Elektromobily v horách? I to je v Česku možné

Projekt Elektromobilita v Česku, na kterém se společně podílejí ČEZ a Peugeot, postoupil o krok kupředu. Ve Vrchlabí byly předány dva vozy Peugeot iOn. Jeden starostovi města Janu Sobotkovi a druhý řediteli Krkonošského národního parku (KRNAP) Janu Hřebačkovi.

Proč zrovna Vrchlabí, město v podhůří Krkonoš, asi napadne každého. Vždyť ten vůz je charakterizován jako městský či příměstský. Není to nesmysl?  

AutoRevue na to odpověděl Tomáš Chmelík, manažer Útvaru čistých technologií ČEZ: „Ve Vrchlabí budou čtyři běžné dobíjecí stanice, každá může najednou obsloužit dvě auta, a jedna rychlodobíjecí. Toto město jsem zvolili za partnera v našem projektu proto, že chceme pokrýt Českou republiku s dobíjecími stanicemi tak, aby měl každý šanci s elektromobilem dorazit do Prahy.“

I proto bude třeba jedna rychlodobíjecí stanice stát v Mladé Boleslavi, na půli cesty mezi Vrchlabím a Prahou. Dojezd Peugeotu iOn je totiž jen kolem 150 kilometrů.

Podle starosty Vrchlabí Jana Sobotky budou vůz využívat všichni zaměstnanci městského úřadu. Šéf Krkonošského národního parku Jan Hřebačka odmítl, že by s elektromobilem někdo jezdil po horách. Podle něj ho budou využívat zaměstnanci pro administrativní účely.

Oba při přebírání elektromobilů vyzdvihli hlavně tu skutečnost, že tato auta nebudou znečišťovat životní prostředí, na což jsou lidé v jejich regionu zvláště citliví, a pak také jejich výrazně nižší náklady na provoz. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vůz Peugeot iOn převzal od zástupce ČEZ Tomáše Chmelíka (vlevo) i ředitel Krkonošského národního parku Jan Hřebačka. Elektromobily si měli možnost vyzkoušet i zájemci na akci, která následovala po předání vozů.  
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků