Elektromobily v Americe: Deset nejprodávanějších modelů letošního roku

Vana666  |  07. 07. 2015 18:26

Nevím jestli se prodejům elektromobilů a PHEV opravdu daří dobře Zmíněných 54 tisíc představuje pouhých šest promile z celkových prodejů aut v USA.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 07. 2015 18:48

To se mi zdá nějak málo.... normální auta a SUV dělají v USA 10 milionů + nějaké další kategorie. Takže plug-iny mají zhruba něco pod procento (těch 54 tisíc je za 6 měsíců).
Na druhou stranu... jejich podíl klesá, propadl se zhruba na polovinu z roku 2014. Prohlásit, že se jim daří dobře, je ultra kravina.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  07. 07. 2015 22:34

Stary dobry Runner, niekedy len zavadza teraz vsak klame. Cize sa predaj prepadol o polovicu. Tak tu su presne cisla za prvych 6 mesiacov za posledne 4 roky (auta v USA):

2012: 18 tisic
2013: 41 tisic
2014: 56 tisic
2015: 54 tisic

Ano, trochu to stagnuje, ale ten prepad o polovicu tam vidis asi iba ty. Dobre sa dari ale hlavne Tesle, kazdym rokom rastie o 50%

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  07. 07. 2015 22:35
Lovap  |  08. 07. 2015 07:14

Pozor - on písal, že ich podiel na celkových predajoch sa prepadol - a to je setsakramentský rozdiel. Teda ich počet môže stúpať, ale predaje klasických áut išli hore o dosť viac. Najmä po prepade cien ropy ...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 07. 2015 09:52

Lovap, vsak rozmyslaj, predaj elektrickych aut je viac menej na tej istej urovni (z roka na rok) ale ich celkovy podiel by sa mohol prepadnut na tak stabilnom trhu ako je USA alebo EU. Toto nie je emerging market, v USA sa nepreda z roka na rok dvojnasobny pocet aut, ale jedine co treba urobit je googlovat, a to sa tu nikomu nechce, tak tu su fakty:

USA 2014 pocet predanych vozidiel - 16,5 mil
USA 2015 ocakavany predaj - 16,7 - 17 mil

opat zdroje, co sa tu moc nenosi (emocie maju vacsiu stavu):

http://www.nytimes.com/2015/01/06/business/us-au... ...

http://www.reuters.com/article/2015/01/05/us-aut... ...

Takze predaj elektrickych aut z roka na rok stagnuje, nic sa tu o polovicu neprepadava. A su 3 hlavne dovody preco stagnuje: Ocakava sa upgradovany Nissan Leaf 2016 s dojazdom 100 mil (30kwh baterka nahradi 24kwh) ku koncu roka ma vyjst novy Volt a Model X, buduci rok pride Outlander plug-in, toto auto stale Mitsubishi v USA odklada lebo nedokaze pokryt dopyt v EU a Japonsku. Tak isto sa spusta predaj XC90, X5, GLE, GLC plug-inov plus inych buduci rok pojde urcite hore.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 07. 2015 10:30

Drahý Arte, článek i diskuze je o osobních autech, tak se toho drž. Psát o autech a uvádět prodejní čísla "vozidel" včetně trucků, tahačů, autobusů, traktorů a dalších kategoriích vozidel, ve kterých je zastoupení PEHV čistá nula, a jejichž trh reaguje na jiné podněty, než trh osobních aut, to jsi prostě klasický ty
Vztekat se, že se absolutní prodeje nepropadají, je zbytečné. Nikdo tady nic takového netvrdí. Na druhou stranu.... pokud ti něco meziročně rostlo o 100% a najednou se růst zastavil a zůstává na poměrově malých číslech, to něco signalizuje.

Díky za odkazy na další články, ale nejsou potřeba. Propad podílu pluginů je totiž vidět přímo v grafech, na které odkazuje samotný článek a prvním odkazem na InsideEVs vlastně i ty. http://insideevs.com/wp-content/uploads/2015/0... ...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 07. 2015 11:03

Runner,

asi Ta musim naucit citat grafy, pozeraj len na cervene bodky co ukazuju market share(tecky asi) z PRVEHO POLROKA 2014 vs. 2015, nie na druhu polku. Uvidis tam stagnaciu a ziaden prepad.

Moj zdroj neukazuje predaje autobusov a neviem coho ale len aut, SUV's a light trucks (cize Ford F150 atd), ale aj keby ukazoval, trh tento skatka stagnuje (aj kvoli dovodom ktore som spomenul vyssie) a nie ako si ty povedal v prvom prispevku "Na druhou stranu... jejich podíl klesá, propadl se zhruba na polovinu z roku 2014"

Ale je to jedno, okrem Tesly je zatial vacsina elektrickych aut nie moc zaujimava. Vacsina automobiliek sa chce vyhnut plateniu kreditov Nissanu a Tesle v Kalifornii, nemaju velky zaujem o vyrobu tychto aut. Ale prichodom Modelu 3 a novymi emisnymi pravidlami v EU od 2020 sa to radiklane zmeni. Prinesie to len pozitiva cistejsieho vzduchu vo velkomestach a nizsej zavislosti na nasich ropnych kamaratoch.

Inak koncim na dnes, mam tolko roboty, neviem co tu vypisujem...

Odpovědět  |   | 
Bingo  |  08. 07. 2015 11:49

Kup si brejle. Jun15 proti Jun14 jasnej propad.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  08. 07. 2015 21:03

Jasny prepad za prvy polrok 54 tisic verzus 56 tisic minuly prvy polrok. Vyzera to dost zle, akcie Tesly, Nissanu sa prepadavaju, investory skacu z okien, nazval by som to dokonca Cierna Streda.

Odpovědět  |   | 
Bingo  |  08. 07. 2015 22:43

A ty číst grafy umíš??? Znova spešl pro tebe - řeč je o podílu.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  08. 07. 2015 02:35

Tesla (ani jakákoli jiná značka) ve statistikách SDA samozřejmě nechybí, stačí se podívat o stránku dál do tabulky Jiné značky. A tedy konkrétní čísla pro letošek: první půlrok 32 kusů, z toho červen 8 kusů. Jediná pravda je, že v celkovém počtu 202 kusů za 1. pololetí tento údaj není, takže se jedná o 234 ks a 0,21 % podíl prodejů čistých elektromobilů v ČR.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  08. 07. 2015 02:42

A ještě bych si dovolil opravit větu "v případě elektromobilů se daří hlavně BMW, které má letos zatím na kontě 41 elektrických vozů" na:
"V případě elektromobilů se daří hlavně Volkswagenu, který má letos zatím na kontě 73 elektrických vozů, druhé je BMW se 41 kusy a za ním v těsném závěsu Nissan se 37 kusy."
Pokud byste chtěli někdy v budoucnu cokoli vyčíst z tabulky, neváhejte se na mě obrátit, umím to již od prvního stupně ZŠ.

Odpovědět  |   | 
miro  |  08. 07. 2015 10:24

Ta čísla jsou zatím bezvýznamná tak jako u všeho nového.Je však nutno se podívat na nárůsty prodeje v procentech a to už o něčem bude vypovídat. Vzpomeňme kolik lidí mělo počítače na počátku 90tých let,kolik bylo mobilů na začátku výroby.Pokud to tak půjde dál,do deseti let budou elektromobily významnou součástí trhu.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 07. 2015 10:40

Super logika. Takže když přítelkyně minulý rok upletla sestřence jedny pletené rukavice a tento rok dokonce troje, můžu prodat moje firmy a hodit si nohy na stůl, protože do deseti let budeme stejně mít textilní fabriku, to je tutovka.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A