Sdružení Elektromobily tedy klub českých elektromobilistů si vás dovoluje pozvat na otevření testovacího provozu našich webových stránek. Postupně začínáme databázi plnit příspěvky tak buďte prosím shovívavý.I když existence klubu byla posledních několik dekád dobře skrývané tajmenství tak nyní vylézáme na povrch Možná to řada lidí netuší, ale elektromobilů jezdí po světě celkem dost a většinou jsou to domácí přestavby když nám páni průmyslníci odmítají pro ně méně výdělečnou alternativu nabídnout ve velkosériové produkci.. Zajímavé je také to, že technicky je vše dnes již vyřešené z dostupných dílů pro běžný spolehlivý provoz - tedy nemusíme čekat na vodíkové vzdušné zámky a jiné utopie apodhttp://elektromobily.wz.cz
A já Vás oba a další zvu na náš 1. mezinárodní sraz EUT, již za 12 dní !!! více www.elektromobil.wz.cztam uvidíte nevídané, neuslyšíte neslýchané a něco se dozvíte.
vy dva fyzici by ste mozna mohli kontaktovat pana Shimitzu a vyrikat si to, jak to vlastne je... info@eliica.com044 580 1565 + volacka do japonska predpokladam... hodne stesti...
800k z baterii...well you gonna need a lot of them...maximalka na 400km/h z 800k sa mi nezda [Koenigsegg CCR ma 800k zo 4.7 V8 a ani sa nepriblizi k 400km/h] + aerodynamika tej veci + vydrz [benzin sice nema vysoku ucinnost, ale pri 1000k motoroch, spotreba je zhruba 100l/10min]...a potom ta cena...ved za to si mozete kupit akurat tak F430; nie ani "prave" V12 Ferrari... Ked je pravda, co tvrdi - mali by ho zvolit za Einstenina 21. storocia a uviest tu technologiu do praxe
Odvazil bych se s jistotou tvrdit ze tech 400+ je proste konina:) Ono srovnavat to s benzinovyma motorama je blbost, elektromotory maji o dost vic otacek a vykon se behem nich nijak zvlast nemeni. Ale aerodynamiku proste neochcijes.. Staci se podivat na "design" zminovanyho drzitele rekordu v vmax.. krapetek nesrovnatelny.A celkem by me zajmalo jak dlouho to vydrzi jezdit. Pocital bych to spis na desitky minut nez na hodiny. Ale pravda ze z fyziky jsem mel vzdycky ctverku..:D
na SR [gymnazium] som bol jeden z najlepsich vo fyzike; moje hoby su superspory a offroady [pripadne kombinacia vid G Brabus]; - k tym otackam - domnievam sa, ze elektromotory menia svoju charakteristiku pri rozdielnych ot. + pre elektromotor nie je velmi prirodzene menit ot v zorzahu sucasnych motorov- spotrebu som uz spomenul, takze to komentovat by bolo zbytocne...- aerodynamika je zaujimava vec, da sa spravit tvar s malym Cx, ale za nebude ziaden pritlak => ak mate zaujem zalietat si, je to to prave riesenie [hadam najlepsi priklad je u prototypov od MB (a novych seriovych aut) vs Ferrari Enzo pripadne ta zruda FXX]
- samozrejme ze elektromotory menia svoju charakteristiku v zavislosti od otacok (priebeh tociveho momentu, vykonu); ta sa ale da naprogramovat, v podstate moze mat tu char. akukolvek, je to len zalezitost SW- elektromotor zvladne v pohode aj vyssie otacky ako klasicke benzinove motory (vid Lexus RX400h, kde EM toci okolo 12000 min-1, aj ked ja osobne netusim naco je to dobre prave v tom aute)- EM ma pri rovnakom vykone zvycajne vyssi tocivy moment, nez benzinovy motor- ak sa pouzije EM umiestneny v kolese, znamena to oi. ze je tam len jeden pevny prevod... zrejme preto to ma az 8 kolies, inak by to auto malo slabsie dynamicke parametrePS: ja som tiez chodil na gymnazium, ale o elektromotoroch ta tam nenaucia nic, len to ze existuju...
- nic nove- nie je predsa probme v pocte ot. ale v pruznosti - napr. 'normaly' em by nemal byt v zatazi od 0 ot.- pretoze em ma vyssi tocivy moment, normalne sa nedava pred prevodovku, ale az za nu [uvidime ako to bude fungovat u GM, MB pred prevodovkou]// neviem ako vasa skola, ale ja som sa o em na gymnaziu ucil [ziadne velke prodrobnosti, ale vlastnosti a fyzika tam boli]
- tak celkom som nepochopil, ako si to myslel, ze EM sa dava za prevodovku??? medzi cim je podla teba prevodovka? podla mna sa dava medzi motor a koleso, ale ak je EM umiestneny v kolese, tak tam na prevodovku proste miesto nie je, preto je tam len jeden staly prevod (podobne ako vo vlakoch)- aj s tou pruznostou by som to chcel vysvetlit ako si to myslel... len tak btw, aky je to podla teba "normalny" EM? EM mozu byt zatazene od nulovych otacok a vacsinou to tak vzdy byva. maloktory EM sa v praxi rozbieha s nulovou zatazou...- a k tej skole... neviem o akom konkretnom motore ste sa ucili v skole, ale o synchronnom motore s permanentnymi magnetmi (ktory sa do takychto aut dava) urcite nie
- japonci vseobecne radi davaju motor do kolies [co ma logiku v tazisku, nie v odpruzenej m]- myslel som velku prevodovku[za motorom, za spojkou], nie vsetky prevody [hybridy - napr. pohon zadnej napravy iba s em, bez viacstupnovej prevopdovky]- zataz - pokial viem, vacsina zariadeni pri starte sa najskor rozbehne/pohne, az potom zatazi- faktom je, ze v tejto discusii som ten blbsi :)
- nie je mojim cielom robit zo seba mudrejsieho - nemozes porovnavat hybridy, ktore maju EM vedla spalovacieho motora a auta ktore maju motor v kolese. hybridy samozrejme maju prevodovku, ale v tom druhom pripade nie, tam je len jeden pevny prevod - niektore zariadenia sa mozno rozbiehaju bez zataze, ale momentalne ma nijake nenapada... EM sa rozbiehaju vacsinou so zatazou (tak ako aj v tomto aute), aj obycajny ventilator sa rozbieha so zatazou, aj ked len malou
- zataz je hadam myslena takza, ktora je signifikantna - predsa sila na uvedenie ventilator do pohybu je minimalna a konecnej zatazi sa nerovna, tak isto vsetky vyrobne liky sa najskor pohnu, az potom zacnu pracovat + em naju hardyho spojku alebo inu srandu aby sa najskor pohol em, az potom ostatne + vzdy je cely mechanizmus velmi sprevodovany- niektore hybridy maju cisto em pohon :) spalovaci motor sluzi ako generator, pripadne na pohon jednej z viacerych hnanych naprav// ako je vyrisesene aby taky em nevyiskryl ked je pod plnou zatazou od zaciatku? [ked som bol maly, par som ich tak "vypalil"]
- neviem ako funguje hardyho spojka, takze k tomu sa necem vyjadrovat... ale netvrdil som, ze vzdy sa em rozbiehaju so zatazou len ze v mnohych, ak nie vo vacsine pripadoch - samozrejme, ze ak hovorime o pouziti vo vyrobnej linke, tak tam nejaky prevod byt musi, inak by tam museli byt pouzite vykonnejsie a tym aj drahsie em a samozrejme by aj "zrali" viac prudu, co nie je ekonomicke...- ktory hybrid ma cisto em pohon? to uz by nebol predsa hybrid (o:- ak sa motor rozbieha s velkou zatazou (napr. to spominane auto), tak je menic prudu naprogramovany tak, aby do motora nepustil vacsi prud, nez na aky je ten motor stavany... ak by si chcel vediet viac, tak sa kludne ozvi na: koba@centrum.sk bo je to dost neefektivne si takto pisat cez diskusiu
bohuzial mozete mat skoli ake chcete, pani v japonsku sa to ucia uz v materskej skolke
to mas bohuzial pravdu, ze mozme mat skoly ake chceme, ked nemame prachy na taketo "pokusy"...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.