Emise nových aut v Evropě poprvé za 10 let vzrostly. Mohou za to i SUV

V roce 2017 vzrostly průměrné emise nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let! Hodnota se zvýšila o 0,3 gramu na 118,1 gramu emisí na kilometr.

Loňský rok se zapsal do historie. Alespoň co se týče emisí. Poprvé za 10 let vzrostly průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Podle výzkumu JATO Dynamics činily 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016. Situace má souviset s rostoucím zájmem o SUV a poklesem popularity dieselových motorů. Průzkum analytické společnosti zahrnoval celkem 23 evropských zemí. 

Jako nejekologičtější země se ukázalo Norsko, které za poslední rok snížilo průměrné emise prodávaných aut o 10,1 procenta na 83,6 g/km. Zároveň je lídrem elektrifikace vozového parku. V posledním roce tvořily hybridy a elektromobily více než polovinu celkového počtu nových automobilů prodaných v této zemi. 

Česká republika skončila v tomto průzkumu až na 19. místě, byť počet prodaných elektromobilů a hybridů podle statistik Svazu dovozců automobilů vzrostl. V roce 2016 to bylo 1741 vozů, loni už 3133 vozů. Nejvíce elektromobilů u nás loni prodalo BMW (109), Toyota vládne hybridům (2042).

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Žádná jiná evropská země než Norsko nedosáhla výsledku nižšího než 100 g/km. Mezi první pětkou se objevilo ještě Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Z celkového počtu 23 zkoumaných států až 15 z nich zaznamenalo meziroční nárůst průměrných emisí CO2 u nových aut.

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Podle JATO Dynamics mají být řešením tohoto problémů vozy s plně hybridním pohonem, schopné provozu pouze na elektřinu bez nutnosti napájení z externí sítě. Právě ty by měly představovat tu správnou alternativu dieselových motorů. 

Nejnižší průměrné emise CO2 ze značek populárních v Evropě měla Toyota (101,2 g/km). Na druhém místě skončil Peugeot (104,5 g/km), a na třetí pozici se umístil Citroën s 105,5 g/km. Škoda Auto je osmá s nárůstem o 4,1 gramu na 111,8 g/km.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků