Elektromobily Volvo budou dodávány jen s celoročními plášti. Je to dobrý nápad?

Důvodem má být snížení spotřeby energie a tím i emisí, automobilka také soudí, že tímto krokem omezí výrobu disků.

Švédská automobilka má momentálně ve svém portfoliu dva elektromobily, a to crossover XC40 Recharge a jeho stylovější variantu C40 Recharge. Ty budou nově standardně vybavovány celoročními pneumatikami Recharge, které dle názoru Volva mají šetřit čas i životní prostředí. Tyto pneumatiky mají štítek energetické účinnosti A, oproti jízdě na zimních pneumatikách pak mají přispět ke snížení spotřeby energie až o osm procent.

Volvo XC60 prošlo modernizací. I SUV přechází na infotainment od Googlu

Volvo XC60 prošlo modernizací. I SUV přechází na infotainment od Googlu

„U elektrických vozidel je udržování co nejnižšího valivého odporu mnohem důležitější než u vozů s tradičním pohonem, protože má mnohem vyšší vliv na spotřebu energie i dojezd,“ uvedla Gisela Blomkvist, ředitelka centra udržitelnosti společnosti Volvo Cars. „Snížení valivého odporu je obvykle řešeno u letních pneumatik. S pneumatikami Recharge tuto charakteristiku vnášíme i do zimních měsíců, což má jasné výhody pro zákazníky i životní prostředí,“ dodává.

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Zpráva o použití celoročních pneumatik Recharge dále uvádí, že při teplotách okolo nuly představují bezpečnější alternativu, než letní či zimní pneu. Automobilka také tvrdí, že nabízejí nejlépe vyvážené bezpečnostní vlastnosti pro celoroční použití a jsou vhodné tam, kde se často mění počasí a podmínky na silnici. Je však vhodné dodat, že jakékoliv celoroční pneumatiky jsou kompromisem a v daných sezonách je vždy lepší používat adekvátní obutí, jak například ukázal loňský test německého autoklubu ADAC (pneu Recharge se testu neúčastnily).

O elektrické Volvo XC40 je silný zájem. Švédská značka počítá desetitisíce zájemců

O elektrické Volvo XC40 je silný zájem. Švédská značka počítá desetitisíce zájemců

I sama automobilka dodává, že v drsnějších podmínkách je lepší použít tradiční zimní pneumatiky, i když otázkou je, kdo by si do arktických mrazů pořizoval elektromobil. Dalším tématem může být opotřebení, elektromobily s vysokým výkonem a točivým momentem mohou své obutí dosti zatěžovat. Pneumatiky Recharge budou standardně dodávány s elektromobily Volvo v Belgii, České republice, Dánsku, Estonsku, Finsku, Francii, na Islandu, v Litvě, Lotyšsku, Maďarsku, Moldávii, Německu, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Rakousku, na Slovensku, ve Švédsku, Švýcarsku a na Ukrajině.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků