Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Ruda  |  04. 02. 2016 10:18

Tak auto z ilustračního fota máme legalizováno,automobilky si mohou oddechnout,což nelze říct o mých plicích,no nic jdu koupit nějaké respirátory.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  04. 02. 2016 11:25

Ted všichni najednou břečí kvuli emisím. Když byla silnice samej dvoutakt, tak nikdo nebrblal.
Tohle je oproti dřívějším dobám zeléná zahrádka

Odpovědět  |   | 
Masorad  |  04. 02. 2016 11:43

Ale zase mnozstvi aut za dob dvoutaktu bylo rozhodne nesrovnatelne mensi, takze predpokladam, ze i tech emisi bylo v absolutnich hodnotach mnohem mene. Kazdopadne diesel patri do nakladaku a traktoru.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  04. 02. 2016 12:33

Jezdím v benzínu, ale tahle dieselová šikana nemá opodstatnění. Stačí v ulici jedno prase, co pálí odpadky a plasty a je to 100x horší. Ale na velkých a bohatých firmách se zelení mohou vyřádit, na prasatech to není tak populární...

Odpovědět  |   | 
USA  |  04. 02. 2016 13:12

to jako bys rek, ze v syrii se vrazdi ve velkym uz skoro 5 let, tak proc by sis taky nekoho nezavrazdil...

Odpovědět  |   | 
Marek  |  04. 02. 2016 16:06

Benzín zas patří do zapalovače... Nevybereš si...
Aut ve městech zas tak mín nebylo... V při těch šílenostech co to dřív vypouštělo... Ted žijem v težce ekologickém světě.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  04. 02. 2016 19:11

Benzín a plyn patří do zapalovače.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  04. 02. 2016 19:43

Aut že míň ve městech nebylo? Jste asi moc mladej nebo sklerotickej...
Jen když vezmu počty registrovaných osobních aut, tak v roce 1989 - 2,33 mil., 2015 - 5,11 mil.
Právěže ač tenkrát bylo aut poměrně málo, tak přesto smrděly neskutečným způsobem. Sám si pamatuji, že podle smradu za autem jsem byl schopen poznat značku vozidla. Kdyby nepřišly EURO normy (ač mají své chyby), tak by to dneska ve městech bylo k nepřežití.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  04. 02. 2016 21:36

Myslel jsem tím konkrétně aut ve městech. Né celorepublikové.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 02. 2016 23:32

Ještě bych ale dodal, že se nedá porovnat průměrný nájezd aut tehdy a v současnosti. Aut dnes je třeba více než jednou tolik, ale každé najede několikrát více km, takže výsledek je ve skutečnosti podstatně větší...

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  04. 02. 2016 17:55

To máš pravdu. Jen že ti mladí to nezažili, tak to ani nevědí.

Odpovědět  |   | 
Mic  |  04. 02. 2016 13:58

Zajímavé, že neúčinná benzinová chrastítka nikomu nevadí. Že spotřeba o mnoho lehčích aut je málem dvojnásobná. Prostě někdo při výmyslu EU6 hodil na papír číslo, aniž by zjistil, jestli je toho reálně možný dosáhnout....tak se to teď srovnalo...bóže...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  04. 02. 2016 14:35

10-20 procent maximálně, fakt není dvojnásobek. A možná kdyby udělali generální pardon pro benziny, mohli jsem si dál užívat parádní točívé motory bez zbytečného omezování a umělého přidušení.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 02. 2016 16:44

Alespoň to chrastítko nemá charakteristiku "hrk nic", nemá zvuk jako traktor a když kolem někoho projedeš, nenatáhne se mu z kyselého smradu. O daleko menším znečištění ani nemluvě.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  04. 02. 2016 19:17

Dvojnásobná????
Škoda Octavia s motorem 100-109k.
Diesel průměr 5,41l/100km 636aut:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-... ...
Benzín průměr 6,81l/100km 245aut:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-... ...

Rozdíl 1,4l/100km.

Přiznejme si, že naftový motor se jakž takž vyplatí mít v osobním autě hodně těžkém a na vysokorychlostní dálniční přesuny. Jinak vítězí benzín.
Ono právě je také třeba kalkulovat s ekonomikou provozu, ekologií provozu.

Odpovědět  |   | 
samox86  |  17. 02. 2016 11:49

skoda fabia 44kw 1.2 htp: 7.4l/100km
citroen berlingo 68kw hdi: 6.4l/100km

berlingo ma zlu aerodinamiku a je tazsie, ale jazdi neporovnatelne dynamickejsie, vie sa rozbehnut aj ked v nom nesedim sam (!!!) a este ma o liter nizsiu spotrebu...

som za benzin, som ochotny akceptovat vyssiu spotrebu pri nizsom vykone, ale nech aspon stoji rovnako alebo menej ako nafta, ktora ma vyssie vyrobne naklady. je to vec zdanenia, takze ak chceme mat cistejsi vzduch, da sa to zmenit aj cez zakony.

Odpovědět  |   | 
PK  |  04. 02. 2016 22:05

Chudaku nakup si vagon respiratoru at se na dědinách nahodou neudusíš

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  05. 02. 2016 17:36

Vždy jsem si myslel, že Potěmkinovy vesnice jsou jen v Rusku.

Odpovědět  |   | 
Bubaak  |  04. 02. 2016 10:45

Kdo zas potřebuje nový auto a postavit barák?

Odpovědět  |   | 
Radek  |  04. 02. 2016 11:51

To zase připlul od VW nějakej kufřík, jinak by mohli rovnou zavřít krám, jejich zmrvený nafťáky by museli všechny stáhnout tak maximálně na vrakáče, že já se tady v tom babišistánu něčemu ještě divím. Kufřík sem kapříci tam.

Odpovědět  |   | 
PK  |  04. 02. 2016 21:53

Hele trepes nesmysly naftaky nejsou zmrveny zmrvenej si akorát ty z tvého benzinaku se asi line rozkvetla zahradka pokud vim jakykoliv spalovani neceho se rovna emise tak sklapni blbe skoda ze se nedozvim s cim jezdis jestli vůbec jezdis ty slabomyslnej ekologu

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 02. 2016 21:59

No, on je problém v tom, že oproti smradlavému nafťáku se z toho benziňáku rozkvetlá zahrádka opravdu line. Jednoduchý test, projdi se kolem současného benzínu a současné nafty a schválně u kterého auta ti natáhne z pronikavého kyselého smradu.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  05. 02. 2016 00:02

Pokud bude benzín právě nastartovanej a venku bude -10°C tak bude taky smrdět.
Pokud ale budou oba motory zahřáté, tak nafťák bude smrdět pekelně, a benzín ani neucítíš.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 02. 2016 14:45

Ano, protože u studeného benzinu pár desítek sekund, nefunguje katalyzátor, než se zahřeje.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  04. 02. 2016 11:53

To je pro naše plíce dobrá zpráva a katastrofa pro 1,6 DCI.

Odpovědět  |   | 
OMG  |  04. 02. 2016 11:55

Konečně aspoň jeden přispěvatel s mozkem. Ti nahoře jím zjevně nedisponují.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  04. 02. 2016 13:07

Nechápu proč někomu vadí, že emise budou odpovídat realitě a budou muset splňovat i v reále. Ještě nařídit, že nafta nesmí být levnější než benzín a lidi sami půjdou do benzínu.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 02. 2016 16:33

A zdraží komplet všechno, jelikož na levnější naftě stojí hlavně nákladní doprava...

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  04. 02. 2016 19:33

To jsme teď viděli jak vše zlevnilo když šla nafta z 35kč/l na 24kč/l.
U spotřební daně to dělá rozdíl snad jen asi 2kč/l. Pokud se nepletu.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 02. 2016 19:44

Řekněme, že zdražení nafty by stejným způsobem opomíjeno nebylo. V tom se myslím shodneme

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  04. 02. 2016 20:02

Záleží co řeknou v televizi a napíšou v novinách. O tom to dnes pouze je..... .

Odpovědět  |   | 
x  |  04. 02. 2016 12:04

Bez ohledu na emise mne fascinuje přístup k řešení na různých stranách velký louže - zatímco na novém kontinentu bude podvodník platit mastné odškodné, na starém kontinentu se prostě podvod legalizuje a jedeme dál.

Chce si mi blejt...

Nejede vůbec o emise jako takové, celé je to jenom papírová šaškárna, o tom se ví od začátku, ale neskutečně mne štve ten přístup, kdy běžný Lojza bude za menší podvod popotahován, zatímco pilíř evropské ekonomiky může klidně podvádět ve velkém. Hnus.

Odpovědět  |   | 
USA  |  04. 02. 2016 12:19

nechapu, proc naftovy motor který ma povoleny limit emisi NOx skoro 3x vyssi nez benzin, je krome vyššího limitu na emise zvyhodneny jeste nižší spotrebni dani na naftu

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  04. 02. 2016 12:35

Protože na naftu jezdí veškerá doprava a zdrahlo by skokově všechno zboží.

Odpovědět  |   | 
USA  |  04. 02. 2016 13:08

nafta sla o 10kc dolu a nevsim sem si, ze by se něco zlevňovalo.
a když se snizi spotrebni dan na benzin o 3kc aby se to srovnalo s benzinem, tak není důvod aby se něco zdrazilo

Odpovědět  |   | 
USA  |  04. 02. 2016 13:12

... aby se to srovnalo s naftou ...

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  04. 02. 2016 14:52

Spotrebni dan na benzinu je o 2 koruny vyssi ne o 3.
A ze by se spotrebni dan (resp. jakakoli dan) snizovala, to s nasi levicovou vladou opravdu nehrozi...

Odpovědět  |   | 
USA  |  04. 02. 2016 16:52

prepocitej s to na ernergii nebo CO2 a vyjdou ti 3 koruny

Odpovědět  |   | 
DDT  |  04. 02. 2016 12:50

to USA:

se optej státu co máš v nicku, proč všechna paliva na svém trhu zatěžuje výrazně nižšším zdaněním v porovnání s EU, a tak jeho obyvatelé vesele propalují tuny ropy v mnohem větších, těžších pekáčích s x násobně větší spotřebou a emisemi.

Odpovědět  |   | 
USA  |  04. 02. 2016 13:07

co to ma spolecnyhs tim, ze nafta je zatizena o cca 30% nižší spotrebni dani nez benzin??

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  04. 02. 2016 14:56

2 koruny z 13 korun fakt neni 30%...

Odpovědět  |   | 
USA  |  04. 02. 2016 16:57

takze specielne pro tebe
v 1 litru nafty je o 10% vic energie a jejím spalenim vznikne o 10% vic neskodneho CO2
takze 1 litru nafty odpovida 1.1 litru benzinu
1 litr nafty spotrebni dan 10.95
1 litr benzinu spotrebni dan 12.84
1.1litr benzinu spotrebni dan 14.12
(14.12-10.95)/10.95 * 100 = 28.9%

Odpovědět  |   | 
Mio  |  04. 02. 2016 13:08

Zase jeden co si myslí, že se v USA prodávají jen osmiválcové šestilitry....

BTW pokud to těžší a žravější auto bude poháněné CNG, elektromotorem nebo benzíňákem splňujícím alespoň EU5, tak budou mít na ulicích menší smrad než my šetřiví evropané.

Odpovědět  |   | 
Mio  |  04. 02. 2016 13:05

Přitom by to šlo vyřešit, pokud by diesel byl na konstantních otáčkách a jen poháněl generátor. Diesely smrdí v praxi strašně a trpíme kvůli tomu všichni.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  04. 02. 2016 13:10

Mio: zkus to téma rozvést podrobněji a pokud možno se započtením účinnosti generátoru, elektromotoru, akumulátoru a výkonové elektroniky. Možná pak budeš sám překvapený

Odpovědět  |   | 
USA  |  04. 02. 2016 13:14

mozna bys byl prekvapenej, jaky ztraty jsou v prevodech

Odpovědět  |   | 
Mio  |  04. 02. 2016 13:28

Vzhledem k tomu, že něco podobného už úspěšně jezdí v USA army, tak to ani rozvádět nemusím.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  04. 02. 2016 13:37

Nic rozvádět nemusíš, kdyby ten tvůj řetězec byl úspornější, tak se to používá všude už 50 let.

Odpovědět  |   | 
Mio  |  04. 02. 2016 13:43

Tvoje představy o výkonové elektronice jsou k smíchu. Prej 50 let . Každé řešení má nějaké výhody a nepochybuj o tom, že to co jsem napsal je lepší řešení (z hlediska emisí a kvality-poruchovosti-životnosti), které se zatím moc neprosadilo jenom kvůli setrvačnosti.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  04. 02. 2016 14:16

Moc jsi nám toho neřekl, ale tvůj popis sedí na lokomotivu z roku 1960. Jezdilo to na elektriku z nafty.

Odpovědět  |   | 
Mio  |  04. 02. 2016 14:37

Lokomotiva se od osobního auta hodně liší. Pokud nechápeš, že většina svinstev se ze spalovacího motoru valí kvůli změně otáček a zatížení, tak je to zbytečná diskuze. Vyladíš spalovací motor na ideální otáčky a dostaneš se v praxi (ne jen na papíře nebo podle nereálného testu ve zkušebně) na řádově menší emise než u klasiky. Dále ti stoupne účinnost motoru a zmizí ztráty v převodech, což s přehledem vyruší to mínus v podobě ztrát ve výkonové elektronice/akumulátorech/kondenzátorech.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  04. 02. 2016 14:59

A ty myslíš, že to ještě nikoho nenapadlo? Přiznej si, že to napadlo už kde koho, ale nefunguje to tak ideálně jak popisuješ a proto se to nepoužívá.

Odpovědět  |   | 
Mio  |  04. 02. 2016 15:11

Otevři oči a koukni jaké prasárny se tolerují dieselům. I když se nepodvádí, tak jsou v provozu emise mnohonásobně překračovány. Chce to někdo opravdu řešit? Kvalita spalováků a převodovek klesá a nikdo s tím nic neudělá. Víc jak 8 stupňů v převodovce osobáku je blbost a přesto se to prosadilo - to jest ten tvůj způsob omezeného myšlení, kdy si myslíž, že to co se prosadilo je dobré a to co se (zatím) neprosadilo je špatné. Snaha pro skutečné potlačení emisí je jen tak naoko. Továrny na převodovky musí splnit svůj životní cyklus a až pak se mohou zavřít. To je ta setrvačnost. V armádě se mnou uvedená koncepce používá, což je důkaz. Otravovat se u pohonu 8x8 s převodovkou-rozvodovkami-kardany aspol je masochismus. Dostali se dokonce i na vyšší efektivitu pohonu.
http://oshkoshdefense.com/vehicles/hemtt-a3-diesel-... ...

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 02. 2016 15:19

A benzinaku zmena rezimu prospiva. Chachacha

Odpovědět  |   | 
Mio  |  04. 02. 2016 15:25

To jsem nikde nenapsal.

Odpovědět  |   | 
Mic  |  04. 02. 2016 14:03

Ono by bohatě stačilo, kdyby byly motory s výkonem dostatečným pro jízdu a ne na závody. S dnešní technikou by 40kW nezacpaný diesel mohl mít spotřebu určitě pod 3l/100...Na 130kmh to stačí a na okreskách se věčným předjížděním kamionů stejně žádný čas neušetří....

Odpovědět  |   | 
Mio  |  04. 02. 2016 14:11

Dobrá akcelerace je prvek aktivní bezpečnosti, který využíváš i v jiných situacích než je předjíždění. Problém dieselu je i v těch tvých 3 litech na sto - on totiž bude smrdět i tak dost jak se můžeš přesvědčit v praxi, když si seženeš Lupo nebo jiný malý auto s rakovinometem.

Odpovědět  |   | 
BlackRider  |  04. 02. 2016 15:03

Lupo se uz 11 let nevyrabi. Zkus se nekdy podivat na trochu modernejsi diesel.

Odpovědět  |   | 
Mio  |  04. 02. 2016 15:13

Nemusím se na něj dívat. Stačí když ho v zimě musím čuchat i když jde jen na volnoběh.

Odpovědět  |   | 
JohnyRnR  |  04. 02. 2016 16:57

Vynikající nápad, a až pak na té okresce člověk potká šneka, co jede 60 km/h, i když nemusí, tak všichni ostatní s výkonem dostatečným pro jízdu pojedou svorně za ním, protože se 40 kW ho při dnešním provozu reálně nepředjedete. To bude paráda, půlkilometrové kolony, co se navíc při každém zpomalení toho "vůdce" o dvacet aut za ním zastaví, spotřeba a emise pří jízdě tímhle stylem určitě taky klesnou, že?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 02. 2016 18:38

A myslíš, že by ten kozí dech jel pod 3l/100 i při těch 130? Samozřejmě, že ne a žral by jak tank. Ale to nám do zeleňoučké úvahy už asi nepasuje

A samozřejmě, jak už ostatní zmiňují, dobrá akcelerace, jakožto prvek aktivní bezpečnosti, ti asi nic neříká. Ale pokud chceš jít příkladem, nic ti nebrání - pár Fábií Junior nebo Š120 apod. ještě seženeš. Tak ať ti dobře slouží

Odpovědět  |   | 
LOL  |  04. 02. 2016 20:41

ty budeš asi pěkný soudruh!

Odpovědět  |   | 
Net  |  04. 02. 2016 15:11

Úžasné, jak EU reguluje CO2 a všemožně se snaží diesly upřednostnit, a jakmile začnou problémy s podstatně škodlivějšími emisemi, tak se všemožně snaží diesly omezit, až požadavky přestanou odpovídat reálným možnostem a musí trochu povolit uzdu (a dát si pozor na laboratorní vs reálné emise). Tolik regulací a subvencí a výsledek je jen více emisí. nehledě na to, že kvůli zločinu jménem biopaliva ve výsledku stejně produkuje víc CO2, než by se produkovalo bez úsporných aut... Jakoby se někde zapomnělo, co je vlastně cílem všech těch evropských regulací a dotací. Ale jsem si jistý, že evropská mašinérie si s novými problémy poradí dalšími předpisy a dotacemi:)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2016 08:28

Cílem dotací a regulací je dostat peníze do správných kapes. O občany vůbec nejde.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  04. 02. 2016 16:06

takze dehet muze neuveritelne smrdet a ve meste vypoustet hromadu hnusu ale benzin to plnit musi co. Chci taky horsi limity na benzin a kdo jezdi v dehtu je neuveritelnej sobec nebot si musim zapinat vnitrni cirkulaci kdyz jedu za dehtem. Za benzinem nic.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 02. 2016 16:39

Myslím, že daleko rozumnější reakce by byla, nastavit dieslům stejné emisní mantinely jako benzinům, aby se ty smrdutosti konečně přestaly do osobáků dávat. Benziny se neustále škrtí kvůli CO2 (což navíc na rozdíl od omezování NOx nemá valného smyslu), tak nevím, proč by se dieslům měly limity NOx naopak uvolňovat.

Teď jak jsem šel po parkovišti, tak kolem mě zase to svinstvo projelo a zase mi z toho kyselého smradu natáhlo.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  04. 02. 2016 19:38

A jsem u toho zase. Když odhlédneme od toho že to je nafta a benzín, tak jedna komodita je zvýhodňována nad druhou. Jedna komodita je ekologičtější než druhá.

Proč státní aparát mrší trh dotacema, daňovým zvýhodněním, ekologickými úlevami, atd ?
Nastavme pro obě paliva stejné daně a stejné limity emisí. Ať si trh najde tu rovnováhu.
Proč zvýhodňovat benzín či naftu?????

Odpovědět  |   | 
net  |  05. 02. 2016 08:56

Protože peníze. Z nafty se uvolňuje méně CO2 na jednotku energie, ale více NOx. Také se snáze dopuje biopalivy z řepky apod., která zvyšují emise CO2 i NOx, ale Evropské normy požadují navýšit podíl biopaliv do roku 2020 a benzínové motory na ně v Evropě jsou ještě náchylnější než diesly. Kromě toho se u nás nepěstuje tolik kukuřice a výroba bioethanolu je dražší.

Odpovědět  |   | 
your.god  |  05. 02. 2016 03:33

Výrobci prokazatelně podváděli a nejenže nebudou nijak potrestáni, ale ještě jim jejich kolegové podvodníci z Bruselu vyjdou vstříc a místo trestu zdvojnásobením již přijatých emisních limitů odstraní důvod jejich podvodů. A já mám pravidelně jezdit na emise, kde stejně změří kulový? Celá Evropská unie je jenom jeden velkej podělanej koncern, řízenej zkorumpovanejma podvodníkama.

Odpovědět  |   | 
benzin  |  05. 02. 2016 22:47

Zajimalo by mě, kdy si Brusel konečne připustí, že se honil za špatnými emisemi. Mám takový tip jestli chtějí snížit na zemi snížit CO2 o polovinu tak musí vyhladit tak 5mld lidi.
Netvrdím že je CO2 neškodný plyn, je to prostě produkt dokonalého spalováni co produkuje např. každý živý organismus. A určitě zpusobuje skleníkový efekt, ale zase z druhé strany jde odbourat fotosyntézou. Takový CO (oxid uhelnatý) je produkt nedokonaleho hoření za nedostatku vzduchu,tepla a přebytku paliva-to jsou ty viditelné saze. Ten už musí v naftovém autě zachytit filtr a vstříknutím nafty dokončit hoření mimo motor. U benzínu se tahle reakce děje taky ale trochu snadněji-v katalyzátoru. Z motoru leze CO-ox. uhelnatý, HC-nespálené uhlovodíky, ale i překvapivě O2. Při dodržení správného poměru palivo x vzduch (stech. směs) tj. 14.7 dilu vzduchu :1 benzínu (lambda 1) a při správně ohřátém kat. na 300 st. C dojde také dokončení hoření a výsledkem v tomto případě bude CO2 a H2O (vodní pára). Protože byly benzíňáky v 80 a 90 letech nejvíce zastoupeny na trhu začalo se právě na nich se zpřísňováním emisí, no a na nafťáky napřed nebyla technologie a pak se na ně lehce pozapomělo.
Diesel ale už z principu své funkce (detonační hoření-samozápaly), nemuže být prostě čistější. Asi zhruba od poloviny 90. let až k roku 200x se začaly tyto saze likvidovat deatomizací (zvyšováním vstřik. tlaku) nafty někde kolem 1700 bar. v známém systému Common rail. U Bosche ozn. první generace CP1. Dále se vlastně, až k současnosti jen zvyšuje tlak paliva v lište (railu) za hranici 2000 bar. Brusel se zde řídí heslem co oči nevidí... Tyto mikročástice ale škodí daleko více než staré sazomety. Snadno projdou do plic a do krevního řečiště, kde se pomalu usazují v těle a mohou zavinit vznik rakoviny. Tento oproblém začíná být aktualní i u benzínu, kde se zavedením přímého vstřiku paliva musí překonat tlak ve válci. Zase díky špatnému palivu v ČR musí snad udajně motory VW být upravovány v ŘJ kvuli klepání. Takový přímovstřikový motor FSI prý musi v česku stejně pracovat, místo rež. vrstvenné směsi jen v rež. homogení směsi tedy jako nepřímý vstřik.
Další slabinou maloobjemových benz. motoru vyhoněných turbem až hanba, je tvorba NOx- oxidu dusíku, naleptávajících sliznice. Vznikají při spalování chudé směsi za vysoké teploty, dochází zde vlastně ke spalování (oxidaci) samotného O2 a N odtud NOx. Emise NOx jsou problém i např. u takových LPG motoru kdy musí být při přestavbě upraven předstih a vyměněna zapal. svíčka za odolnějši (teplejší) a pečlivě seřízena směs. Ať žijí ty bastl přestavby na LPG-určitě pečlivě seřizovány v laboratoři ke konkrétnímu typu motoru.
Emise NOx jsou u nafty problém zase už z principu funkce samotného motoru, ten má vzduchu co turbo dá a nafta se zase přidělí po malých kapkách až v motoru.U čiptuningu jde vlastně jen o to, nakrmit ten motor, až zněj lítají brikety. Tím se paradoxně sníží NOx, ale zase se vracíme zpět k CO a sazím. Jeden jed se vymění za jiný, postě spalovací motor bude vždy smrdět.
Nedělám si iluze, že celá Evropa teď najednou přejde na benzín. To by zase stál benzín 40Kč. Ale sjednocení emisních limitu benzín-nafta, by měl být další rozumný krok. Nechat prostě nějaký ten rok pusobit neviditelnou ruku trhu, při jednotném zdanění obou paliv. A troufám si říct, že kdyby se Brusel nemontoval do emisí, jezdí ted Evropa na benzín.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  06. 02. 2016 16:45

Horní fotka je typickým příkladem přečipovaného auta, které na dnešní STK samozřejmě neprojde a ti co si to nechali udělat, vyhodili peníze oknem.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  07. 02. 2016 15:49

Takže nemci,ktorí maju drvivu prevahu v parlamente si to presadili už aj preventívne!!

Odpovědět  |   | 
bublifuk  |  09. 02. 2016 15:37

Tradičně prolhaný špinavý marketing s manažrouty a úředníky všech levelů si léta lžou do kapsy.... a hle: bublina praskla

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Bez milionů a za dva dny. Systém pro nákup elektronických známek už funguje

Bez milionů a za dva dny. Systém pro nákup …

Vypadá to, že odvážný krok proti kritizované státní zakázce míří k úspěchu. Nový systém k dálničním známkám vytvořený za dva dny už funguje.

27.  1.  2020 | | 72 N/A