Elektronické mýto pre vozidlá nad 3,5 t na Slovensku od roku 2008

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácii má v pláne zaviesť na spoplatňovaných diaľniciach a cestách 1. triedy elektronickú platbu mýtneho od 1. januára 2008. Výška platby za užívanie spoplatnených ciest tak bude závislá od prejazdených kilometrov, pričom cenu za 1 km určí neskôr vláda SR.

Všetko bude prebiehať pomocou zabudovanej palubnej jednotky, ktorá sa aktivuje pri vjazde na diaľnicu. Národná diaľničná spoločnosť tak v blízkej dobe začne s budovaním platobných miest na úhradu mýtneho.

Zo zavedenia elektronického mýtneho určite nebudú mať radosť spoločnosti alebo majitelia nákladných vozidiel, pretože aj pri priemernej cene 6 Sk za 1 km u vozidiel nad 12 ton zaplatia namiesto pôvodnej diaľničnej známky v hodnote 15 000 Sk pri veľkom ročnom nájazde mnohonásobne viac. Pri 100 000 km ročne by sa táto suma vyšplhala až na 600 000 Sk na vozidlo, sadzba však môže byť kľudne aj vyššia. U vozidiel do 12 t by mala byť jej výška polovičná.

Rokovanie o návrhu zákona však muselo byť na týždeň prerušené, pretože sa ministri nezhodli na udelení výnimiek pre vozidlá nad 3,5 tony. Osobné automobily sa dočkajú podobného systému platby za diaľnice až v roku 2012.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků