Elon Musk otevřel první podzemní tunel. Novinářům se dělalo špatně

Společnost Boring Company, vedená Elonem Muskem, otevřela první tunel pod Los Angeles. Vyzkoušet jej měli možnost první novináři.

Elon Musk otevřel první část projektu Loop (česky smyčka), který staví jeho společnost The Boring Company. Jde o tunel určený pro vysokorychlostní přepravu osob. Délka této první části činí 1,8 kilometru a jde o pouhou demonstraci toho, co bude následovat.

V systému lze jezdit autonomními elektromobily, které jsou vedeny vodícími plošinami na kolečkách. Po celém tunelu jsou položeny kolejnice a v budoucnu po nich budou jezdit i malá vozítka pro lidi (něco na způsob metra). Krátká délka tunelu zatím neumožňuje demonstraci jeho maximální rychlosti, která má dosahovat hodnot až 240 km/h.

Elon Musk si opět pustil pusu na špacír. Nadávky teď směřuje i na novináře

Elon Musk si opět pustil pusu na špacír. Nadávky teď směřuje i na novináře

Trasa začíná na zastávce O´Leary Station, kde se zajede automobilem do výtahu, který vůz sveze o devět metrů níže, kde se již nachází úzký, něco málo přes čtyři metry široký tunel. Novinářům se prý během jízdy dělalo špatně a připadali si jako na horské dráze.

Jízda je prý trochu uskákaná a tunel plný nerovností. Podle Elona Muska bude ale jízda v tunelu ještě vyladěna. Na dodatečné stavební úpravy prý už nezbyl čas. Momentálně tak lze v tunelu jezdit rychlostí maximálně 80 km/h.

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Zajímavý projekt vznikl v Elonově hlavě poté, co začal šílet z veřejné pozemní dopravy v Los Angeles. Nápad na tunel se zpočátku zdál bláznivý, ale nyní přece existuje. Použití tunelu vyjde na jeden dolar a nejde jen o kratochvíli pro majitele vozů Tesla. Podle Muska mohou tunel použít všechna elektrická auta.

Necelé dva kilometry podzemní dráhy vyšly na deset milionů dolarů, což je ve světě stavebnictví směšná částka. Na stejně dlouhé úseky jsou často vynaloženy i desetinásobné sumy. Nízkou cenu se podařilo udržet kvůli úzkému průměru tunelu. Díky tomu je i legislativně jednodušší podkopávat s ním město. Zástavba nad zemí si něčeho takového téměř nevšimne.

Modelu 3 za jízdy upadávají nárazníky. Špatnou kvalitou výroby to není, tvrdí Tesla

Modelu 3 za jízdy upadávají nárazníky. Špatnou kvalitou výroby to není, tvrdí Tesla

Musk má v úmyslu pokračovat se stavbou tunelů pod celým městem a ušetřit tak lidem hodiny strávené ve veřejné dopravě a na silnicích. Kromě projektu Loop má Elon ještě je jeden projekt hromadné přepravy osob, Hyperloop. Jde o transportní systém fungující na principu podtlakových kapslí s maximální rychlostí až 1300 km/h. Zatím je ve fázi testování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků