Elektronické mýtné poběží od ledna 2007

Elektronické mýtné poběží od ledna 2007

Ministerstvo dopravy zveřejnilo základní parametry výběrového řízení pro elektronické mýtné. Podle něj by se mělo mýtné spustit k prvnímu lednu 2007, už v druhé polovině roku 2006 pak budou probíhat první testy.

Dnes je zpoplatněno formou časových kupónů 712,4 km dálnic a rychlostních komunikací. Systém elektronického mýta počítá v první etapě se zpoplatněním dálnic a silnic pro motorová vozidla (972 km) – to je asi 352 mýtných úseků v obou směrech. Ve druhé etapě, od ledna 2008, budou zpoplatněny vybrané silnice první třídy, (tedy celkem 2 100 km).

Předmětem zadávacího řízení na generálního dodavatele bude:

  1. dodávka technologie,
  2. dodávka služeb pro zajištění výběru mýtného.

Délka kontraktu s dodavatelem systému elektronického mýtného bude pět let od spuštění projektu první etapy s opcí na dalších pět let.

Vybrané parametry výběrového řízení

  • Zadávací řízení je technologicky neutrální, musí však splňovat veškeré požadavky vyplývající z národní legislativy a legislativy ES (především nesmí porušovat zákaz diskriminace) a musí umožňovat snadnou modernizaci systému.
  • Zadávací parametry počítají se všemi možnými nabídkami, a proto jsou nastaveny tak, aby v základní kostře vymezovaly základní podmínky jak pro mikrovlnný, tak i satelitní systém.
  • Systém musí umět rozlišovat mezi třemi kategoriemi vozidel: 3,5 - 7,5 t, 7,5 - 12 t a nad 12 t.
  • Systém musí správně ošetřit výjimky z mýtné povinnosti a flexibilně zpoplatňovat jednotlivé úseky (diferenciace dle denní doby využívání komunikace).
  • Uživatel musí mít přístup k informacím o elektronickém mýtu a svým transakcím.
  • Generální dodavatel musí nabídnout k dispozici nejméně 8 přenosných kontrolních zařízení, 25 vozidel vybavených mobilním kontrolním zařízením, 19 stacionárních kontrolních zařízení umožňujících celodenní kontrolu projíždějících vozidel a  dovybavit již používaná vozidla pro státní odborný dozor (přesný počet navrhne uchazeč). 
  • Dodavatel dále musí zřídit distribuční místa s nepřetržitým provozem u každého vjezdu na zpoplatněnou síť a navrhnout procesy nezbytné pro systém vynucování.

Dodavatel služeb zodpovídá, že účinnost systému bude minimálně 95 %:

  1. pokud výběr mýtného přesáhne tuto hranici, bude mu náležet polovina z této částky,
  2. v případě nedovýběru mýtného uhradí dodavatel zbývající částku do 95 %.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků