Demence a socialismus. Na jedne strane se meri vice-mene neskodny CO2, diky cemuz vychazeji chrochtaky ekologicky a vypatlana verejnost tomu samozrejme veri, na strane druhe se pak kvuli tem ekologickym chrochtakum snizuje rychlost na dalnici. Dale je zrejme, ze zatimco ostatni skodliviny lze omezovat lepsimi katalyzatory, CO2 lze v podstate optimalizovat JEN spotrebou. A co nam tedy clanek rika? Ze kdo prodava hlavne velka auta, nema nikdy sanci se na limit dostat.Cela iniciativa je typicka socialisticka bruselska sra.ka, ze ktere je mi na bliti. Nikoho nezajima, ze nejcistsi automobilky jsou Toyota a Honda, protoze konkurenci v oblasti ekologie valcuji ve vsech tridach, ale hlavne, ze se cim dal, tim vic debilnich vohnoutu placa po ramenech, jak jejich cipnuta rakovina uchvatne jezdi. 3-[Nijak neprekvapi, ze jsou nahore Citroen a Fiat, kdyz jejich prodeje z velke casti tvori mala prditka - naopak Volvo zadne male auto nema, takze neprekvapi, ze je nekde vzadu. A myslim, ze jen ciste politicke duvody vedly k zavedeni pravidla o minimalnim poctu prodanych kusu, aby se neukazalo, ze naprosto tragicky z tohoto srovnani vychazeji vsechny sportovni automobilky - no a prece neni mozne plivat spinu na Ferrari, Maserati, Lambo a dalsi evropske automobilky, jejichz prumer CO2 je s prehledem nejhorsi. Secteno a podrzeno - opet jen snaha urednika vyvolat tu spravnou "tridni nenavist" mezi temi, co jezdi prditky (klasicky volici KSCSSD) a temi, co si muzou dovolit neco lepsiho. To vse na zaklade vhodne zvoleneho (avsak nesmyslneho) argumentu, nad jehoz relevantnosti vohnout premyslet nebude a vezme ho okamzite jako dogma. Na bliti, na bliti, na bliti.3-[3-[
skyline : lépe bych to nenapsal, sice trochu ostřejší ale rozhodně k tématu DVD : mimo seš ty, občas zkus u psaní myslet a ne jen papouškovat prospekty hnutí duha. To že CO2 přispívá ke skleníkovému efektu nebylo nikdy dokázáno. CO2 opravdu není nejpalčivější problém co se týče emisí.
Ještě doplněk - když říkám emise, myslím tím automobilové emise. Většina "nadbytečného" CO2 je produkována jinak.
opět reakce která je víc mimo mísu než k tématu:) jen pro ty co to neví, tak CO2 nelze dýchat a jako bonus způsobuje klimatický změni na Zemi(pro ty co to neví je to třeba globální oteplování).Ale když se někdo snaží aby motory měly menší spotřebu, nebo se prostě lidi a automobylky přizpůsobili tomu že Země to nevydrží věčně, hned se najde několik volů který myslí jen na svůj pupek. Myslim že sportovní auto z toho můžem celkem vynechat(i když by se to dělat nemělo) většina lidí snima jezdí jen vyjímečně a oprosti osobním autům je jich jako šafránu. To že polovina lidí jezdí po velkejch věstech v SUV(který mimochodem mají daleko víc škodlivin než polovinu vážící sportáky a supersporty) který váží 2,5t a proto aby se hejbali, potřebujou motory minimálně o 3,0l obsahu a vejš je už o něčem jinym. Bohužel pro většinu lidí je to věc prestiže a dokud se to nezmění tak to ve městech asi hned tak lepší enbude, jedinej Lexus(Toyota) se aspoň snaží nabýdnout movitejším lidem alternativu, která je ekologičtější a prestižný zároveň.Člověk je chytrej tvor, ale lidstvo je jen stádo, který běhá sem a tam a všude kde se přežene zůstane jen spoušť.
Diky, zes na uvod rekl, o cem tva reakce bude.Takze, DVD, vez, ze CO2 sice dychat nelze, ale je zcela prirozenym produktem kde ceho (treba tebe, kdyz vydechnes) a priroda si s timto plynem umi docela dobre poradit. Mira skodlivosti pro cloveka je velmi nizka, vzdyt to pijes i v mineralce. Naproti tomu popilek z chrochtaku a vsechny mozne NOx jsou zcela jina kava (a svete div se, ani tyto plyny dychat nelze a NAVIC jejich vdechnuti je skodlive). Ze to nevis jeste neznamena, ze je to jinak. "To že polovina lidí jezdí po velkejch věstech v SUV(který mimochodem mají daleko víc škodlivin než polovinu vážící sportáky a supersporty) který váží 2,5t a proto aby se hejbali, potřebujou motory minimálně o 3,0l obsahu a vejš je už o něčem jinym"Muzes mi rict, kterych skodlivin a o kolik ma SUV vic, nez sportak a supersport? Rozumim teda dobre, ze bezne SUV velikosti RAV4 se spotrebou cca 10 l/100 km ma vic skodlivin, nez supersport se spotrebou 20 l/100 km? Ehm, delas ze sebe uplne zbytecne blbce, priste to chce neco vedet, nez prijdes delat chytryho.B-]
čteš je to co chceš vidět:) takže CO2 je sice přirozený, ale né v takovym množství jaký lidstvo stíhá vyrábět, přírody by se sni mdokázala vyrovnat sama, ale to by musela mít čim dýchat, že?Diesely rád nemám a obhajovat je nebudu, ale z toho že EU chce snížit množství CO2 u nových aut na maximálních 140 g/km, plyne to že výrobci se budou msuet snažit snížit spotřebu;) BTW asi se v autech vyznáš ještě míň než já když tvrdíš že RAV4 má 2,5t ;-) já myslel větší auta něco jako Q7, X5, Tuareg(zvlášť s V10TDi), M od meďáka atd... takový auto aby aspoň trochu jelo musí ten motor docela namáhat, a teď mi řekni kolik lidí co maj supersport namáhá jejich motor asi tak jako SUVéčkaři? Já sem jen pro aby emise klesali, my spotřebytelé z toho můžeme jen profitovat, jedinej komu to vadí sou automobylky a pár oslů.
To je zase kravina sledovat CO2, ktery neni prakticky nicim nebezpecny a nelze pri horeni odstranit. Naopak je produktem dokonaleho spalovani a je zcela jasne, ze vykonnejsi motory ho vyprodukuji vic.Kdyby se radsi sledovaly opravdove problemy - hlavne oxidy dusiku...
Su to obycajne bublinky v Coca-Cole, o ktorych si niekto mysli, ze mozu prispievat k sklenikovemu efektu. Ale dokazane to nie je.O karcinogennych pevnych ciastockach sadzi, ktore vo velkom produkuje "ekologicke" diesle sa zatial vela nehovori.Ak porovnavate iba produkciu CO2, tak diesel sa naozaj javi ako ekologicky, ale diesle maju specialne limity v norme EURO, pretoze limity pre ostatne skodlive latky urcene pre benzinove motory nespolnaju.
Souhlasim s tebou Walkere. Jet za takovym "kvalitne" chipnutym tdickem je srovantelne s Avii co má najeto 2 miliony kilometrů. A když vidim jak se z novýho, třeba tdi Passatu, na křižovatce při rozjezdu objeví černý mrak tak je mi špatně. Nehledě na to, že právě kvůli těmto sazím už snižují v Rakousku rychlost na dálnicích aby nebyly překračovány limity kvality ovzduší.
Závist, závist, závist. Co jiného od malého českého človíčka čekat.Mnohem více budeš nadýchaný z výfuku jakéhokoli autobusu. A že jich jezdí poměrně dost a nikomu to nevadí- zajímavé...
Ne to neni závist. To jsi špatně pochopil. Autobusy náklaďáky a další šrot mi vadí taky, často ještě víc než ty nový auta, na druhou stranu to že smrdí 20 let starej autobus kterej už dávno měl být ve šrotu, a nějakým zázrakem prolézá přes emise a stk (proto jich jezdí tolik) mi vadí hodně - nicméně to očekávám. U nových aut naopak přepokládám, že se nebudou projevovat jako tyhle starý autobusy.
Dívám se na to jinak. Města jsou plné lidí a plné těchto starých autobusů, které smrdí především - lidem ve městě. Rozhodně jsou horší, než sem tam nějaké "čipnuté" TDI...
Jasně že jsou horší, už proto v jakém jsou stavu a taky maj nepoměrně větší motory. Proč k nim ale přidávat další stylem zvednu výkon o 10kW a bude to dělat mráčky?? Co já vím tak nové nafťáky jezdí dost dobře i bez této úpravy. A to že auta jako Octavia, Passat, A6... nemaj v základu filtr pevných částic mi přijde absurdní.
Ano, filtr by měl být základní výbava a zdarma, žádný příplatek. To bez diskuze. Nicméně čipnuté TDI jsou minoritní skupina, která zase tak moc ŽP neškodí.
"Naftové motory ale spolu s pevnými částicemi produkují polycyklické aromatické uhlovodíky - PAU které dokáží změnit genetickou informaci tak že se navážou na molekly DNA a změní jejich srtrukturu. To může vést k rakovině, snižovat porodní váhu dětí... typický PAU je benzylapyren a jeho koncentrace v Praze je 4x vyšší než v Londýně nebo New Yorku." To je citace výzkumu AV ČR, potvrzeného v USA. To jasně mluví proti naftovým motorům kompletně. K té minoritě - 1 x nic = nic, 1000 x nic často bývá strašně moc. ((jinak PAU také vzniká při pálení plastů a pokud člověk uvažuje stylem já hodim do kamen pet lahev a nic se neděje tak je to prasárna, když to ale udělá čtvtina všech lidí tak je to šíleně moc)) P.S. Neříkám že čipnutý motor produkuje neustále víc čoudu než nečipnutý, ale když se mu šlápne víc na plyn tak to je v některých případech síla
Zatěžovat si mozek tímhle? Asi bych se nikdy klidně nevyspal...
no a práve za nás všetkých si majú zaťažovať mozgy výrobcovia a legislatíva ktorá ich k tomu núti, o čom je aj článok. neviem čo je na tom negatívnem, starať sa o prostredie aby sme v ňom nepokapali a nezdegenerovali (RE na niektoré príspevky vyššie)
a co podle vas "prispiva" ke sklenikovemu efektu?
Ach bože to sou zase kecy...Myslím, že ten článek je zcela výmluvný a jasný... Bohužel znovu mě reakce přesvědčili, že i sem chodí tupci.P.S. Bravo Fiat
Wolff: Je hezke, ze mas radost z neceho, co nerika nic.
Na jednom konci je automobilka která dělá poměrně malé auta s malými motory, na druhém konci audi a volvo, což dělá poměrně velké vozy a velkoobjemové motory. Nevím, zdali je tato statistika vůbec nějak vypovídající.
nebolo by lepsie, ak by boli napisane aj konkretne cisla?lebo ak fiat znizi emisie z 500 na 250, je to zlepsenie o 50%ak mazda znizi emisie z 200 na 180, je to zlepsenie o 10%.
Co mi to tak pripomina ... nic nerikajici kecy.A ted znova prosim ... neco vecneho.Ď
Hoši, věřte, že dobře čipnutý auto má určitě nižší emise než průměrný benzín. To co se tu píše o tom že tdi lehce kouří je sice pravda, a to i nové passaty v sérii, ale pořád je to méně škodlivé než smradlavé benzíny plné štiplavých rakovinotvorných aromauhlovodíků B-] Nic nesmrdí tak jako studený nebo plným plynem jedoucí benzín B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.