Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Automobilky skórují, na půdě evropského parlamentu vybojovaly první bitvu o emise.
Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Návrh, aby mohly dieselové motory vypuštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise oxidů dusíku NOx prošel. K jeho zamítnutí bylo potřeba hlas alespoň 376 evropských poslanců, ale nakonec se podařilo sebrat jen 317 záporných hlasů. Diesely (a hlavně automobilky) si tak mohou na chvíli oddechnout.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Podle nového nařízení tak mohou dieselová auta oficiálně plnící normu Euro 6 vypouštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise NOx. Norma dovoluje vypouštět jen 0,08 g/km NOx, ale nově smí diesel v reálném (nikoli laboratorním) provozu vypouštět až 0,168 g/km NOx. To je jen o trochu méně než dovolovala norma Euro 5 (0,18 g/km NOx).

Nové nařízení bude platit na období od září 2017 do ledna 2020. Od ledna 2020 pak mohou být reálné emise NOx vyšší o 50 %, tady maximálně 0,12 g/km. Prozatím to vypadá, že benevolentnější limit bude platit do září 2023, ale o konečné době se prozatím jedná.

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Podle oragnizace ACEA, která sdružuje výrobce automobilů, je to důležitý krok k tomu, aby automobilky získaly čas na vyvinutí spolehlivých a efektivních systémů čistění emisí. Není tajemstvím, že podle kritiků předběhly emisní normy Euro 5 a hlavně Euro 6 dobu a dieselové motory nebyly na jejich stoprocentní plnění technologicky připraveny.

Od roku 2017 se má měřit spotřeba a emise podle nového a reálnějšího cyklu WLTC. Dieselové motory by pak měly procházet ještě měřením v reálném provozu, ale prozatím nikdo jasně nedefinoval podmínky, za kterých by mělo měření emisí probíhat.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků