Elon Musk: Až budou Tesly autonomní, výrazně zdraží. Kvůli softwaru

Že budou auta brzy jezdit úplně sama, se mluví už dlouho. Úskalím ani tak nejsou mikročipy, ale naladění softwaru. A později také vysoká cena výsledného produktu.

Majitelé Tesel toužících po autopilotovi se dočkali dobrých i špatných zpráv. Elon Musk v neděli na Twitteru uvedl, že starší vozy budou s největší pravděpodobností v dohledné době dovybaveny potřebnými počítačovými čipy. Ale co software?

V tomto směru je už slavný vizionář značně opatrnější. Vývoj podle jeho vlastních slov rozhodně nebude jednoduchý.

I jediný autonomní vůz prý umí omezit vznik kolony. Důkaz je diskutabilní

I jediný autonomní vůz prý umí omezit vznik kolony. Důkaz je diskutabilní

Problém prý spočívá v tom, že stávající software pro samořízení si stále nedokáže dostatečně dobře poradit se spoustou proměnných, s nimiž auto na silnici může být konfrontováno.

Křižovatky a parkoviště v nákupních centrech

„Dvě největší softwarové výzvy představují křižovatky s komplexními semafory a parkoviště v nákupních centrech,“ konstatoval Musk. „Většina vývojové pobočky se těmito scénáři již zabývá, ale na to, abychom dosáhli bezpečnosti 99,9999 %, bude zapotřebí vynaložit obrovské úsilí.“

Autopilot Tesly opět selhal. Model S naboural do betonové bariéry

Autopilot Tesly opět selhal. Model S naboural do betonové bariéry

Musk rovněž upozornil na to, že pokud/až se Tesle podaří takový software vytvořit, dojde k citelnému zvýšení cen jejích automobilů.

Spotřebitelé si Teslu stále budou moct koupit, ale zúčtovací cena výrazně vzroste, protože plně autonomní vůz, který může fungovat jako robotaxi, je několikanásobně hodnotnější než neautonomní auto,“ vysvětlil.

Autor: Jiří Černý

Článek připravila redakce VTM.cz

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků