Emise nových aut v Evropě poprvé za 10 let vzrostly. Mohou za to i SUV

V roce 2017 vzrostly průměrné emise nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let! Hodnota se zvýšila o 0,3 gramu na 118,1 gramu emisí na kilometr.

Loňský rok se zapsal do historie. Alespoň co se týče emisí. Poprvé za 10 let vzrostly průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Podle výzkumu JATO Dynamics činily 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016. Situace má souviset s rostoucím zájmem o SUV a poklesem popularity dieselových motorů. Průzkum analytické společnosti zahrnoval celkem 23 evropských zemí. 

Jako nejekologičtější země se ukázalo Norsko, které za poslední rok snížilo průměrné emise prodávaných aut o 10,1 procenta na 83,6 g/km. Zároveň je lídrem elektrifikace vozového parku. V posledním roce tvořily hybridy a elektromobily více než polovinu celkového počtu nových automobilů prodaných v této zemi. 

Česká republika skončila v tomto průzkumu až na 19. místě, byť počet prodaných elektromobilů a hybridů podle statistik Svazu dovozců automobilů vzrostl. V roce 2016 to bylo 1741 vozů, loni už 3133 vozů. Nejvíce elektromobilů u nás loni prodalo BMW (109), Toyota vládne hybridům (2042).

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Žádná jiná evropská země než Norsko nedosáhla výsledku nižšího než 100 g/km. Mezi první pětkou se objevilo ještě Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Z celkového počtu 23 zkoumaných států až 15 z nich zaznamenalo meziroční nárůst průměrných emisí CO2 u nových aut.

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Podle JATO Dynamics mají být řešením tohoto problémů vozy s plně hybridním pohonem, schopné provozu pouze na elektřinu bez nutnosti napájení z externí sítě. Právě ty by měly představovat tu správnou alternativu dieselových motorů. 

Nejnižší průměrné emise CO2 ze značek populárních v Evropě měla Toyota (101,2 g/km). Na druhém místě skončil Peugeot (104,5 g/km), a na třetí pozici se umístil Citroën s 105,5 g/km. Škoda Auto je osmá s nárůstem o 4,1 gramu na 111,8 g/km.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků