Že budou auta brzy jezdit úplně sama, se mluví už dlouho. Úskalím ani tak nejsou mikročipy, ale naladění softwaru. A později také vysoká cena výsledného produktu.
Majitelé Tesel toužících po autopilotovi se dočkali dobrých i špatných zpráv. Elon Musk v neděli na Twitteru uvedl, že starší vozy budou s největší pravděpodobností v dohledné době dovybaveny potřebnými počítačovými čipy. Ale co software?
V tomto směru je už slavný vizionář značně opatrnější. Vývoj podle jeho vlastních slov rozhodně nebude jednoduchý.
Problém prý spočívá v tom, že stávající software pro samořízení si stále nedokáže dostatečně dobře poradit se spoustou proměnných, s nimiž auto na silnici může být konfrontováno.
Křižovatky a parkoviště v nákupních centrech
„Dvě největší softwarové výzvy představují křižovatky s komplexními semafory a parkoviště v nákupních centrech,“ konstatoval Musk. „Většina vývojové pobočky se těmito scénáři již zabývá, ale na to, abychom dosáhli bezpečnosti 99,9999 %, bude zapotřebí vynaložit obrovské úsilí.“
Musk rovněž upozornil na to, že pokud/až se Tesle podaří takový software vytvořit, dojde k citelnému zvýšení cen jejích automobilů.
„Spotřebitelé si Teslu stále budou moct koupit, ale zúčtovací cena výrazně vzroste, protože plně autonomní vůz, který může fungovat jako robotaxi, je několikanásobně hodnotnější než neautonomní auto,“ vysvětlil.
Autor: Jiří Černý