Elektromobily mají do 15 let tvořit čtvrtinu prodaných aut

Elektromobily mají do 15 let tvořit čtvrtinu prodaných aut

E-mobilita bude hrát klíčovou roli v budoucích dopravních systémech ve střední a východní Evropě stejně jako v západoevropských zemích, i když v současnosti náš region zaostává. Studie Roland Berger očekává, že téměř čtvrtina prodaných vozů v roce 2025 ve střední a východní Evropě bude s elektrickým pohonem, což znamená více než 640 tisíc nových elektromobilů na ulici každý rok.

Přestože elektromobily se začaly ve střední a východní Evropě pomalu prosazovat, skutečný růst neočekává studie dříve než v roce 2015. Tou dobou má vzrůst masová produkce elektromobilů, zákazníky ale budou stále především firmy.

Na běžné spotřebitele má trh elektromobilů zacílit až od roku 2020, kdy mají náklady na výrobu, baterie a další příslušenství k autům s elektrickým pohonem být už dostatečně nízké.

Lídrem v e-mobilitě je Rakousko díky státní podpoře

Ve střední a východní Evropě je jednoznačným lídrem v rámci e-mobility Rakousko. Má nevyšší počet registrovaných elektrických vozidel - téměř šest set, 370 z nich v rámci pilotních projektů.

Česko a Polsko už rozjíždějí menší pilotní projekty. Zhruba 65 elektromobilů je v České republice, 50 v Polsku. Proti Rakousku mají podle studie nevýhodu hlavně v omezené státní podpoře.

„Zatímco rakouská vláda plánuje mít do roku 2020 v ulicích 250 tisíc elektromobilů a nabízí dotace pro kupce aut s elektrickým pohonem až 5000 eur na vůz, v České republice nebo Polsku žádné podobné iniciativy nejsou,“ řekl Jan Sklenář, konzultant kanceláře Roland Berger v Praze.

„Klíčovou otázkou již není, zda e-mobilita přijde, ale jak rychle, kde jako první a co můžeme udělat pro to, aby se celý proces urychlil,“ dodal Roland Zsilinszky, automobilový expert společnosti Roland Berger. „Dobrým příkladem utility jako skutečné hybné síly e-mobility v České republice je firma ČEZ, díky jejímu pilotnímu projektu a úsilí o budování infrastruktury,“ uzavřel Zsilinszky.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků