Elon Musk se stal nejbohatším člověkem na světě. Majetek využije k cestování do vesmíru

 |  08. 01. 2021 10:57

Za pár hodin to může být jinak.
Stačí jen masivní prodej akcií a je po bohatství.
Cena spadne na dno.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  08. 01. 2021 11:56

velka obchodovanost akcii Tesly je prave to co ty akcie zene cenove nahoru, takze masivni prodej akcii Tesly by zrejme znamenal ze cena by sla zase o to vyc nahoru, vesmes cim vic se o Tesli pise, tim vic zaznamanava prodeje v malych objemech a radi ji to dnes k nejvice obchodovanemu titulu na burzach, pro Teslu by bylo nejhorsi kdyby se tyhle obchody zastavili a majitekle si ty akcie drzeli, pak by akcie byli ovlivnovane ciste uspechem nebo neuspechem samotne firmy

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  08. 01. 2021 12:21

jenze cena akcii nepoleze do nekonecna. Zvlast ne u firmy, ktera bez dotaci negeneruje zisk, kvalita produkce je otresna a objem prodanych vozu naprosty zlomek konkurence.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  08. 01. 2021 17:15

a ja nekde pisu ze cena akcii poleze do nekonecna?
z hlediska cenove konkurence se Tesla pohybuje nekde na urovni Porsche, a proti ni teda v poctu kusu nijak nezaostava, s kvalitou souhlasim, ale to je prece na zakaznicich jestli jim ta kvalita/nekvalita vadi nebo nevadi

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 01. 2021 21:17

Už s tými dotáciami prestaň. Dotácie určite nie sú to, čo Teslu drží pri živote...

Odpovědět  |   | 
/;\  |  08. 01. 2021 21:42

Miliardove dotace v dolarech od vlady USA po nekolik let . Bez nich by uz davno neexistovala .
Trochu uber ,kdyz neznas

Odpovědět  |   | 
oh.c  |  10. 01. 2021 10:48

Přesně tak. I zářívá blyštivá bublina zvaná Tesla prodává každý svůj vůz se ztrátou. Hezky pěkně to dorovnává prodejem "zelených" ekokreditů jiným výrobcům "špinavých" aut. Po příchodu konkurence tj. "běžných" výrobců automobilu do segmentu BEV to praskne viz. "model" dotacemi zdeformovaného norského trhu. A toto čeká Teslu obecně. Elon je super eskamotér. Elektrický Ježíš. Na posledním "bateriové show" představil co? Máme "něco" co vypadá slibně, v laboratořích - "Mám tu v pytli super tlustého macatého králíka". A kde nic tu nic. Tesla semi truck je taky co? Neživotaschopná iluze představená již před lety. Cybertruck to samé. Show car. V této podobě nelze uvést do provozu, nelze jej provést homologačním procesem. Ale zase všechna čest lidem z Space X, to zase jako ANO. BEV jsou slepá ulička vývoje, což je zřejmé. Vesmír to je správná orientace. To určitě ANO.
P.S. Elektromobil je dobré řešení do města (eliminace lokálních emisí výfukových plynů, zcela bezemisní není) ANO. Jízdní dynamika ANO. Hluk (do určité rychlosti) ANO. Ale spása planety, protože "CO2" NE! Ani omylem.

Odpovědět  |   | 
oh.c  |  11. 01. 2021 21:58
 |  08. 01. 2021 12:21

Prozatím se akcie pouze kupujou. Je zaslepená důvěra v úspěch.
Až začne prodej ve velkém z jakéhokoliv důvodu,bude to katastrofa. To ví i malé dítě z Wallstreetu.
Stačí prodej Muskova balíku a je konec.
Musk vydělá,ale ostatní ??? Asi těžko.
A že má tendence se akcií zbavíte je očividné, má strach z krachu.

Odpovědět  |   | 
bw  |  08. 01. 2021 15:33

ok, vem si, kdyby se ted objevila informace, ze elon prodal vsechny svoje akcie. co to udela? tesla bude na nule, vyvari jedine elon a pujde do bani. takhle jednoduche to je.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  08. 01. 2021 11:54

Kupte si popcorn, tohle bude jedna z nejvetsich bublin v historii.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  08. 01. 2021 11:56

To je sakra pevná bublina, že tyhle řeči čtu už aspoň 7 let.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  08. 01. 2021 11:57

a budes je cist jeste hodne dlouho

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  08. 01. 2021 12:19

Nejlepe svou viru prokazete tim, ze do Tesly investujete podstatnou cast sveho majetku.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  09. 01. 2021 08:13

Dát většinu svého majetku do akcií jakékoliv jedné firmy je naprostá hloupost. Diverzifikace.

Odpovědět  |   | 
.  |  08. 01. 2021 12:40

U akcií je jisté jen jedno a to, že cena je vždy nejistá. Lze jen spekulovat s nějakou mírou pravděpodobnosti. Nenajdeš jediného člověka, který drží všechny prachy v akciích jedné společnosti. Takže říci, že to není bublina má stejnou hodnotu jako prohlásit, že to je bublina.

Odpovědět  |   | 
 |  08. 01. 2021 12:51

Nic neříkající prd.
Umyj raději nádobí a vynes koš.

Odpovědět  |   | 
buds  |  08. 01. 2021 12:49

Pevná bublina je třeba Apple, jehož hodnota se opírá o vlastní uzavřený ekosystém a věrnost zákazníků, takže i když se může zdát nadhodnocená, tak je prakticky nemožné, aby skokově spadla, protože produkty a služby stále zisk vytváří a tato činnost není ovlivněna zvenčí.
Naproti tomu ekonomika Tesly stojí a padá na politických subvencích, jakmile by zmizel trh s emisními povolenkami, daňové a další zvýhodňování elektromobility, tak se z Tesel rázem stane předražený krám, který není schopen konkurovat tradičním automobilům.

Odpovědět  |   | 
Alternativa  |  08. 01. 2021 15:08

Dokázal by to využít i k něčemu užitečnějšímu - např. ke zkvalitnění výroby vozidel, ke zlepšení komunikace s nespokojenými zákazníky, ke zlepšení servisu, ...?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 01. 2021 21:34

Koľko Tesiel máš doma v garáži, keď tak zasvätene hovoríš?

Odpovědět  |   | 
/;\  |  09. 01. 2021 00:41

Kolik aut znacky TESLA a ne Tesiel, ty ....... hrozne ,opravdu

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 01. 2021 21:33

Zaujímavé, že Elon Musk sa stal najbohatším človekom vďaka "lietadlu", ako tvrdia viacerí miestni diskusní "experti".
Prečo je cena Tesly taká, aká je? Čiastočne preto, že ľudí si myslí, že Tesla bude rásť silno aj v tomto roku. Bude, ale určite nie tak ako v minulom.
Na druhej strane rast cien akcií je opodstatnený. Pretože na burze to tak funguje a čo je svet svetom, aj vždy fungovalo, že hodnota firmy zvyčajne nerastie na základe aktuálnych čísel a vzorcov, ale na základe budúcich očakávaní. Dôvod je jednoduchý - každý sa snaží nakúpiť akcie ešte predtým, ako ich cena pôjde hore. Inak príde s krížikom po funuse. Lenže takých chytrých je samozrejme veľa a tí zvyšujú záujem o akcie a tým aj ich cenu ešte predtým, že ich cena zodpovedá aktuálnej kondícii firmy.
Mimoriadne silný vplyv na to majú aj vyjadrenia Elona Muska. Ten sa v termínoch často netrafí (ale to robí zámerne, aby motivoval svojich ľudí k ešte lepším výsledkom), ale čo sa týka plánov na spustenie výroby takého či iného modelu či postavenia novej fabriky, tak nikdy nehovorí do vetra. Na rozdiel od takého Fiskera či Nikolu a mnohých ďalších.
Medzi E. Muskom, resp. Teslou na jednej strane a ďalším start-up-ami v tejto oblasti je totiž obrovský, aj keď na prvý pohľad nie moc viditeľný rozdiel:
Elon Musk (resp. jeho ľudia) dokáže nielen postaviť prototyp, ale aj realizovať jeho sériovú výrobu a predaj. Občas s odretými ušami, ale dokáže. Medzi výrobou prototypu a sériovou výrobou je totiž rozdiel svetelných rokov. Je to ako doma si urobiť nejaký šťavnatý hamburger (možno lepší než v Mekáči) a rozbehnúť sieť reštaurácií s týmito hamburgermi.
Aby som to zhrnul: Elon Musk má dôveru investorov. Má totiž výnimočný talent pretavovať svoje vízie do reality. A to nielen v jednom odbore. Viď kozmické lety, sériovú výrobu satelitov, elektroautá, batérie (to nie je to isté), solárne strechy, tunely...
V podstate jediná vec, ktorá by v najbližšom čase mohla výrazne znížiť hodnotu akcií Muskovych firiem, by bola jeho smrť, prípadne vážny úraz či nemoc. Ale aj asi iba dočasne.

Odpovědět  |   | 
History  |  08. 01. 2021 23:15

Tak zatím dokázal rozběhnout spíš sériovou výrobu prototypů elektromobilů. Pravda, málokterá automobilka vyrobí až 500.000 sériových prototypů za rok, protože tuhle fázi většinou odladí před spuštěním výroby na mnohem menším předprodukčním vzorku. Nicméně Musk tuhle předsériovou fázi záměrně přeskočil a proto se Tesla k sériové produkci s kvalitou na úrovni jiných automobilek zatím ještě ani nedostala a kdoví, kdy se k ní dostane?

Odpovědět  |   | 
/;\  |  09. 01. 2021 00:46

Dokud se najde dost lidi ,kteri budou ochotni platit predem zalohy dopredu i nekolik let a dokud ho bude podporovat vlada USA - v soucasnosti tajne ,tak se ta pyramida udrzi.
Jakmile bude mit dostatek financi na svuj kosmicky program,tak se na celou Teslu vyprdne,proda akcie a pojede si svuj kosmicky program. Je videt,ze Tesla uz ho nebavi,rad se ji zbavi.

Odpovědět  |   | 
Kolmáš  |  09. 01. 2021 01:45

Nejbohatším možná, ale nejšťastnějším určitě ne

Odpovědět  |   | 
Gouda  |  09. 01. 2021 10:23

Většinu majetku samozřejmě k ničemu použít nemůže, protože je vázán v akciích. Ani kdyby chtěl, nemohl by akcie za tutu cenu prodat, cena by okamžitě letěla dolů.

Tyhle "žebříčky bohatých" zahrnující nedisponibilní majetek jsou samozřejmě jenom hrou na čísla. S jakou částí majetku mohou tito jedinci skutečně nakládat samozřejmě nikdo neví (často ani oni sami), ale je to pochopitelně mnohem méně, než cifry v těchto žebříčcích.

Odpovědět  |   | 
G  |  10. 01. 2021 16:37

Chudák ani prodat je nemůže, k čemu vlastě ty hlupáčci ty akcie mají a kupujou.

Odpovědět  |   | 
/™\  |  10. 01. 2021 16:55

Akcie jako zástava v bance .

Samozřejmě za velice nevýhodných podmínek

Proto chce Teslu prodat,ale nikdo ji nechce.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  10. 01. 2021 21:29

Elon Musk vypadá jako podivín...... ale není. Je to bílý kůň globálních elit. Dostal úkol, na něj peníze v jakémkoli množství a pracuje na jeho splnění. On se tím netají. Na pravidelných tiskovkách o tom mluví naprosto otevřeně.
Poprvé jsem to slyšel před pěti lety a myslel jsem si, že je zkouřený a že to musel být kvalitní mátroš. Mýlil jsem se. Popisoval svůj úkol a dnes po pěti letech musím říct, že pracuje přesně a intenzivně na jeho naplnění. V kostce :
Hlavní cíl - přenést 1-2 miliony lidí na Mars a založit tam životaschopnou lidskou kolonii.
- krok 1 - převést pozemní dopravu na elektřinu. Založit automobilku a vyrábět elektro káry.
- zdůvodnění - veškerou energii z planety Země, která je ještě k dispozici ve fosilních zásobách bude zapotřebí k pohonu raket transportujících materiál a lidi na Mars. Nesmí se vyplýtvat v dopravě !!!!! To je důvod k útlumu dopravy na fosilní paliva. Vyhradit je v plné výši pro palivo do raket.
- plnění - Tesla vyrábí, rozšiřuje závody po celé planetě. Legislativa všech zemí utlumuje provoz na fosil a prosazuje elektromobilitu. Všechny automobilky zahajují výrobu elektromobilů. Proces vypadá jako nevratný.
-krok 2 - vyvinout raketovou techniku pro transport ze Země na Mars. Nové motory, velkokapacitní rakety, nosiče, které se budou vracet na start a po naplnění palivem během několika hodin poletí opět v kosmos a tak pořád dokola budou transportovat tuny a tuny materiálu.
- plnění je v chodu, horizont k realizaci 3-5let.
Je to velmi vážné. Nikdo na celé Zemi, žádný politik, si nedovolí jeho úkol zpochybnit. Dúvod k horečnaté aktivitě v tomto směru musí být velmi, velmi závažný a natolik děsivý, že si nedovolí nám nic ani naznačit a dokonce ani v programovacích videích.....

Odpovědět  |   | 
/™\  |  11. 01. 2021 00:25

Ty jsi zhulenej a pořádně.
Fosilní paliva do raket, to je jako co??!!!??
Například 2. generace motorů v nosičích společnosti SpaceX, motory Raptor, měly původně spalovat vodíky a kyslík, jak nedávno vysvětlil inženýr Tom Mueller . Ovšem SpaceX nakonec motory přepracovalo a vodíky nahradilo metanem.
Ropu potřebuješ na co??? Zemní plyn ???
Ty jsi se vyznamenal,jen co je pravda.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 42 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků

Nejčtenější články

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zakázku za stamiliony chtěl také Hyundai

Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zaká…

Hatchback od škodovky rozšíří vozový park české policie. Do služby zákona však nenastupuje úplně poprvé.

29.  12.  2020 | | 207 N/A
Daniel Fuglevič
PokutyPolicieŠkoda Scala
Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytávku, která se o všechno sama postará

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytá…

V posledních Fordech najdete novou verzi systému, který automaticky detekuje zamlžení čelního okna.

21.  1.  2021 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaFordŽivot řidičeTechnika