Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler

Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler

Emirát Abú Zabí se snaží zbavit svých akcií v podnicích německého automobilového koncernu Daimler. To by kromě dalších částí společnosti mohlo citelně zasáhnout společný tým formule 1, v němž emirát prostřednictví svého fondu Aabar drží podíl 40 procent, napsal německý Manager Magazin.
 
Emirát v roce 2009 nakoupil přes devět procent akcií Daimleru a stal se tak jeho největším akcionářem. Nedávno Aabar svůj podíl zredukoval na tři procenta. Nyní už nestojí ani o tyto akcie. Podle časopisu nyní probíhají jednání o podmínkách odchodu.

Plánovaný prodej se týká také společné investice Daimleru a Aabar do výrobce elektromobilů Tesla. O osm procent akcií se obě společnosti dělí stejným poměrem jako o závodní tým Mercedes, tedy 60 ku 40.

Emirát Abú Zábí, který vytváří více než polovinu hrubého domácího produktu Spojených arabských emirátů, přehodnocuje i další své zahraniční investice. Z Tesly nedávno vycouval i státní energetický podnik Abu Dhabi National Energy. Svých sedm procent akcií prodal kvůli velkým výkyvům na burze.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků