Elektronická parkovací brzda má skrytý režim, o kterém možná nevíte. Přitom umí zachránit život

22 komentářů

smějící se bestie 2
11. dubna • 18:22

A zase zbytečný čipy navíc.

12. dubna • 19:00

Navíc? Ty čipy tam dávno jsou, ty matlo.

Racky
11. dubna • 17:31

Mne zas vzdycky zajmalo,co se stane,kdyz v automatu zaradim za jizdy R. Jsou proste veci,ktery si chces zkusit, ale ne na svym aute :)

Freferg
24. května • 13:23

U koncernu VW zrovna má automatická převodovky na zpátečce oproti manuálu synchron. Takže není problém při nízké rychlosti třeba dopředu zařadit zpátečku. Možná trochu více potrápíte spojku, ale pohoda. U manuálu už budou slyšet zuby. U větších rychlostí je to většinou tak, že řídící jednotka automatické převodku od nějaké rychlosti prostě nesepne spojku nebo pouze vyřadí na Neutrál.

karel
13. dubna • 21:45

Dal jsem před 20 lety v Dodge Caravan. Chtěl jsem šetřit benzín, rezerva svítila a v USA vzdálenosti obrovské...Místo z D na N jsem přehodil až na R :-). Zvuk strašný, hned jsem to vytlačil zpět na N, pocit nic moc....

Marvin
11. dubna • 22:21

Nevím jak ostatní převodovky, ale DSG7 u Golfa MK7 zařadí až při téměř nulové rychlosti. Při parkování běžně řadím z D na R ještě když jedu dopředu. Mezitím zpomaluji ubráním plynu či brzděním. A když už skoro stojím, přidám plyn a auto plynule zastaví a začne couvat. Nikdy jsem to ale nezkoušel za plné rychlosti. Předpokládám, ale že SW se bude chovat stejně, tedy že bude čekat na téměř nulovou rychlost, než přeřadí.Jinak s funkcí auto-hold je dobré při parkování stisknutím tlačítka el. brzdy uvolnit brzdy a pak pouštěním pedálu brzdy auto rozjíždí volnoběhem. Takto je funkce auto-hold vypnuta jen dočasně do dalšího zastavení. Ten kdo auto-hold nepoužívá, tak se takto rozjíždí běžně.

homer
13. dubna • 14:03

Autohold jsem zapnul první den a mám to tak už čtvrtý rok. Stačí za pokaždé vypinam autostop a zapinam vyhrivani sedaček a ještě toto.

Petr
11. dubna • 19:17

Většinou se nestane nic. Po zařazení auto plachtí dál a R fyzicky zařadí až se zastaví kola.
Ale abych za to dal ruku do ohně u všech automatů, tak to rozhodně ne. 😀
Teoreticky by k počítání zubů jako u manuálu nemělo nastat a když už, tak bych očekával, že se spálí bandáž a lamely na R stupni planetového soukolí (uvažuji klasický automat s HDM). 🤔

pacho
11. dubna • 22:38

hydromenič, asi ťažko má trecie spojky, s lamelami.

Petr
11. dubna • 22:52

Ano, to máš pravdu a proto také píšu bandáže a lamely na planetovém soukolí. Nějak se ta soukolí musí kvůli změně převodového poměru zastavit a to dělají malé vícelamelové spojky. O HDM jsem psal proto, aby si někdo nemyslel, že se bavím o dvouspojkové převodovce.
Nicméně i HDM může být opatřen spojkovou lamelou - tzv. lock-up clutch, která po se po plynulem rozjezdu sevře a zamezí již nechtěnému prokluzu mezi kapalinou v měniči a zvyšuje se tak účinnost.
https://images.app.goo.gl/yfzRPnSyXdf2eSuq6...

pacho
13. dubna • 18:13

asi tak javascript:void InsSm(':-D')

Net
11. dubna • 20:37

Mně se u manuálu ještě R zařadit nepodařilo a zkouším to často, protože druhé auto, s kterým jezdím má šestku… kupodivu jsem měl problém za jízdy zařadit i jedničku, počítám, že i manuály mají nějakou ochranu. Možná bych hodně velkou silou nějakou škodu dokázal napáchat, tak odvážný zase nejsem.

Roll
12. dubna • 14:13

U mého auta se po zařazení 5 v převodovce něco přepne a při tahu dolů to páku navede doprostřed na 4, R tam fyzicky nejde. Jedině na neutrál a pak R, ale to jsem za jízdy samozřejmě nezkoušel.

Net
12. dubna • 14:42

Jo, nikdy jsem nad tím moc nepřemýšlel, ale konstruktéři asi jo. Musím vyzkoušet, zda je nutné jít z pětky na neutrál…

Petr
11. dubna • 20:58

On ti to manual nedovolí zařadit R naplno, ale kdykoliv se mi podařilo omylem zařadit R (časté střídání 5 a 6 stupňové převodovky), tak okamžitě tření hran zubů, protože zpátečka není synchronizovana. Hrozný zvuk.
Jedničku tam nezaradis právě kvůli sychronum (rozdíly otáček vstupní a výstupní hřídele jsou tak velké, že to zkrátka synchron nedovolí). Ale pokud bys jel dejme tomu 40, vyřadil z jakéhokoliv stupně na neutral, pustil spojku a motor vytocil na prázdno dejme tomu do 5000-6000 otáček a než začnou padat otáčky, rychle spojka, tak by ti to na 95% dovolilo jedničku zařadit. Jenže tam je pak riziko, že bys mohl tzv. přetočit motor a to nechceš, takže to radši nezkoušej. 😀

Net
11. dubna • 12:44

Asi by stálo za to porovnat, co dělají ostatní auta po/při stisknutí tlačítka elektronické (parkovací) brzdy.

Karel
13. dubna • 23:18

No s tou nouzovou funkcí to není zas tak úplně jednoduché a neplatí to univerzálně pro všechny auta...https://autobible.euro.cz/aktivace-parkovaci-brzdy-... ...

Hanz
11. dubna • 11:58

No, nevím, ale tuhle "skrytou" funkci si vybavuju už u BMW E65 někdy na začátku milénia...

Lukáš
11. dubna • 10:19

Přemýšlím, čí auto bude první.. U mého se mi to zkoušet nechce :-)

Anonymizovaný
11. dubna • 10:06

tedy mi stacilo videt, co se stalo, kdyz jsem za jizdy tu elektronicku rucku "zatahl" mno

Q
11. dubna • 12:33

Zas je dobřé si to v klidu někde vyzkoušet a vědět, co to bude dělat v krizové situaci. Ale ta síla účinku mě teda fakt překvapila.

P
12. dubna • 11:53

Silny ucinek je tam nyni implemetovany umyslne, protoze nekteri uzivatele tuto funkci jinak pouzivali z ruznych duvodu pro bezne brzdeni, na coz nejsou nektere komponenty brzdneho systemu konstruovany (pumpa systemu ESP, ktera vystavuje pri teto udalosti tlak brzdove kapaliny).
Bylo tak potreba toto brzdeni "zneprijemnit".

Doporučujeme

Články odjinud