Slavný motokrosový matador se vrací na scénu. Bude na baterky a ne za málo

Silnější verze E-Track dokáže na jedno nabití ujet až 160 kilometrů.

Poslední dobou se zdá, jakoby s každým východem slunce vznikla další společnost, která chce vyrábět elektrická kola, auta nebo motorky. Nástup elektrické energie na poli dopravních prostředků a jeho relativní dostupnost a jednoduchost dávají impuls ke vzniku společností, které se naplno pouští do svých inovátorských aktivit.

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Jednou takovou je i španělská společnost Pursang, která po roce a půl slibování uvádí produkční verze svých stylových elektrických motocyklů do terénu. Jméno značky může být některým fanouškům motocyklů známé, název Purasng se totiž objevoval u úspěšných španělských motokrosových motocyklů značky Bultaco z minulého století. Vzkříšení slavného jména přináší dva nové modely - E-Track a E-Street. 

Verzi E-Track pohání 11kW elektromotor, který dokáže motocykl rozhýbat až na 120 km/h. Energie se ukládá do třech baterií o celkové kapacitě 7,2 kWh a při plném nabití vydrží na 160 kilometrů jízdy. Standardem jsou 18palcová kola s terénními pneumatikami Pirelli Scorpion MT90 a odpovídající odpružení.

Segway začal prodávat elektromotorky. Terén jim nevadí, mohou kralovat městu

Segway začal prodávat elektromotorky. Terén jim nevadí, mohou kralovat městu

E-Street zastává funkci základního modelu. Má dvě menší baterie Bosch o celkové kapacitě 4,8 kWh a na jedno nabití tak zdolá jen 100 kilometrů. Se slabším elektromotorem o výkonu 6 kW pak nezvládne více než 100 km/h. Ani E-Street však nepostrádá terénní výbavu včetně pneumatik Pirelli Scorpion MT90.

Slabší verze je přirozeně levnější - nového majitele vyjde v přepočtu na 217.500 korun. Verze E-Track je znatelně dražší a Pursang za ni požaduje 342.500 korun, což je cena slušně vybaveného hatchbacku s benzinovým motorem. Prvních šedesát motocyklů bude hotových do května a poputují ke španělským zákazníkům. Pak se uvidí.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků