E‐Light od MM Automotive Lighting mezi ekoinovace

10. března 2014 schválila Evropská komise oficiální zařazení technologie E‐Light, vyvinuté společností MM Automotive Lighting, mezi tzv. ekoinovace.

Tímto krokem vyhověla návrhu uznat vyvinutý LED modul za inovativní technologii efektivně snižující emise CO2 produkované osobními automobily. E‐Light, tedy modul tlumeného světla s diodami LED, účinně využívá lomu a odrazu světelných paprsků. Hlavním inovativním prvkem, který Komise zkoumala, byla jeho efektivita při snižování produkce emisí CO2. Modul E‐Light prokázal, že při reálném provozu vozidla přispívá ke snížení spotřeby energie i paliva a zmenšuje produkci emisí CO2 o přibližně 1g na 1 km.

Nová technologie umožní výrobcům automobilů vyhnout se sankcím Komise při překročení striktně stanovených limitů emisí CO2. Ty se v rámci probíhající Strategie EU2020 od roku 2015 sníží na povolených 130 g CO2 na 1 km. Každý nadlimitní gram a každé registrované vozidlo bude pro výrobce automobilů představovat vysokou pokutu. Během analytické a certifikační fáze schvalování technologie použili technici pro srovnání halogenovou žárovku a prokázali, že E‐Light spotřebuje pouhou 1/6 energie tradičního zdroje světla při srovnatelném světelném výkonu. Díky své barvě podobné dennímu světlu je navíc šetrný k lidskému zraku.

„Tato inovace přináší své výhody jak výrobcům aut, tak zákazníkům,“ shrnuje Eugenio Razelli, výkonný ředitel koncernu Magneti Marelli. „Automobilovým výrobcům umožňuje šetřit náklady a rozšiřuje jejich manévrovací prostor. Z hlediska bezpečnosti, spolehlivosti, nižší spotřeby i designu je navíc zajímavá i pro koncového zákazníka.“
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků