Poslední rána pro spalovací motory? Nová baterie Elona Muska může způsobit revoluci

Elektromobilita = nesmysl  |  31. 05. 2020 10:44

Odpovědět  |   | 
RobinNafta  |  31. 05. 2020 17:49

Prej revoluční (ale píču s kolečkama spalovací motor je a bude ekoblbové at si to kupují ale elektřinu na nabíjení bych jim zdražili o 700% a jeste na to povolenku na urcitej obnos nabijeni

Odpovědět  |   | 
Elektrojedině  |  31. 05. 2020 18:10

Ty musíš mít iq tak leguána 😂😂😂

Odpovědět  |   | 
leguán  |  31. 05. 2020 18:13

Asi jako Elona Muska.

Odpovědět  |   | 
RobinNafta  |  31. 05. 2020 18:46

Lepší iq leguana než mýt iq pod bodem mrazu ekoblba (elektroauto které má najeto ani ne 40000 km je jako spalovak po 800000km koukni na video od hrubis a poznáš proč tesla je zmetek auto

Odpovědět  |   | 
Dude36  |  31. 05. 2020 21:58

Jak se myje iq pod bodem mrazu? To slyším poprvé a že už jsem toho zažil..

Odpovědět  |   | 
tmx  |  01. 06. 2020 13:30

Slaná voda tuhne při -1,8°C, tak snad by v tom to IQ nějak šlo umýt. :)

Odpovědět  |   | 
123456789  |  31. 05. 2020 23:46

Až ne to, že debilní hrubis tam měl model X 2016 a ne model X Raven. Od té doby se toho hodně změnilo. Pro příště si to ověř.🤧🤧🖕🖕

Odpovědět  |   | 
Lecher  |  02. 06. 2020 02:04

"Debilni" hrubis proc, ptze poukazoval na dost drsny nedostatky vozidla z prvniho roku vyroby po najetych 57k ? Naopal shrnul to paradne, raven neraven... Aktualni clanky a zkazky na netu o opetovne nekvalite u new modelu jsou dost vypovidajici. Tesla je vazne zatim jen prukopnik, ale ne seriozni vyrobce garantujici nejakou uroven a kvalitu produktu jako tradicni automobilky....

Odpovědět  |   | 
Dejv  |  01. 06. 2020 17:01

Tesla je prukopnická značka, ale rozhodně nedělá kvalitní auta. Chceš srovnávat elektromobil s klasikou? Tak si vyber normální zajetou značku. Je totální bullshit že elektromobil po 40k je vrak. Baterka za tu dobu ztratí tak 1% z kapacity, na motoru se nemá co pos rat a zbytek je stejný jako klasika. Teda, rozložení hmotnosti je ještě lepší, takže opotřebení tlumičů bude mít lepší, zbytek nastejno. Ale pokud dáváš na videa youtubl bů, tak ti nemá cenu nic psát, jsi ztracený případ
:)

Odpovědět  |   | 
Lecher  |  02. 06. 2020 02:00

Nechapu, proc se navazite do Hrubise, ze je youtube blb apod. On jasne hodnotil kvalitu po 57k km total rozvrzaneho, dementne slicovaneho interieru i exterieru s odpadavajicim tesneni kolem prahu apod. Vseobecne se prohlasuje za fandu elektromobility, avsak nedokaze zkousnout - jako snad kazdy normalne uvazujici clovek - ze elektrokara za tri mega (jasne, jeden z prvnich produkcnich kousku tohoto modelu -jenze ono se to dal a dal opakuje, viz aktualni clanky s dalsim modelem a jejich hura fofr nekvalitou) vykazuje takovy zasadni nedostatky. Nehodnotil stav baterie po tech necelych ctyrech letech a sotva 60k najetych km...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 06. 2020 11:16

Tady s tim nikdo nikdy nejel a je hrozně chytrej, že?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 06. 2020 11:16

Tady s tim nikdo nikdy nejel a je hrozně chytrej, že?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 06. 2020 11:16

Tady s tim nikdo nikdy nejel a je hrozně chytrej, že?

Odpovědět  |   | 
FURT ELEKTRO  |  01. 06. 2020 14:58

Ano, dámy a pánové toto muže napsat opravdu jenom RobinNAFTA

Odpovědět  |   | 
Elektrojedině  |  31. 05. 2020 18:11

To je fakt, idealní jezdit na uhlí a páru!! To je budoucnost 😂😂😂 vizionaři

Odpovědět  |   | 
leguán  |  31. 05. 2020 18:15

Na vodík.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  01. 06. 2020 03:41

Všechny tyhle tři způsoby jsou už pasé.

Odpovědět  |   | 
Elektronaut  |  01. 06. 2020 09:52

Vodík není žádném případě pasé, je to palivo pro okamžité 3 minutové tankovaní na víc jak 800km (nevytváří u dobíjecích stanic dlouhé, několika hodinové fronty jako v případě EV) a je predurčen i pro nákladní dopravu.
Žádná baterie se totiž ani v budoucnu nemá šanci tak rychle nabít jako u vodíku. Prostě to fyzicky ani nejde a nikdy nepůjde.
Čistě bateriová vozidla EV na normální dojezd, tzn. 800 a víc km jsou a vždycky budou nesmysl. A to je tady ještě problém s jejich obrovskou hmotností - malá hustota energie v porovnání s vodíkem. Jediné a omezené využití EV je ve firmách "okolo komína", s baterií s malou kapacitou, a to ještě tak, že je není potřeba okamžitě použít, mohou se tedy nabíjet dlouhou dobu, tzn. víc než pár minut a musí být pro každého uživatele min. dva - jden se nabíjí, druhý jezdí.

Odpovědět  |   | 
Ílon.M  |  01. 06. 2020 10:43

Je mi líto, ale vodík v tomto kontextu pasé vždy byl. Má horší energetickou i dynamickou bilanci než klasické palivo benzín/nafta, takže jako náhrada současného paliva je zcela nerentabilní. Navíc veškerá manipulace s ním je možná pouze pod vysokým tlakem, což z něj dělá prakticky masově nepoužitelnou energetickou surovinu.

Naproti tomu elektrická energie už ukázala, že je jak po stránce energetické, tak po stránce dynamické efektivnější a lepší, než současné palivo a to jsme teprve na počátku vývoje celého odvětví.

Zbývá jen vyřešit ukládání energie. A to je jen otázka času.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  12. 06. 2020 22:27

Vodíku je na Zemi obrovské a nevyčerpatelné množství ve vodě v oceánech a navíc se nepodílí na zvyšování emisních plynů. Až bude spalování ropy a výroba baterií (neekologická výroba) zakázána, tak nějaká energetická bilance nikoho zajímat nebude. Vodík bude jediný a zároveň nejlevnější způsob dopravy.

Odpovědět  |   | 
Libor K.  |  13. 06. 2020 12:48

Hyundai vstupuje do nového podnikání s vodíkovou infrastrukturou.
Letos v Jižní Korei vybuduje 100 nových vodíkových stanic a do ledna 2040 postavit 1200 vodíkových stanic.
Vodík bude mj. získávat ze zemního plynu a bioplynu.
https://fuelcellsworks.com/news/hyundai-rotem-enters... ...

Odpovědět  |   | 
Krosss  |  01. 06. 2020 17:16

A co v zimě? Dyk se za vodikovym vozidlem bude tvořit náledí

Odpovědět  |   | 
Timoxa  |  01. 06. 2020 17:39

To chce napsat Maskovi aby o tom věděl 😂😂😂

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  01. 06. 2020 20:18

Vodík!!! :D :D To je zase vtípek! Možná jsi ten, co se fotil v roce 1998 v USA u jejich jediné vodíkové stanice, když ropná lobby prosadila konec elektromobilů v Kalifornii, protože přece vodík je budoucnost! Vodík je naprosto k ničemu a rozhodně stavět síť zbytečných stanic nepotřebujeme. Srovnej si náklady na nabíjecí stanici vs vodíkovou stanici. Můžeš tankovat vodík doma? Vodík je jen ubohá berlička ropné lobby.

Odpovědět  |   | 
rackycz  |  05. 06. 2020 11:46

Vyberu si tu část vašeho komentáře,na kterou zatím nikdo nereagoval. Několikahodinové kolony na nabíječkách nehrozí. Zkuste si elektromobil půjčit, žijte s ním týden a pochopíte, že jde jen o mediální masáž
Elektromobil se nabíjí zcela sám a bez povšimnutí doma v garáži, zatímco vy hajáte nebo si hrajete s dětmi, když nakupujete, nebo jste v práci. Nemusíte tankováním zabít 5-10minut jako se spalovákem a čučet u toho, jak se točí budík.
Zatím tohle samozřejmě není pro každého, ani pro mě, ale nemůžeme si myslet, že vše je pro všechny. Někdo prostě má a někdo nemá. Časem to bude lepší, ale nehaňmě něco jen proto, že si to nemůžeme dovolit, nebo že na to nejsme zařízeni.
Před 100 lety byl svět plný hlášek jako máte teď vy, ale týkaly se srovnání koně a spalovacícho motoru. A jak jsou dnes ti podivíni směšní, že :)

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  12. 06. 2020 22:04

No vypadá to, že směšní jste vy všichni podivíni, kteří si myslíte, že se u nabíjecích stanic u dálnic nebudou tvořit několikahodinové fronty čekajících na nabití. Samozřejmě v případě rozšíření EV, myšleno na stejnou úroveň jako dnešní počty spalovacích osobních aut a náklaďáků.

Odpovědět  |   | 
Vojta  |  01. 06. 2020 15:44

Můžete se tady hádat jak děcka, ale za 10 let ty auta stejně budou všude, cenově výhodnější a nějakej franta nafta tomu stejně nezabrání a jako zprávnej pokrytec to bude mít jako jeden z prvních :D

Odpovědět  |   | 
Jiří Srch  |  01. 06. 2020 17:07

Každá elektřina má svůj komín prý ekologické v Bílině je uhelná elektrárna od kuď se asi nebije můj elektromobil

Odpovědět  |   | 
iPace  |  31. 05. 2020 10:54

asi ma déjà vu, ale tohle jsem urcite jiz cerl tak pred tydnem, a troufam si napsat ze i se schazejicim pismenkem v jednom slove na konci textu

Odpovědět  |   | 
AAAmotorka  |  31. 05. 2020 10:58

Bomba! Konečně si budu moci koupit elektrokolo a nepřipadat si jako idiot při kupování odešlého pidi akumulátoru za 12 tisíc Kč. Už aby to tady bylo!!!
Červen je tu šuby dub.

Odpovědět  |   | 

ty máš na elektrokole akumulátor za 12Tkč? Proč proboha si nekoupíš něco lepšího abys nemusel řešit smrt aku?

Odpovědět  |   | 
AAAmotorka  |  31. 05. 2020 12:53

Klesla kapacita pod mnou požadovanou úroveň. Najezdil jsem na něm dost a moc se o něj nestaral. Za kolik máš akumulátor ty a jaké máš s ním zkušenosti?

Odpovědět  |   | 
TSI  |  01. 06. 2020 15:18

Protože by při tom nákupu musel přemýšlet...........nehledě na to, že koupit si elektrokolo je přece in, ne?

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  31. 05. 2020 16:14

To je problém všech náhradních dílů, že na rozdíl od výrobků je na nich marže min. 500%.

Odpovědět  |   | 
Epicus  |  01. 06. 2020 22:36

Nemáš prachy co

Odpovědět  |   | 
AAAmotorka  |  31. 05. 2020 11:13

Čínská CATL? Na ČT říkali, že z Číny a Ruska pochází všechno zlo světa, takže bojkot Tesly! Bojkot!!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Roman  |  31. 05. 2020 15:51

No tak to se může Tesla dostat do vážných problémů,
když jste se ji rozhodl bojkotovat.

Odpovědět  |   | 
AAAmotorka  |  31. 05. 2020 16:28

Nejen já, i celá ČT!

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 05. 2020 16:30

Bojkot AAAMotorky Teslu nepoloží, ale aby Doník neodstěhoval Muska bez majetku dělat na Třech soutěskách hrázného.

Odpovědět  |   | 
k22  |  01. 06. 2020 09:19

Co sem pleteš Rusko trolle?

Odpovědět  |   | 
Nevím, nevím  |  31. 05. 2020 11:39

Každý pokrok vítám. Stále je tu 101 nevýhod. Mezi aktuálními, šílené ceny energie na veřejných rychlodobíječkách a to se v následujících 20 letech v Evropě nezmění.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  31. 05. 2020 14:19

Proč by se to nemělo změnit? Pamatujete na ceny volání z prvních mobilů? Nakonec snad i v těch dobíječkách bude nějaká konkurence, ne? Druhá možnost je regulace...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 05. 2020 17:42

Samozřejmě a těch cca 18 Kč výpalného, co má stát nyní z každého litru pohonných hmot vezmeš kde, když skončí spalovací motory?

Odpovědět  |   | 
Elektrojedině  |  31. 05. 2020 18:13

Tady jsou mozkovny, 😂 z horní dolní

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 05. 2020 18:46

Napsat hloupost umí každý, ale co tak odpovědět na dotaz? Nebyl sice pro tebe, ale snaž se.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  31. 05. 2020 20:14

Tak se snaž sám, určitě na to taky přijdeš.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 05. 2020 22:54

Další do party, který se chce zviditelnit, ale odpovědět nedokáže?

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  01. 06. 2020 02:58

Ti co neodpoví ale i přesto si nemůžou odpustit komentář mají povětšinou mnohem větší přehled než ty co melou pátý přes devátý. Pak jsou tu ti co se vyznají ale nic nenapíšou protože vědí že to nemá cenu. 😂

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  01. 06. 2020 09:50

A proč bychom ti měli vše naservírovat jen tak, bez práce? Ale variant je plno, když na to přijde. Od regulace dobíjení doma se zdaněním dobíjení na veřejných stanicích, přes různé formy silniční daně a mýta, až po nalezení v jiných daních (DPH, příjmové...)
Nebo myslíš, že si politici nedovedou poradit? Tak ses hezky zviditelnil, a teď si trap hlavičku zase chvíli sám, šášo.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 06. 2020 17:18

A já něco z toho, co jsi nyní napsal tvrdil? Vždy se mi líbí, jak někdo něco plácne a potom točí dokola, jen aby nemusel odpovědět přímo. Proč asi? A EL2020, od kterého jsem chtěl informace, ten raději mlčel.
Tak politici na tom již evidentně pracují docela dlouho, a výsledek? Vždy přijde nová parta a vymyslí něco "nového, lepšího", nebo se tím raději vůbec nezabývá.

Zviditelňovat ses přišel ty, když odpovídáš na dotaz za druhé. Potom je tady jedině možnost, že odpovídáš sám za sebe pod jiným nickem, jako to tady dělá více jedinců.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  01. 06. 2020 20:03

Chlapče, ty jsi zoufalec. Brečíš nad minusy u svých příspěvků, nechápeš, že ve veřejné diskusi může odpovědět každý na jakýkoli příspěvek, a když už tě někdo s lehkostí vychytá, tak dupeš nožičkama jak malé dítě.

Odpovědět  |   | 
Ílon.M  |  01. 06. 2020 10:46

Jinde.
Věřte mi.
Automobilizmus a obecně osobní doprava je na prahu velikých změn a to včetně způsobů a forem financování.

Odpovědět  |   | 
miro  |  01. 06. 2020 15:27

ta dan (vypalne) sluzi len a len kvoli obmedzeniu spotreby. tak isto ako dan z alkoholu a tabaku. tam je obmedzenie spotreby myslim jasne.
pri minerlnych olejoch je to kvoli tomu, ze vsetka ropa je cisty dovoz, co je pre ekonomiku statu cista pohroma. ak by sa vsetka ropa tazila aj spracovavala u nas tak ziadnu dan netreba. v cechach je elektriny prebytok a je jedno ci je z uhlia alebo hocicoho. kym sa to vyraba v danom state ziadnu spotrebnu dan navyse netreba.

Odpovědět  |   | 
J.P.  |  02. 06. 2020 09:16

V tom máte sice pravdu, ale vzhledem k tomu, že tenhle stát počítá na průjmové straně i s objemem pokut za dopravní přestupky, tak nejde úplně čekat, že by se stát těch peněz dobrovolně vzdal. Nejspíš to nahradí celoplošná silniční daň.

Odpovědět  |   | 
miro  |  03. 06. 2020 09:48

este raz. ak peniaze neodtecu do ruska ci arabskych krajin, tak stat tie peniaze ma, lebo proste neodisli prec. nemusi ich pytat formou dalsej dane navyse.
to ze sa rata v prijme s pokutami je normalna vec vsade. statistika nepusti a proste ak kazdy rok sa vyberie na pokutach x penazi tak s tym ekonomovia rataju a netvaria sa na konci roka prekvapene, ze ludia porusovali vyhlasku.

celoplosna silnicna dan, resp. ovela vyssia zakonna poistka tak ako je to v zahranici tu uz mala byt davno. hned by sme sa zbavili cca 20% starych srotov co len zavadzaju na cestach ci parkoviskach. no kedze vlastnit auto je lacne tak kazdy jozko ma aspon 2.

Odpovědět  |   | 
J.P.  |  02. 06. 2020 09:13

O silniční dani jste už slyšel?

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  02. 06. 2020 09:54

Mýto za ujetý km. Bez ohledu na to kde ten km ujedete. Myslím že pro elektromobily to není vzdálená budoucnost.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  02. 06. 2020 10:26

To si spousta lidí jízdu rozmyslí a přínos by nemusel být žádný. Problém toho mýta bude ten, že bude vidět hned, nad spotřební daní se lidi nezamýšlí.

Odpovědět  |   | 
Adamantium  |  31. 05. 2020 12:16

Spis nez do auta bych to uvital do baraku, 10kWh je v soucasnosti docela paleta..

Odpovědět  |   | 
josephko  |  31. 05. 2020 12:17

Otázka už neznie, či sa cena elektromobilov dostane na úroveň spaľovákov. Je už len otázka, kedy sa tak stane.
Odhady spred 5-10 rokov hovorili o rok 2026, neskôr sa upravili na 2024, a posledné hovoria o rokoch 2022-23. Je možné, že by Tesla tento termín mohla ešte posunúť.
Lenže prečo by mala znižovať ceny, keď konkurencia na jej úrovni prakticky neexistuje a produkciu má vypredanú (korona kríza je len tak krátko intermezzo)?
Ja už dlhšie hovorím, že od roku 2025 bude svet patriť elektromobilom... A Tesla možno bude v dodávkach batérií niečo ako Microsoft v dodávkach softvéru pre kancelárske počítače. Len kvalita bude podstatne lepšia.
A ešte jeden klinček /hřebík/ do rakve spaľovákov. Aj v oblasti solárnych článkov sa dejú veľmi zaujímavé veci. Panely na základe perovskitu pomaly zrejú pre hromadnú výrobu, pričom ich produkcia bude oveľa, oveľa lacnejšia ako tých na báze kremíku.
Takže čo bude "in" o 5 rokov? Skladacie telefóny už vtedy nikoho neohúria. Trendom bude mať elektromobil, vlastný zdroj výroby elektriny (či už pomocou soláru, kogeneračných jednotiek, malých veterníkov) a byť v čo najväčšej miere nezávislý od veľkých výrobcov elektriny.

Odpovědět  |   | 
Nevím, nevím  |  31. 05. 2020 12:31

Pokud si přečteš rozhovory se zahraničními odborníky, s představiteli automobilek, tak všichni shodně říkají, že budoucnost patří mixu. Budou tu elektromobily, budou tu i spalováky. Lidé bez RD si elektromobil fakt kupovat nebudou, aby čerpali kwh za 0.79 eur.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  31. 05. 2020 12:57

Odkiaľ si vzal ten nezmysel za 0,79 €? To si našiel najdrahšiu taxu u najdrahšieho poskytovateľa elektriny?

Odpovědět  |   | 
Nevím, nevím  |  31. 05. 2020 13:57

Víš moc dobře odkud ta cena je. Je to standardní komerční cena. Jestli myslíš, že se po Evropě rozrostou dobíječky od ČEZu a jejich zahraničních kolegů, s dotovanými socialistickými cenami, sni dál. Pokud tuším, tak Čez na ně dostal snad i dotaci.

Odpovědět  |   | 
Boj  |  31. 05. 2020 17:54

Ahaaa, ty určitě myslíš cenu na té jediné nabíjecí stanici v ČR z celkového počtu 400 rychlonabijecich stanic? Fakt meleš ho**a. Průměr je kolem 6kc v ČR, já mám doma za 2,5Kc, blbouni z paneláku nikoho nezajímají. Ti ať jedou přes celou republiku nabít za 20kc/kWh, i když mají u blízkého obchodu něco za 3-9kc. Tupce

Odpovědět  |   | 
Fic  |  31. 05. 2020 18:11

Pravda pravdoucí.

Odpovědět  |   | 
Haw  |  31. 05. 2020 19:12

Nebuď pi ča, ceny takové jsou a budou.

Odpovědět  |   | 
TSI  |  01. 06. 2020 09:22

Že blbouni z paneláku nikoho nezajímaj je pro ně jenom dobře a ty si těch svejch 2,50 užívej. dokud to jde, protože na snobi tvého kalibru a ještěrkáře obecně, brzo dojde. Jenom mě na tom se re, že i těm blbounům z paneláků ale i dalším, těch pár hňupů zavaří. Fakt nemám nejmenší chuť se na tom mega podvodu podílet.

Odpovědět  |   | 
Adamantium  |  02. 06. 2020 20:11

Budoucnost patří aluminiu.

Odpovědět  |   | 
Otazky na odbornika..  |  31. 05. 2020 13:05

..na buducnost.
Ako staty EU zalepia dieru v statnom rozpocte po vypadku prijmu z pohonnych hmot???

Odpovědět  |   | 
Nevím, nevím  |  31. 05. 2020 13:58

Nepředbíhej událostem. Napřed dotace na elektriku a pak...

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  31. 05. 2020 15:33

Satelitní mýto pro všechny a na všech komunikacích. Vyřešeno.

Odpovědět  |   | 
Otazky na odbornika..  |  31. 05. 2020 16:29

Pochybujem ,ze myto by pokrylo biliony euro,ktore inkasuje EU z pohonnych hmot.
Ale je to riesenie co pises,ale nie podla mna v takej vyske ,aby to nahradilo penaznu stratu v statnych kasach.
Realnejsie je zvysenie sadzieb za elektricku energiu naco zas doplatia ludia,ktory si nebudu moct dovolit zriadit si vlastnu energeticku samostatnost.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  31. 05. 2020 16:15

Spíš je otázka, jak státy EU zalepí díru ve státním rozpočtu, až evropský autoprůmysl převálcuje TESLA a bambilion levných elektromobilů čínské provenience.

Odpovědět  |   | 
Otazky na odbornika..  |  31. 05. 2020 16:36

EU robi sama vsetko preto,aby nas tu zaplavili lacne cinske EV.
EU sama likviduje vlastny autopriemysel.
Take bud sa tomu euro autopriemysel tomu prisposobi,alebo skrachuju.
Taky je zivot...

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  01. 06. 2020 03:05

Konečně rozumné slovo! S tím že bude mít většina vlastní zdroj energie (solarni nebo jiný generátor) bych ještě zvážil. Mnozí by se určitě vyjádřili že spalovací motory budou, ano to budou nic se nezmění okamžitě ale popularita eletromobilů extrémě stoupne jestli Elonovy baterie opravdu zlevní výrobu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 05. 2020 13:34

Slíbili jsme že se budou elektromobily prodávat za cenu spalováků? Žádný problém. Od příště se bude cena spalováků počítat jako elektromobil plus 5 procent :)

Odpovědět  |   | 
TSI  |  31. 05. 2020 13:47

..........Tesla ladí článek, který po 5 000 nabíjecích cyklech udrží 90 % kapacity.
Pobavilo

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  31. 05. 2020 14:22

Koncern VW ladí TSI, které po 50000 km udrží 90% rozvodových řemenů (nebo řetězů?)

Odpovědět  |   | 
TSI  |  31. 05. 2020 15:17

No jo, dávno vyřešeno, jiné značky neřeší podobné problémy? Asi jo, že? Ale ještěrkáři mají svůj sen a vizionář jim ho přece splní. Zázrak je na dosah, nesmrtelná baterie přichází.......aleluja

Odpovědět  |   | 
Fic  |  31. 05. 2020 18:26

Hlavně je potřeba se zařadit do fronty u ONO, a tam spokojeně odevzdat 70% ceny PHM do eráru, a objednat se na výměnu oleje a opravu vstřikování, bez toho je život nehodnotnej. Taky rachot z vejfuku má něco do sebe. Asi jako kdysi klapot podkov o dlažbu a ržání koní....

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 05. 2020 18:52

ty si myslíš, že když bude jen elektřina, tak stát se nechá obrat o spotřební daň a DPH z pohonných hmot? To jsi tedy hodně naivní. A že elektroauta budou muset povinně vytvářet umělý "klapot", to to jako v pohodě, když ti to vadí u dnešních aut? Opravdu hloupé argumenty. Tady je něco pro tebe, není to sice ONO, ale podstatně výstižnější.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
JK  |  31. 05. 2020 20:06

No jo no, spousta z nich si myslí, že když je to na baterky, že to jezdí zadarmo "viz video"

Odpovědět  |   | 
sedo  |  31. 05. 2020 21:14

a ekovýpalné z elektriky bude ještě větší. bez toho by to vůbec nefungovalo.
cena za elektro už ted se začne rovnat benzínu a bude hůř a pak bude kvikot

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  01. 06. 2020 12:52

Zrovna jsem cetl, ze do roku 2040 se ocekava cena elektriny o 300% vetsi.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  12. 06. 2020 22:41

Ano, kvůli výstavbě nových jaderných elektráren pro napájení nabíječek EV (náklaďáků a osobáků).

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  02. 06. 2020 10:03

myslíte že s postupujícím množstvím e-aut se stát okrade o těch 18Kč z litru. Myslím že mýto za ujetý km (kdekoliv) pro elektroauta je věcí nepříliš vzdálené budoucnosti.
Viděl bych to tak na 1,40Kč/km. (zhruba ekvivalent průměrné spotřeby 7,5l/100km).

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  04. 06. 2020 01:48

Ne, bude to silniční daň. A pro všechny, tedy i pro spalováky. Zabijou tím dvě mouchy. Výpadek příjmu i znevýhodnění prachometů

Odpovědět  |   | 
Lakouš  |  02. 06. 2020 11:48

Žádná další značka nemá tak sračkový motory jak wágen. Žádná další značka nenechá zákazníky takhle ve sračkách. Vysypalo se ti to po pade? Dělej co s tím co chceš, my to neřešíme.

Odpovědět  |   | 
k22  |  01. 06. 2020 09:20

A jakej výkonbude mít tvoje zakarbonované TSi po 5000 tankování? Pojede nebo už ho bude tlačit?

Odpovědět  |   | 
TSI  |  01. 06. 2020 14:05

No né, tady se člověk fakt pobaví. 5 000 tankování po 50 litrech je 250 000 l benzínu. Při průměrné spotřebě 6,5 l/100km se jedná o nájezd cca 3 846 000 km a jistotu, že už fakt nepojede, ale nebudu ho ani muset tlačit, to auto už prostě nebude existovat. O jakém karbonu to meleš, možná chodíš moc do hospody, tam jsou u každého stolu aspoň dva technici, nebo mechanici. Když víš, jak s motorem zacházet a jak o něj pečovat, (teď fakt nemyslím řadit podle eco rádce na disp. a výměna oleje po 30000km), tak se žádný karbon nekoná. Jediná zakarbonovaná hlava je asi ta tvoje, jinak bys tady neprodukoval takové sra cky, ale možná by ti pomohlo doplnit si vzělání o matematiku 2., nebo 3. třídy?

Odpovědět  |   | 
Lakouš  |  02. 06. 2020 11:51

Je to o tom, že těch třicet ti radí sám wágen. To je príma grupa.

Odpovědět  |   | 
Tabletka  |  31. 05. 2020 14:22

Tak to píšou každy rok ale jak jak se jim dostane do rukou V8 tak slintaji blahem.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  31. 05. 2020 14:27

Asi tak jako slintáme nad parními vlaky, vodními hamry, větrnými mlýny a pod. Jsou to krásné věci, ale do dnešní doby už jen jako technické památky.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  31. 05. 2020 18:21

možná nějací pseudoumělci, všeznalci a spalovači mrtvol. Ostatní kdo se svezou v EV, tak nic jinyho nechtějí. Tedy pokud mají např. i tažný, aby nemuseli držet pro tahání vleku čmoudila. Jezdím 6 let, a před rokem jsem pořídil EV s tažným, a LandCruisera 4,2 jsem prodal. Když potřebuju popotáhnout bagr, nebo lžíce a věci na zahradu, není problém. Nikomu nenutím auto na něco jinyho než má rád, ale totéž očekávám od ostatních. Nechte si ty hemzy pro stejně založený podporovače dýmu, a nevotravujte v diskusi o pokroku, když vám to nic neříká.

Odpovědět  |   | 
Adamantium  |  02. 06. 2020 20:20

Kolik toho na tažným utáhneš a když to zatížíš na maximum, kolik ujedeš na jedno tankování? Stejně jako s Křižníkem?

Odpovědět  |   | 
Fic  |  31. 05. 2020 18:34

Chápu, že Muskovy průlomové objevy a úspěchy mohou být pro někoho jednoduššího špatně stravitelné, ale je dost ostatních normálních, co mají radost postupu v oblasti dopravy i letectví. Pro nás je každé zlepšení v této sféře přínosem. Zanedlouho se palivo použije jen na nákladní dopravu, zemědělství, zemní práce popř záložní zdroje. Na dojíždění do práce, za zábavou a nákupama není třeba cokoli pálit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 05. 2020 19:02

Napiš tady, co Musk konkrétně objevil, když píšeš průlomové objevy. Čekám seznam, ne hloupé kecy. A nepiš nic ve spojení s Teslou, kterou on nezaložil.
https://fdrive.cz/clanky/historie-automobil... ...

Odpovědět  |   | 
sedo  |  31. 05. 2020 21:17

nečekej od ekoblba odpovědi. oni jsou ted nadšeni jak jim to táhne "vod spoda" ale dál jak kolem komína to nedojede

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  01. 06. 2020 03:19

Udělám ti jednoduchý výpis jeho firem a schválně si přečti čeho jednotlivé firmy Elona Muska dosáhly.
SpaceX (včera se připojila raketa crew dragon k mezinárodní stanici ISS a první stupeň úspěšně autonomě přistál na plošině v atlanském oceánu)
Tesla (je spoluzakladatelem a nyní má a mnoho akcií společnosti)
Pay-pal (jedna z nejrozšířenějších platebních metod)
Hyper loop
The boring compeny
Solar city
Starlink
OpenAI
Neuralink
Nezkoušej mi tvrdit že je miliardářem jen tak a že je to nějakej ňouma!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 06. 2020 11:38

Víš co znamená slovo objev, evidentně ne. Navíc Fici napsal, že on má průlomové objevy, to co tady předvádíš ty je výpis firem, které vlastní, to nemá s tím, co psal Fic, nic společného. Když je někdo miliardářem, nemusí vůbec mít "průlomové objevy" a taky že žádné nemá.
Tesly není spoluzakladatelem, měl sis přečíst alespoň ten článek, na který jsem dal odkaz.

Odpovědět  |   | 
Ílon.M  |  01. 06. 2020 10:50

Pane, tím, že jsme Teslu já sám nezaložil opravdu neznamená, že jsem ji nikdy neviděl a nemám v ní tedy žádnou zásluhu na tom, jaká dnes je.

Je to přesně naopak.

Ve skutečnosti vůbec nezáleží na tom, kdo Teslu založil. Ale vůbec.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 06. 2020 11:39

A ten výčet objevů je kde? Další mudrlant, který nezná význam slov.

Odpovědět  |   | 
MM  |  31. 05. 2020 23:19

Občas mám pocit že to Musk všechno sám vymyslí, vivine a pak i vyrobí ručně na lince.

Odpovědět  |   | 
MM  |  31. 05. 2020 23:20

Chraň Bůh. Dokázal zajímavý věci. Ale ten kult osobnosti je dost přehnanej.

Odpovědět  |   | 
TSI  |  01. 06. 2020 15:00

A kde jsou ty průlomy a přínosy? V čem? Co, kde jsou? Vymyslel úžasnej byznys, zabalil ho do ještě úžasnější pohádky, účinně přesvědčil pár důležitých politiků a protože věděl, že takovejch hňupů jako seš ty jsou mraky, všichni si slušně namastí kapsu. O další tlupě hňupů v Bruselu není potřeba ani mluvit. A ano máš pravdu není třeba cokoli pálit. Ale hlavně aby ten vejfuk byl co nejdál a nebyl vůbec vidět, viď.
.........se mi vážně zdá..........průlomy, přínosy......

Odpovědět  |   | 
homer  |  01. 06. 2020 19:56

"neni treba cokoliv palit" tak to je perla diskuze - bez paleni fosilnich zdroju nevznikl jediny solarni panel, jediny vetrnik, jedina vodni turbina a ostatni elektrina vznika vyhradne palenim nebo jeste hur stepenim

Odpovědět  |   | 
McFrog  |  31. 05. 2020 17:47

A je to zase tady. Navrhuji přejmenovat okurkovou sezonu na "baterkovou".

Odpovědět  |   | 
Kapr  |  31. 05. 2020 18:51

Už 2 týdny čtu články o revoluční baterii Muska, která smete spalováky do smetiště, ale vsadím se o co chcete, že to bude totální hnojník, jako celá tesla. Musk je vizionář, ale elektromobilita má zatím stále velké nedostatky. Ale do města je to už dnes dobrá volba

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  01. 06. 2020 03:29

Oběktyvní názor , vskutku. Vlož do toho rychlost vývoje lidstva která exponenciálně roste a zjistíš že za několik málo let bude ropy asi tak že si spalovací motor budou moct dovolit jen lidi s větším kontem a elektromobily budou na dením pořádku. Asi tak jako s telefony, před lety by nikoho nenapadlo ovládat telefon displayem, pak přišel Steve Jobs s první Iphonem a uplinulo několik málo let a staly se dotykové smartphony neodmyslitnou součástí každodeního žibota a co víc, o ještě míň let potom přišli sci-fi vychytávky jako odemykání prstem a i obličejem a nyní by jsi měl mobilní telefon na ruce jak hodinky kdyby nebrzdily vývoj baterie.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  01. 06. 2020 11:43

Uz 40 let posloucham od skeptiku, ze dojde ropa a porad nic. Naopak se objevuji nove zasoby a dokonce i v tech zavrenych se ropa znovu da tezit. Ani moje deti nepoznaji nedostatek ropy, takze v tomhle ohledu muzeme byt v klidu.
Ovladani dotykem neni nic noveho a dokonce to nektere firmy v telefonech zkouseli, ale S. Jobs se trefil do spravneho nacasovani - pomohl hlavne rozmach internetu, bez toho by to bylo k nicemu.
Rozpoznavani otisku nebo obliceje, taktez nic noveho.

Odpovědět  |   | 
ondra  |  01. 06. 2020 16:48

Všechno někde musí začít, a jak jsi správně zmínil i ternet tomu pomohl, stejně tak internet teď pomáhá dalším oběvům a tím že o tom všichni vědě mají doat možností se k tomu vyjádřit. A nebude to dlouho trvat a elektromobily budou každodení součástí.

Odpovědět  |   | 
ondra  |  01. 06. 2020 16:49

Tak jsem spěchal až vynechávám písmenka xD

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  01. 06. 2020 16:56

Objev nikdo nebude troubit hned na internet, ale nejdriv si ho necha patentovat, aby na nem vydelal. EV auta budou doplnovat ty spalovaci, ale zatim neni mozne aby prevzali roli.

Odpovědět  |   | 
ondra  |  01. 06. 2020 19:40

Nezbývá než sledovat vývoj situace, mohli bychom si navzájem vysvětlovat proč by to tak mohlo nebo nemohlo být ale jak to bude zjistíme časem. Jestli za dva roky email upozornění na tuhle konverzavi najdu hned se sem ozvu :D

Odpovědět  |   | 
Pepazdepa  |  31. 05. 2020 19:21

Jen aby jste měli dost té šťávy vy ekologisti

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  01. 06. 2020 03:40

To je ten nejmenší problém.

Odpovědět  |   | 
Arty  |  31. 05. 2020 20:27

Vážení kde a z čeho chcete tu elektřinu brát z uhlí z vody nebo jádro napřed je třeba dořešit tento problém. A pak si jezděte s autíčkem na baterky. Tak co máte někdo řešení?

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  01. 06. 2020 03:38

Energie bude vždycky něco stát, a eletrická energie je budoucnost narozdíl od spalovacích pohoných hmot. Elektřinu vyrobíš mnoha různými metodami ekologicky i neekologicky, a na rozdíl od spalovacích motorů nedělá bordel přímo na místě, můžeš továrnu systematicky postavit tam kde nebude překážet, řádně jí zabezpečit a odstínit o světa a přírody. Navíc je elektřina natolik univerzální že s ní můžeš dělat prakticly cokoli a to s motorem nemůžeš.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  01. 06. 2020 11:41

Tu energii sice vyrobis nekde na opustenem miste, ale nasledne ji musis dovest tam, kde je ji potreba a ty ztraty nejsou zanedbatelne.

Odpovědět  |   | 
Arty  |  01. 06. 2020 13:02

Polovina planety nemá El energií.
A druhá polovina ji má tak akorat.
Takže se ptám znova kde chcete
tu El energií brát pro všechna ta auta.
To není žádná cesta (řešení).
Vodík nebo jiný zdroj.
Je jediná cesta.

Odpovědět  |   | 
ondra  |  01. 06. 2020 20:32

S tím nesouhlasím, eletrická energie má mnohem větší potenciál než vodík odkážu se teď na kometář v téhle diskuzi kde říkal že jsme teprve na začátku možností ele. Energie a vodík by sice byl super ale má zkrátka nevýhody které nejdou vyladit (protože fyzice neporučíš) na rozdíl od ele. Bohužel ti uplně nevysvětlím kolik kilovat hodin má jaká elektrárna a kudy cesta vede ale když o ele. Auta bude zájem, budou se elektrárn, přizpůsobovat. Ele energie je tolik kolik potřebujem protože jí víc potřeba není.

Odpovědět  |   | 
MM  |  31. 05. 2020 21:10

Kdo by si kupoval auto když se pohodlně sveze Muskovým robo taxi? Jezdí jich miliony, přesně jak slíbil.

Odpovědět  |   | 
sedo  |  31. 05. 2020 21:20

napřed by měl postavit rakety co nebouchají a to vše bez dotací. jinak je to jen bláhový sen po kterém přijde ledová sprcha

Odpovědět  |   | 
Rakety ano, Tesly ne  |  31. 05. 2020 21:49

Sledoval jsi připojení k iss? Tak moderní a jednoduchý kokpit. Skoro jako startrek.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  01. 06. 2020 03:32

Nevím co jsi čekal od zkušební rekety na zkušební plošině, že odstartuje na poprvé, zajásáme hurá a všichni se přestěhujem na mars ?
Pro tvojí informaci raleta Crew dragon úspěšně odstartovala, první stupeň se odpojil a autonomě přistál na plošině v atlanském oceánu a připojení k ISS proběhlo úspěšně.

Odpovědět  |   | 
Pepek  |  01. 06. 2020 10:14

Děsivá diskuze. Mě kdysi jeden stejně zuřivě přesvědčoval že digitální foťák nikdy nepřekoná film. Pro odpůrce elektromobility - nedělejte ze sebe v...... Nevadí mi že preferujete spalovak, to je v pořádku. Ale aspoň si zjistěte nejnovější informace ať se zbytecne neztrapnujete. Ale to je asi marný co.

Odpovědět  |   | 
Nevyšiluj  |  01. 06. 2020 10:51

Máš problém s porozuměním psaného textu. Kdo tvrdí, že elektro NIKDY nenahradí spalováky? Diskuze se nese v duchu, že teď a v blízké budoucnosti budou převládat nevýhody pro masové nasazení.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  01. 06. 2020 11:23

Tak se podívej do diskusí za poslední půlrok. Většina příspěvků se právě nese v duchu "elektro nikdy nenahradí..." Ale jasně, je to jen ze strachu a zaslepené nenávisti, ne ze znalosti věci. A strach z nových věcí vždycky působí takové důsledky.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  01. 06. 2020 11:39

Z jakeho strachu a jake nenavisti ? Mozna to jak jsou protlacovany silou, to nenaviost zpusobit muze.
Aktualne EV auto nenabizi nic, proc by majitel spalovaciho auta mel premyslet o vymene - nejaka pseudoekologie konci pohledem na stav konta.

Odpovědět  |   | 
TSI  |  01. 06. 2020 15:55

Možná bys nám mohl pomoci s nějakou osvětou. To víš, je to boj, obrátit bezvěrce na svou víru. Tak neplýtvejme časem a pojďme na to. Zaval nás těmi nejnovějšími informacemi, věnuj nám trochu toho času, ztrapňovat se, je opravdu to poslední, co bychom chtěli.

Odpovědět  |   | 
Alternativa  |  01. 06. 2020 10:52

Jen jestli ten zbytek elekromobilu vydrží podobně dlouho, jako taková nová baterie? Změní se u té baterie něco na délce dobíjení, anebo lze očekávat spíše tuhle budoucnost: https://youtu.be/3xNyB2NXfKo... ?

Odpovědět  |   | 
TSI  |  01. 06. 2020 14:13

Jasně že nevydrží, při kvalitě Tesly ta baterie projde třemi vozy........a to teprve bude adorace

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  01. 06. 2020 14:12

Baterie jsou jedna vec, doba dobijeni druha. Ne vsude bude moznost dobijet super-hyper-maxi nabijeckama, takze cim vetsi baterie, tim vetsi doba dobijeni. I kdyz se mi EV na cesty do prace zamlouvaji, nechci pri kaydem vzletu nebo ceste na dovolenou travit u nabijecky ani hodinu navic.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  01. 06. 2020 16:53

Pamatujte na fyziku pro základní školy? Víte jakou máte smlouvu na dodávku elektrické energie? Myslíte že dodavatele a fyziku(elektroměr) zajímá jestli nabíjíte jednu nebo deset baterek? Ne oni Vám počítají kW bez ohledu jak ho Vy a kde uložíte.

Odpovědět  |   | 
anna1i  |  01. 06. 2020 15:37

Ahoj
moje horké fotky jsou tady ..
http://69chat.club
uživatelské jméno anna69))

Odpovědět  |   | 
jiprok  |  01. 06. 2020 15:49

Ha, ha, ha. To chci vidět. A pak pochybuji, že bude vonět jako benzín.

Odpovědět  |   | 
TSI  |  01. 06. 2020 16:02

jasně že bude, má ji motorovou

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  01. 06. 2020 16:34

Revoluci způsobí pokud zlevnění elektrické energie pro nabíjení a klesne cena základních EV třídy B a C na úroveň základní ceny vozů třídy B a C se spalovacím motorem. To by byla revoluce.

I pokud by najednou ona baterie měla kapacitu na dojez 10 000km stále cena za kW na bude stejná aď máte dojez 100km nebo 10000km bude stejná a nepovede to ani k zlevněné samotného vozu.
Stejně baterka nezmění nic že cca 49000 zaměstnanců po celém USA není nic by řešilo zaměstnanost v automobilovém průmyslu, natož globálně.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 06. 2020 17:49

Nesmíte hned všemu věřit. V souladu s progresivním trendem, který v ušákově razí miliardáři viz gatesův covid, tak tady nejde o Muskovu baterii, ale o Muskovu bakterii. Člověk, když už z něj udělají miliardáře tak se musí ukázat, že je "trendy".

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  01. 06. 2020 19:27

Domnievam sa,že milionova bateria prichadza hneď po roadsteri,ktory pride hneď po kamione SEMI,ktory bude predstaveny hneď po milione robo-taxikov zarabajucich na majiteľov,ktore budu predstavene hneď po plne autonomnej jazde (FSD),ktora prichadza hneď po autonomnej jazde bez posadky od vychodneho pobrežia USA k zapadnemu,ale až sa bude vyrabať a predavať Cybertruck,hneď keď bude hotova tovareň pri Berlíne,postavena hneď zo zisku z predaja modelov 3,S,X,Y.Som si celkom isty,že je to tak.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  01. 06. 2020 19:39

Autopilot Tesla v plnej krase:
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Zvoník  |  01. 06. 2020 22:16

No, až bude hodně lidí zblblejch do těch elektoautomoobilů, pak se teprv pozná, jak všichni sedli na lep! A bude pláč a skřípění zubů!

Odpovědět  |   | 
Tom  |  02. 06. 2020 02:04

Obvykle nepíši žádné komentáře, protože jsem přesvědčen, že 80-90% lidí jsou hlupáci, ale jednou za čas mi to nedá. Razím heslo klidně žijte a pracujte s hlupáky, ale beze mě. Což říkal jeden opravdu chytrý CEO ve firmě Microsoft, když to byla nejhodnotnější firma světa. Tak k jádru věci přátelé. Firma Tesla opravdu není automobilka, jak si místní rádoby inteligence myslí. Tesla je v první řadě technologická firma s první řadou přelomového produktu, který není zatím bez chyb, ale demonstruje, jak může vypadat doprava v blízké budoucnosti.
Zkuste se podívat na nějaký dokument, jak vypadal a kolik stál první mobilní telefon. Ten se dá přirovnat k prvním elektromobilům. Za další asi tři dekády se objevil první použitelný dotykový telefon od Apple, což bych přirovnal k modelu S od Tesly. Dnes v roce 2020 je telefon : počítač, foťák, kamera, diář, konzole, navigace, televize a vše připojeno k internetu a s tím spojené funkce. To vše dnes používá skoro 100% populace.
Tak vás prosím! Otevřete své hlavy a pokuste se vnímat věci v širším kontextu. Nikdo vás nenutí si tyto produkty kupovat a pokud něco kritizujete, tak to zkuste konstruktivně. Případně doporučuji nejlépe osobní zkušenost, protože to, že si přečte pár článků z vás nedělá dost kompetentní osobu na to, abyste něco hodnotili a to navíc veřejně. Samozřejmě, že můžete mít svůj pohled na věc, ale pokud něčemu opravdu nerozumíte, tak si ho nechte pro sebe, protože v opačném případě vypadáte opravdu jako hlupáci. Podotýkám, že s Teslou nemám nic společného a ani žádný automobil Tesla nevlastním. Zatím se přepravuji vozem Volvo.
Prostě, už jsem se nemohl koukat na ty komentáře, rádoby expertů.
PS: Každý má právo na svůj názor, ale než se k němu veřejně vyjádří, tak by k tomu měl mít kompetence.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  02. 06. 2020 08:55

Tom,porovnavať Teslu s Apple,alebo Amazonom je stale ten isty bezduchy argument.Tieto spoločnosti nie su ničím podobne.Môžeš porovnavať s Apple iba v pripade ak Tesla začne vyrabať telefony.Môžeš porovnavať Teslu s Amazonom iba v pripade keď začne Tesla predavať knihy.Tesla je jedine  porovnateľna s automobilkami,pretože vyraba a predava na 98% auta,ktore su mizerne postavene.Elon Musk je stale bezradny,pretože za 17 rokov existencie Tesly nevie postaviť a predať automobil so ziskom aj naprik "zelenym" miliardovym subvenciam,ktore dostava od vlád po celom svete a emisnym kreditom od inych automobiliek.Napr. FIAT  zaplati Tesle 2 miliardy euro "vypalneho" v EU.Tesla stale navyšuje dlh aby sa vyhli bankrotu pod zamiekou rastucej spoločnosti.
Tom niekedy mlčať je zlato...

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  02. 06. 2020 13:28

To vše dnes používá skoro 100% populace.... Jaké populace myslíte? i v Česku během karantény se ukázalo že učitelé na ZŠ nemají jak komunikovat s žáky. Protože jedna, nebo druhá strana "to" nepoužívá, protože to nemá. A zbytek světa? Víte kolik miliard lidí nemá 24hodin denně elektřinu? Kolik miliard přístup k tekoucí vodě? Kolik miliard nemá přístup k Internetu?


Odpovědět  |   | 
Arty  |  02. 06. 2020 16:33

Tak tak!

Odpovědět  |   | 
Arty  |  02. 06. 2020 16:46

Vážený pane jak jsem si přečetl váš zcela kompetentni
článek pochopil jsem že se zcela od věci vyjadřujete
k problematice které jak jste dokázal skoro 100%.
Doporučuji vám napřed ověřit vaše tvrzení.
Ať se vám daří v těch 10%-20%.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  03. 06. 2020 02:23

Tak za prvé ano v těch 10-20% rozumných lidí se mám vcelku dobře. Jak se daří vám v těch 80-90%?
Omlouvám se to byl vtip. Neznám vás osobně a proto nesoudím. Ty procenta co jsem uvedl jsou vlastně ještě statistický milosrdná.
Dále neporovnával jsem firmu Apple s Teslou, ale především produkty a jejich potencionální dopad na trh.
Potencionální vzhledem k technologií a možnosti masového rozšíření v budoucnu, bez ohledu na čas, protože telefon si kupujete patrně nepoměrně častěji než automobil a to je jeden z důvodů, proč přechod na novou technologii, bude v automobilovém průmyslu v masovém měřítku, trvat nepoměrně déle, než například v telekomunikaci nebo elektronice.
Dále nechápu argumentaci o ziskovosti firmy Tesla. Dokážete si vůbec představit, jaké musí firma investovat prostředky do vývoje, když vznikla prakticky na zelené louce a to se nebavíme o produktu, ale o technologií výroby a distribuce. Navíc se zde bavíme o automobilu, který se skládá z tisíců dílů a asi 90% si vyrábí Tesla sama což nedělá žádná automobilka na světě. V budoucnosti to bude obrovská konkurenční výhoda, která samozřejmě dnes stojí extrémní peníze. Pokračovat můžeme dále : software, nabíječky, servisní a prodejní centra, stavba dalších výrobních kapacit v Evropě a Asii.
No a teď se podívejte na automobilky, které tohle všechno mají. Mercedes nebo třeba VW investuje do vývoje jediného modelu v miliardách eur a to naopak od Tesly 80% dílů nakupují.
Prosím, teď si odpovězte byl váš argument o ziskovosti firmy Tesla rozumný?
Mimochodem Tesla před pár dny slevnila své vozy o 2-5 tisíc dolarů dle modelu a výbavy.
PS: teď si přičťete výrobu a vývoj solárních tašek na střechu, také batery pack a máme tu hotový koncept na nízko emisní dopravu.
No a co vám nabídnou tradiční automobilky, které mají výrobní kapacity, lidské zdroje, vývoj atd. již desítky let?
Netvrdím, že Tesla je jediná a nejlepší varianta, ale alespoň oceňuji, že se někdo snaží o zásadní změnu.
No a co děláte vy?

Odpovědět  |   | 
Rene  |  05. 06. 2020 13:07

Tuto baterii si nechala Tesla patentovat na konci loňského roku. Pokud bude OK, je to další rána spalovákům.
https://www.volty.cz/2019/12/31/tesla-podala-p... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A