Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

36 komentářů

Přemek
16. září • 9:37

Dokud bude pořizovací cenovka dvojnásobná (a to nepočítámcenu akumulátorů), tak jde o nesmysl. Tohle si Korejci, ale i jiní, budou muset rychle uvědomit, ale ne tak jako v případě CityGo s dvěma sty tisíci ztráty na každém kusu.

Boeing
2. srpna • 15:19

jak mohou mít mezi baterií 39,2 a 64 kwh cenový rozdíl jen 50 tisíc, když to má být to nejdražší na elektromobilu ?

Joe Doe
2. srpna • 16:52

Lebo marketing.Pretoze si rad priplatis pri cene auta smiesnych 50 tisic za dlhsi dojazd rovnako, ako si priplatis 3 tisic za viac GB ulozneho priestoru v smartfone.

Petr Doupal (Doupik)
2. srpna • 22:18

Problém je, že už základ je tak o 300 tisíc výš, než bych si představoval :-D
Tohle bude drahé i se slevou od státu.

petr r. (petrumr)
2. srpna • 23:02

tenhle rok je 200Tkč, počítám tak za dva roky 500Tkč bude sleva od státu, letos ta uhlíková není náhodou od eu? Letos to je jen pro firmy a jak to bude bez možnosti odečtu atd, tak si myslím, že to bude výhodnější.

Roman1
2. srpna • 15:57

Přesně to samé mě napadlo také?

Roman1
2. srpna • 15:58

...také.

petr r. (petrumr)
2. srpna • 16:38

já jsem to taky četl třikrát, ale myslím si, že nejdražší je ten blok stou elektronikou a chlazením nebo ohřevem, ty články asi už moc tu cenu nezvednou.

kari
2. srpna • 11:04

Tak to je kauf :-D
Za 1 150 000,- dostanu malé auto s dojezdem tak 150-170 kilometrů a maximálkou 157.
Ono by to až tak nevadilo. Ani ten dojezd, ani ta max rychlost ani ta velikost, stejně je to dobrý tak maximálně do města, ale muselo by to být tak za 450 000 a i to by bylo diskutabilní.

Honza
2. srpna • 13:45

150 km a malé auto? Blbost, velké je to přiměřeně jako kterékoliv podobné SUV a dojezd je i v zimě kolem 350 km: https://www.youtube.com/watch... , v létě vysoko přes 400 km při normálních rychlostech: https://www.youtube.com/watch...

petr r. (petrumr)
2. srpna • 15:02

Joo v testech korejci docela vítězí a odborníci i žasnou nad tím dojezdem třeba kona.

Jan
2. srpna • 11:23

Tak jako maximálku bych neřešil a nevím proč ti třeba u e-Nira vadí velikost, rozhodně bych to nenazval malé auto, si to srovnej s chalupářskou modlou českých pepíků Scalou. Na popojíždění po městě je i ten dojezd v pohodě.
Jediné co zůstává je vysoká cena a hmotnost.

vykuleny kulecnik
2. srpna • 14:42

Predevsim je to drahe. A pak take neni kde nabijet. Potrebuji mit moznost nabijet stejne jednoduse a temer kdekoliv jako tankovat benzin/naftu. Nestojim o to, abych jeste krome stresu ze vseho ostatniho zazival nervy, zda dojedu domu, ci nikoliv.

petr r. (petrumr)
2. srpna • 14:58

jka není kde nabíjet? Copak vy nemáte elektřinu :-|

vykuleny kulecnik
2. srpna • 15:32

To zalezi kde. Doma samozrejme elektrinu mame. Take mame auto. :-) A auto nam slouzi k tomu, abychom se z domova mohli vzdalit. Kdyz se ovsem z domova vzdalime, nemame eletrinu.Jiste, elektrina je dnes temer vsude. To ovsem neplati o zastrckach a nabijeckach. Jiste, nabijecky jsou u nakupnich center, ci uradu a mozna i velkych firem. Tento argument slysime v kazde druhe diskusi. Nicmene tech nabijecek je velice poskrovnu a ne vzdy potrebuji jet do nakupniho centra, na urad ci do prace. Dotankovat v blizkem okoli me momentalni polohy, povazuji za uplne normalni.Chtit neco takoveho neni nikterak perverzni. Bylo to asi zcela normalni pro nase prapredky, kteri chodili jen pesky. Normalni to asi bylo i pro predky, kteri meli ruzne zvireci povozy. Normalni to je i dnes, kdyz clovek jezdi spalovakem. Jen EV-fasisti se nam ted snazi namluvit, ze je perverzni chtit dobijet jinde, nez doma. Myslite, ze kdybych to takto podal i prvnakum zakladni skoly, ze by souhlasili s tim, ze EV v soucasnem stavu je pokrok?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
2. srpna • 16:36

zastrčit doma nebo na chatě do elektřiny a když se budeš vzdalovat, tak nepotřebuješ elektřinu, to není trolejbus a k nejbližšímu nádraží a zpět dojedeš a potom budeš cestovat po republice vlakem. Podej to prvnákům, oni možná vědí, že v tym vlaku mají kino, můžou si sebou vzít kolo, projdou se a hlavně nejsou vězni dětských sedaček.

vykuleny kulecnik
2. srpna • 17:04

Diky takovymto dogmatickym radam, kterezto se napadne podobaji zpusobu prosazovani komunismu, fasismu, rasismu a jinych -ismu, pro mne EV prestava byt technologii dopravy a zacina byt hnutim za ucelem potlacovani prav jednotlivce.Asi si musite myslet, ze my ostatni jsme naprosto sileni, kdyz nam doporucujete kombinaci nevyhod individualni dopravy s nevyhodami dopravy hromadne a to vse za ceny aerotaxi. Vy si cestujte jak chcete a me laskave prenechte starost o me cestovani.

petr r. (petrumr)
2. srpna • 17:58

a nemáš na té vesnici značku zákaz průjezdu...ale ty do města nás otravuješ spalovákem. Nevím co mě na tebe vadí, ale já mám divný čuch, že jsi potomek toho kdo zrušil trolejbusy v praze.:-D ale každý má svůj názor, tak ti ho neberu.:-))

slepena slepice
3. srpna • 20:02

Tusite, proc automobily (v nasich zemich) nahradily zvireci povozy? Domnivam se, ze nabidly neco, co zvireci povozy proste ani z pricipu nabidnout nemohou. Ten duvod byl asi u kazdeho cloveka jiny. Mozna, ze prave proto koexistovaly zvireci povozy a automobily radu desetileti vedle sebe a zrejme se i doplnovaly. A toto souzneni trvalo az do doby, nez skutecne temer vsicni sezdali, ze ta auta maji neco do sebe a ze kone uz budeme chovat jen pro radost.V minulosti se dela rada zverstev, ale kupodivu jsem nikdy neslysel, ze by automobiliste kamenovali drozkare, vozky atd. jen proto, ze si odmitaji poridit automobil. Neni mi jasne, proc by se tento postupny a klidny scenar nemohl opakovat i dnes?EV je jiz dnes uz pomerne slusny vyber a kdo jej chce, ten si jej poridi. Jak se postupne EV budou zdokonalovat, nastane drive ci pozdeji okamzik, kdy vetsina lidi poridi EV pro jeho (v tu dobu jiz) nesporne vyhody. V zadnem pripade neverim, ze lide odmitaji EV jen tak pro zabavu.Nejsem a nikdy jsem ani nebyl kurakem, lec zasadne odmitam jakoukoliv stigmatizaci a postihy kuraku. Stejne tak odmitam stigmatizaci lidi, kteri v soucasne dobe EV odmitaji.

vykuleny kulecnik
2. srpna • 15:39

Jeste jedna vec: Az budou EV prinaset do zivota stejnou a nebo vetsi pridanou hodnotu nez spalovaky, rad si jeden EV poridim. Dokud ovsem prinaseji EV komplikace, ktere bych bez EV vubec nemel, nemam zajem.

Joe Doe
2. srpna • 16:50

"Az budou EV prinaset do zivota stejnou a nebo vetsi pridanou hodnotu nez spalovaky"Ja neviem, ale cistejsi vzduch je u mna pridana hodnota - hlavne z ohladom na lokalne znecistenie.A kym spustis tu o elektrine z uhlia, tak a) vo vacsine krajin to davno neplati
b) vyroba nafty a benzinu je vcelku narocna na elektrinu

vykuleny kulecnik
2. srpna • 17:19

Bydlim na vesnici, 15 km od mesta. Takze s cistym vzduchem a klidem si delat starosti nemusim. Znecisteni vzduchu ve mestech je mi tak nejak putna. Stejne putna, jako je mestakum putna lokalni znecisteni v okoli uhelnych elektraren.Ostatne, kdyz mi tady nekdo rika jak ze mam po republice cestovat, tak ja klidne muzu rikat, kde maji lide zit. Komu o zdravy vzduch skutecne jde, ten ve meste uz davno nebydli. Je to uplne stejne jako s kourenim: Kdo chce dychat cisty vzduch, ten nekouri. On prece nikdo nikoho nenuti koncetrovat se ve mestech. Spis mi to prijde, ze nekteri by radi vyzobavali vyhody zivota ve meste a z toho plynouci problemy hodili na nekoho jineho, ostatne jako vzdy.Vyroba elektriny je take narocna na elektrinu.

petr r. (petrumr)
2. srpna • 17:53

klídek je hlavně jak všeci tam pustí ty cirkulárky a když rozprašují tu kejdu, tak ti to leptá plíce, tohle nevykecáš, my známe fakta. Já mám barák na vesnici, ale nebydlím tam, v každé studni voda svítí, jak z pole teče ta močůvka a herbicidy, schválně se podívej,nemusíš mět ani baterku.

petr r. (petrumr)
2. srpna • 17:47

na vesnici čistý vzduch :-D:-D:-D Víš proč ve městách jsou ty žlutý kontejnery? protože jsou na petky atd, ale na dědinách mají kotle. Já když jedu do vesnice, tak na autě automatika přepne cirkulaci vždy tak dvacet metrů před vesnicí. :-D

Martin
2. srpna • 9:43

1.2 mil? No nekup to.

Jedna Bedna
2. srpna • 9:54

No, nejen to.Tak trochu přemýšlím o efektivitě...
100kW dobíječka za 54minut má dobít 80% baterie u obou verzí (viz tabulka) , to je 90kWh.Takže to spotřebuje 90kWh na dobití u jednoho 80% z necelých 40kWh a u druhého 80% z 62kWh????? To je dosti tristní účinnost.....Pokud tedy není v článku nesmysl.Jinak řečeno, za 90kWh ze sítě dojedete údajně u standardního dojezdu 0,8*277km=221km a u prodlouženého 0,8*452=361km... no potěškoště.

vykuleny kulecnik
2. srpna • 14:38

Vetsi baterie ma kapacitu 64 kWh, mensi 39.2 kWh. 80% kapacity baterie je tedy 51.2 kWh, resp. 31.36 kWh. Pri zanedbani skutecne nabijeci charakteristiky baterie nam vyjde prostou trojclenkou, ze nabijeni kapacity 51.2 kWh nabijeckou o vykonu 100 kW by melo trvat 51.2 kWh / 100 kW = 0.512 h = 30.7 min. Vzhledem k tomu, ze uvadenych 54 minut je cca o 75% delsi doba, rekl bych, ze to nezni uplne neduveryhodne.Tomu, co pisete Vy se vubec, ale vubec neda rozumet. I Kremilek s Vochorkou si s ned tim jiste lamali hlavy.

homer
3. srpna • 0:54

Skutecnou kapacitu vubec netusime - zaprve uzasny dojezdy prestoze v akumulatorech musi zustat napeti branici destrukci a zadruhe neuveritelna kondice starych olitanych paku.

jogurt
2. srpna • 17:09

Tak zkuste zapnout hlavu. Je to naprosto srozumitelné upozornění, že buď v článku, nebo v datech od KIA je nesmysl. A ten výpočet má naprosto správně.

vykuleny kulecnik
2. srpna • 17:36

"100kW dobíječka za 54minut má dobít 80% baterie u obou verzí (viz tabulka) , to je 90kWh." Nechapu odkud se vzala ta kapacita 90 kWh."Takže to spotřebuje 90kWh" Vubec nevim jak si mam predstavit spotrebovavani kapacity.na dobití u jednoho 80% z necelých 40kWh a u druhého 80% z 62kWh????? To je dosti tristní účinnost.....Pokud tedy není v článku nesmysl."Jinak řečeno, za 90kWh ze sítě dojedete údajně u standardního dojezdu 0,8*277km=221km a u prodlouženého 0,8*452=361km... no potěškoště." Stale nechapu odkud pochazi tech 90kWh a uz vubec nerozumim, proc se dojezd nasobi 80% kapacity baterie. Mysli se tim, ze batrie nabita na 80% ma zajistit 80% dojezdu?Muze mi to nekdo vysvetlit? Vazne se v tom ztracim a nebojim se to rict. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
2. srpna • 22:16

Tak ještě jednou a zkuste si zapnout jistič mezi hlavou a přívodem. článek nebo KIA tvrdí, že 100kW nabíječka nabije baterie na 80% za 54 minut. Kolik kWh je 100kW *0,9h=???
Oni tedy tvrdí, že na 80% nabití baterie spotřebují ze sítě 90kWh.... ovšem baterie jsou podstatně menší.... a vovovotomtoje. Už se vám rozsvítilo?

LOL
3. srpna • 11:35

další, co nechápe vůbec nic okolo fyziky a netuší, že akumulátory nemají nabíjecí přímku, ale křivku. Tudíž fakt, že prvních 10 minut jede nabíječka 100kW (a díky tomu stlačí celkový čas nabíjení na 80% kapacity pod hodinu) ještě neznamená, že bude tlačit těch 100kW dál!No tak hlavně že tu máme tolik odporníků na elektromobilitu! :-D

Mirek
3. srpna • 11:27

Tebe matematika minula velkým obloukem a navíc nechápeš. Nabíječku můžeš mít i 10000 kW, ale otázka je jak ji zařízení, které dobíjíš, využívá a o tom ta tabulka mlčí. Nikde není napsáno, kolik si bere "auto" při nabíjení. Pokud se baterie nabíjí 54 minut, tak jistě nevyužívá naplno těch 100 kW a lehce si jde spočítat, kolik si vlastně auto bere.

stnislav
2. srpna • 11:37

on nenabíja celý čas výkonom 100 KWh - musíš si pozrieť krivku nabijacieho prúdu /a keže napatie je rovnaké je to vlastne krivka "výkonu" akým sa nabíja/. Takže síce máš 100 kWatovú nabíjačku ale reálne "minieš" za tých 50 min iba tých 80% z kapacity baterie. Ujasni si veličiny - prúd odpor napatie výkon kapacita. Pomože ti to. Tvoja úvaha je totálny nezmysel

jano
2. srpna • 10:26

o moj bože ... Prosím skúste si naštuvat aspon elementarne znalosti z fyziky pere stredne skoly. Budete sa menej strápnovat na verejnosti

x12345678
2. srpna • 14:15

o muj bože, zkuste méně exhibovat a více číst.... svět se stane jasnějším..:-P

Doporučujeme

Články odjinud