkumu až na 19. místě, byť počet prodaných elektromobilů a hybridů podle statistik Svazu dovozců automobilů vzrostl. V roce 2016 to bylo 1741 vozů, loni už 3133 vozů. Nejvíce elektromobilů u nás loni prodalo BMW (109), Toyota vládne hybridům (2042).

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Žádná jiná evropská země než Norsko nedosáhla výsledku nižšího než 100 g/km. Mezi první pětkou se objevilo ještě Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Z celkového počtu 23 zkoumaných států až 15 z nich zaznamenalo meziroční nárůst průměrných emisí CO2 u nových aut.

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Podle JATO Dynamics mají být řešením tohoto problémů vozy s plně hybridním pohonem, schopné provozu pouze na elektřinu bez nutnosti napájení z externí sítě. Právě ty by měly představovat tu správnou alternativu dieselových motorů. 

Nejnižší průměrné emise CO2 ze značek populárních v Evropě měla Toyota (101,2 g/km). Na druhém místě skončil Peugeot (104,5 g/km), a na třetí pozici se umístil Citroën s 105,5 g/km. Škoda Auto je osmá s nárůstem o 4,1 gramu na 111,8 g/km.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků