Elektromobily s dojezdem přes 300 km budou v ČR k mání až příští rok

Novým rekordmanem mezi elektromobily v parametru dojezd na jedno dobití, je nyní Tesla 100D. Podle "měkké" evropské normy by mohla ujet 632 kilometrů.

S největší pravděpodobností až příští rok začne v České republice éra, kdy současně nabízené elektromobily s reálným dojezdem kolem dvou stovek kilometrů nahradí auta se schopností zvládnout na elektřinu dvounásobnou vzdálenost.

Vyplývá to ze zjištění redakce Autorevue.cz.

V roce 2018 se ale navíc citelně rozšíří nabídka vozů schopných jízdy na elektřinu. Ať už se jedná o vozy kategorie plug-in hybrid nebo "čisté" elektromobily.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Na poli elektromobility by měly začít působit i další značky. Například francouzský Renault, který již v loňském roce ukázal během pařížského autosalonu modernizovaný model Zoe s bateriemi schopnými zajistit ujetí čtyř stovek kilometrů. Definitivní rozhodnutí o přesném termínu začátku prodejů elektromobilů této značky u nás ale podle mluvčí Renaultu Jitky Skaličkové zatím nepadlo.  

Ještě minimálně o dalších sto kilometrů dále než Zoe, bez nutnosti připojit se ke zdroji elektřiny, by měl dokázat ujet nový Opel Ampera.

"Česká republika nebyla zahrnuta do první etapy zemí, v nichž se tento model začne nabízet," sdělil nám na dotaz, zda se auto objeví na trhu v České republice ještě letos mluvčí tuzemského zastoupení Opelu Martin Hejral. Je tak evidentní, že v autosalonech  se objeví až v roce 2018.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Rovněž až tento rok by měla své elektrické SUV představit značka Audi.

Napřesrok se také rozšíří nabídka elektrických modelů značek, které již dnes nějaké nabízejí - tedy od Volkswagenu, Nissanu, BMW, Mercedesu-Benz, automobilek Hyundai a Kia. Například Mercedes-Benz chystá hned čtyři auta - luxusní sedan, manažerský vůz a dvě SUV. Všechny mají disponovat dojezdem přes 500 kilometrů, Kia prozatím oznámila příchod plně elektrické verze crosoveru Niro.

Klepněte pro větší obrázek

Parametry vozů Tesla v kolonce dojezd jsou momentálně bez konkurence

V současnosti jsou rekordmany ohledně dojezdu na jedno dobití vozy americké značky Tesla. Čerstvě se nejdelším dojezdem honosí Tesla Model S 100D. Podle přísnější americké normy ujede 335 mil (536 kilometrů), evropská NEDC jí stanovuje dojezd dokonce 632 kilometrů. Cena vozu sice není lidová (97 300 eur), avšak v porovnání s modelem S P 100D je o více než 33 000 eur levnější. Ten má sice lepší dynamické schopnosti, kapacita baterií je však shodná.

Aktuálně je v nabídce oficiálních zastoupení automobilek působících v Česku jen šest osobních automobilů poháněných pouze elektřinou z baterií. Sedmým zástupcem se v květnu stane modernizovaný Volkswagen e-Golf. Nově nabídne dojezd 300 kilometrů, což je stejně jako má aktuální lídr v tomto parametru BMW i3 94Ah.

Přehled elektrických aut dostupných v autosalonech v Česku, včetně jejich ceny a dojezdu, naleznete níže: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků