Tištěné dálniční známky brzy zmizí. Hlídat nás budou kamery

Podle posledních informací z Ministerstva dopravy si za dva roky již nebudete muset nalepovat dálniční známku na okno. Prostě si ji koupíte v e-shopu.

Takzvaný videotolling, videodetekce registračních značek, by se v České republice měl zavést v roce 2021. Kamery budou umístěny na dálnicích nezávisle na mýtných branách a budou snímat všechna projíždějící vozidla. Myšlenka videotollingu leží na stole ministerstva již od roku 2016, nyní to zřejmě dotáhnou do konce.

Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Rakouský ministr dopravy Norbert Hofer o tom diskutoval s Danem Ťokem, českým ministrem dopravy. V Rakousku totiž tento systém již nějakou dobu funguje a Rakušané si ho nemohou vynachválit. Ti ovšem mají stále možnost koupit si i tištěnou známku, kdežto Česká republika by měla rovnou přejít na plně elektrický systém.

„Stejně jako v Rakousku nebo na Slovensku půjde zaregistrovat přes e-shop registrační značka vozidla, zaplatit dálniční poplatek a jezdit. Kontrolu pak obstará několik stálých nebo mobilních kamer. Odborníci z Asfinag nám poradí, na co si při přípravě a zprovoznění systému dát pozor,“ uvedl Dan Ťok.

Zákaz jízdy kamionů v levém pruhu dálnice: Zde je návrh, který postoupil do Sněmovny

Zákaz jízdy kamionů v levém pruhu dálnice: Zde je návrh, který postoupil do Sněmovny

Cílem tohoto kroku je ušetřit na distribuci a tisku dálničních kupónů. Jen v roce 2017 stály tyto náklady státní kasu 317 milionů korun. S přechodem na elektronický kupón by se mohlo sto milionů ušetřit. Tento systém bude navíc druhým kladivem na hříšníky, kteří jezdí bez známky. Kromě policejních kontrol budou hlídaní i kamerami.

K zakoupení dálniční známky bude stačit zaregistrovat poznávací značku vozidla do online systému a zaplatit.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků