Elon Musk: Až budou Tesly autonomní, výrazně zdraží. Kvůli softwaru

Že budou auta brzy jezdit úplně sama, se mluví už dlouho. Úskalím ani tak nejsou mikročipy, ale naladění softwaru. A později také vysoká cena výsledného produktu.

Majitelé Tesel toužících po autopilotovi se dočkali dobrých i špatných zpráv. Elon Musk v neděli na Twitteru uvedl, že starší vozy budou s největší pravděpodobností v dohledné době dovybaveny potřebnými počítačovými čipy. Ale co software?

V tomto směru je už slavný vizionář značně opatrnější. Vývoj podle jeho vlastních slov rozhodně nebude jednoduchý.

I jediný autonomní vůz prý umí omezit vznik kolony. Důkaz je diskutabilní

I jediný autonomní vůz prý umí omezit vznik kolony. Důkaz je diskutabilní

Problém prý spočívá v tom, že stávající software pro samořízení si stále nedokáže dostatečně dobře poradit se spoustou proměnných, s nimiž auto na silnici může být konfrontováno.

Křižovatky a parkoviště v nákupních centrech

„Dvě největší softwarové výzvy představují křižovatky s komplexními semafory a parkoviště v nákupních centrech,“ konstatoval Musk. „Většina vývojové pobočky se těmito scénáři již zabývá, ale na to, abychom dosáhli bezpečnosti 99,9999 %, bude zapotřebí vynaložit obrovské úsilí.“

Autopilot Tesly opět selhal. Model S naboural do betonové bariéry

Autopilot Tesly opět selhal. Model S naboural do betonové bariéry

Musk rovněž upozornil na to, že pokud/až se Tesle podaří takový software vytvořit, dojde k citelnému zvýšení cen jejích automobilů.

Spotřebitelé si Teslu stále budou moct koupit, ale zúčtovací cena výrazně vzroste, protože plně autonomní vůz, který může fungovat jako robotaxi, je několikanásobně hodnotnější než neautonomní auto,“ vysvětlil.

Autor: Jiří Černý

Článek připravila redakce VTM.cz

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků