Elektromobily s dojezdem přes 300 km budou v ČR k mání až příští rok

vana  |  24. 01. 2017 08:08  |  [217.196.217.xxx]

Tak je celkem logické že se k nám moc nehrnou. Dobře vědí že český zákazník jim na ty žvásty o dojezdu jen tak neskočí

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  24. 01. 2017 08:26  |  [80.95.126.xxx]

No, on český zákazník na to hlavně nemá prachy. Respektive není ochoten dát například za elektrickou nižší střední +/- milion, a já se mu ani nedivím. Je to zatím ekonomický nesmysl.

Odpovědět  |   | 
vana  |  24. 01. 2017 10:12  |  [217.196.217.xxx]

Tak ty prachy nechcou dávat ani mnohem bohatější cizinci. Akorát že u nich spalovákům hážou klacky pod nohy ještě silněji než u nás, takže jdou cestou menšího zla

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  24. 01. 2017 10:37  |  [89.24.96.xxx]

český zákazník? Automobilky neživý naše malá země ale, třeba ročně xx xxx ks celosvětově prodaných VW Polo , Ford Fiesta, PSA atd.. kterých se za rok prodá víc než všech Tesel odpočátku firmy dohromady.

Odpovědět  |   | 
neživý  |  24. 01. 2017 14:42  |  [160.218.189.xxx]

Odpovědět  |   | 
Francois  |  25. 01. 2017 13:49  |  [195.33.34.xxx]

Teslu živí především mohutné dotace a státní zakázky spřátelené firmě SpaceX. Jinak je s podivem, že investorům nevadí, že 13 let od vzniku nevygenerovala dolar zisku.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2017 15:35

To už taky není pravda, v roce 2016 byla zisková.
A jestli investicím od investorů říkáte "dotace", pak dotace živí všechen průmysl na planetě.

Odpovědět  |   | 
Francois  |  25. 01. 2017 16:29  |  [195.33.34.xxx]

Nebyla zisková, nelžete! Údaje za kvartál nejsou výsledky celoročního hospodaření a investoři stále jen prodělávají. Stačí se podívat na návratnost kapitálu a čistou marži indexu NASDAQ. Navíc si poslední rok očistěte od vlivu crowdfundingu, neboli 400 milionů USD z rezervačních poplatků na Model 3, proti kterému není ze strany firmy žádné plnění.
Pokud dotace žíví veškerý průmysl na planetě, odkud plynou finance na tyto dotace?
Bohužel, dotace živí především zelený průmysl a jsou generovány zejména zdaněním toho ostatního.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 01. 2017 04:44

Tak určitěé, fosilní paliva jsou dotovaný jen 10 milionama $ za minutu

Fossil fuels subsidised by $10m a minute, says IMF
http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/f... ...
http://www.imf.org/external/pubs/cat/longres... ...
http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2015/... ...

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  26. 01. 2017 12:34  |  [217.170.99.xxx]

samozřejmě, ale je třeba se dívat na vše. Ne jen na to co vidět chcete. Odečtěte od hrubého výsledku odpisy, investice atd. a máte velmi ziskovou výrobu. Navíc, mají cca 0,5mil objednávek na T3, která se ani nezačala vyrábět - která jiná firma toto má na svůj výrobek? Tomu se říká objev díry na trhu. Sečteno podtrženo - Tesla je nyní velmi lukrativní firma.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  27. 01. 2017 13:32  |  [213.192.2.xxx]

Koukám, že trollové (včetně placených) se kromě používání více nicků jedním trollem (což je trollí standard) naučili též "moderovat" diskusi tím, že místo před příspěvky, které jim nevoní, vyplní různými prázdnými tlachy a pro jistotu je všechny ještě patřičně "oklikají" v hodnoceních příspěvků

Jen trollíci klikejte a odsouvejte, aspoň budete pořádně vidět - ale jinak, než si myslíte

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  25. 01. 2017 15:59  |  [89.24.96.xxx]

Já nepíšu co živý Teslu. Ale že malých konvenčních aut jako je Polo , Fiesta nebo i větších jako je C segment se za rok vyrobí a prodá xx násobně vic než celá produkce Tesli dohromady a možná všech EV vůbec.
Když nebudou pod asi 20 000€, tak se také prodávat nebudou, ikdyby dojezd byl třeba 1000km.

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  25. 01. 2017 16:06  |  [217.170.99.xxx]

hodně prodaných lidových aut neznamená vždycky větší zisk. Záleží m.j. na přidané hodnotě tzn levné auto = menší zisk, drahé auto % zisk násobně vyšší tzn nemusí se těch aut prodávat tolik a většinou také platí, že předvýrobní náklady se i rychleji vrací než u masové a velkoseriové výroby malých aut.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 01. 2017 04:47

Todle moc dobře veděj třeba u Porsche nebo u Applu

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  26. 01. 2017 10:14  |  [89.24.96.xxx]

Auta za 20000€ jsou lidová? A maloserie luxusní maloserie vždy vydělává? Ach ta procenta 200% zisk z malosérie nemusí být na € než 120% z nižší střední třídy. Vždy jde o to kolik je základ.

Ono hlavně velké firmy tu jsou desítky let zato maloseriovky často končí po pár letetech a to často i krachem.

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  26. 01. 2017 12:57  |  [217.170.99.xxx]

ano - dnes nový elektromobil za 20tis EUR je velmi lidový.
Jinak s % vám to celkem jde, ale o tom přece příspěvek není. Jen uvádím, že nelze zevšeobecňovat attn. velkosériová výroba = velký zisk, maloseriovka = malý zisk. Stejně tak, malá firma musí zkrachovat, kdežto velká tady bude na věky - attn podívejte se na Dietroit a těch zkrachovalých velkých amer. firmem.atd.
Proto novinku jako elektromobil, tlačí malé a nově vznikající firmy - velké se pouze těžkopádně přizpůsobují a je to i logické - navíc změna technologie popř. zásadní inovace s vypuštěním motorařiny a všeho kolem, je u velké firmy hodně komplikované, takže se jim není co divit.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  26. 01. 2017 13:59  |  [89.24.96.xxx]

elektromobil za 20000€ není lidoví, ale malá nákupní taška vybavením a velikostí jako v A segmentu, ale cenou tak C až D segment. Tedy druhé, třetí auto do nelidové rodiny.

V segmentu B a C za 20000€ žádný nový EV nemáte. Spíž blíže ...již od 30000,-€ při využití našich finančních služeb... A 1/3 bude v základu hodně znát.

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  27. 01. 2017 10:10  |  [217.170.99.xxx]

jezdím elektromobily více jak 10let. více info může najít na www.qauto.cz.
Pokud koupíte jakýkoli nový elektormobil za cenu cca 20tis EUR- tak je to hodně dobrá cena.
Co považujete za 1. auto v rodině? to největší a nejžravější nebo to se kterým najedete nejvíce km/rok a je v rodině nejpoužívanější ?

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  25. 01. 2017 16:00  |  [217.170.99.xxx]

a jaké soukromé auto prosím dává ekonomický smysl ??
Máme elektromobily doma dva a spalovací motor už doma nikdy nechci....

Odpovědět  |   | 
martin  |  25. 01. 2017 17:09  |  [85.216.236.xxx]

Co najlacnejsie.

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  26. 01. 2017 13:01  |  [217.170.99.xxx]

pokud koupíte auto za cca 6-7tis EUR, a následně do něj bude cpát další peníze za PHM a servis, tak jste (proti EV) vyhodil oknem 6-7tis EUR. A to mi ekonomické nepřipadá.
Pokud si koupíte za 6-7tis EUR auto, kterým nejezdíte tím moc neplatíte za servis a PHM, tak jsou to opět vyhozené peníze - máte auto, které vlastně nepotřebujete.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  26. 01. 2017 14:19  |  [89.24.96.xxx]

Jenže Vám nedochází, že ti lidé těch 30000€ na začátku nemají. Stejně se nechtějí zadlužit půjčkou , nebo leasingem na auto za 300000€.
A raději zvolí variantu za 10000 až 20000€ S tím, že ikdyž v dlouhodobém horizontu za údržbu možná dají víc. Tak budou mít měsíčně mnohem víc volných prostředků na zbytek jiných nákladů, které jim přinese život.

Víte po světe nekupují auta jen fandové, ale jsou to hlavně spotřebitelé. A auto je pro ně jeden nejdražší spotřebák. A jejich životním snem není do konce života kromě hypotéky, splácet nejlevněji rodinné EV co bylo na trhu. Jenom protože někdo v dobré víře přestane konvenční auta vyrábět.

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  27. 01. 2017 10:20  |  [217.170.99.xxx]

to máte pravdu. Každý by si měl rozmyslet jaký vůz si koupí a kolik za něj může dát a taky jestli ho jen chce nebo jestli ho opravdu potřebuje.
Každopádně tohle tady nevyřešíme. Elektromobily jsou dnes velmi drahé a ne každý si je může dovolit pořídit, ale to neznamená, že před sebou EV mají velkou budoucnost. Jejich cena s rostoucí výrobou a konkurencí určitě půjde dolů, tak jako to bylo s FTV panely, plochými TV, digitálními foťáky atd. Potom spalováky určitě v osobní dopravě nahradí.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  26. 01. 2017 11:38  |  [89.24.96.xxx]

To na které lidi mají. EV jsou pro ty desetitíci až statisíce lidí kteří celosvětově kupují nová auta cenově nedostupná a to i s dotacemi.

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  26. 01. 2017 13:03  |  [217.170.99.xxx]

tohle přece nemůžete myslet vážně.... Se nad tím zamyslete.
Zkuste se třeba podívat na www.qauto.cz - třeba změníte názor.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  24. 01. 2017 08:34  |  [213.181.132.xxx]

Elektromobilová revolúca sa pomaly, ale isto rozbieha. Ešte pred 10 rokmi elektromobily mali výdrž len na necelých 100 kilometrov a o chvíľu bude štandardom 500 km...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  24. 01. 2017 09:36  |  [90.181.184.xxx]

Pokud by tomu nebyli nuceni autmobilky kvuli emisim, zadne auta na elektrinu by nevznikla - nebyl by duvod. Takhle vznikaji defacto nasilim, i kdyz pro to nemaji zakaznika.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  24. 01. 2017 14:22  |  [163.244.62.xxx]

Model 3 si zarezervovalo 400 tisic ludi a po prvych par kusoch sa bude v USA predavat uz bez dotacii. Snad tie rezervacie ti ludia nerobili nasilu...

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  25. 01. 2017 16:10  |  [217.170.99.xxx]

jak Teslu prosím emisní limity "nutily" k výrobě elektromobilu ? Prostě našly díru na trhu a dokonale toho využili, protože taková auta by chtěl skoro každý. Sám elektro mám, nikdo mě k tomu nenutil a spalovací auto už doufám nikdy kupovat nebudu.

Odpovědět  |   | 
Pája  |  26. 01. 2017 14:46  |  [194.213.41.xxx]

No a už nám prozradíte, jaké to elektro auto máte? A jak rychle ho nabíjíte?

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  27. 01. 2017 10:15  |  [217.170.99.xxx]

P106Electric, Nissan Leaf a eNV200 - více info na www.qauto.cz.

Odpovědět  |   | 
vana  |  24. 01. 2017 10:13  |  [217.196.217.xxx]

spíše pomaly než isto

Odpovědět  |   | 
Kqh IHyd76++  |  24. 01. 2017 11:18  |  [149.238.52.xxx]

Elektromobilova revoluce? To je asi vtip, ze? Pod pojmem revoluce si predstavuji neco rychleho a bourliveho, viz francouzska revoluce a nebo bolsevicka revoluce.

Mozna tak evoluce. Ukrutne pomala, bolestna a z dnesniho pohledu s velice nejistym vysledkem. Neni totiz vubec jasne, zda bude budoucnost skutecne patrit prave bateriovym elektromobilum.
Nemecko se snazi prosadit elektromobily dotaci 5000 EUR a odpustenim dane z auta. I pres tuto pomerne stedrou subvenci tam jezdi elektromobilu dramaticky mene, nez se planovalo. Z nejakeho duvodu ani Nemci nejsou presvedceni o vhodnosti teto technologie a to nemuseji zdaleka tak hluboko sahat do kapes.

Abychom mohi mluvit o revoluci, musel by trh akceptovat bateriove elektromobily asi tak rychle a bezproblemove jako treba LED svitidla.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 01. 2017 15:26

Myslíte ta samá LED svítidla, která zpočátku nebyla dobrá ani jako lampičky k počítači a teprve po patnácti letech vývoje a poklesu cen došlo k jejich rychlému rozšiřování mezi lidi? Tak to jsem klidný, v tom případě mají elektromobily ještě pár let času před sebou.

Odpovědět  |   | 
khcd 927ch oucv8  |  24. 01. 2017 15:41  |  [149.238.52.xxx]

Ano, myslim presne ty LED.

Elektromobily maji za sebou jiz cca 170 let vyvoje, viz https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle.... I pres tuto dlouhou dobu se nepodarilo dostat jejich prakticnost na uroven aut se spalovacimi motory. A zatim se tedy na lepsi casy neblyska.

Soucasna elektromobilita se stava politickou veci, kdy se nas stat snazi ruznymi ulevami materialni a nematerialni povahy motivovat k porizeni neceho, co nam prilis nevyhovuje. Politici se nas snazi presvedcit, ze nam elektromobily prinasi 'jen sama pozitiva a socialni jistoty'. Kdo z nich ovsem necim takovym skutecne jezdi?

Domnivam se, ze pokud by elektromobily nemely tolik nevyhod, jiste by je nebylo nutne obcanum vnucovat a jejich nakup dotovat, protoze by se prodavaly jako LDEky na krame.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  24. 01. 2017 16:38  |  [82.99.180.xxx]

170 let vývoje? A já si myslel, že od dob Fordu Modelu T se elektromobily prakticky vůbec nevyráběly,až na občasné experimenty a pokusy během posledních pár desítek let. :)

Čím vám elektromobily nevyhovují? :) Z hlediska emisí jsou výhodnější, z hlediska spotřeby energie taktéž,komfort nabízejí srovnatelný, ne-li lepší. Dynamika vozu je taktéž lepší. Do pěti let tu bude mnohonásobně větší výběr elektromobilů než je tomu nyní. Někomu může překážet nabíjecí doba, na druhou stranu, kolik lidí řídí běžně více než 300 km v kuse, aniž by si udělali nějakou přestávku na občerstvení či záchod.:)

Ať přemýšlím, jak chci, na nějaké zásadní nevýhody u elektromobilů oproti spalováku pořád ne a ne narazit. Vyšší cena je logická vzhledem k tomu, že se trh s nimi teprve posledních pár let začíná rozjíždět. Např. PC zpočátku taky nebyly nejlevnější a taktéž si ho nemohlo dovolit tolik lidí jako dnes. :)

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  25. 01. 2017 08:21  |  [213.192.2.xxx]

Je to pořád dokola... nejde o elektromobily samotné, ale o to, že jsou nám ve jménu ekologie nuceny takřka násilím, když přitom každý soudnější člověk ví, že výroba elektromobilu (zejména jeho baterie) ekologická vůbec není a zatíží přírodu mnohonásobně více, než vůz se spalovacím motorem včetně celého jeho provozu. Lithium se totiž získává a zpracovává velmi ošklivým způsobem, ne nepodobným frakování ropy. Frakování je způsob těžby ropy z břidlicových hornin - který díky nízkým cenám ropy naštěstí přestal být používán, protože je kromě velké ekologické zátěže také nákladný - což je bohužel ten pravý důvod, proč s tím přestali, ekologie nikoho nezajímala, jen zisky. Smutné.

Navíc když lidé měli o elektromobily poprvé skutečný zájem, který tehdy nastartoval vývoj i vývoj nových baterií, tak jim ho naprosto buranským a hulvátským způsobem sebrali a zakázali a vývoj násilně zastavili (je o tom velmi zajímavý dokument "Kdo zabil elektromobil", kde je řeč o autě EV1 od GM).

Takže ti nahoře mají prostě smůlu, svým ignorantstvím a arogancí moci to vyšachovali už dávno předtím, než vůbec vznikla (z dotací) nějaká Tesla. Není vůbec divu, že jim to lidé už nechtějí dovolit znovu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  25. 01. 2017 09:30

Myslíš ty dotace jak Elon do ní vrazil všechny svoje prachy, aby vůbec mohla funguvat?
Viz následujíci dokument Revenge of the electric car od stejných autorů.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  25. 01. 2017 12:20  |  [213.192.2.xxx]

Sry, ale na tvoje hrátky s řádky nejsem zvědavej. Přijd až budeš diskutovat, ne překrucovat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2017 13:05

Nejsi zvědavý, protože tě krásně usvědčují z neznalosti? Tomu se vůbec nedivím.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  26. 01. 2017 10:08  |  [213.192.2.xxx]

Ty mě? No dovol
Šetřím čas a energii, člověk se nemusí každej den nesmyslně dohadovat se zabedněncema, a že jich tu je jak máku.

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  27. 01. 2017 10:38  |  [217.170.99.xxx]

jezdím elektromobily víc jak 10let - viz. www.qauto.cz
Myslím, že mě nikdo k jejich nákupu a provozování nenutí...
Neporovnatelné pohodlí, min. servis, naprostá bezúdržbovost, neporovnatelná dynamika atd. Pro mě je to jasná volba a spalovák už doma nikdy nechci.
Ta ekologičnost EV samozřejmě není bez vady, tak jako ekologičnost jakéhokoli jiného výrobku. Ovšem o ekologičnosti jeho provozu je to bez diskuse. Ty překrouceniny co píšete jsem slyšel milionkrát a taky jsem slyšel, že EV má výfuk u nejbližší elektrárny. K tomuto je třeba si uvědomit, že EV je nabíjen z 99% energetickými přebytky a ty jen u nás jsou 16TWh/rok - tzn pro stovky tisíc EV. Zkuste si to porovnat s výrobou nafty nebo benzinu: jeden výfuk u těžby ropy, druhý u její dopravy, pak rafinerka, atd. při samotném čerpání a mezi vším ještě další dopravy....
Pokud někdo tvrdí, že provoz EV je neekologický, tak to většinou bývají lidé, kteří sami EV nemají. Ovšem mají pračku, TV, fény, myčky, vysavače atd, u kterých ekologii a komín u nejbližší elektrárny neřeší - zejména kvůli tomu, aby jste si vždy mohl pustit TV, tak proto vznikají ty energetické přebytky, který právě EV využívá. EV se dá lehce přirovnat třeba k přečerpávací elektrárně.....

Odpovědět  |   | 
komik  |  24. 01. 2017 18:25  |  [212.24.152.xxx]

Však LEDky za sebou mají 60 let vývoje.. jen se používaly jako diodky v elektronice a ne pro svícení. Stejně tak elektromobily se používají tak 50 let, ale teprve od Tesly i pro běžný provoz..

Jinak to, že je golfové vozítko, invalidní vozík nebo třeba ještěrka elektrická nikoho nepřekvapí, že? Jde jen o to, že lidi chtějí po elektromobilu to samé co po normálním autě. Místo toho, když se udělá posunovadlo do města jako Renault Twiggy (až na ty dveře) tak stojí míň než standardní auto a pohyb po městě zvládne díky parkování líp...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  25. 01. 2017 09:22

Pche, už 120 let starý první Poršeho auto P1 mělo dojezd 80 km a bylo to elektroauto
http://auto.idnes.cz/nejpomalejsi-porsche-0tf-... ...

Odpovědět  |   | 
Francois  |  25. 01. 2017 14:47  |  [195.33.34.xxx]

Od té doby se moc neposunuli, že.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  25. 01. 2017 15:19

Spíš vůbec, dinosaury elektrika vůbec nebaví, tak není divu je předehnali amatéři z garáží

Odpovědět  |   | 
Francois  |  25. 01. 2017 16:30  |  [195.33.34.xxx]

Předhnali v čem konkrétně?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  25. 01. 2017 19:36

Třeba v dojezdu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 01. 2017 04:52

Nebo ve zrychlení.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 01. 2017 04:53

Vlastní sítí supernabíječek.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 01. 2017 04:57

OTA - Over The Air updejtama. Ráno se probudíš a máš autonomní auto. Další ráno se probudíš a má o vteřinu větší odpich...

Odpovědět  |   | 
vana  |  26. 01. 2017 07:47  |  [217.196.217.xxx]

Na tohle ale musí být v autě už z výroby příslušný hardware který ti na dálku pouze zapnou nebo přeprogramují.
Těžko by ti auto vzduchem vybavili dodatečně kamerami a čidly, servy nebo výkonnými počítači

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 01. 2017 08:58

Fakt jóó? No vidíšto jak sou napřed. Ty si úplnej Kolumbus
Zato když máš dinosaura a chceš updejtovat jen navigaci, tak se musiš objednat do servisu a vyplázneš 7 klacků jen to fikne nebo i víc, teda pokud vůbec pro ten tvůj pěkáč nějakej ten updejt vůbec existuje

Ale esli jsi vo tom neslyšel tak se dá vylepšovat i softwér, teda pokud výrobce není línej, tupej, nenažranej a nemyslí aspoň trochu dopředu, nebo všechno dohromady.
U některejch dinosaurů nejde upgrejdovat ani za příplatek.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  24. 01. 2017 08:58  |  [89.102.71.xxx]

Stačí mi dojezd 200 Km, dál jezdím Pendolinem. Na střechu garáže dám solární panely ( +- 10 m2 ) a na to moje ježdění +- 250 Km za týden v sezóně mi to bude stačít na dobíjení baterek. V zimě jezdím MHD nebo pěšky. Cena do půl mega. Ušetřím na servisu ( olej, filtry ), palivu, na elektromotoru se v podstatě nemá co pokazit. Už ať je to tady.

Odpovědět  |   | 
alien5  |  24. 01. 2017 09:02

+1

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 01. 2017 09:04  |  [194.228.134.xxx]

Je to automobil, tzn spotrebak, a nema ti vydrzet vecne, takze ver tomu, ze az budem plne elektromobilni, zacnou se sr4t i elektromobily

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  24. 01. 2017 09:56  |  [37.221.244.xxx]

To je jasné. Stačí udělat akumulátory tak, aby vydržely předpokládaný předem daný počet nabití a potom začaly slábnout. Z dojezdu přes 300km bude za pět let 100km.... A rozhodně nebudou za pár korun, spíš za pár set tisíc korun..... A dát do řídicí elektroniky motoru pár dobře usazených "kurvítek" taky není žádný problém. Výrobci dnešní spotřební elektroniky už ten pojem "spotřební" dokázali dovést k dokonalosti
Dalším krokem bude definování "pohonné elektřiny" a zavedení spotřební daně jako u nafty a benzínu. To by tak hrálo aby stát přišel o daňové příjmy z pohonných hmot A hlavně - na elektromobilu není nic ekologického. Je to jen přesunutí výfuku do nejbližší uhelné elektrárny, ještě k tomu s tragickou celkovou energetickou účinností.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  24. 01. 2017 11:11  |  [80.95.126.xxx]

Spotřeba se bude do budoucna zmenšovat, události ve světě to jasně dokazují. Konzum je nežádoucí z hlediska planetárních zdrojů.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  24. 01. 2017 12:20  |  [213.192.2.xxx]

Potíž je v tom, že oni by chtěli, aby se zmenšovala na úkor lidí, kteří se víceméně rozumně a ekologicky chovají a jinou možnost často ani nemají, a ne na úkor korporací, které si i nadále uzurpují co můžou - takže je to jen divadlo a habaďůra na lidi - minimálně do té doby, než se těm korporacím někdo pořádně podívá "na zoubek" (což půjde dost těžko, protože ty největší jsou nadnárodní a stojí tak nad zákony či mimo dosah zákonů).

Další věc je, že právě ony korporace zavedly známá "kurvítka" (z nichž nejhorší jsou ta softwarová) - takže přesně tohle se bude muset změnit pokud se má snížit spotřeba surovin - a tím mimochodem i zisk korporací. Lidem rozhodně nebude vadit jezdit spolehlivým autem třeba dvacet let, prát v jedné pračce dvacet let, mít jeden počítač deset let - mnozí to tak dělají i dnes, PR tlakům navzdory.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 01. 2017 15:37

Nebude? Ale ano, bude. Těch lidí, kteří mění až po selhání, je dnes méně, než polovina. Většina už mění zařízení z estetických či morálních důvodů (nové mi líp ladí k ***, tahle pračka je už čtyři roky stará, chci novou...). A nebo prostě jen proto, že chtějí mít každý rok nejnovější (mobil, počítač...) Nebo třeba proto, že jim skončí daňové odpisy na auto.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  24. 01. 2017 19:04  |  [213.192.2.xxx]

Já jsem nenapsal že nebude, já jsem napsal "ve kterém lese bude potřeba kácet" - tj. KDE se bude snižovat. Lidi už není o co okrást, a ani to není v zájmu rozumných vládců. Máme rozumné vládce?

Nepíšeš nic jiného než jsem napsal já, tak nechápu, proč se stavíš do opozice - též považuju estetické a morální důvody jako nedostatečné důvody k výměně, a přiznejme si na rovinu při pohledu např. na známé SW společnosti - je v pořádku takovéto plánované morální zastarávání? Já tvrdím že ne.

Jak ukázaly třeba XP, i operační systém lze za patřičné podpory provozovat např. patnáct let, a to klidně i na stejném hardware - dodneška mám hardware, na kterém jsem nainstalovat XP poprvé, byl to Tualatin 1400MHz - a pořád na něm bez problému běží, tedy pokud ho pustím. Přemluv Intel ať nemění sockety pro procesory každý druhý rok, ale ať ten cyklus prodlouží na trojnásobek a nové procesory dělá kompatibilní se staršími sockety, tak jako to dělá AMD - tam je totiž zakopaný pes. Viděli jsme krásně na posledních intelovských socketech - 1156, 1155, 1150, 1151 (což je počet pinů) - to je vyloženě výsměch, klidně mohlo zůstat u toho prvního celou dobu a udělat lepší podporu, ale to by se nenažraný Intel okradl o zisk z nových desek a chipsetů.

Takže TOHLE je ten problém, ne to, jestli si někdo koupí nový počítač za pět let nebo za šest.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2017 11:38

Ale já píšu přesný opak toho, co ty tvrdíš... Čtení s pochopením máš za pět.
Já tvrdím, že lidem jsou nějaké hmotné důvody ukradené a zajímají je ty osobní. A z těch důvodů prostě i nadále budou měnit auta po třech letech, mobily každý rok a počítače třeba co dva roky. Jen prostě proto, že mohou a chtějí...
A proč bych to měnil? Kdo mi dá právo kohokoli "přemlouvat", aby se choval jinak?

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  25. 01. 2017 12:26  |  [213.192.2.xxx]

Problém s pochopením máš ty, já tvrdím, že ne a kromě pár "jablečných" pošvihanců normální lidi mění přístroje až když opravdu musí.. Co s tím hodláš dělat?

Měnit se to snaží šašci nahoře, ale dost špatným stylem, kdy na menšinu opět doplácí většina - a ještě mají tu drzost tvrdit, že ta většina za to může, když to přitom zapříčinili předtím hlavně oni sami (převážně díky aroganci moci). Tohle je chování psychopatů a v pořádku není - měnit to chtít nemusíš, ale akceptací jasně ukazuješ, do jaké kategorie chceš být následně řazen. Pokud to pro tebe nepředstavuje problém, potom je to tvá volba.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2017 13:09

Podívej se... to, že něco děláš ty ještě neznamená, že to tak dělají i ostatní. Zkus se někdy podívat do skutečné reality, zatím je ti dost vzdálená.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  26. 01. 2017 10:28  |  [213.192.2.xxx]

Vzdálená? Zrovna v tomhle oboru vůbec, jinak bych to nepsal kdybych nevěděl - to jen ty si myslíš, že znáš všechno nejlíp - ovšem nebudu se s tebou pokaždé nesmyslně dohadovat, můj čas má pro mě nějakou cenu

Navíc je ve skutečnosti dost pravděpodobné že si vlastně nemyslíš nic a plácáš jen abys plácal. Trollů je tu požehnaně, a je dost nepravděpodobné, že by to všechno byli jen "užiteční idioti" - ovšem filtrovat to nehodlám, oni se nakonec efektivně odstraní víceméně sami. Časy se změnily.

Odpovědět  |   | 
alien5  |  24. 01. 2017 12:44

takove degradace casove a pomerove nebyla ni pred 20 lety, nemystifikujte blbostma.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  24. 01. 2017 14:27  |  [163.244.62.xxx]

co sa tyka slabnutia baterii to myslim tak tragicke nebude, skor to slabnutie je az prekvapujuco nizke - https://electrek.co/2016/06/06/tesla-model-s-... ...

Elektromobil praveze je ekologicky, uholne elektrarne sa uz len zatvaraju, slnko a vietor vyrabaju cim dalej tym viac cistej a lacnej energie aj v USA a aj v EU, staci trochu pogooglovat. A dokonca aj ked vy ficite na uhlie, aspon v elektromobile nenicis zdravie tvojich deti a ostatnych co byvaju v tvojom okoli...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 01. 2017 13:35  |  [198.28.69.xxx]

...a tie baterie a ostatne vitaminy z tej elektroniky vnutri Ti budu rast a samovolne sa recyklovat na biohnojisku, ze.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  25. 01. 2017 17:14  |  [81.90.251.xxx]

kamarad ma teslu a co mi tvrdil po 2 letech jezdeni a najeto cca 100 000km. Ma pokles baterii asi 5%. Coz mi prijde slusne cislo.

Odpovědět  |   | 
MILLAN  |  25. 01. 2017 18:02  |  [94.124.104.xxx]

zacnou se sr4t i elektromobily -
A CO KONKRÉTNĚ BY SE NA NICH MĚLO sr4t - KDYŽ JSOU TAK JEDNODUCHÉ ???
I V TOM JE JEJICH + /MIMO JINÉ!!!/

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  26. 01. 2017 10:33  |  [213.192.2.xxx]

"Error 500 - contact service! Driving has been interrupted."

Odpovědět  |   | 
Francois  |  24. 01. 2017 10:10  |  [195.33.34.xxx]

Chlubit se tím, že mi malý dojezd stačí, protože autem skoro nejezdím je stupidní. A propos, při tak malém nájezdu budete na tom palivu šetřit opravdu velmi velmi dlouho, abyste vůbec vyrovnal pořizovací cenu auta a té domácí elektrárny. Solární panely předpokládám platíme z dotací, n'est-ce pas?

Odpovědět  |   | 
vana  |  24. 01. 2017 10:17  |  [217.196.217.xxx]

Tak Driver jen konstatoval, že nemá skoro žádné nároky. Takovým lidem opravdu elektromobil vyhovovat může

Odpovědět  |   | 
Francois  |  24. 01. 2017 14:05  |  [195.33.34.xxx]

Nemám-li nároky, můžu používat CarSharing. Ušetřím peníze a navíc, a to doopravdy, nikoli falešně, životní prostředí.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 01. 2017 15:41

CarSharing je nejhloupější řešení, které existuje. Jsem zcela závislý na tom, jak se k autu chovají ostatní, kteří ho se mnou sdílí. Nehledě na to, že to ani není zrovna levné, ani výhodné.
Kde je psáno, že budu mít auto k dispozici ve chvíli, kdy ho potřebuju? Kde je psáno, že dostanu zrovna typ auta, který potřebuju? Kde je psáno, že auto, které dostanu, nebude uvnitř smrdět po předchozím kuřákovi (o horších variantách ani nemluvím)...
Pro člověka, který auto používá třeba denně, nebo téměř denně, ale jezdí s ním jen kratší vzdálenosti, je vlastnictví svého auta nezbytné. A takovému klidně může elektrický vůz udělat lepší službu, než ten se spalovacím motorem.
Chce to jen nebýt zaslepený hlupák.

Odpovědět  |   | 
Francois  |  25. 01. 2017 13:28  |  [195.33.34.xxx]

Vidím, že jste CarSharing nikdy nepoužil, ba vůbec netušíte, jak služba funguje, ani za kolik. Ale to vám nevadí ji poplivat.
Vůbec se nepozastavíte nad zjevným rozporem, že pro zaručení minimálního nájezdu něčeho, co si hraje na ekologii, potřebuji soukromou solární infrastrukturu za půl milionu, abych této "ekologičnosti" jakože dosáhl a dále onen automobil, za další milion, budu-li skromný. Energetická ani emisní návratnost Vám, předpokládám, nic neříká, ekonomická pak ještě méně.
Co praktické provozní stránky? Jak zaručím, že mám auto nabito zrovna ve chvíli, kdy auto potřebuju? Co když jsem právě přijel? Jak budu nabíjet v noci, přesněji kdykoli, mimo 11 a 13 hodinou, kdy se výkon panelů alespoň trochu přiblíží tabulkové hodnotě, samozřejmě s přihlédnutím k ročnímu období a aktuálnímu počasí. Vnímáte vůbec rozdíl mezi udávaným a reálným dojezdem?
Chce to nebýt jen zaslepený hlupák.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2017 20:06

Nezkoušel jsem nechat se píchat do análu, nezkoušel jsem drogy a vím, že ani jedno není dobré. Musím zkoušet každou službu na světě, abych ji mohl zkritizovat? Ne, nemyslím si. Stačí si přečíst pár informací a vím jistě, že to je nejhorší varianta.
Čtyři roky jsem se elektromobily pracovně zajímal, takže i přesto, že to už je téměř deset let, stále toho dost vím. Na tupce jako ty mi to pořád stačí. A všechny "problémy", které popisuješ, jsou dávno vyřešeny. Zatímco problémy, které jsem popsal s carsharingem... budou jen narůstat.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  26. 01. 2017 10:52  |  [213.192.2.xxx]

Sry, ale pokud použiješ nějakou urážku (nezáleží na tom jestli důvodně nebo bezdůvodně), tak se automaticky snižuješ až pod úroveň toho, na koho jsi reagoval - a nezáleží na tom, jestli ses cítil být v právu, nebo ne. Urážka totiž říká, že došly argumenty.

Měj své oponenty v úctě, bez nich by nebylo vidět, jaký jsi ty sám.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  24. 01. 2017 12:07  |  [37.221.244.xxx]

Ta solární elektrárna na garáži bude úplně na prd a vořech. Když bude přes den nejvíc svítit slunce, auto bude v terénu a až se majitel s elektroautem večer vrátí, s výjimkou největšího léta se už bude stmívat. leda že by si ty elektromobily pořídil dva a vždycky s jedním vyjel, druhý se v garáži nabíjel a obden je střídal
A jak ty elektromobily budou nabíjet obyčejní lidé, co nemají žádnou garáž a parkují na ulici, na to jsem fakt zvědavej.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  24. 01. 2017 12:57  |  [213.192.59.xxx]

Nebude místo druhého elektromobilu rozumější a levnější např http://www.hybrid.cz/tesla-predstavila-domaci-... ... nebo podobné od čezu?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  24. 01. 2017 14:33  |  [163.244.62.xxx]

PowerWall urcite pomoze, ale takisto pomozu nabijacky ako supercharger. Tieto ked budes mat v praci, nakupnom centre atd, nemusis doma nabijat. Nemci a aj Tesla uz robia na 350kw+ nabijackach. Myslim ze tych 10 minut nabijania bude uplne akceptovatelnych. A ti, ktori chcu ist 15 hodin v kuse po kazasskej stepi, pre tych tu budu stale plug in hybridy...

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  26. 01. 2017 19:41  |  [90.179.130.xxx]

Úvaha: 10 nabíjecích míst po 350 kW, doba nabíjení i s pojížděním 1 ks vozidla cca 15 minut. To je obsloužení 40 ks EV za hodinu se 3500 kW super zdrojem. Na jedné 350 kW nabíječce pošlu do 1 EV třeba 2800V po 125A. Je to tak správně?

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  27. 01. 2017 18:39  |  [213.192.2.xxx]

Máš to správně, ale trollům (a obzvlášť těm placeným) zde to nevysvětlíš, už jsem se též snažil. Jejich představa je, že místo benzinek bude v každém druhém krajském městě další Temelín

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  26. 01. 2017 12:04

Hovadina. 10 m^2 na strese v nasich podminkach da v prumeru maximalne 50 W(1)(slunce dava 1kW/m^, ucinnost panelu 30 %, koeficient vyuziti 15 %.). To znamena cca 8.5 kWh/tyden. To staci v nejakem mikroelekroaute tak na 50 kilometru(2), rozhodne ne 250.
Ono je vubec ekonomicka pitomost si na strechu porizovat solarni panely, pokud to nechces prodavat, pripadne si nechat platit za spotrebu. Nesmis zrat veskerou slunickovou propagandu, co si kde prectes.
Pripominas mi Hackera z Jiste, pane ministre: "Setrit se bude... do bezvedomi!"

1) http://www.ekobydleni.eu/solarni-elektrarny/kolik-... ...
2) https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSearch.do...

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  24. 01. 2017 11:14

Těch 300km je podle americké normy nebo podle evropské sci-fi takže máme stejně jako u Tesly 100km odečíst? No a pak ještě musíme odečíst dalších 100km pokud chceme jet normální rychlostí a jsme na dojezdu 100km pokud máme nové plně nabité baterky a nepotřebujeme ani topení ani klimatizaci. Takže z dojezdu 20km už jsme možná na 50km? To se za milion vyplatí

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  24. 01. 2017 11:21  |  [80.95.126.xxx]

Teď se mi vybavil jeden vtip, který končí prohlášením "špatně mluvíš o sloníkovi (elektromobilu), takhle ho neprodáš".

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 01. 2017 15:42

Že mají pořád odpůrci takovou potřebu psát stokrát vyvrácené nesmysly...
Aspoň se v té oblasti trošku vzdělejte, neználci.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  24. 01. 2017 21:01

Když jsou ty "nesmysly" vyvrácené tak ti nebude dělat problém vzít elektromobil a jet z Brna do Schwandorfu (431km) rychlostí 130km/h a minimální teplotou v kabině 22°C při té rychlosti to bude trvat lehce přes 3 hodiny to jde vpohodě i bez zastavení na benzínce. Nebo máš strach, že nedojedeš?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2017 11:39

Hm, bude... i s Teslou, která by to zvládla. Nejsem totiž d€bil, abych jel čtyřista kiláků v kuse...
Ale jo, když dojdou skutečné argumenty, začínají odpůrci vytahovat absurdity a nesmysly... A tím se ještě více zesměšní.

Odpovědět  |   | 
Francois  |  25. 01. 2017 13:31  |  [195.33.34.xxx]

Ne, ale jste zřejmě dostatečný d€bil abyste mrznul s nemluvnětem hodinu u nabíjecí stanice, pokud ji najdete a nebude obsazena.
Není nutno chodit do absurdit, ale zkusit si realitu a nehulit technologický populismus.

Odpovědět  |   | 
vana  |  25. 01. 2017 14:41  |  [217.196.217.xxx]

mpolan: ty opravdu nedokážeš jet s autem 3 hodiny v kuse ?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2017 15:37

Dokážu i více, ale s ohledem na bezpečnost a pohodlí (sve, cestujících i okolí) to nedělám. Jak jsem řekl, nejsem debil.

Odpovědět  |   | 
vana  |  25. 01. 2017 17:44  |  [217.196.217.xxx]

Takže lidi co běžně jezdí mnohem delší vzdálenosti než ty sám považuješ za debily ??

Odpovědět  |   | 
Francois  |  25. 01. 2017 13:33  |  [195.33.34.xxx]

U Tesly odečíst nejméně 160 km z udávaného dojezdu, pokud se chcete dostat na komfort jízdy srovnatelný s běžným vozem.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  24. 01. 2017 12:20

Ve skutečnosti "elektromobilní revoluce" (jak to tady nazval nějaký snílek) právě skončila, jen pár zabržděných si toho ještě nevšimlo. S totálním rozpadem starých center moci dochází k rychlému zhroucení socialistických systémů, které kromě řady experimentů sociálního inženýrství vytvářely zdání reálnosti elektromobility poháněná nikoliv elektřinou, ale dotacemi.
Zhroucení socialistických vlád v Evropě a USA znamená konec ekonomického nesmyslu zvanému elektromobilita.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  24. 01. 2017 13:44  |  [163.244.62.xxx]

Ale Runner, zas tieto Trumpovske vymysli. Elektricke auta sa nikde nejdu rusit, v Europe ich podporuju aj lavica aj pravica. Vies, mat cisty vzduch a nebyt zavisly od Ruska a Arabov je celkom pozitivna vec. O par mesiacov tu je ajtak Model 3, ktory bude mat cenu BMW 3 a bez dotacii, takze asi tak...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  24. 01. 2017 14:28

Tak určitě. A také dorovnání 35% dovozního cla, zrušení všech dotací, zavedení spotřební daně na elekřinu z veřejné sítě pro pohon elektromobilů zahrnující ekologickou daň dle energetického mixu a zrušení pojistného zvýhodnění. Pak hurá do toho. Takže asi tak.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  24. 01. 2017 15:00  |  [163.244.62.xxx]

35% dovozne clo? nerozumiem. Momentalne je myslim 10%, s tym, ze ho Tesla obide, tak ze poslednych par dielov posklada v Tilburgu. Inak planuje sa fabrika aj v Europe. Ci si myslis, ze Trump da 35% clo na vyrobky z EU? To uz bude davno "impeachnuty". Taku hlupost nikto neurobi, to by sa potesili v Boeingu, Apple a stovkach dalsich firiem. Trump inak vzdy hovoril o Mexiku a Cine, nikdy nie o Europe.

Model 3 (okrem prvych par kusov nedostane ziadne dotacie (ktore su ajak len danove ulavy pre ludi, co si ich kupia) O chvilu v USA preda 200 000 a potom sa v priebehu 6 mesiacov "dotacie" zrusia.

Skor alebo neskor nejake dane urcite pridu, lebo cesty treba stavat, nic to ale nemeni na vyhodach elektrickych aut. Ked uz sme pri tom, tieto dane by mali hlavne platit nakladaky, lebo osobne auta cesty nenicia takmer vobec.

Takze hura do toho.

Odpovědět  |   | 
jkhdc (76d asjgh  |  24. 01. 2017 15:26  |  [149.238.52.xxx]

Rekneme si na rovinu, ze eufemismus "podporuje" znamena v tomto pripade dotuje, propaguje a vubec vnucuje jak to jen jde.

A presto vsechno se proste bateriove elektromobily neprodavaji zdaleka tak, jak by se tam nahore chtelo.

Skupina zapalenych eko- a eurosvazaku sice porad dokola slinta neco o revoluci, ekologii, nezavislosti na Rusku a Arabech, slunicku a vetru, bezporuchovosti atd. Realne problemy soucasne elektromobility bud uplne ignoruji nebo alespon bagatelizuji a jeji odpurce se snazi verejne dehonestovat (coz je rozhodne znakem demokraticke diskuse - zcela po vzoru fasistu a komunistu).

Posledni dobou se nas tito 'vyslanci dobra' snazi presvedcit, ze je vlastne uplne uchylne chtit najednou ujet vice nez 50 km a nebo chtit natankovat za mene nez 6 hodin. Kdyz to proste nejde technicky, zaridi se to politicky - opet po vzoru fasistu a komunistu.

Nedokazu toho snist tolik, kolik se mi z nich chce blit.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2017 15:38

Radši zůstaň u mobilů a počítačů, jo?

Odpovědět  |   | 
milanekjablonecak  |  24. 01. 2017 19:33  |  [37.188.237.xxx]

Až se o elektromobilech bude míň psát jako o zajímavý marketingový záležitosti a víc bude výsledků v oboru a realizaci, pak to uznám jako zajímavou alternativu ke spalovacím motorům. Zatím to tak nejni.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  25. 01. 2017 09:09

Lol GM si fakt myslí, že ubrzdí nástup baterkáčů patama
Holt potřebujou prodat ještě spousty spalovacích popelnich dokavad to jde.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 01. 2017 13:38  |  [198.28.69.xxx]

Uhm...kupte ci nejaky notebook, ktory je deklarovany s 'vydrzou az', skuste ho normalne pouzivat a uvidite ako sa Vam ta 'vydrz az' scvrkne. Nepochybujem ze tu to bude takisto.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  26. 01. 2017 07:45

Och, to je překvapivé, že?
A že to samé nekritizuješ u spalovacích motorů, které papírově jezdí za čtyři a reálně za sedm?
Pokrytci...

Odpovědět  |   | 
vana  |  26. 01. 2017 07:55  |  [217.196.217.xxx]

Za prvé se nadspotřeba u spalovacích motorů kritizuje taky.
Ale podstatné je že u nich nadspotřeba pouze zvýší náklady ale nijak neomezí jízdní výkony, na rozdíl od elektromobilů jim doplníš energii velmi rychle a prakticky kdekoliv.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  27. 01. 2017 18:45  |  [213.192.2.xxx]

To je u něj běžný, že si to překroutí jak zrovna potřebuje... neřeš ho, ztráta času.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, kte…

V motorových paletách automobilů Škoda příští rok nezůstane kámen na kameni. Spousta agregátů se odebere na odpočinek a budou nahrazeny novými.

5.  11.  2017 | | 107 N/A
Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým …

Uvažujete o koupi ojetiny? Pak by se vám možná mohl hodit přehled dvaceti motorů, které se umí snadno změnit v past.

3.  11.  2017 | | 401 N/A
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž ko…

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni ve svých garážích. Přesto není špatné vědět i o těch dalších.

16.  11.  2017 | | 211 N/A
Bazarová past: Takto nabourané BMW 7 dokázal mechanik zcela opravit

Bazarová past: Takto nabourané BMW 7 dokáza…

Ani takové poškození nemusí vždy znamenat totální škodu. Jako nové ale už určitě jezdit nebude...

10.  11.  2017 | | 45 N/A
10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců…

Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD.

12.  11.  2017 | | 31 N/A