Emise CO2: nejlépe je na tom italský Fiat, Škoda je v průměru

Bruselská ekologická organizace Transport and Enviroment provedla na žádost Evropské unie výzkum v oblasti automobilových emisí oxidu uhličitého. Společnost zkoumala dvacet nejprodávanějších značek na evropském trhu a porovnávala průměrné emise CO2 v roce 1997 a 2005.

Důvodem pro takový průzkum byl závazek automobilek z roku 1998, že do roku 2008 sníží emise CO2 u nových aut na maximálních 140 g/km. Původním plánem EU bylo zavedení limitu 120 g/km, po jednání s automobilkami však přistoupila na dohodu podmíněnou dosažením výše zmíněných 140 g/km. V případě jejího nedodržení ze strany automobilek bude zaveden povinný limit 120 g/km.

Cílem průzkumu tedy bylo stanovit do jaké míry automobilky do loňského roku snížily emise CO2 s ohledem dohodnutý limit. Nejlépe dopadla automobilka Fiat, která dosáhla 140 procent úspor ve srovnání s plánem. Druhou nejlepší automobilkou je Citroen, která má splněno na 115 procent, následovaný Renaultem (100 %). To jsou v podstatě jediné automobilky, které dosáhly takových úspor naznačujících, že by v roce 2008 mohly dohodu dodržet. Ford a Peugeot mírně zaostávají a plní plán redukce emisí na 94 %.

Na zcela opačném konci je automobilka Nissan, která plní plán jen na 20 procent. Následuje Suzuki 22 procent, Mazda 27 procent, Audi 35 procent a Volvo 39 procent. Česká automobilka Škoda se umístila téměř uprostřed - na devátém místě s plněním plánu snížení emisi na 71 procent.

Jak vyplývá ze závěru zprávy, první tři automobilky mají v podstatě zajištěno, že plán splní. Ostatní na tom již nejsou tak dobře. Automobilky od sedmého místa dál mají totiž velký skluz a těm na posledních místech již hodinky ukazují za minutu dvanáct...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků