Elektromobily v horách? I to je v Česku možné

Projekt Elektromobilita v Česku, na kterém se společně podílejí ČEZ a Peugeot, postoupil o krok kupředu. Ve Vrchlabí byly předány dva vozy Peugeot iOn. Jeden starostovi města Janu Sobotkovi a druhý řediteli Krkonošského národního parku (KRNAP) Janu Hřebačkovi.

Proč zrovna Vrchlabí, město v podhůří Krkonoš, asi napadne každého. Vždyť ten vůz je charakterizován jako městský či příměstský. Není to nesmysl?  

AutoRevue na to odpověděl Tomáš Chmelík, manažer Útvaru čistých technologií ČEZ: „Ve Vrchlabí budou čtyři běžné dobíjecí stanice, každá může najednou obsloužit dvě auta, a jedna rychlodobíjecí. Toto město jsem zvolili za partnera v našem projektu proto, že chceme pokrýt Českou republiku s dobíjecími stanicemi tak, aby měl každý šanci s elektromobilem dorazit do Prahy.“

I proto bude třeba jedna rychlodobíjecí stanice stát v Mladé Boleslavi, na půli cesty mezi Vrchlabím a Prahou. Dojezd Peugeotu iOn je totiž jen kolem 150 kilometrů.

Podle starosty Vrchlabí Jana Sobotky budou vůz využívat všichni zaměstnanci městského úřadu. Šéf Krkonošského národního parku Jan Hřebačka odmítl, že by s elektromobilem někdo jezdil po horách. Podle něj ho budou využívat zaměstnanci pro administrativní účely.

Oba při přebírání elektromobilů vyzdvihli hlavně tu skutečnost, že tato auta nebudou znečišťovat životní prostředí, na což jsou lidé v jejich regionu zvláště citliví, a pak také jejich výrazně nižší náklady na provoz. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vůz Peugeot iOn převzal od zástupce ČEZ Tomáše Chmelíka (vlevo) i ředitel Krkonošského národního parku Jan Hřebačka. Elektromobily si měli možnost vyzkoušet i zájemci na akci, která následovala po předání vozů.  
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků