Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do kterého spadá i automobilka Mercedes-Benz. Právě omezený dojezd elektromobilů a velmi dlouhé nabíjení podle Zetscheho stojí za tím, že prostí motoristé nevidí v současných elektromobilech velký smysl a stále dávají přednost konvenčnímu spalovacímu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nelze stanovit nějakou přesnou hodnotu dojezdu, od které už dává elektromobil smysl pro všechny, píší Automotive News. Domnívá se ale, že právě oněch 500 kilometrů je hodnota, která už by byla zajímavá pro velkou část populace.

Fosilní elektřina ještě nedělá z elektromobilů nesmysl [Komentář]

Fosilní elektřina ještě nedělá z elektromobilů nesmysl [Komentář]

Vedle problematického dojezdu je velkou překážkou samotná cena elektromobilů. Akumulátory musí podle Zetscheho zlevnit. V současnosti stojí akumulátor o kapacitě 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podle nejvyššího představitele koncernu Daimler někde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Nejlevnější akumulátory v současné době nabízí Chevrolet Bolt s cenou zhruba 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche dále tvrdí, že teprve cenově dostupné elektromobily, které se dostanou do rukou běžných motoristů a nebudou mít pozlátko luxusního zboží pro úzkou skupinu zákazníků, podnítí rozmach potřebné infrastruktury. 

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků