Emanuele Dati: „Vím, že na sobě musím tvrdě pracovat.“

S naším zahraničním dopisovatelem mluvil Emanuele Dati exkluzivně pro AutoRevue.cz. Po návratu z Velké Británie se italský mladík vrátil zpět do Itálie. S největším talentem automobilových soutěží Itálie náš dopisovatel hovořil o současnosti i blízké budoucnosti.
Emanuele Dati: „Vím, že na sobě musím tvrdě pracovat.“
Vaše druhé místo na Rallye Příbram v rámci Mistrovství České republiky bylo v italských médiích hodnoceno velmi pozitivně. Co si o tom myslíte?

„Můj navigátor Max Chiapponi i boss Jolly Clubu Roman Vaškůj byli s mým výkonem spokojeni. Vím, že jsem místy chyboval, ale to vše je otázka dalších zkušeností. Na českých asfaltových cestách jsem soutěžil podruhé v životě a v Příbrami navíc pršelo. Přestože Focus WRC je špičkovým vozem, jeho chování na klouzavém a místy bahnitém asfaltu se hodně změnilo, takže jsem se musel opět hodně učit. Všichni v Jolly Clubu mi hodně pomáhají, technici a mechanici se starají, aby Focus WRC byl co nejlépe připraven a naladěn. Jsem rád, že mi v mé rodné zemi věnují tolik pozornosti a tvrdě pracuji na tom, abych se v budoucnosti neustále zlepšoval. Toužím po úspěchu.“

Zdá se, že jste zvolil vhodnou cestu. Co děláte mezi soutěžemi a testováním?

„Dnes jsou automobilové soutěže extrémně náročné nejen na psychickou kondici, ale i na fyzickou připravenost jak jezdce, tak i spolujezdce. Když necestuji, tak každý den posiluji. Obvykle cvičím 90 minut ráno, pak minimálně 60 minut odpoledne nebo večer. Mezitím denně běhám více než 10 kilometrů, k tomu hodně jezdím na horském kole. Vše se snažím dělat co nejlépe, protože jen tehdy mohu být úspěšný. Okolo sebe mám tým lidí, kteří mě podporují, a na které se mohu spolehnout. Hodně si vážím podpory ze strany své rodiny a manažera.“

Taková podpora je pochopitelně velmi důležitá. Vraťme se k rallye a k Vašemu programu na zbývající část letošní sezóny. Kde a s jakým autem Vás letos ještě uvidíme?

„O nadcházejícím víkendu se zúčastním národní rallye v Itálii s vozem Ford Focus WRC model 2000. Tentokrát s Focusem pojedu na šotolině. Již se moc těším. Program s Jolly Clubem pro některé ze zbývajících soutěží mistrovství světa je také téměř potvrzen. Věřím, že do konce týdne bude vše jasné. Mnoho jednání probíhá kolem plánů na příští, kdy bychom pochopitelně chtěli postoupit opět výš. Doufám, že dosažené výsledky mi pomohou příští sezónu adekvátně zajistit.“

Poslední tři starty jste absolvoval s Maxem Chiapponim, jinými slovy nesmírně zkušeným spolujezdcem. Všechny tři starty jste proměnil ve výborný výsledek. Budete s Maxem spolupracovat i nadále?

„Max je profesionálem ve všem co dělá. Vše dělá precizně, hodně přemýšlí a hlavně mi předává řadu zkušeností, které bych během tak krátké doby nikde nezískal. V každé nepříjemné situaci mě dokáže uklidnit, nebo naopak naladit tak, jak je v daný moment potřebné. Ve všem ho poslechnu. Na druhé straně i on respektuje můj jezdecký styl a naprosto mi důvěřuje. Počítám s ním.“

Maurizzio Yotti
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků