Elektronické mýtné vydělá o miliardy méně, Kapsch nestihne termín spuštění

Dle posledních informací nestihne rakouská firma Kapsch plánovaný termín spuštění systému elektronického mýtného pro nákladní vozy. Problémy pramení z nesplnění termínu zahájení výstavby infrastruktury pro tento systém, která doposavad ani nezačala; Kapsch přitom dle materiálu, které předložil při výběrovém řízení na vybudování celé sítě, potřebuje na dokončení infrastruktury alespoň dvanáct měsíců.

Celé pochybné výběrové řízení tak dostává další ránu, protože kromě ceny za vybudování a provozování elektronického mýtného, byl hlavním kritériem termín spuštění - leden 2007. Toto datum se však téměř jistě nestihne a stát tak přijde za každý měsíc zhruba o miliardu korun, které by putovaly do státního rozpočtu a odtud snad i do budování naší chatrné silniční sítě.

Zástupci firmy Kapsch v těchto dnech potvrdili, že s budováním začnou v průběhu července a termín 1. 1. 2007 určitě stihnou. Jak to ovšem chtějí udělat, když ještě před pár týdny tvrdili, že vybudování bude trvat minimálně rok, nesdělili.

Malou nadějí pro státní pokladnu jsou sankce, které jsou součástí smlouvy mezi státem a touto společností, které pamatují i na nedodržení termínu spuštění, ovšem jak jsme se mohli v minulosti již několikrát přesvědčit, stát tyto sankce vymáhá velmi zřídka a když už ano, tak jen v symbolické míře. Nad celou věcí se tak stále vznášejí otazníky, rozhodně si nemůžeme být jisti tím, že vyhrál ten, kdo nabídl nejkvalitnější, nejlevnější a také nejspolehlivější služby...
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků