Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler

Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler

Emirát Abú Zabí se snaží zbavit svých akcií v podnicích německého automobilového koncernu Daimler. To by kromě dalších částí společnosti mohlo citelně zasáhnout společný tým formule 1, v němž emirát prostřednictví svého fondu Aabar drží podíl 40 procent, napsal německý Manager Magazin.
 
Emirát v roce 2009 nakoupil přes devět procent akcií Daimleru a stal se tak jeho největším akcionářem. Nedávno Aabar svůj podíl zredukoval na tři procenta. Nyní už nestojí ani o tyto akcie. Podle časopisu nyní probíhají jednání o podmínkách odchodu.

Plánovaný prodej se týká také společné investice Daimleru a Aabar do výrobce elektromobilů Tesla. O osm procent akcií se obě společnosti dělí stejným poměrem jako o závodní tým Mercedes, tedy 60 ku 40.

Emirát Abú Zábí, který vytváří více než polovinu hrubého domácího produktu Spojených arabských emirátů, přehodnocuje i další své zahraniční investice. Z Tesly nedávno vycouval i státní energetický podnik Abu Dhabi National Energy. Svých sedm procent akcií prodal kvůli velkým výkyvům na burze.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek