Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Až dosud se majitelé elektromobilů museli obejít bez jakýchkoli výhod, které by alespoň částečně kompenzovaly vyšší pořizovací cenu. V jiných zemích jsou elektromobily například osvobozeny od daně, mohou projíždět vyhrazenými pruhy pro autobusy a tak podobně. Podle serveru Aktuálně.cz se však pro majitele elektromobilů blýská na lepší časy, v budoucnu budou moci parkovat po celé Praze jen za symbolický poplatek.

Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností

Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností

Týká se to zatím jen městských částí, které parkovací zóny momentálně zřizují - tedy Praha 5, 6 a 8. V nich musí běžní rezidenti s klasickým automobilem zaplatit 1200 korun, podnikatele čeká ještě větší suma.

Vlastníci elektromobilů přitom zaplatí ročně jen sto korun a mohou parkovat, kde se jim zlíbí. Zatím však celý systém není propojený, takže stokorunový poplatek bude nutné uhradit na každé městské části, od roku 2018 by to však mělo stačit jen jednou.

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Stejná pravidla se budou týkat i sdílených automobilů, podle náměstka Petra Dolínka by se navíc výhody mohly brzy rozšířit i na majitele plug-in hybridních vozů, které lze dobíjet ze zásuvky.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků