Elon Musk: Až budou Tesly autonomní, výrazně zdraží. Kvůli softwaru

Že budou auta brzy jezdit úplně sama, se mluví už dlouho. Úskalím ani tak nejsou mikročipy, ale naladění softwaru. A později také vysoká cena výsledného produktu.

Majitelé Tesel toužících po autopilotovi se dočkali dobrých i špatných zpráv. Elon Musk v neděli na Twitteru uvedl, že starší vozy budou s největší pravděpodobností v dohledné době dovybaveny potřebnými počítačovými čipy. Ale co software?

V tomto směru je už slavný vizionář značně opatrnější. Vývoj podle jeho vlastních slov rozhodně nebude jednoduchý.

I jediný autonomní vůz prý umí omezit vznik kolony. Důkaz je diskutabilní

I jediný autonomní vůz prý umí omezit vznik kolony. Důkaz je diskutabilní

Problém prý spočívá v tom, že stávající software pro samořízení si stále nedokáže dostatečně dobře poradit se spoustou proměnných, s nimiž auto na silnici může být konfrontováno.

Křižovatky a parkoviště v nákupních centrech

„Dvě největší softwarové výzvy představují křižovatky s komplexními semafory a parkoviště v nákupních centrech,“ konstatoval Musk. „Většina vývojové pobočky se těmito scénáři již zabývá, ale na to, abychom dosáhli bezpečnosti 99,9999 %, bude zapotřebí vynaložit obrovské úsilí.“

Autopilot Tesly opět selhal. Model S naboural do betonové bariéry

Autopilot Tesly opět selhal. Model S naboural do betonové bariéry

Musk rovněž upozornil na to, že pokud/až se Tesle podaří takový software vytvořit, dojde k citelnému zvýšení cen jejích automobilů.

Spotřebitelé si Teslu stále budou moct koupit, ale zúčtovací cena výrazně vzroste, protože plně autonomní vůz, který může fungovat jako robotaxi, je několikanásobně hodnotnější než neautonomní auto,“ vysvětlil.

Autor: Jiří Černý

Článek připravila redakce VTM.cz

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků