Elektromobily projely Evropou na pneumatikách Bridgestone

Elektromobily projely Evropou na pneumatikách Bridgestone

Účastníci soutěže eTourEurope se 9. května podruhé vydali se svými elektromobily z Mnichova na velkolepou jízdu po Evropě. Rovněž podruhé podporovala týmy společnost Bridgestone jako exkluzivní dodavatel pneumatik pro tuto rallye. Soutěž eTourEurope je s průměrnou délkou denní etapy 450 km a celkovou délkou více než 4000 km nejnáročnější rallye pro elektromobily v Evropě a vyžaduje nejvyšší výkony od jezdců i techniky, což znamená, že spolehlivé pneumatiky jsou nepostradatelné.

„Jedinečné soutěže eTourEurope se v letošním roce zúčastnily dva týmy z České republiky, nasazené naším občanským sdružením. V otevřené kategorii CO pro vozy s dojezdem delším než 250 km jsem se umístil se svým elektromobilem na třetím místě v konkurenci pěti vozů Tesla. V kategorii C2 zdatně bojoval Milan Rajchl s elektromobilem Renault ZOE. Rádi bychom poděkovali společnosti Bridgestone za podporu během celé soutěže, zaměřené na propagaci ekologické mobility,“ říká Jaromír Vegr, předseda Asociace pro elektromobilitu ČR, který se soutěže eTourEurope zúčastnil se svým elektromobilem Peugeot 106.

Dvanáct zúčastněných týmů mělo v rámci sponzorství k dispozici kompletní produktovou řadu značky Bridgestone. Jeden z týmů například jel s vozem BMW i3 na inovativních pneumatikách Bridgestone Ecopia EP500 s technologií „ologic“. Tento revoluční elektromobil s mimořádnou hospodárností a provozními vlastnostmi si vyžádal víc než jen nové pneumatiky – Bridgestone proto pro originální výbavu tohoto modelu vyvinul zcela nový koncept pneumatiky, který používá „technologii ologic“, přinášející synergie plynoucí z velkého průměru ráfku ve spojení s menší šířkou. Výsledkem je pneumatika s výrazně lepšími vlastnostmi z hlediska aerodynamiky a valivého odporu, která zároveň nabízí optimální přilnavost na mokru.

V každém etapovém cíli soutěže eTourEurope se konaly akce, na nichž byla vozidla účastníků vystavena pro širokou veřejnost, která se tak mohla seznámit s praktičností elektrické mobility, vhodné dokonce i pro překonávání dlouhých vzdáleností. Zároveň byla veřejnost informována o potřebě výstavby rozsáhlé infrastruktury nabíjecích stanic. Na několika místech celé trasy se konaly rallye, při nichž vyjel na silnice maximálně možný počet elektromobilů z příslušných regionů, aby se jejich řidiči setkali v cíli příslušné etapy soutěže eTourEurope. Tímto způsobem bylo mobilizováno celkem 754 elektromobilů s cílem upozornit na rostoucí počty a vzrůstající důležitost vozů s tímto pohonem.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků