Elektromobily mají do 15 let tvořit čtvrtinu prodaných aut

Elektromobily mají do 15 let tvořit čtvrtinu prodaných aut

E-mobilita bude hrát klíčovou roli v budoucích dopravních systémech ve střední a východní Evropě stejně jako v západoevropských zemích, i když v současnosti náš region zaostává. Studie Roland Berger očekává, že téměř čtvrtina prodaných vozů v roce 2025 ve střední a východní Evropě bude s elektrickým pohonem, což znamená více než 640 tisíc nových elektromobilů na ulici každý rok.

Přestože elektromobily se začaly ve střední a východní Evropě pomalu prosazovat, skutečný růst neočekává studie dříve než v roce 2015. Tou dobou má vzrůst masová produkce elektromobilů, zákazníky ale budou stále především firmy.

Na běžné spotřebitele má trh elektromobilů zacílit až od roku 2020, kdy mají náklady na výrobu, baterie a další příslušenství k autům s elektrickým pohonem být už dostatečně nízké.

Lídrem v e-mobilitě je Rakousko díky státní podpoře

Ve střední a východní Evropě je jednoznačným lídrem v rámci e-mobility Rakousko. Má nevyšší počet registrovaných elektrických vozidel - téměř šest set, 370 z nich v rámci pilotních projektů.

Česko a Polsko už rozjíždějí menší pilotní projekty. Zhruba 65 elektromobilů je v České republice, 50 v Polsku. Proti Rakousku mají podle studie nevýhodu hlavně v omezené státní podpoře.

„Zatímco rakouská vláda plánuje mít do roku 2020 v ulicích 250 tisíc elektromobilů a nabízí dotace pro kupce aut s elektrickým pohonem až 5000 eur na vůz, v České republice nebo Polsku žádné podobné iniciativy nejsou,“ řekl Jan Sklenář, konzultant kanceláře Roland Berger v Praze.

„Klíčovou otázkou již není, zda e-mobilita přijde, ale jak rychle, kde jako první a co můžeme udělat pro to, aby se celý proces urychlil,“ dodal Roland Zsilinszky, automobilový expert společnosti Roland Berger. „Dobrým příkladem utility jako skutečné hybné síly e-mobility v České republice je firma ČEZ, díky jejímu pilotnímu projektu a úsilí o budování infrastruktury,“ uzavřel Zsilinszky.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků