Elektronické mýtné poběží od ledna 2007

Ministerstvo dopravy zveřejnilo základní parametry výběrového řízení pro elektronické mýtné. Podle něj by se mělo mýtné spustit k prvnímu lednu 2007, už v druhé polovině roku 2006 pak budou probíhat první testy.

Dnes je zpoplatněno formou časových kupónů 712,4 km dálnic a rychlostních komunikací. Systém elektronického mýta počítá v první etapě se zpoplatněním dálnic a silnic pro motorová vozidla (972 km) – to je asi 352 mýtných úseků v obou směrech. Ve druhé etapě, od ledna 2008, budou zpoplatněny vybrané silnice první třídy, (tedy celkem 2 100 km).

Předmětem zadávacího řízení na generálního dodavatele bude:

  1. dodávka technologie,
  2. dodávka služeb pro zajištění výběru mýtného.

Délka kontraktu s dodavatelem systému elektronického mýtného bude pět let od spuštění projektu první etapy s opcí na dalších pět let.

Vybrané parametry výběrového řízení

  • Zadávací řízení je technologicky neutrální, musí však splňovat veškeré požadavky vyplývající z národní legislativy a legislativy ES (především nesmí porušovat zákaz diskriminace) a musí umožňovat snadnou modernizaci systému.
  • Zadávací parametry počítají se všemi možnými nabídkami, a proto jsou nastaveny tak, aby v základní kostře vymezovaly základní podmínky jak pro mikrovlnný, tak i satelitní systém.
  • Systém musí umět rozlišovat mezi třemi kategoriemi vozidel: 3,5 - 7,5 t, 7,5 - 12 t a nad 12 t.
  • Systém musí správně ošetřit výjimky z mýtné povinnosti a flexibilně zpoplatňovat jednotlivé úseky (diferenciace dle denní doby využívání komunikace).
  • Uživatel musí mít přístup k informacím o elektronickém mýtu a svým transakcím.
  • Generální dodavatel musí nabídnout k dispozici nejméně 8 přenosných kontrolních zařízení, 25 vozidel vybavených mobilním kontrolním zařízením, 19 stacionárních kontrolních zařízení umožňujících celodenní kontrolu projíždějících vozidel a  dovybavit již používaná vozidla pro státní odborný dozor (přesný počet navrhne uchazeč). 
  • Dodavatel dále musí zřídit distribuční místa s nepřetržitým provozem u každého vjezdu na zpoplatněnou síť a navrhnout procesy nezbytné pro systém vynucování.

Dodavatel služeb zodpovídá, že účinnost systému bude minimálně 95 %:

  1. pokud výběr mýtného přesáhne tuto hranici, bude mu náležet polovina z této částky,
  2. v případě nedovýběru mýtného uhradí dodavatel zbývající částku do 95 %.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků