Slavný motokrosový matador se vrací na scénu. Bude na baterky a ne za málo

Silnější verze E-Track dokáže na jedno nabití ujet až 160 kilometrů.

Poslední dobou se zdá, jakoby s každým východem slunce vznikla další společnost, která chce vyrábět elektrická kola, auta nebo motorky. Nástup elektrické energie na poli dopravních prostředků a jeho relativní dostupnost a jednoduchost dávají impuls ke vzniku společností, které se naplno pouští do svých inovátorských aktivit.

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Jednou takovou je i španělská společnost Pursang, která po roce a půl slibování uvádí produkční verze svých stylových elektrických motocyklů do terénu. Jméno značky může být některým fanouškům motocyklů známé, název Purasng se totiž objevoval u úspěšných španělských motokrosových motocyklů značky Bultaco z minulého století. Vzkříšení slavného jména přináší dva nové modely - E-Track a E-Street. 

Verzi E-Track pohání 11kW elektromotor, který dokáže motocykl rozhýbat až na 120 km/h. Energie se ukládá do třech baterií o celkové kapacitě 7,2 kWh a při plném nabití vydrží na 160 kilometrů jízdy. Standardem jsou 18palcová kola s terénními pneumatikami Pirelli Scorpion MT90 a odpovídající odpružení.

Segway začal prodávat elektromotorky. Terén jim nevadí, mohou kralovat městu

Segway začal prodávat elektromotorky. Terén jim nevadí, mohou kralovat městu

E-Street zastává funkci základního modelu. Má dvě menší baterie Bosch o celkové kapacitě 4,8 kWh a na jedno nabití tak zdolá jen 100 kilometrů. Se slabším elektromotorem o výkonu 6 kW pak nezvládne více než 100 km/h. Ani E-Street však nepostrádá terénní výbavu včetně pneumatik Pirelli Scorpion MT90.

Slabší verze je přirozeně levnější - nového majitele vyjde v přepočtu na 217.500 korun. Verze E-Track je znatelně dražší a Pursang za ni požaduje 342.500 korun, což je cena slušně vybaveného hatchbacku s benzinovým motorem. Prvních šedesát motocyklů bude hotových do května a poputují ke španělským zákazníkům. Pak se uvidí.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků