Senát schválil zavedení elektronických dálničních známek. Čekejte je od roku 2021

general fajlur  |  14. 08. 2019 17:01

Je vazne velice pozoruhodne, ze i presto, ze automatizace systemu vykonu buzerace statni moci pokrocila natolik az kamerove systemy dokazi rozdavat pokuty, nestaci to na to, aby se proste dotycnemu cloveku misto udeleni pokuty stahla z uctu uhrada za dalnicni znamku. Technicky to neni o nic slozitejsi, lec zrejme chybi vule udelat svet o neco mene slozitym. A pritom ta vule je uplne zdarma!

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 08. 2019 17:30

podle nicku zelený mozek?

Odpovědět  |   | 
general fajlur  |  14. 08. 2019 19:44

podle nicku skoro mrtvej petr?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 08. 2019 20:18

skoro, každéj to bude mět.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  14. 08. 2019 17:01

Nejen Slovaci a Madari to maji uz dlouho Paradoxne to neni v praxi spatne. A zaplaceni pres internet nebylo slozite. Otevre stranku, vyberete dobu, typ auta a stat odkud jste. A nacvakate znacku a zadate platbu. Obratem prijde na email (sms) potvrzeni + shrnuti od kdy do kdy to system sezral a tradaaa. Lepsi nez nad ranem obrazet benzinky aby clovek dostal odpoved, ne to nemame nez se na x ty pokus zadari. Chvalim napad resp. moznost lokalni krajske znamky a prenostitelnost v pripade ztraty znacky. Po delsi dobe neco, co zni rozumne. Uvidime, co se podari zavest v praxi. Stav dalnic a repase D1 stale na 2 pruhy, ponury stav odpocivadel je jina pisnicka. Snad se alespon usetrene penize za tisk kuponu vyuziji rozumne.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 08. 2019 17:35

slováci mají na kontrolu auta s kamerama a nejsou to celníci ani policie a ta firma si to dovede pohlídat.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  14. 08. 2019 20:36

úředníkův sen: zavede dodatečnou daň na něco, co erár postavil z již vybraných peněz, aby zaplácl jinou díru v rozpočtu. A nakonec po čase někteří občané sami hýkají blahem, když mohou za to platit jednodušeji

Odpovědět  |   | 
Fulgur  |  14. 08. 2019 18:22

Je nějaký technický problém zaplatit si libovolný počet dnů (třeba jeden) nebo proč se u online systému sveřepě drží pevných intervalů jako u tištěných známek?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 08. 2019 18:32

Pokrok už je to, že lze koupit roční známku, která není pevně od-do, to znamená, že když koupím v půlce 2021, tak končí zase v půlce 2022. A ne jako na Slovensku, že koupím teď a končí mi 31.1.2020, jako klasická papírová. Prostě ani ne půl roku a za plnou cenu Kde je benefit té elektronické známky, nechápu to?

A stejně by to mělo umožnit koupit na libovolný počet dnů, libovolný časový úsek, vždyť to není absolutně problém po technické stránce, spíš je to politicky nepřijatelné Samozřejmě, kratší časový úsek by vycházel húř co se týče ceny za den, v pohodě... ale ta možnost by tady měla být, hlavně pro ty co moc nejezdí, proturisty, atd.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  14. 08. 2019 22:58

náš úžasný MD z maďarskej strany, presne vyčíslil o koľko mil€ by prišla súkrona vyberčia firma, zavedením DZ na technický a nie kalendarny rok. Detto zavedenie 1 dňovej DZ by obral súkromnú vyberčiu firmu o ďalšie mil €.

Odpovědět  |   | 
Komplikace  |  14. 08. 2019 21:48

Teď už stačí jen podpis prezidenta, ale co když ani to nebude tak snadné. Když nejmenuje ministra jen proto, že je podle něj odborně nekompetentní, pak je otázkou, zda se takový prezident sám bude cítit jako odborně kompetentní k úkonům jako podpis tohoto zákona?

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  14. 08. 2019 22:07

Musí mu to strčit k podpisu když bude nalitej.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 08. 2019 22:18

No... tak to bude fuška, najít takovou chvilku

Odpovědět  |   | 
Net  |  15. 08. 2019 08:01

Já pořád trvám na tom, že dálniční známka je nesmysl, auta patří na dálnici, tím spíš ojetiny šetřílků, kteří by to objížděli přes centra měst a vesnic.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 08. 2019 11:14

přesně tak, viz. můj příspěvek níže.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 08. 2019 11:13

Celý koncept mýtného na dálnicích je na hlavu postavená pitomost vyplývající z potřeby zdanit tranzitní dopravu technologiemi dostupnými ve 20tém století.

Dneska už jsme ale přece jinde. Na dálnici by měly být poplatky naopak nejnižší, ve městech pak nejvyšší. Spotřební daň z PHM by se měla snížit a měla by odpovídat množství CO2 z příslušného druhu paliva. Mýtné by pak mělo odpovídat emisní třídě příslušného vozidla.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 08:08

No jo, ale čím levnější poplatky budeme mít na dálnicích, tím větší provoz na nich bude. Už teď je situace neúnosná i když se zrovna neděje nic mimořádného. My se tranzitní dopravy naopak potřebujeme z části zbavit.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  16. 08. 2019 17:57

" Ke zvýhodnění vozů na LPG podle všeho nedojde, jelikož těch už jezdí po českých silnicích příliš velké množství "

jo aha, takze to neni o zvyhodneni alternativniho pohonu ale o tom, ze zvyhodnime jen nekoho... nejaky pocet ovecek... no a az bude jezdit 10% republiky v elektro krabicich, taky jim napali doufam raz naraz full price...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A