Elon Musk: Druhá gigatovárna Tesly bude v Evropě

Šéf Tesly, vizionář Elon Musk, potvrdil, že po gigatovárně ve spojených státech vznikne také druhá fabrika v Evropě. Přesná lokace bude zveřejněna příští rok.
Elon Musk: Druhá gigatovárna Tesly bude v Evropě

První gigatovárna Tesly a jejich partnerů byla částečně zprovozněna již letos v červenci. Fabrika v Nevadě má podle Muska stát pět miliard dolarů a bude zásobovat výrobu Modelu 3 levnějšími bateriemi. Od výstavby této továrny si Musk slibuje snížení cen baterií, které jsou největší překážkou v dostupnosti elektromobilů.

Majitelé nových vozů Tesla už od ledna nebudou dobíjet zadarmo

Majitelé nových vozů Tesla už od ledna nebudou dobíjet zadarmo

Evropská továrna má krom baterií produkovat i automobily. Přesnější informace zatím Musk nesdělil, umístění továrny je tak zcela neznámé. Vyloučena tak není například ani Česká republika. Musk se vyjádřil i k dlouhodobější vizi, ve které se starým kontinentem počítá. „V dlouhodobém horizontu plánujeme možná až tři evropské továrny,“ řekl Musk na tiskové konferenci.

Video: Tesla Model X má nebezpečné dveře. Mohou skřípnout ruce!

Video: Tesla Model X má nebezpečné dveře. Mohou skřípnout ruce!

Klíčový Model 3, kterého se rozšiřování výrobních kapacit týká, přijde na trh v polovině příštího roku. Musk předpovídá až 600 000 prodaných vozů ročně, což by mohlo znamenat až šestinásobný nárůst prodejů kalifornské značky.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků