Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Až dosud se majitelé elektromobilů museli obejít bez jakýchkoli výhod, které by alespoň částečně kompenzovaly vyšší pořizovací cenu. V jiných zemích jsou elektromobily například osvobozeny od daně, mohou projíždět vyhrazenými pruhy pro autobusy a tak podobně. Podle serveru Aktuálně.cz se však pro majitele elektromobilů blýská na lepší časy, v budoucnu budou moci parkovat po celé Praze jen za symbolický poplatek.

Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností

Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností

Týká se to zatím jen městských částí, které parkovací zóny momentálně zřizují - tedy Praha 5, 6 a 8. V nich musí běžní rezidenti s klasickým automobilem zaplatit 1200 korun, podnikatele čeká ještě větší suma.

Vlastníci elektromobilů přitom zaplatí ročně jen sto korun a mohou parkovat, kde se jim zlíbí. Zatím však celý systém není propojený, takže stokorunový poplatek bude nutné uhradit na každé městské části, od roku 2018 by to však mělo stačit jen jednou.

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Stejná pravidla se budou týkat i sdílených automobilů, podle náměstka Petra Dolínka by se navíc výhody mohly brzy rozšířit i na majitele plug-in hybridních vozů, které lze dobíjet ze zásuvky.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků