Elektronické mýtné poběží od ledna 2007

Ministerstvo dopravy zveřejnilo základní parametry výběrového řízení pro elektronické mýtné. Podle něj by se mělo mýtné spustit k prvnímu lednu 2007, už v druhé polovině roku 2006 pak budou probíhat první testy.

Dnes je zpoplatněno formou časových kupónů 712,4 km dálnic a rychlostních komunikací. Systém elektronického mýta počítá v první etapě se zpoplatněním dálnic a silnic pro motorová vozidla (972 km) – to je asi 352 mýtných úseků v obou směrech. Ve druhé etapě, od ledna 2008, budou zpoplatněny vybrané silnice první třídy, (tedy celkem 2 100 km).

Předmětem zadávacího řízení na generálního dodavatele bude:

  1. dodávka technologie,
  2. dodávka služeb pro zajištění výběru mýtného.

Délka kontraktu s dodavatelem systému elektronického mýtného bude pět let od spuštění projektu první etapy s opcí na dalších pět let.

Vybrané parametry výběrového řízení

  • Zadávací řízení je technologicky neutrální, musí však splňovat veškeré požadavky vyplývající z národní legislativy a legislativy ES (především nesmí porušovat zákaz diskriminace) a musí umožňovat snadnou modernizaci systému.
  • Zadávací parametry počítají se všemi možnými nabídkami, a proto jsou nastaveny tak, aby v základní kostře vymezovaly základní podmínky jak pro mikrovlnný, tak i satelitní systém.
  • Systém musí umět rozlišovat mezi třemi kategoriemi vozidel: 3,5 - 7,5 t, 7,5 - 12 t a nad 12 t.
  • Systém musí správně ošetřit výjimky z mýtné povinnosti a flexibilně zpoplatňovat jednotlivé úseky (diferenciace dle denní doby využívání komunikace).
  • Uživatel musí mít přístup k informacím o elektronickém mýtu a svým transakcím.
  • Generální dodavatel musí nabídnout k dispozici nejméně 8 přenosných kontrolních zařízení, 25 vozidel vybavených mobilním kontrolním zařízením, 19 stacionárních kontrolních zařízení umožňujících celodenní kontrolu projíždějících vozidel a  dovybavit již používaná vozidla pro státní odborný dozor (přesný počet navrhne uchazeč). 
  • Dodavatel dále musí zřídit distribuční místa s nepřetržitým provozem u každého vjezdu na zpoplatněnou síť a navrhnout procesy nezbytné pro systém vynucování.

Dodavatel služeb zodpovídá, že účinnost systému bude minimálně 95 %:

  1. pokud výběr mýtného přesáhne tuto hranici, bude mu náležet polovina z této částky,
  2. v případě nedovýběru mýtného uhradí dodavatel zbývající částku do 95 %.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků