Seat představil elektrický skútr. e-Scooter dojede na jedno nabití z Prahy až za Plzeň

Skvěle rozehranou hru v rámci městské mobility má i španělská automobilka. K již známé koloběžce nyní připojuje skútr.

Automobilka Seat na začátku měsíce oznámila další expanzi do světa jedné stopy. Na veletrhu Smart City Expo World Congress v Barceloně se tak představil elektrický skútr s výmluvným názvem e-Scooter. Ten se připojí třeba k současné koloběžce eXS Kickscooter pod strategickou obchodní jednotku Seat Urban Mobility.

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

e-Scooter se sériové výroby dočká během příštího roku a se svými sourozenci pomůže pokrýt městskou mobilitu pro mladé lidi. V nabídce bude jak pro soukromé uživatele, tak i pro carsharingové společnosti. Pod stejnou střechu bude mimochodem spadat i chystané městské auto Minimó.

Pojďme se ale konečně podívat, co je nový skútr vlastně zač. Je futuristický a se zajímavými nápady. Líbí se nám třeba LED pásky denního svícení na přední masce. Stále jde však o koncept a finální podoba se do příštího roku může ještě změnit.

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Skútr je osazený elektromotorem o výkonu 7 kW, krátkodobě však umí svůj výkon zvýšit až na 11 kW. Elektromotory samozřejmě produkují úctyhodný točivý moment. V tomto případě je to 240 N.m. Maximální rychlost činí 100 km/h a na 50 km/h zrychlí e-Scooter za 3,8 sekundy. Vyjímatelné akumulátory zatím neznámé kapacity mají vydržet na 115 kilometrů. 

Nová koloběžka e-Kickscooter má baterii o kapacitě 551 Wh. Vydržet má až na 65 kilometrů jízdy. Jejím úkolem bude navázat na úspěch současné koloběžky eXS, které se do dnešního dne prodalo více než 10.000 kusů. 

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků