Elon Musk odkoupil akcie Tesly za více než půl miliardy. Přestože jejich cena padá

K+L  |  08. 05. 2019 10:21

Netvrdil Musk nedávno, že Teslu stáhne z burzy? A teď dělá pravý opak. Hodně pomatená rozhodnutí.

Odpovědět  |   | 
Vyskočil  |  08. 05. 2019 10:32

Tomuhle hochštaplerovi nelze věřit ani slovo, to není pomatenost, ale vychcanost, prostě potřebuje love a není kde brát, tak zase natáhne pár investorů a za rok se bude historie opakovat.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  10. 05. 2019 01:00

odkupenie predsa je ciastocne stiahnutie z burzy

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 05. 2019 04:32

To ten vypatlanec nechápe

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 05. 2019 05:41

Teslou, ne akcionářem. Zásadní rozdíl, kuku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 05. 2019 08:28

Nekecej.

Odpovědět  |   | 
K+L  |  10. 05. 2019 08:54

No to tedy není, veřejně obchodovatelné akcie nebo dluh jsou pořád veřejně obchodovatelné akcie nebo dluh bez ohledu, kdo je vlastní. A za druhé, Tesla navýšila svou expozici na burze o cca 2,7 mld. usd, Musk z toho koupil část za 250 mio. dolarů, tedy ani ne desetinu, takže expozice vůči "cizím" investorům se pouze a jenom zvýšila. Prostě dělá pravý opak toho, co ještě nedávno sliboval.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  10. 05. 2019 09:12

Na stažení z burzy mu bude stačit zajistit dohodu u akcionářů s celkovým podílem 51% kmenových akcií, současným nákupem svou pozici akcionáře navýšil na cca 21% akcií Tesly, stačí mu tedy aby přesvědčil akcionáře s dalšími 30% a dohodl odkup zbylých akcii menších akcionaru, pak může Teslu stáhnout z trhu obchodovatelných akcií.

Reálně se jedná momentálně o sumu cca 20-22 miliard dolaru za těch 49%, které by na takovej krok musel sehnat, a klesající cena akcií mu napomáhá snižovat tu případnou sumu.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 05. 2019 10:12

To sice ano, ale jak jinak udržet firmu v chodu, když má větší výdaje než příjmy. Musel přehodnotit své postoje pod tlakem reality. A pokud mu budou akcionáři věřit a financovat firmu nákupem akcií bude se držet nad vodou. Osobně mu fandím už jen kvůli spacex falcon heavy.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 05. 2019 11:13

Otázkou už není jestli, ale kdy a v jaké podobě se bankrot Tesly odehraje.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 05. 2019 18:22

Hmm, este nedavno si tvrdil, ze tento rok skrachuju. Nejako miernis retoriku...

Odpovědět  |   | 
Ja prvni  |  09. 05. 2019 08:47

Nemelo to podle nej byt uz pred tremi roky? Jen to postupne odsouva a odsouva, trapacek.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 05. 2019 20:18

Uvidíme na začátku července.

Odpovědět  |   | 
novadus  |  08. 05. 2019 11:32

Ten člověk evidentně pere někomu prachy

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 05. 2019 04:33

Tobě to nebude

Odpovědět  |   | 
Lol  |  08. 05. 2019 12:19

Počítám že jednou budeme číst že nasedl na raketu a odletěl hledat nové akcionáře do předalekých galaxií.

Odpovědět  |   | 
Kruťas  |  08. 05. 2019 12:24

Spíš počítám s tím, že celý projekt SpaceX je back-up plán úniku na Mars až ho akcionáři poženou sviňským krokem.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  08. 05. 2019 13:16

SpaceX se mi zdá jako dobrý projekt ale Tesla moc né,ona i docela hodně pobírá dotace a ani to ji nestačí. Jako nevím jsem proti tomu,stále není jak inteligentně ukládat energii. Dnešní baterie nemají s inteligencí nic společného

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 05. 2019 15:40

Koukám, že ty taky nemáš s inteligencí nic společnýho

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 05. 2019 16:51

Hloupemu kazdy hloupy...

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  08. 05. 2019 18:33

zrovna před chvílí jsem udělal iq test,pochlubte se výsledkem a já vám pak řeknu svůj neinteligentní http://iq-test.stylove.com/...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 05. 2019 21:33

Správně jste zodpověděli 30 otázek za 35 minut. Hodnota Vašeho IQ je 144.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 05. 2019 21:44

Dvě otázky byly těžší. Na druhou stranu jsem tak 20 minut ztratil u TV, kde 8x trestaná vysvětlovala soudci, proč by ji měl pustit. Hláška "Ale to už by jste mohla vědět, že krást se nemá" mě dostala

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 05. 2019 21:45

20=10 minut, překlik

Odpovědět  |   | 
kukbuk  |  08. 05. 2019 19:53

Kuk ty dusevny kripel a co tvoje akcie Tesly?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 05. 2019 20:06

Neviem kolko akcii ma Kuk, ale ak nakupil, s najvacsou pravdepodobnostou zarobil. V roku 2012 bola akcia na 30 usd, dnes je na 245 usd. Pocitam, ze ty nie si dusevny kripel a na nejakej investicii si skvelo zarobil, pochval sa, nemusis sa hanbit...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  10. 05. 2019 09:20

Netuším jak kuk, mě akcie Tesly vydělávali na ojetou Teslu S, na novej iPace, na barák a na nákup dalších akcií nejen Tesly, původní vklad na nákup v roce 2013 jsem měl cca 100 tisíc korun, tedy nijak závratná suma. Dodnes cca 90 násobné zhodnocení původní investice.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 05. 2019 20:18

Proč tedy bydlíš na sídlišti?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  12. 05. 2019 21:10

mam snad bydlet na stavenisti?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 05. 2019 20:39

Ako si dal 90 nasobok? Akcie isli max k 380, cize 22 x ipo cena.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  12. 05. 2019 21:09

obchodovani s akciema?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 05. 2019 21:18

Dotácie. Dotácie. Dotácie. Poznáš aj niečo iné alebo tým tvoje znalosti o Tesle, peniazoch, biznise a pod. končia?
Ľudia ako ty mi pripomínajú Honzu z pohádky Jak se Honza učil latinsky. Na odkaze nižšie si ju môžeš prečítať. Možno sa v nej spoznáš...
http://www.ucl.cas.cz/edicee/data/soubory/Nemco... ...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 05. 2019 10:18

Auta na baterky nejsou v normálním tržním prostředí konkurenceschopná cenou ani užitnými vlastnostmi. Jako ryze městská auta nutí uživatele vlastnit další spalovací vůz a tím přispějí k zahlcování parkovacích míst. Pokud by jejich prodej byl ponechán na zájmu kupujících a nebyl by násilím vnucován bylo by to daleko lepší pro všechny. Jenže socialismus a potřeba stále někoho řídit, dotovat, buzerovat jsou nesmrtelné.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 05. 2019 21:13

Ono by snáď nezaškodilo trochu vysvetlenia.
Trhy na E.Muska tlačili už dlhšie - pred rokom, aby Tesla získala od investorov ďalšie peniaze. Lenže Musk to pri problémoch, ktoré Tesla mala s nábehom výroby trojky odmietal. Radšej zvolil tvrdé až drastické opatrenia, napr. prepúšťanie zamestnancov, aby Tesle finančne pomohol.
Že Tesla potrebuje ďalšie peniaze, je prirodzené. Okrem iného stavia ďalšiu gigafabriku v Číne. A z niečoho to niekto zaplatiť musí. V automobilovom priemysle je veľmi dobrou ziskovou maržou 10 %, väčšina firiem má však len okolo 5 %. Netreba dlho počítať, za ako dlho sa automobilkám vracajú vložené investície...
A jeden rébus pre miestnych finančných expertov - ale to asi nebude pre nich problém. V biznise platí, že ak investujem pomocou vlastných peňazí, tak je to drahšie, ako keď si na tú investíciu peniaze požičiam + navyše zaplatím úroky. Ako je to možné?

Odpovědět  |   | 
 |  08. 05. 2019 23:11

No investovat svoje peníze je pěkná blbost. Lepší si půjčit, zariskoval a když to nevyjde tak hol bankrot a nový byznisplan 😀

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 05. 2019 23:34

Ktora z firiem Elona Muska zbankrotovala?

Odpovědět  |   | 
.-.  |  09. 05. 2019 00:01

A proč by měla některá z jeho firem zbankrotovat? Dokud je Elon schopný získávat peníze přes úvěry ,dluhopisy apodobne, nemá přeci důvod k bankrotu. Dneska jsou na trhu hromady levnych peněz, jak pro firmy, tak pro zákazníky,což zvyšuje poptávku napr. i po těch Teslach,kterou není schopen uspokojit. Otázkou je ,co se stane ,až přijde stagnace, nebo recese. Pak se začne snižovat poptávka na straně zákazníků i nabídka peněz ze strany investorů a začne se oddělovat zrní od plev. Každopádně ať to s Teslou dopadne jakkoliv, bude to ten nejmenší problém bubliny,kterou nektere centralni banky stále prifukují. Zvlášť zde v Evropě, bohužel.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  09. 05. 2019 07:29

Realita je ze doteraz kazdy dlhodoby investor do akehokolvek Elonovho projektu len zarobil. Hrozba vyraznej recesie tu je, cize aj preto sa vyzbieralo dalsich 2,7 mld usd.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 05. 2019 08:09

To myslíš vážně, že těch 2.7 miliardy má být pro Teslu polštář pro případ recese??

Odpovědět  |   | 
jozka  |  09. 05. 2019 09:16

Treba Panasonic je ze spoluprace s Teslou vyslovene v sedmem nebi.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 05. 2019 10:28

Jj, ten jejich propad je hodně drsný.

Odpovědět  |   | 
Kyselo  |  09. 05. 2019 08:47

Zvláště v Evropě a přitom největší celosvětové krize (1929, 2008) vždy vyvolaly bubliny v USA. A vsadím se, že další velká krize opět přijde z USA, přehřáté financování amerických společností (mezi které patří i Tesla) krizi dříve nebo později spustí, protože americký kapitálový trh je silně nadhodnocený investicemi peněz nekrytými žádnou hodnotou, které FED tiskne na požádání, nemůže vydržet do nekonečna.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  09. 05. 2019 09:03

Tu je vysvetlenie toho "rébusu". Je to vcelku jednoduché.
Napr. máte milión vlastných korún, ktoré investujete do nejakého projektu a ten vám po troch rokoch prinesie 2 milióny. Milión ste investovali, takže zisk je tiež milión
Iný príklad: Máte milión vlastných korún. Za to môžete investovať do nejakého projektu 5 miliónov - 20 % vlastných a 4 milióny si požičiate. Po 3 rokoch máte z 5 miliónov 10 miliónov (uvádzam to ako matematický príklad). Dajme tomu, že milión zaplatíte na úrokoch, ale stále máte zisk 10 - 5 požičaných - 1 na úrokoch = 4 milióny. V tom druhom prípade vám jeden milión vlastných peňazí prinesie 4 milióny zisku. Inak sa to volá aj finančná páka.
Pomerne často to ľudia používajú pri investovaní na burzách. Ale to by som neodporúčal. Tak ako sa môže znásobiť zisk, tak sa môže veľmi znásobiť aj strata...

Odpovědět  |   | 
.-.  |  09. 05. 2019 10:00

Já bych jenom doplnil, že tento příklad je pouze ilustrativní, a může nastat pouze tehdy, není-li investorem stát ,jedno zda z pravé,či levé strany řeky Moravy :) V tomto případě totiž platí ,že výsledkem jakékoliv investice je vlastně ztráta. Existuji-li nějaké výjimky, pak pouze potvrzující toto pravidlo.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  10. 05. 2019 01:06

mam iny priklad.. chces investovat 5mil, mas jeden, 4 si pozicias. za rok skrachujes a prisiel si nielen o svoj milion, ale aj o 4 pozicane, na ktorych ti bezia uroky

Odpovědět  |   | 
VIdlak  |  10. 05. 2019 10:52

Máš to na s.r.o., firma jde do likvidace, ty zakládáš další a zkoušíš to zase, jednou to výjde.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  10. 05. 2019 12:09

take jednoduche to asi nebude, pretoze to by potom dlhy neplatil vobec nikto

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  09. 05. 2019 16:55

tesla bol napad dobry ale zla technologia... auta na baterky nebudu nikdy take dobre akurat v mestach .. maserati oznamilo, ze neikdy nevyrobi elektroauto ... toyota uz testuje vodikove auta v arabskych emiratoch .. a takisto vzdy robila hybridy nie cisto elektro (par vynimiek) , vedela co robi

Odpovědět  |   | 
Mercedes  |  11. 05. 2019 12:35

Ahoj Elone, prodej tu Teslu dokud je čas, než tě zničí. Za tuto radu mi dáš jednu Teslu, a když ji neprodáš, tak mi ji dáš později, až pochopíš, že jsi mě měl poslechnout. Doufám, že tato rada k tobě přijde včas. Za to všem moc děkuji.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 114 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A