Elon Musk odkoupil akcie Tesly za více než půl miliardy. Přestože jejich cena padá

K+L  |  08. 05. 2019 10:21

Netvrdil Musk nedávno, že Teslu stáhne z burzy? A teď dělá pravý opak. Hodně pomatená rozhodnutí.

Odpovědět  |   | 
Vyskočil  |  08. 05. 2019 10:32

Tomuhle hochštaplerovi nelze věřit ani slovo, to není pomatenost, ale vychcanost, prostě potřebuje love a není kde brát, tak zase natáhne pár investorů a za rok se bude historie opakovat.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  10. 05. 2019 01:00

odkupenie predsa je ciastocne stiahnutie z burzy

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 05. 2019 04:32

To ten vypatlanec nechápe

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 05. 2019 05:41

Teslou, ne akcionářem. Zásadní rozdíl, kuku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 05. 2019 08:28

Nekecej.

Odpovědět  |   | 
K+L  |  10. 05. 2019 08:54

No to tedy není, veřejně obchodovatelné akcie nebo dluh jsou pořád veřejně obchodovatelné akcie nebo dluh bez ohledu, kdo je vlastní. A za druhé, Tesla navýšila svou expozici na burze o cca 2,7 mld. usd, Musk z toho koupil část za 250 mio. dolarů, tedy ani ne desetinu, takže expozice vůči "cizím" investorům se pouze a jenom zvýšila. Prostě dělá pravý opak toho, co ještě nedávno sliboval.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  10. 05. 2019 09:12

Na stažení z burzy mu bude stačit zajistit dohodu u akcionářů s celkovým podílem 51% kmenových akcií, současným nákupem svou pozici akcionáře navýšil na cca 21% akcií Tesly, stačí mu tedy aby přesvědčil akcionáře s dalšími 30% a dohodl odkup zbylých akcii menších akcionaru, pak může Teslu stáhnout z trhu obchodovatelných akcií.

Reálně se jedná momentálně o sumu cca 20-22 miliard dolaru za těch 49%, které by na takovej krok musel sehnat, a klesající cena akcií mu napomáhá snižovat tu případnou sumu.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 05. 2019 10:12

To sice ano, ale jak jinak udržet firmu v chodu, když má větší výdaje než příjmy. Musel přehodnotit své postoje pod tlakem reality. A pokud mu budou akcionáři věřit a financovat firmu nákupem akcií bude se držet nad vodou. Osobně mu fandím už jen kvůli spacex falcon heavy.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 05. 2019 11:13

Otázkou už není jestli, ale kdy a v jaké podobě se bankrot Tesly odehraje.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 05. 2019 18:22

Hmm, este nedavno si tvrdil, ze tento rok skrachuju. Nejako miernis retoriku...

Odpovědět  |   | 
Ja prvni  |  09. 05. 2019 08:47

Nemelo to podle nej byt uz pred tremi roky? Jen to postupne odsouva a odsouva, trapacek.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 05. 2019 20:18

Uvidíme na začátku července.

Odpovědět  |   | 
novadus  |  08. 05. 2019 11:32

Ten člověk evidentně pere někomu prachy

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 05. 2019 04:33

Tobě to nebude

Odpovědět  |   | 
Lol  |  08. 05. 2019 12:19

Počítám že jednou budeme číst že nasedl na raketu a odletěl hledat nové akcionáře do předalekých galaxií.

Odpovědět  |   | 
Kruťas  |  08. 05. 2019 12:24

Spíš počítám s tím, že celý projekt SpaceX je back-up plán úniku na Mars až ho akcionáři poženou sviňským krokem.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  08. 05. 2019 13:16

SpaceX se mi zdá jako dobrý projekt ale Tesla moc né,ona i docela hodně pobírá dotace a ani to ji nestačí. Jako nevím jsem proti tomu,stále není jak inteligentně ukládat energii. Dnešní baterie nemají s inteligencí nic společného

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 05. 2019 15:40

Koukám, že ty taky nemáš s inteligencí nic společnýho

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 05. 2019 16:51

Hloupemu kazdy hloupy...

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  08. 05. 2019 18:33

zrovna před chvílí jsem udělal iq test,pochlubte se výsledkem a já vám pak řeknu svůj neinteligentní http://iq-test.stylove.com/...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 05. 2019 21:33

Správně jste zodpověděli 30 otázek za 35 minut. Hodnota Vašeho IQ je 144.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 05. 2019 21:44

Dvě otázky byly těžší. Na druhou stranu jsem tak 20 minut ztratil u TV, kde 8x trestaná vysvětlovala soudci, proč by ji měl pustit. Hláška "Ale to už by jste mohla vědět, že krást se nemá" mě dostala

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 05. 2019 21:45

20=10 minut, překlik

Odpovědět  |   | 
kukbuk  |  08. 05. 2019 19:53

Kuk ty dusevny kripel a co tvoje akcie Tesly?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 05. 2019 20:06

Neviem kolko akcii ma Kuk, ale ak nakupil, s najvacsou pravdepodobnostou zarobil. V roku 2012 bola akcia na 30 usd, dnes je na 245 usd. Pocitam, ze ty nie si dusevny kripel a na nejakej investicii si skvelo zarobil, pochval sa, nemusis sa hanbit...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  10. 05. 2019 09:20

Netuším jak kuk, mě akcie Tesly vydělávali na ojetou Teslu S, na novej iPace, na barák a na nákup dalších akcií nejen Tesly, původní vklad na nákup v roce 2013 jsem měl cca 100 tisíc korun, tedy nijak závratná suma. Dodnes cca 90 násobné zhodnocení původní investice.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 05. 2019 20:18

Proč tedy bydlíš na sídlišti?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  12. 05. 2019 21:10

mam snad bydlet na stavenisti?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 05. 2019 20:39

Ako si dal 90 nasobok? Akcie isli max k 380, cize 22 x ipo cena.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  12. 05. 2019 21:09

obchodovani s akciema?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 05. 2019 21:18

Dotácie. Dotácie. Dotácie. Poznáš aj niečo iné alebo tým tvoje znalosti o Tesle, peniazoch, biznise a pod. končia?
Ľudia ako ty mi pripomínajú Honzu z pohádky Jak se Honza učil latinsky. Na odkaze nižšie si ju môžeš prečítať. Možno sa v nej spoznáš...
http://www.ucl.cas.cz/edicee/data/soubory/Nemco... ...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 05. 2019 10:18

Auta na baterky nejsou v normálním tržním prostředí konkurenceschopná cenou ani užitnými vlastnostmi. Jako ryze městská auta nutí uživatele vlastnit další spalovací vůz a tím přispějí k zahlcování parkovacích míst. Pokud by jejich prodej byl ponechán na zájmu kupujících a nebyl by násilím vnucován bylo by to daleko lepší pro všechny. Jenže socialismus a potřeba stále někoho řídit, dotovat, buzerovat jsou nesmrtelné.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 05. 2019 21:13

Ono by snáď nezaškodilo trochu vysvetlenia.
Trhy na E.Muska tlačili už dlhšie - pred rokom, aby Tesla získala od investorov ďalšie peniaze. Lenže Musk to pri problémoch, ktoré Tesla mala s nábehom výroby trojky odmietal. Radšej zvolil tvrdé až drastické opatrenia, napr. prepúšťanie zamestnancov, aby Tesle finančne pomohol.
Že Tesla potrebuje ďalšie peniaze, je prirodzené. Okrem iného stavia ďalšiu gigafabriku v Číne. A z niečoho to niekto zaplatiť musí. V automobilovom priemysle je veľmi dobrou ziskovou maržou 10 %, väčšina firiem má však len okolo 5 %. Netreba dlho počítať, za ako dlho sa automobilkám vracajú vložené investície...
A jeden rébus pre miestnych finančných expertov - ale to asi nebude pre nich problém. V biznise platí, že ak investujem pomocou vlastných peňazí, tak je to drahšie, ako keď si na tú investíciu peniaze požičiam + navyše zaplatím úroky. Ako je to možné?

Odpovědět  |   | 
 |  08. 05. 2019 23:11

No investovat svoje peníze je pěkná blbost. Lepší si půjčit, zariskoval a když to nevyjde tak hol bankrot a nový byznisplan 😀

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 05. 2019 23:34

Ktora z firiem Elona Muska zbankrotovala?

Odpovědět  |   | 
.-.  |  09. 05. 2019 00:01

A proč by měla některá z jeho firem zbankrotovat? Dokud je Elon schopný získávat peníze přes úvěry ,dluhopisy apodobne, nemá přeci důvod k bankrotu. Dneska jsou na trhu hromady levnych peněz, jak pro firmy, tak pro zákazníky,což zvyšuje poptávku napr. i po těch Teslach,kterou není schopen uspokojit. Otázkou je ,co se stane ,až přijde stagnace, nebo recese. Pak se začne snižovat poptávka na straně zákazníků i nabídka peněz ze strany investorů a začne se oddělovat zrní od plev. Každopádně ať to s Teslou dopadne jakkoliv, bude to ten nejmenší problém bubliny,kterou nektere centralni banky stále prifukují. Zvlášť zde v Evropě, bohužel.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  09. 05. 2019 07:29

Realita je ze doteraz kazdy dlhodoby investor do akehokolvek Elonovho projektu len zarobil. Hrozba vyraznej recesie tu je, cize aj preto sa vyzbieralo dalsich 2,7 mld usd.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 05. 2019 08:09

To myslíš vážně, že těch 2.7 miliardy má být pro Teslu polštář pro případ recese??

Odpovědět  |   | 
jozka  |  09. 05. 2019 09:16

Treba Panasonic je ze spoluprace s Teslou vyslovene v sedmem nebi.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 05. 2019 10:28

Jj, ten jejich propad je hodně drsný.

Odpovědět  |   | 
Kyselo  |  09. 05. 2019 08:47

Zvláště v Evropě a přitom největší celosvětové krize (1929, 2008) vždy vyvolaly bubliny v USA. A vsadím se, že další velká krize opět přijde z USA, přehřáté financování amerických společností (mezi které patří i Tesla) krizi dříve nebo později spustí, protože americký kapitálový trh je silně nadhodnocený investicemi peněz nekrytými žádnou hodnotou, které FED tiskne na požádání, nemůže vydržet do nekonečna.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  09. 05. 2019 09:03

Tu je vysvetlenie toho "rébusu". Je to vcelku jednoduché.
Napr. máte milión vlastných korún, ktoré investujete do nejakého projektu a ten vám po troch rokoch prinesie 2 milióny. Milión ste investovali, takže zisk je tiež milión
Iný príklad: Máte milión vlastných korún. Za to môžete investovať do nejakého projektu 5 miliónov - 20 % vlastných a 4 milióny si požičiate. Po 3 rokoch máte z 5 miliónov 10 miliónov (uvádzam to ako matematický príklad). Dajme tomu, že milión zaplatíte na úrokoch, ale stále máte zisk 10 - 5 požičaných - 1 na úrokoch = 4 milióny. V tom druhom prípade vám jeden milión vlastných peňazí prinesie 4 milióny zisku. Inak sa to volá aj finančná páka.
Pomerne často to ľudia používajú pri investovaní na burzách. Ale to by som neodporúčal. Tak ako sa môže znásobiť zisk, tak sa môže veľmi znásobiť aj strata...

Odpovědět  |   | 
.-.  |  09. 05. 2019 10:00

Já bych jenom doplnil, že tento příklad je pouze ilustrativní, a může nastat pouze tehdy, není-li investorem stát ,jedno zda z pravé,či levé strany řeky Moravy :) V tomto případě totiž platí ,že výsledkem jakékoliv investice je vlastně ztráta. Existuji-li nějaké výjimky, pak pouze potvrzující toto pravidlo.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  10. 05. 2019 01:06

mam iny priklad.. chces investovat 5mil, mas jeden, 4 si pozicias. za rok skrachujes a prisiel si nielen o svoj milion, ale aj o 4 pozicane, na ktorych ti bezia uroky

Odpovědět  |   | 
VIdlak  |  10. 05. 2019 10:52

Máš to na s.r.o., firma jde do likvidace, ty zakládáš další a zkoušíš to zase, jednou to výjde.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  10. 05. 2019 12:09

take jednoduche to asi nebude, pretoze to by potom dlhy neplatil vobec nikto

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  09. 05. 2019 16:55

tesla bol napad dobry ale zla technologia... auta na baterky nebudu nikdy take dobre akurat v mestach .. maserati oznamilo, ze neikdy nevyrobi elektroauto ... toyota uz testuje vodikove auta v arabskych emiratoch .. a takisto vzdy robila hybridy nie cisto elektro (par vynimiek) , vedela co robi

Odpovědět  |   | 
Mercedes  |  11. 05. 2019 12:35

Ahoj Elone, prodej tu Teslu dokud je čas, než tě zničí. Za tuto radu mi dáš jednu Teslu, a když ji neprodáš, tak mi ji dáš později, až pochopíš, že jsi mě měl poslechnout. Doufám, že tato rada k tobě přijde včas. Za to všem moc děkuji.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 4 příspěvky
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 125 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A