Segway začal prodávat elektromotorky. Terén jim nevadí, mohou kralovat městu

Segway se pouští do segmentu elektrických motorek. Modely Dirt eBike ujedou na jedno nabití až 120 kilometrů a v přepočtu vyjdou na docela slušné peníze.

Když se řekne Segway, většina lidí si vybaví drahá dvoukolová vozítka. Ti znalejší vědí, že Segway dnes nabízí i elektrické koloběžky, jednokolky či brusle. Teď ale firma představila nový typ elektrického dopravního prostředku - terénní elektromotorku Dirt eBike.

Segway nabízí dva modely - Dirt eBike X160 a X260, které se liší velikostí, rychlostí i dojezdem. Zatímco menší Dirt eBike X160 se zaměřuje hlavně na agilitu než na maximální výkon, u modelu X260 je hlavní předností právě výkon.

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Dirt eBike X160 má maximální rychlost 50 km/h a na jedno nabití ujede kolem 65 kilometrů. Dirt eBike X260 se pyšní maximální rychlostí 75 km/h a dojezd na vyměnitelnou baterii je až 120 kilometrů. Segway se chlubí i rychlým nabíjením, které by mělo trvat nejdéle čtyři hodiny a zrychlením z 0 na 50 km/h za pouhé 4 sekundy.

Malé motokrosové motorky jsou zejména v Asii populární alternativou ke tradičnějším skútrům. Jsou mrštnější, zábavnější a dá se s nimi zajet i někam za město. Segway nyní nabízí elektrickou verzi takového dopravního prostředku. Zalíbení by přitom mohl najít i jinde ve světě.

Ducati vstupuje do světa elektrických skútrů. Prohlédli jsme si první vlaštovku

Ducati vstupuje do světa elektrických skútrů. Prohlédli jsme si první vlaštovku

V prodeji se objeví v prvním čtvrtletí roku 2020, přičemž ceny jsou stanovené na 3 tisíce dolarů (přibližně 84 tisíc korun) a 4500 dolarů (asi 126 tisíc korun). To je na poměry elektrických skútrů podobných výkonů a dojezdů odpovídající cena. Zde však získáte univerzálnější motocykl, který se nezalekne ani nezpevněných cest.

Podrobné informace naleznete na oficiálních stránkách store.segway.

Autor: Karel Javůrek

Článek připravila redakce VTM.cz

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků