Emise CO2: nejlépe je na tom italský Fiat, Škoda je v průměru

Bruselská ekologická organizace Transport and Enviroment provedla na žádost Evropské unie výzkum v oblasti automobilových emisí oxidu uhličitého. Společnost zkoumala dvacet nejprodávanějších značek na evropském trhu a porovnávala průměrné emise CO2 v roce 1997 a 2005.

Důvodem pro takový průzkum byl závazek automobilek z roku 1998, že do roku 2008 sníží emise CO2 u nových aut na maximálních 140 g/km. Původním plánem EU bylo zavedení limitu 120 g/km, po jednání s automobilkami však přistoupila na dohodu podmíněnou dosažením výše zmíněných 140 g/km. V případě jejího nedodržení ze strany automobilek bude zaveden povinný limit 120 g/km.

Cílem průzkumu tedy bylo stanovit do jaké míry automobilky do loňského roku snížily emise CO2 s ohledem dohodnutý limit. Nejlépe dopadla automobilka Fiat, která dosáhla 140 procent úspor ve srovnání s plánem. Druhou nejlepší automobilkou je Citroen, která má splněno na 115 procent, následovaný Renaultem (100 %). To jsou v podstatě jediné automobilky, které dosáhly takových úspor naznačujících, že by v roce 2008 mohly dohodu dodržet. Ford a Peugeot mírně zaostávají a plní plán redukce emisí na 94 %.

Na zcela opačném konci je automobilka Nissan, která plní plán jen na 20 procent. Následuje Suzuki 22 procent, Mazda 27 procent, Audi 35 procent a Volvo 39 procent. Česká automobilka Škoda se umístila téměř uprostřed - na devátém místě s plněním plánu snížení emisi na 71 procent.

Jak vyplývá ze závěru zprávy, první tři automobilky mají v podstatě zajištěno, že plán splní. Ostatní na tom již nejsou tak dobře. Automobilky od sedmého místa dál mají totiž velký skluz a těm na posledních místech již hodinky ukazují za minutu dvanáct...

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků