Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Automobilky skórují, na půdě evropského parlamentu vybojovaly první bitvu o emise.
Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Návrh, aby mohly dieselové motory vypuštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise oxidů dusíku NOx prošel. K jeho zamítnutí bylo potřeba hlas alespoň 376 evropských poslanců, ale nakonec se podařilo sebrat jen 317 záporných hlasů. Diesely (a hlavně automobilky) si tak mohou na chvíli oddechnout.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Podle nového nařízení tak mohou dieselová auta oficiálně plnící normu Euro 6 vypouštět v reálném provozu více než dvojnásobné emise NOx. Norma dovoluje vypouštět jen 0,08 g/km NOx, ale nově smí diesel v reálném (nikoli laboratorním) provozu vypouštět až 0,168 g/km NOx. To je jen o trochu méně než dovolovala norma Euro 5 (0,18 g/km NOx).

Nové nařízení bude platit na období od září 2017 do ledna 2020. Od ledna 2020 pak mohou být reálné emise NOx vyšší o 50 %, tady maximálně 0,12 g/km. Prozatím to vypadá, že benevolentnější limit bude platit do září 2023, ale o konečné době se prozatím jedná.

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Podle oragnizace ACEA, která sdružuje výrobce automobilů, je to důležitý krok k tomu, aby automobilky získaly čas na vyvinutí spolehlivých a efektivních systémů čistění emisí. Není tajemstvím, že podle kritiků předběhly emisní normy Euro 5 a hlavně Euro 6 dobu a dieselové motory nebyly na jejich stoprocentní plnění technologicky připraveny.

Od roku 2017 se má měřit spotřeba a emise podle nového a reálnějšího cyklu WLTC. Dieselové motory by pak měly procházet ještě měřením v reálném provozu, ale prozatím nikdo jasně nedefinoval podmínky, za kterých by mělo měření emisí probíhat.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků