Emise CO2: nejlépe je na tom italský Fiat, Škoda je v průměru

Bruselská ekologická organizace Transport and Enviroment provedla na žádost Evropské unie výzkum v oblasti automobilových emisí oxidu uhličitého. Společnost zkoumala dvacet nejprodávanějších značek na evropském trhu a porovnávala průměrné emise CO2 v roce 1997 a 2005.

Důvodem pro takový průzkum byl závazek automobilek z roku 1998, že do roku 2008 sníží emise CO2 u nových aut na maximálních 140 g/km. Původním plánem EU bylo zavedení limitu 120 g/km, po jednání s automobilkami však přistoupila na dohodu podmíněnou dosažením výše zmíněných 140 g/km. V případě jejího nedodržení ze strany automobilek bude zaveden povinný limit 120 g/km.

Cílem průzkumu tedy bylo stanovit do jaké míry automobilky do loňského roku snížily emise CO2 s ohledem dohodnutý limit. Nejlépe dopadla automobilka Fiat, která dosáhla 140 procent úspor ve srovnání s plánem. Druhou nejlepší automobilkou je Citroen, která má splněno na 115 procent, následovaný Renaultem (100 %). To jsou v podstatě jediné automobilky, které dosáhly takových úspor naznačujících, že by v roce 2008 mohly dohodu dodržet. Ford a Peugeot mírně zaostávají a plní plán redukce emisí na 94 %.

Na zcela opačném konci je automobilka Nissan, která plní plán jen na 20 procent. Následuje Suzuki 22 procent, Mazda 27 procent, Audi 35 procent a Volvo 39 procent. Česká automobilka Škoda se umístila téměř uprostřed - na devátém místě s plněním plánu snížení emisi na 71 procent.

Jak vyplývá ze závěru zprávy, první tři automobilky mají v podstatě zajištěno, že plán splní. Ostatní na tom již nejsou tak dobře. Automobilky od sedmého místa dál mají totiž velký skluz a těm na posledních místech již hodinky ukazují za minutu dvanáct...

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků