Tištěné dálniční známky brzy zmizí. Hlídat nás budou kamery

mpolan  |  25. 01. 2019 11:46

No konečně! Nálepky na skle nesnáším, takže pro mě jedině dobře.A pro škarohlídy, kteří budou strašit sledováním a kamerami - ty už tam dnes stejně jsou, sledují a hlídají.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  25. 01. 2019 16:16

Jen nechápu, proč je to až 2021, tedy 10 let po Maďarsku, 6 let po Slovensku a 4 roky po Rakousku.... že by tradiční neschopnost českého eráru?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  26. 01. 2019 09:39

nekvalitní smlouvy s tiskárny cenin, přeci byl někdy článek o hlídání s kameramy a nakup přes net je otázkou tří měsíců.

Odpovědět  |   | 
slovensky sofer  |  29. 01. 2019 14:56

O nic ste neprisli. U nas to podla mna doteraz normalne nefunguje. Pokuty neplaticom nechodili (ci sa to uz zmenilo neviem) a hlavne, elektronická dialnicna znamka a plati len do konca januara. Cize ked som si dajme tomu v 4tom mesiaci kupim celorocnu, tak mi neplati do 4teho mesiaca buduceho roka ako by to bolo logicke, ale len do konca roka a na zaciatku si musim kupit novu. Proste skoda penazi.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  25. 01. 2019 11:59

To beru, ale nemělo by se sakra platit podle toho, kolik na té dálnici projedu? Proč kupovat kupón...

Odpovědět  |   | 
tomm  |  25. 01. 2019 12:22

pac bys mohl za jednu jizdu praha ostrava a zpet zaplatil tolik co dnes za rocni znamku

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  25. 01. 2019 15:52

To by tam nikdo nejezdil. To je přece kravina, cenu určuje poptávka a nabídka.

Odpovědět  |   | 
tomm  |  25. 01. 2019 17:54

V pripade existence konkurence. Jakou konkurenci ma D1? Jedničky by se zahltily, vlak neni pro kazdeho, letadlo je drahe.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 01. 2019 10:25

Cenu určuje majitel dálnic a to je monopolista. Stát.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  25. 01. 2019 20:02

Praha - Ostrava je po D1 371km, takže při ceně roční známky 1500 Kč to máme cca 2Kč za 1 Km. Za mě pohoda, chci to. Párkrát do roka by se mi hodilo použít úsek dálnice cca 15km dlouhý, který objíždím přes nějaké kotěhůlky, protože platit kvůli tomu 1500 Kč za roční známku se mi fakt nechce.

Odpovědět  |   | 
FuckingFreak  |  26. 01. 2019 13:13

Pokud by to byla alternativa k roční e-známce, prosím.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  25. 01. 2019 16:18

Například proto, že takový výběr je podstatně dražší, pomalejší, složitější, omezuje použití dálnice pro kratší cesty a hodí se spíš pro vybrané úseky. A to tvrdím s vědomím, že EU po výkonovém zpoplatnění silně pošilhává.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  28. 01. 2019 08:47

Proč EU? Mýtné je skoro všude ve světě a až se to zavede, tak budeme s láskou vzpomínat na dobu neomezeného ježdění po dálnicích za 1500 na rok.

Odpovědět  |   | 
Okari  |  25. 01. 2019 12:12

Tak že bude možné přehodit jenom spz ,pokud mám dvě auta

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  25. 01. 2019 15:32

ta kamera pozná barvu i typ a značku auta. Co máš dál?

Odpovědět  |   | 
kunc  |  25. 01. 2019 12:17

Co takhle když mám např. 2 auta - jeden zadek - proč mám platit za obě auta dálniční když třeba v zimě budu jezdit jedním a v letě druhým autem????Neměla by být známka anebo registrace podle toho jaké zrovna budu používat ???

Odpovědět  |   | 
Fic  |  25. 01. 2019 14:10

No já mám 5 aut... A zatím jsem si známku přehazoval, a teď teda mě stát obere o 400% navíc....

Odpovědět  |   | 
fgh  |  25. 01. 2019 14:47

Dálniční známka je už teď vázána na RZ, tudíž se nic nemění. To že to po pěkně česku očůráváte je něco jiného.

Odpovědět  |   | 
JA  |  25. 01. 2019 14:48

Neobere. Do teď jsi fixloval!!!

Odpovědět  |   | 
JK  |  25. 01. 2019 15:29

Fixloval je sporné hodnocení. Dálniční známku bych měl mít v případě, že dálnici využívám. On už dnes je ten systém hloupý - známka na konkrétní SPZ a nemožnost zákoně si tuto známku předělat na jiný vůz v případě potřeby, je nelogické svinstvo. Nejspravedlivější by asi bylo nějaká forma mýtného, které by strhávalo poplatek za průjezd dálnice libovolným vozem. A vyprávět pohádky o tom, kolik tohle ušetří, když je veřejným tajemstvím, jak extrémně se v tomhle rezortu plýtvá a "rozdává", je maximálně pohádkou před spaním pro jejich voliče.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  25. 01. 2019 17:21

A nebylo by lepší, když to bude fungovat elektronicky a chtějí to takto zavést, kupovat zkrátka přesně dny, kdy chci po dálnici jet, a ne období? Vždyť v tom nemůže být problém.

Odpovědět  |   | 
JK  |  25. 01. 2019 18:18

Věřím tomu, že spoustu řešení by bylo určitě lepších než to, kterého se nakonec dočkáme. To se časem ukáže jako neosvědčené a bude se nechávat vytvářet analýza, která bude stát jako oprava D1 a podle toho vláda "zaujme patřičná stanoviska". Tedy řeknou do TV, že zjistili, že to není úplně šťastné řešení a že se tím budou dále zabývat.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  25. 01. 2019 20:14

Tak vzhledem k tomu, že budeme mít stejný systém, jako na Slovensku, tak proto jsem psal alespoň aby byla možnost koupi dny a ne, když někdo na dálnice nejezdí a jednou za rok potřebuje přejet po dálnici, aby musel kupovat minimálně desetidenní kupón. Vzhledem k tomu, že mám rodinu na Slovensku a dálnici tam člověk v podstatě neuvidí http://www.dalnice-silnice.cz/Sk/Mapa.htm... , tak vím jak na to oni sami nadávají, že tato možnost není. Také je tam sama výstavba, ale hotových dálnic zrovna člověk moc nepotká. Přitom by nebyl problém tohle umožnit.To, jak budou povídat, co se povedlo, nebo nepovedlo a jak to budou řešit a jestli toto řešení bude, bylo, správné je vedlejší. "Krabičky" nezavedou, to je jasné, tak potom je lepší něco, než nic.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  26. 01. 2019 16:11

Přehazovat dálniční známky, mýtné krabičky apod. pokud vím nelze nikde. I když mají třeba v Rakousku jedny značky na 2-3 auta, známka na každém autě zvlášť.

Odpovědět  |   | 
cz  |  25. 01. 2019 20:21

no...nevím, jestli se chlubíš a nebo ukazuješ, jaký jsi chudák

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  26. 01. 2019 09:45

bch řekl dement co nemá ani jedno auto a pochybuji, že má občanku, vždyt celníci kontrolují i ten druhý díl a poznají v dalekohledu jestli známka je nalepena ne celofán.

Odpovědět  |   | 
tomm  |  25. 01. 2019 12:24

platite za dalnice naproste minimum spis symbolicky a jeste chcete vochcavat?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2019 12:51

Klasické čecháčkovství v plné kráse...

Odpovědět  |   | 
Jig  |  26. 01. 2019 09:16

jen tak na okraj... ony i ty dálnice jsou spíš symbolické, o jejich kvalitě nemluvě - to když už se mluví o tom ochcávání.

Odpovědět  |   | 
Tomcar  |  25. 01. 2019 12:56

Ve vyspělých částech světa to tak funguje . Např. V tom Rakousku údajně funguje známka až na 3 auta (pochopitelně ne současně) .

Odpovědět  |   | 
Peter  |  26. 01. 2019 16:21

Piš co víš a ne co je údajně. Může používat jedny RZ - Wechselkennzeichen až na 3 auta,ale nálepka je na každém zvlášť. Pokud si koupí elektronickou vinětu, stačí 1, protože je vázána na RZ.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  25. 01. 2019 13:00

No tolik peněz za parkovací lístek dávat nebudu!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Broom  |  25. 01. 2019 13:35

Takže bude ,,známka" na rok o dost levnější,když se ušetří za tisk a distribuci tištěných známek?

Odpovědět  |   | 
Moik  |  25. 01. 2019 13:51

Ne, ale nebude se muset o tolik zdražit Stejně by mě zajímalo, co stojí 20mega měsíčně na provozu toho systému.

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  25. 01. 2019 14:34

Má prý stát 2 000 Kč.

Odpovědět  |   | 
Broom  |  25. 01. 2019 14:48

To je dost peněz,to bude asi na dvě auta jako v tom Rakousku....

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2019 16:08

Může, ne má. Je to teoretický zákonný limit.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  25. 01. 2019 14:50

To je hezké,má to několik ale.Jako příklad uvedu invalidy.Ti mají dnes za sklem kartu invalidy,která jej opravňuje k jízdě po dálnici bez poplatku.Jakým způsobem chtějí tato vozidla řešit v budoucnu?To by prakticky denně museli aktualizovatsoftware registrovaných invalidů a jejich vozidel.A to je jen jeden jediný příklada zcela jistě jich je daleko více.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  25. 01. 2019 15:37

jestli udělají slovenský model, tak nahlásíte RZ spolu s TP a kartou ztp a když máte třeba platnost ztp dva roky, tak po dobu dvou let bude rz v databázi jízda po dálnici povolena.

Odpovědět  |   | 
Dave  |  25. 01. 2019 17:56

U nás to dnes mají zdravotně postižení přenosné na libovolné auto, které řídí nebo které je veze. Nevíte prosím jak toto mají řešené na Slovensku?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  26. 01. 2019 10:00

mám tetu na slovensku a ta auto nemá, má vlak zadarmo i v madarsku. Ale tady si to přečti- ke to e-známka, neplést s mýte. A nejlépe je aji tam zadat vozík, nebot na slovensku se platí i za vozík. https://eznamka.sk/sk/dialnicne-znamky/rady-... ...

Odpovědět  |   | 
p.  |  27. 01. 2019 18:34

Ovsem to musi byt extra velke auto nebo extra velkej vozik... aby to muselo mit na SK extra dalnicni e-znamku... tu potrebuje prípojné vozidlo kategórie O1 a O2 za motorovým vozidlom kategórie M1, N1, M1G a N1G, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy je nad 3,5 tony

Odpovědět  |   | 
Karel  |  27. 01. 2019 14:03

Ještě k tomu dodám to, že pokud vezu člověka se ZTP, tak známku mít nemusím. Jak to chtějí kontrolovat? Ví někdo jak je to na Slovensku s přepravou osoby se ZTP?

Odpovědět  |   | 
JK  |  25. 01. 2019 15:19

Pořád by ale měla zůstat možnost si známkou koupit tištěnou. Tohle nucení "k lepším zítřkům" není zdravé. Navíc s rétorikou jako "kladivo na hříšníky". Kladivem by měl dostat pan Ťok. Je až s podivem, jak se někdo tak neschopný, zdá býti tak složitě odstranitelným, když v jiných rezortech to jde jak na běžícím pásu.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  25. 01. 2019 15:38

známka je cenina a to je drahý na tisk a distribuci.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  26. 01. 2019 09:21

tisk dálničních známek je opravdu mega drahý … když se započnou všechny aplikované technologie tak výrobní náklady v tom množství nemůžou převýšit 1 euro

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  26. 01. 2019 10:05

musíš připočíst i procento falešných, třeba jak ještě byly známky pro nad 3,5t, tak celé čsad jezdilo na faleš.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  26. 01. 2019 12:22

reagoval jsem na: "známka je cenina a to je drahý na tisk" (a distribuci), s tím přeci falza nemají vůbec nic společného

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  27. 01. 2019 09:20

ale má, sice nepřímo, ale musí se stím počítat, protože než stát prodhledá tu distribuci a tu tiskárnu je drahá záležitost.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  26. 01. 2019 16:27

Kladivem se klepni sám. Bude to tak,že si buď elektronickou známku koupíš přes internet nebo App ,nebo standardně na poště a benzínkách,jenom nebudeš nikam nic lepit.

Odpovědět  |   | 
Sam  |  25. 01. 2019 15:27

Kadera definoval co to znamená brzy. Brzy znamená 2 roky.

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  25. 01. 2019 15:55

Já po dálnici jedu jednou za 2 roky asi 10km, tak proto jsem si známku ani nekupoval a v druhém případě jsem si za sklo dal podobně vypadající papírek. Když už, tak ať je univerzální krabička co platí v celé EU a ta stráhá za to, kolik bran kde projedete včetně mostů, tunelů a trajektů. To je nejspravedlivější jak pro jezdce profesionály tak pro nás svátečn. Díky univerzálnosti se její cena celkem rozpustí. Aby si každý stás šuchtil svoje známky, kterou stejně musíte zaplatit když projedete jednou mě vysloveně nebere a hazím Vám na to velý bobek. Sranda bude pokud si budu dovážet auto na převozce nebo když mám auto v depozitu tak nahodit placebo nějakou propadlou z převozek. Stát totiž nechce jen kontrolovat účtenky a paragony, ale také kdo kudy jezdí. Pak samozřejmě slaboduchému Ťokotérovi z stbákovy stáje nezůstává energie na opravy D1, které totálně nezvládá. Ještě je bordel jak mám 2 auta, tak dneska mám mít ofiko 2 známky, přesto že 2 auty současně zatím jezdit neumím.

Odpovědět  |   | 
JK  |  25. 01. 2019 17:09

Skoro by se chtělo napsat "ámen". Jasně, prostě vybírat pouze za kilometry, které reálně projedu a jakýmkoli autem, a ne ten nesmysl, který je teď a chtějí jej přenést do digitálu. To je srovnatelné s prodejci hrnců důchodcům. Ale co se dá čekat od vlády, která existuje jen díky komunistům a od ministra dopravy, který je ministrem, jen proto, že poslušně "drží" páníčkovi. Descartovo "myslím, tedy jsem" je filosofickou definicí člověka. U nás se to po několik desítek let přirozeně vyvinulo k "Myslím, tedy jsem vyhozen" jako definice člověka ideologicky neposlušného a trvá to očividně dodnes. Jinak si neumím vysvětlit, že takhle bohatý a kreativní národ se nechá dobrovolně reprezentovat tím nejhorším ze svých řad.Uf to jsem se zase diskusně poblil.

Odpovědět  |   | 
Net  |  25. 01. 2019 18:11

Nejspravedlivější by bylo zdanit palivo, kdo propálí více benzínu nebo nafty vypouští více emisí bez ohledu na to, kolik kilometrů ujel. Sváteční řidič bez tak moc paliva nespotřebuje.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  25. 01. 2019 19:32

Jestli jste si dosud nevšiml, minerální oleje alias benzín či nafta jsou zatížené spotřební daní. Problém je v tom, že asi jednom 1/3 vybrané spotřební daně jde zpátky do "silnic", zbytek jde do státního rozpočtu na všechno ostatní.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  27. 01. 2019 13:47

Každý není sváteční řidič jako ty. Většina řidičů jezdí po dálnici téměř každý den. Takže takovým by se to sakra vymstilo. Tak přestaň myslet jen na sebe, hoď si nohy pod stůl a pokud jsi tak extra sváteční řidič, raději nejezdi vůbec. Sváteční řidiči udělají nejvíce problémů vzhledem ke kilometrům, které najezdí.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  27. 01. 2019 14:46

ti co jezdí po dálnici za učelem zisku nebo služebním autem, tak by se na ně mělo vztahovat mýto.

Odpovědět  |   | 
Figaro  |  27. 01. 2019 22:21

No však právě. Pokud po dálnici jezdíte téměř každý den, tak by jste si měl také víc zaplatit. Než ten kdo projede jednou ročně na dušičky. Když v hospodě vypiju 5 piv také zaplatím více než ten kdo vypije jedno pivo. Že je Ťokot jen StBákova neschopná loutka se asi shodnem

Odpovědět  |   | 
řidič  |  25. 01. 2019 16:58

Je to asi 5 let, co nám stát sliboval přenositelné dálniční známky, ale pak zjistil, že by nevybral na ty co chrápou v práci za státní prachy...…...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  25. 01. 2019 17:48

Takže to už nebudu moct jet za tmy z Brna do Znojma po dálnici bez známky?no sakra.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  27. 01. 2019 09:24

zjistíš si jestli na té trase není kontrolní kamera a cestou budeš hlídat to auto s kamerama, většinou na slovensku jezdí pomalu a z dálky uvidíš ty červený diody na přisvětlení.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  25. 01. 2019 17:50

Bral bych 1denní známku za kilo.

Odpovědět  |   | 
jaja  |  25. 01. 2019 17:55

spíš by nám měli vracet za ty daně spojené s provozem auta!

Odpovědět  |   | 
Michal  |  25. 01. 2019 18:05

Ale nikdo tě nenutí vlastnit auto.Spočítej si tu úsporu kdyby nebylo..

Odpovědět  |   | 
Net  |  25. 01. 2019 18:09

Už aby dálnice pořádně zdražily a platilo se za každý kilometr, ať se řidiči plahočí po okreskách a otravují hlukem a emisemi lidi ve městech, hlavně aby z dálnic zmizely kolony a dalo se jet rychle:)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  25. 01. 2019 18:25

Takhle to chodí ve francii,španělsku a minimum.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  25. 01. 2019 20:46

neboj. velky bratr te sleduje a take to krasne zpoplatni...https://www.zerohedge.com/news/2019-01-17/norway-re... ...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 01. 2019 19:30

Na SK, sa ozývali hlasi, zaviesť ročnú známku na technický rok, anie na kalendárna SW, by to nebol problém, ale vypočítali koľko by štát stratil, tak to nezaviedli. To isté platí napr. o dennej nálepke , ktorá by sa mohla objednať aj cez sms. V rakúsku zostali tlačené známky, z jedného dôvodu, že e-známku musíte kupovať 18 dní pred začiatkom požitia známky (platí to pre súkromné osoby, nie pre IČO. Takže, taký čo sa vyberie do rakúska, a hneď chce cestovať, tak musí kúpiť tlačenú známku, aby bola použiteľná hneď.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  27. 01. 2019 09:28

na slovensku platí od-do a na hranicích přijedeš k okenku, vezmeš otp, zaplatíš a jedeš, že by to v rakousku měly blbější jak na slovensku a tedy my budeme mět rakouský model jak se píše v článku, že rakušáci nám radějí..a vyjde na jevo, že kapsch bude mět z toho 25% zisk, bych se nedivil.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  28. 01. 2019 09:10

Těch 18 dní dopředu je to jenom když to kupuješ po internetu. Protože koupě zboží po internetu tě oprávňuje to zboží do nějaké definované doby vrátit bez udání důvpdu. Takže vychcaný člověk by koupil známku těsně předtím než by ji potřeboval, jezdil na ní a pak ji vrátil Na Slovensku to vrácení není možné, takže po internetu jde koupit známku hned od nasledujícího dne, pokud si pamatuji. No a u okénka je to jasné, tam se nejedná o prodej na eshopu (internet), takže žádné vracení není možné.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  25. 01. 2019 20:42

O. K. Stat usetri cca tretinu vynalozenych rocnich vydaju, tzn., ze pokud to stat dela pro sve obcany, zlevni rocni poplatek take o tretinu, huraaa..dekujeme pane Toku🙃🙃

Odpovědět  |   | 
Noclaf  |  26. 01. 2019 08:54

Dost me desi "ekonomicks" uroven uvazovani nekterych spoluobcanu.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  26. 01. 2019 09:25

souhlas... hlavně těch ve sněmovně

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  28. 01. 2019 09:11

Co jste měl ve škole z matematiky?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  25. 01. 2019 20:43

takze to znamena, ze sice usetrime 300 milionu na tisk dalnicnich znamek rocne, ale budeme muset zvysit stavajici cenu znamky, protoze tim vzniknou naklady kvuli netisknuti. a to jedno procento dph, co se kratkodobe navysilo v dobe krize, take nechame. protoze jinak bychom byli v minusu. tedy sorry, vlastne my jsme stale...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 01. 2019 10:34

Zásadně mi chybí jednodenní známka za přiměřenou cenu. Běžně dálnici nevyužívám, tam kam denně jezdím, nevede. Nacenění krátkodobých známek je vůči roční pěkná lichva.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  27. 01. 2019 13:55

Obecně, poplatek za použití dállnice je podle mne sviňárna. Zajímalo by mne, jaká částka z dálniční známky zůstane za nehtama těch darmožroutů, co se podílejí na výrobě, a provozování celého tohoto systému.

Odpovědět  |   | 
Lux  |  27. 01. 2019 22:24

Ono vůbec platba za dálnici je sporná. Tak chtějí ať všichni jezdíme průtahy měst? Je to jenom o tom, kdo je asertivnější a nechá si platit. Zrovna naše dálnice ani moc kvalitní nejdou.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 60 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 189 N/A
T 603 se narodila v ilegalitě jako Tatra Valuta, komunistickému zákazu navzdory

T 603 se narodila v ilegalitě jako Tatra Va…

Tatra nevyrábí osobní auta už dvacet let, ale jen díky tajnému vývoji Valuty, která předcházela „šestsettrojce“, se tak nestalo už na počátku 50. let. Tvůrcům za tento vzdor hrozily hrdelní tresty, přesto se tehdejší politická garnitura neváhala pochlubit osmiválcovou limuzínou ve světě.

8.  4.  2019 | | 52 N/A