Seat představil elektrický skútr. e-Scooter dojede na jedno nabití z Prahy až za Plzeň

Skvěle rozehranou hru v rámci městské mobility má i španělská automobilka. K již známé koloběžce nyní připojuje skútr.

Automobilka Seat na začátku měsíce oznámila další expanzi do světa jedné stopy. Na veletrhu Smart City Expo World Congress v Barceloně se tak představil elektrický skútr s výmluvným názvem e-Scooter. Ten se připojí třeba k současné koloběžce eXS Kickscooter pod strategickou obchodní jednotku Seat Urban Mobility.

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

e-Scooter se sériové výroby dočká během příštího roku a se svými sourozenci pomůže pokrýt městskou mobilitu pro mladé lidi. V nabídce bude jak pro soukromé uživatele, tak i pro carsharingové společnosti. Pod stejnou střechu bude mimochodem spadat i chystané městské auto Minimó.

Pojďme se ale konečně podívat, co je nový skútr vlastně zač. Je futuristický a se zajímavými nápady. Líbí se nám třeba LED pásky denního svícení na přední masce. Stále jde však o koncept a finální podoba se do příštího roku může ještě změnit.

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Skútr je osazený elektromotorem o výkonu 7 kW, krátkodobě však umí svůj výkon zvýšit až na 11 kW. Elektromotory samozřejmě produkují úctyhodný točivý moment. V tomto případě je to 240 N.m. Maximální rychlost činí 100 km/h a na 50 km/h zrychlí e-Scooter za 3,8 sekundy. Vyjímatelné akumulátory zatím neznámé kapacity mají vydržet na 115 kilometrů. 

Nová koloběžka e-Kickscooter má baterii o kapacitě 551 Wh. Vydržet má až na 65 kilometrů jízdy. Jejím úkolem bude navázat na úspěch současné koloběžky eXS, které se do dnešního dne prodalo více než 10.000 kusů. 

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků