Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do kterého spadá i automobilka Mercedes-Benz. Právě omezený dojezd elektromobilů a velmi dlouhé nabíjení podle Zetscheho stojí za tím, že prostí motoristé nevidí v současných elektromobilech velký smysl a stále dávají přednost konvenčnímu spalovacímu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nelze stanovit nějakou přesnou hodnotu dojezdu, od které už dává elektromobil smysl pro všechny, píší Automotive News. Domnívá se ale, že právě oněch 500 kilometrů je hodnota, která už by byla zajímavá pro velkou část populace.

Fosilní elektřina ještě nedělá z elektromobilů nesmysl [Komentář]

Fosilní elektřina ještě nedělá z elektromobilů nesmysl [Komentář]

Vedle problematického dojezdu je velkou překážkou samotná cena elektromobilů. Akumulátory musí podle Zetscheho zlevnit. V současnosti stojí akumulátor o kapacitě 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podle nejvyššího představitele koncernu Daimler někde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Nejlevnější akumulátory v současné době nabízí Chevrolet Bolt s cenou zhruba 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche dále tvrdí, že teprve cenově dostupné elektromobily, které se dostanou do rukou běžných motoristů a nebudou mít pozlátko luxusního zboží pro úzkou skupinu zákazníků, podnítí rozmach potřebné infrastruktury. 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků