Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do kterého spadá i automobilka Mercedes-Benz. Právě omezený dojezd elektromobilů a velmi dlouhé nabíjení podle Zetscheho stojí za tím, že prostí motoristé nevidí v současných elektromobilech velký smysl a stále dávají přednost konvenčnímu spalovacímu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nelze stanovit nějakou přesnou hodnotu dojezdu, od které už dává elektromobil smysl pro všechny, píší Automotive News. Domnívá se ale, že právě oněch 500 kilometrů je hodnota, která už by byla zajímavá pro velkou část populace.

Fosilní elektřina ještě nedělá z elektromobilů nesmysl [Komentář]

Fosilní elektřina ještě nedělá z elektromobilů nesmysl [Komentář]

Vedle problematického dojezdu je velkou překážkou samotná cena elektromobilů. Akumulátory musí podle Zetscheho zlevnit. V současnosti stojí akumulátor o kapacitě 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podle nejvyššího představitele koncernu Daimler někde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Nejlevnější akumulátory v současné době nabízí Chevrolet Bolt s cenou zhruba 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche dále tvrdí, že teprve cenově dostupné elektromobily, které se dostanou do rukou běžných motoristů a nebudou mít pozlátko luxusního zboží pro úzkou skupinu zákazníků, podnítí rozmach potřebné infrastruktury. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků