Elektronické mýtné poběží od ledna 2007

Ministerstvo dopravy zveřejnilo základní parametry výběrového řízení pro elektronické mýtné. Podle něj by se mělo mýtné spustit k prvnímu lednu 2007, už v druhé polovině roku 2006 pak budou probíhat první testy.

Dnes je zpoplatněno formou časových kupónů 712,4 km dálnic a rychlostních komunikací. Systém elektronického mýta počítá v první etapě se zpoplatněním dálnic a silnic pro motorová vozidla (972 km) – to je asi 352 mýtných úseků v obou směrech. Ve druhé etapě, od ledna 2008, budou zpoplatněny vybrané silnice první třídy, (tedy celkem 2 100 km).

Předmětem zadávacího řízení na generálního dodavatele bude:

  1. dodávka technologie,
  2. dodávka služeb pro zajištění výběru mýtného.

Délka kontraktu s dodavatelem systému elektronického mýtného bude pět let od spuštění projektu první etapy s opcí na dalších pět let.

Vybrané parametry výběrového řízení

  • Zadávací řízení je technologicky neutrální, musí však splňovat veškeré požadavky vyplývající z národní legislativy a legislativy ES (především nesmí porušovat zákaz diskriminace) a musí umožňovat snadnou modernizaci systému.
  • Zadávací parametry počítají se všemi možnými nabídkami, a proto jsou nastaveny tak, aby v základní kostře vymezovaly základní podmínky jak pro mikrovlnný, tak i satelitní systém.
  • Systém musí umět rozlišovat mezi třemi kategoriemi vozidel: 3,5 - 7,5 t, 7,5 - 12 t a nad 12 t.
  • Systém musí správně ošetřit výjimky z mýtné povinnosti a flexibilně zpoplatňovat jednotlivé úseky (diferenciace dle denní doby využívání komunikace).
  • Uživatel musí mít přístup k informacím o elektronickém mýtu a svým transakcím.
  • Generální dodavatel musí nabídnout k dispozici nejméně 8 přenosných kontrolních zařízení, 25 vozidel vybavených mobilním kontrolním zařízením, 19 stacionárních kontrolních zařízení umožňujících celodenní kontrolu projíždějících vozidel a  dovybavit již používaná vozidla pro státní odborný dozor (přesný počet navrhne uchazeč). 
  • Dodavatel dále musí zřídit distribuční místa s nepřetržitým provozem u každého vjezdu na zpoplatněnou síť a navrhnout procesy nezbytné pro systém vynucování.

Dodavatel služeb zodpovídá, že účinnost systému bude minimálně 95 %:

  1. pokud výběr mýtného přesáhne tuto hranici, bude mu náležet polovina z této částky,
  2. v případě nedovýběru mýtného uhradí dodavatel zbývající částku do 95 %.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků