Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

*}[\\'_)2]'[';[3xdhT782gb  |  09. 03. 2016 09:51

Ano!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 03. 2016 10:48

Prosti motoriste by i chteli, ale nemaji na e-vozitka penize resp. ne na takove, jake by potrebovali... jestenejakou dobu mit urcite nebudou. A jako druhe/dalsi auto do rodiny je to jeste stale - bez ohledu na dojezd - draha hracka.

Navic kde a jak by prosti motoriste, napr z Jizaku dobijeli? Zamorime parkoviste (kterych se beztak nedostava) dobijecimi sloupky pripadne potahneme prodluzky z oken

Fandim hybridum (zatim nejvhodnejsi), fandim elektrovozitkum, fandim vodiku, fandim alternativam, ale zacnete proboha nekdo myslet na potrebnou infrastrukturu a hlavne: ucpane centrum/ulice/cesty jsou stale ucpane centrum/cesty/ulice, akorat mezi e-mobily se nam bude (mozna) o neco lepe dychat...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 03. 2016 12:14

Ty máš nějaké řešení na ucpané centrum a ulice? Já ne. Město zbourat a postavit širší nejde. Že by se někdo dobrovolně vzdal ježdění autem a přesedl na MHD asi taky sotva. Na kole moc daleko nedojedeš a v takovém provozu je to i o život. Tak jak?

Odpovědět  |   | 
dr120l  |  09. 03. 2016 14:35

driv nebo pozdeji bude muset; dojizdeci proste nechaji auta u MHD a do centra hromadnou; dobrovolne nebo nedobrovolne. k tomu se schyluje ve vetsine metropoli. S ekonomickou migraci z vesnic do mest je to logicke.

Odpovědět  |   | 
Márty  |  09. 03. 2016 15:19

Ale to víš, že to do jistý míry jde
Od stavebních úprav (okruhy/tunely - nemyslim blanku, ale obecně) až přes řízení dopravy.
Budouvání parkovišť a zatraktivnění mhd.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 03. 2016 18:49

Víceméně nesmysly. Města mají nějakou strukturu, která vznikala staletí a se kterou příliš hýbat nejde. Jasně, vybudovat parkoviště a okruh na okraji je hračka, ale jak to sníží ucpání centra? Nijak. Stávající centra měst jsou z tohoto pohledu v podstatě neřešitelná, jediná možnost je, jak už jsem psal, represe. Tedy zákazy, omezování, zdražování. Nebo jak ty říkáš, řízení dopravy (jak korektní výraz )

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 03. 2016 19:10

A důkazem je to, že se řešení nenašlo v žádném evropském městě. Všechna naopak zavádějí onu represi. Moc dobře totiž vědí, že se to vyřešit nedá.

Odpovědět  |   | 
Márty  |  09. 03. 2016 19:41

Vyřešit se to do jistý míry dá. Represe jsou samozřejmě nejjednodušší způsob (jak vzít peníze ) nicméně mít tak kvalitní mhd....tak lidi ani nebudou chtít do auta.
Neber mě jako milovníka mhd, ba naopak nicméně nahnat lidi do mhd ať mám kde parkovat

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 03. 2016 20:09

Co by tebe přesvědčilo, abys dobrovolně svoje auto parkoval na velkoparkovišti za městem a po městě se pohyboval výhradně městskou dopravou?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 03. 2016 20:11

A samozřejmě všetně manželky a dětí. Pokud nemáš, představ si že ano. Dvě děti a manželka. Co by vás přimělo, abyste nepoužívali auto, ale jen MHD?

Odpovědět  |   | 
Márty  |  09. 03. 2016 19:32

Nesmysly to nejsou. Jasně že nemůžeš nacpat najednou do centra prahy milion aut...ale jde právě třeba o to, aby tam ty autě nechtěli (né kvůli penězům) jezdit a dát tam jen ty, co kteří nemají na výběr.
s tou infrasteukturou máš pravdu, jde o to, z toho vytěžit co nejvíc.
K těm parkovištím a okruhům- zas taková hračka to není- viz praha...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 03. 2016 20:02

Kteří nemají na výběr jsou právě všichni kdo tam bydlí a těch je stále víc a víc. Těch pár lidí, kteří tam nepotřebují, nic nevyřeší.
Ostatně sám jsi názorný příklad, že to řešení nemá - Přál by sis mít kde parkovat svoje auto a zároveň aby všichni jezdili MHD.

Odpovědět  |   | 
Márty  |  09. 03. 2016 20:53

K manželce: proč by se měla tahat do města? Stačí kuchyň... Né teďka fakt, mít školku/školu/doktora na ,,každym rohu,, není třeba.
K mému mhd: hele mhdéčkem bych jehdit mohl..ale ta lenost ber to hodně s nadsázkou, tohle řešit moc nejde ( na auto balim holky :((( )
Právě ve městě potřebuješ auto nejméně. Zastávky všude, obchody taky. To někde za meštem fakt nemáš. Ale samozřejmě záleží kde konkrétně bydlíš.
Obecně lidi bez auta taky žijou :-o a to všude...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 03. 2016 09:31

Ano, žijou. Já jen chtěl udělat test, aby sis to taky zkusil představit, řekl jak ti to šlo a navrhl co by tě přimělo se auta dobrovolně vzdát. A nepřišel jsi na nic, naopak jsi uznal, že máš auto z pohodlnosti a lenosti. A přesně tak je to u všech lidí. Řešení ucpaných měst opravdu neexistuje. A všichni to dobře vědí. To já jen až si zase někdo bude stěžovat na ucpaná města a že se s tím nic nedělá. Takhle si totiž stěžují jen ti za volantem. Stěžují si, přitom to sami způsobují. A nehodlají na sobě nic měnit.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 14:13

Částečně to může vyřešit sdílení aut, protože 90% času naše auta nikam nejedou a jenom stojej a zabíraj místo. Je to velká noční můra výrobců aut, protože tím se snížej prodeje vo 75% a rapidně klesne výroba. Myslím, že Renault a Mercedes už se tim začali aktivně zabývat a vytvářej vlastní fllotily aut, který půjčujou přes apky v mobilech stejně jako citykola.
Dále jsou i jiný služby s appkou, kde lidi nabízej/sdílej vlastní auta když je zrovna nepoužívaj a tak jim můžou vydělávat. Něco jako Uber, ale řidíte si sami. Za káru ručíte vlastní kreditkou a pojištení má ta s polečnost to pro vozuje. O řádnem stavu vámi použitého vozidla referuje pak další řidič a ovlivňuje to váš profil, vaše hodnocení a důvěryhodnost, připadné vyloučení ze služby.

Mimochodem Praha je snad 2. na světě v podílu využívaní MHD pro denní dopravu lidí po městě vůbec, a to speciálně ješte té elektrifikované MHD, tak tam už asi moc rezervy nebude.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  12. 03. 2016 13:27

Například pro mě je sdílení aut dost obtížně akceptovatelné. Nesdílíte totiž jen auto, ale i vše ostatní - nemoci, hygienické návyky, tělesné produkty...
Neměl předchozí uživatel žloutenku, vši, nebo nevezl nemocného psa? Umyl si ruce když šel z WC? A ten hnědý flek na sedadle/volantu je od čeho? Já vím, je to skoro jako ve veřejném dopravním prostředku, ale tady je to ještě o kus dál, řízení auta ještě víc sbližuje a při řízení toho "sdílíte" mnohem víc. Je to už skoro jako sdílet boty, nebo oblečení. Někomu to vadit nemusí, někomu ano.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2016 17:55

Žijete jako Majkl Jackson? Nejezdíte MHD alias masnou tyčí, nosíte roušku, nepáchnete do nemocnice a spíte v kyslíkový rakvi?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 03. 2016 12:23

Naopak - města stále rostou a ucpanost tedy bude stále větší a větší.
Ovlivnit to jde bohužel jen represemi. To budou mít lidi radost.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 03. 2016 13:00

Na rozdíl od pana Zetsche si myslím že není nutné aby dojezd překročil nějakou striktní magickou hranici, ale především aby cena elekromobilu odpovídala jeho (ne)schopnostem.

Tj. klidně může být veleúspěšný i elektromobil s dojezdem jen 150 km, pokud bude mít tomu přiměřenou cenu. Na denní dojíždění do práce nebo na nákupy by si jej určitě hodně lidí pořídilo.
Nicméně pro ty co potřebují jezdit daleko bude i těch 500 km zoufale málo.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 03. 2016 13:02

nj, teď čtu čláínek znova, on to vlastně říká taky

Odpovědět  |   | 
Driver  |  09. 03. 2016 14:39

Hlavně, že se všichni shodneme
Ovšem buďme si jistí, že s EURO7 zmizí podíl naftových motorů u osobáků rapidně. B segment (Yaris, Fabia) bude zcela bez nafty už v příštím modelu, (dva největší koncerny to neutáhnou) možná že pár šílených výrobců to ještě bude zkoušet z vyšší cenou, ale ta posouvá návratnost ještě dále. Co chci říct: elektromobily tak budou mít politicky zvýhodněnou pozici nikoliv tím, že budou lepší, ale tím, že se konkurence zhorší. (Nikdo nevěří v zázračné aku) Očekávám, že nastoupí na trh levné hybridy, když někdo je schopen dát za Audi A1 nafta osmsetpadesáttisíc, proč by nedal totéž za A1 Hybrid 1.2TSI? a až bude Euro8 tak bude stejná technika ve Fabii bez výbavy za půl ceny (400.000) a to už začne být sice špatně konkurenceschopné, ale jako začátek, proč ne. Dneska stojí segment B v naftě rovněž 400. Není to žádný med, ale tak nějak to snad bude. Pokud budou ceny o třetinu výše (tak jak se to nepodařilo slevnit doteď), tak budou muset být dotace, a to je začátek konce.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  09. 03. 2016 16:30

A kolik takových A1 v dehtu běžně vídáš jezdit?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  09. 03. 2016 15:52

300km dojazd s dobrou rychlonabijacou infrastrukturou staci pre 90% ludi. Zbytok moze jazdit v plug-in hybridoch, uvidime ako sa chyti Tesla Model 3. Myslim ze budu automobilovi giagnti prekvapeni...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  09. 03. 2016 16:29

Ano, bude stačit 90% lidí v 95% případů. Jenže těch 5% bude znamenat, že si je (opět) skoro nikdo nekoupí. Proč? Protože jet s takovým autem na dovolenou k moři nebo na delší služební cestu nelze. Tudíž bude stále potřeba druhého auta (a opět větší model na delší cesty). Dokud e-kára nebude stát totéž co konkurence, tj. malá auta do města, nebude to s jejich rozšířením lepší. Pořídí si je jen nadšenci a movití lidé, kterým nebude dělat problém vyhodit peníze za nákupní tašku.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  09. 03. 2016 17:03

Preto hovorim o kvalitnej rychlonabijacej sieti. Na ceste do Chorvatska by clovek musel zastavit 2 krat na 40 minut.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  09. 03. 2016 19:55

Takže namísto 8 hodin cesty cestovat 12-16 hodin? To asi neklapne, s tím by tě asi manželka hnala.

Ono jde taky kromě doby na dobíjení o průměrnou rychlost, která bude u elektromobilu, v zájmu zachování realistického dojezdu, o dost nižší.

Osobně vkládám největší naděje do tzv. "průtokáčů," ty totiž umožní tankovat (elektrolyt) podobně jako klasické palivo. Ale cena je zatím ještě moc vysoká.

Odpovědět  |   | 
*  |  09. 03. 2016 22:17

12-16 hodin, tak málo? Při větším rozšíření elektromobilů, a takto dlouhých nabíjecích časech, se u nabíjecích stanic budou tvořit obrovské fronty, ve kterých se bude čekat mnoho a ještě víc hodin, a nepomůže tomu ani to, kdyby se síť "rychlonabíječek" rozšířila do současného počtu čerpacích stanic. Už vidím, jak někde u dálnice stojí na každém x-tém km odstavné nabíjecí parkoviště pro desítky, možná i stovky elektromobilů včetně kamionů...
Ano, jediné schůdné řešení vidím v rychlém tankování čehokoli, vodíku, elektrolytu, zkrátka elektrotransportního média s vyšší hustotou energie.

Odpovědět  |   | 
kix  |  13. 03. 2016 23:55

nebo dálnice zadrátovat :D tím by se výrazně efektivita využítí elekromobilů zvedla a na pokrytí to není zas tak nákladné, poskakování po městě to zvládne a na dálnici to může jet z drátů a ještě dobíjet

Odpovědět  |   | 
*  |  16. 03. 2016 20:16

Odpovědět  |   | 
miro  |  10. 03. 2016 10:56

na tych 5% jazd si mozes auto pozicat v pozicovni.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  10. 03. 2016 13:19

Super nápad.

Víš kolik stojí půjčovna?

Odpovědět  |   | 
miro  |  10. 03. 2016 13:40

Menej ako druhé auto. Hlavne ak mi ho treba fakt len v 5% jazd. Osobne preferujem elektromobil s extenderom. Resp žiadne auto. Len taxi plus pozicovna.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  10. 03. 2016 19:21

to mi prostě nevyhovuje. Takže za sebe říkám, že děkuji, nechci. Názor změním až to bude stoprocentní.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 03. 2016 21:15

Kdo tu infrastrukturu asi zaplatí. Každému ekomobilistovi bych napálil polatek za jistič a rezervaci výkonu.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 03. 2016 21:26

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 14:39

Kdo zaplatil infrastrukturu benzinek?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 03. 2016 20:03

Generace motoristů, kteří u nich tankovali. Nebo si myslíš, že to nějaký politik zadotoval ???

Odpovědět  |   | 
Tombas  |  09. 03. 2016 22:58

Mohlo by to fungovat podobně jako v dobách divokého západu a Pony Expressu. Budou existovat velké společnosti, které budou vlastnit tisíce elektromobilů a lidé si budou auta pronajímat. Při dlouhých cestách prostě oznámí provozovateli kam jedou a ten zajistí na předem určených místech nabitá vozidla, do kterých jen přesednete a pojedete dál. Vybité auto tam necháte a provozovatel se postará o jeho dobití nebo přesun jinam.

Odpovědět  |   | 
*  |  10. 03. 2016 07:25

Ani toto není řešení, už se vidím, jak neustále přesouvám zavazadla celé rodiny, včetně třeba kol na střeše, z plného kombíku do kombíku jen kvůli takové prkotině, že mi zrovna došla "šťáva"... Nepředstavitelně nekomfortní, neekologické (přesuny nabitých vozidel)...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 14:41

Vám evidentně pořád dochazí benzín :)

Odpovědět  |   | 
*  |  10. 03. 2016 17:57

Myšleno samozřejmě obrazně. Mj. když dochází benzín, tak na rozdíl od elektřiny se dá dotankovat skoro na každém km bez zbytečného a docela trapného zevlování.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 23:57

Pokud se táhnete s rodinou, tak si trapně zazevlíte ať chcete nebo ne. Ty fronty na dámskejch hajzlech jsou porád.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 03. 2016 07:39

Absolutny suhlas. Ale pozor, ten dojazd musi byt realny za realneho pouzivania - pokial ten udaj bude pravdivy tak ako katalogove udaje o spotrebe, pripadne sproste lzi ako emisie, alebo nieco na sposob *vydrzi az* (ako to pozname z trebars notebookov), potom nech si pan hned v katalogu napise zrovna tisicku, rozumej pre spotrebitela ze pravda je o polovicu inde. Spotrebitel uz nie je taky hlupak ako pred 10 rokmi, vazeny pan.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 14:33

Ale bacha, v zimě to bude reálně polovina :)

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 13:53

Normální lidi na celý planetě už dávnou řvou, že si starý automobilky můžou ty předražený sranda elektroauta s pidi dijezdem leda tak vetknout do zadele. Automobilky, který do poslední chvíle naprosto bojkotovali výrobu elektrovozítek s normálním dojezdem nás teď budou poučovat vo tom co potřebujeme. Tak určitě :D
Jedinej Elon Musk nežvaní a prodává takový auta už vod roku 2008 a to začal vod nuly!
A slavnej Mercedes vod něj bere kompletní pohony a baterky pro všechny svoje B- klassy a Smarty :D
Světový automobilky se svýma prachama a zkušenostma už mohly tydle auta 10 let v pohodě vyrabět, ale voni ne. Jenže jak prý říkal nějakej šef z ČEZu "voni si myslej, že ten nástup elektroaut ubrzděj snad patama" :))) Holt museli počkat až je Diesegate kopne do koulí, aby se začali vůbec hejbat.

Merceds už staví megatovárnu na baterku za 1/2 miliardy eur, jeho šéf se zrovna vrátil ze studijního pobytu do Silikon Valley, aby po návratu prohlásil, že jsou fakt pozadu a že jde do tuhýho. VW mezitím vykřikuje, že v roce 2020 bude největším výrobcem elektroaut na planetě, vo dojezdu a rychlonabíjení mlčej a na stavbu síťe rychlonabíječek bez který to nebude dávat smysl rovnou kašlou. Mimochodem šéf VW ještě loni, když byl šéfem Porsche prohlásil, že jsou za Teslou sakra pozadu a že maj co dohánět.
A do toho všeho je chaos v konektorech a naše vlády už začínaj vymejšet jak to všechno zdanit.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 14:27

Stačí udělat normální lidsky vypadající elektroauto narvaný baterkama s pořadným dojezdem, klidně 350 Km, 500 km by bylo moc fajn, vočesaný vo luxusní výbavu a všechny blbosti typu ohromná dotyková obrazovka, robotický autopilot, radary, senzory, kamery, kávovary a sprchy. Pak se nebude zbytečně navyšovat cena a jak bude s velkovýrobou klesat cena baterek tak se to dostane do normálu.
Ovšem bez sítě rychlonabíječek a sjednocených konektorů je pomalu nesmysl se do toho pouštět. Další věcí je že takovýhle auta budou už moct svou baterkou 2 dny krmit váš barák elektřinou. Na parkovište se můžou postavit sloupy s natáčenjma solárníma panelama, který přes den ty auta nabijou a zároveň budou poskytovat i stín.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 14:30

Tydle solární stromy na parkoviště jsou autonomní věci, který se nemusej nikam připojovat ani montovat a který se daj složit naložit na náklaďák a převízt jinam.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 03. 2016 18:26

A kde je mají a kolik stojí?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2016 00:03
kuk  |  11. 03. 2016 00:11

Napiš si jim, určitě si pokecáte
http://www.envisionsolar.com/en/home/...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 03. 2016 20:53

A až se budeš nudit, tak se podívej kolik elektřiny dokáže za den vyrobit takový solární panel a kolik elektřiny potřebuješ pro dobití auta a zkus spočítat jakou plochu panelů bys pro dobíjení jediného auta potřeboval.

Odpovědět  |   | 
*  |  10. 03. 2016 22:18

Bingo! Ale pssst, o tom se nemůže před nezaujatou laidskou veřejností takhle otevřeně psát, ještě si to někdo spočítá, třeba u autonomních "superrychlých" nabíječek se zanedbatelnou plochou FV panelů určených pro nabíjení velkých počtů e-vozítek... Budu rád, když mne někdo přesvědčí o opaku. Informací je jako šafránu.

Odpovědět  |   | 
*  |  11. 03. 2016 11:11

Omluva, samo, že laickou.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2016 02:49

Až se budeš nudit tak jim napiš, určitě ti pošlou letáček i s kalkulací
http://www.envisionsolar.com/en/home/...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  11. 03. 2016 05:50

Líbí se ti barevný obrázky?
A už ses díval jak je to s těmi panely? Kolik proudu vyrobí za den?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  11. 03. 2016 06:27

Tady jedna taková nabíječka je, stojí čtvrt milionu.
http://www.hybrid.cz/solarni-nabijecka-dostupn... ...
Výkon 2,3 kW za ideálních laboratorních podmínek, v reálu tipuju tak 1 kW za hodinu když zrovna svítí.
Za slunečného dne (kolik takových je?) tedy vyrobí možná tak 6 kWh elektřiny. Na to moc daleko nedojedeš, tak 30 km. A pořád jen za předpokladu, že celý den svítí slunce a v tu dobu nabíjíš a nikam nejedeš. Když nesvítí, nebo někam jedeš, tak nic.

Odpovědět  |   | 
*  |  11. 03. 2016 10:23

Ale ja myslel Supercharger Tesla. A mimochodem, i tenhle "strom" je pekna nevykonna kravina.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2016 11:56

Vo žádnejch Suprčardžrech vůbec nebyla řeč a todle je rozhodně lepší než drátem do voka a hustilkou přes vohryzek. Jedná se normální pomalé nabíjení, sperrychlé nabíjení je z principu určeno pro "tankování" někde uprostřed dlouhých tras a ne pro bězný městský provoz.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  11. 03. 2016 17:54

Ještě je potřeba pouvažovat nad cenou těch solárních nabíječek a cenou za nabíjení (nepíšu nabití, to by tam to auto muselo stát týden) pro jedno auto versus nějaká návratnost investic.
Solární nabíječky stojí statisíce. Kdo to zaplatí? Stát? Město? Majitel parkoviště?
A kolik by se muselo platit za jedno připojení, aby se cena aspoň vrátila?
Rozhodně to nebudou desetikoruny, ale pravděpodobně stokoruny, jinak se investice nevrátí. A dal bys za celodenní parkování a ujetí pár kilometrů několik set korun? Já samozřejmě ne, to si rovnou můžu vzít taxík.
Tak jak to udělat?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2016 18:03

Máš to popletený, tohle je na částečný dobytí po dobu co jsi v práci nebo na parkáči před barákem, když nikam nejedeš což je většinu doby v roce. Když spěcháš použiješ logicky něco rychlejšího.
A jak tak koukám tak ty na to určitě nedáš ani vindru

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2016 14:52

Nakonec to všechno převálcuje Čína, ketrá bude sekat levný elektroauta jak Baťa cvičky. Nebude to kůli nám, ale jako vedlejší produkt jejich boje se smogem, přes kterej už neviděj na slunce. Elektroauta jsou oproti spalovákům o dost jednoduchý, takže klasický automobilky to časem zabalej a pěkně to zamává s našema ekonomikama.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A