Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

Martin  |  02. 08. 2019 09:43

1.2 mil? No nekup to.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  02. 08. 2019 09:54

No, nejen to.

Tak trochu přemýšlím o efektivitě...
100kW dobíječka za 54minut má dobít 80% baterie u obou verzí (viz tabulka) , to je 90kWh.Takže to spotřebuje 90kWh na dobití u jednoho 80% z necelých 40kWh a u druhého 80% z 62kWh????? To je dosti tristní účinnost.....Pokud tedy není v článku nesmysl.

Jinak řečeno, za 90kWh ze sítě dojedete údajně u standardního dojezdu 0,8*277km=221km a u prodlouženého 0,8*452=361km... no potěškoště.

Odpovědět  |   | 
jano  |  02. 08. 2019 10:26

o moj bože ... Prosím skúste si naštuvat aspon elementarne znalosti z fyziky pere stredne skoly. Budete sa menej strápnovat na verejnosti

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  02. 08. 2019 14:15

o muj bože, zkuste méně exhibovat a více číst.... svět se stane jasnějším..

Odpovědět  |   | 
stnislav  |  02. 08. 2019 11:37

on nenabíja celý čas výkonom 100 KWh - musíš si pozrieť krivku nabijacieho prúdu /a keže napatie je rovnaké je to vlastne krivka "výkonu" akým sa nabíja/. Takže síce máš 100 kWatovú nabíjačku ale reálne "minieš" za tých 50 min iba tých 80% z kapacity baterie. Ujasni si veličiny - prúd odpor napatie výkon kapacita. Pomože ti to. Tvoja úvaha je totálny nezmysel

Odpovědět  |   | 
vykuleny kulecnik  |  02. 08. 2019 14:38

Vetsi baterie ma kapacitu 64 kWh, mensi 39.2 kWh. 80% kapacity baterie je tedy 51.2 kWh, resp. 31.36 kWh. Pri zanedbani skutecne nabijeci charakteristiky baterie nam vyjde prostou trojclenkou, ze nabijeni kapacity 51.2 kWh nabijeckou o vykonu 100 kW by melo trvat 51.2 kWh / 100 kW = 0.512 h = 30.7 min. Vzhledem k tomu, ze uvadenych 54 minut je cca o 75% delsi doba, rekl bych, ze to nezni uplne neduveryhodne.

Tomu, co pisete Vy se vubec, ale vubec neda rozumet. I Kremilek s Vochorkou si s ned tim jiste lamali hlavy.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 08. 2019 17:09

Tak zkuste zapnout hlavu. Je to naprosto srozumitelné upozornění, že buď v článku, nebo v datech od KIA je nesmysl. A ten výpočet má naprosto správně.

Odpovědět  |   | 
vykuleny kulecnik  |  02. 08. 2019 17:36

"100kW dobíječka za 54minut má dobít 80% baterie u obou verzí (viz tabulka) , to je 90kWh." Nechapu odkud se vzala ta kapacita 90 kWh.

"Takže to spotřebuje 90kWh" Vubec nevim jak si mam predstavit spotrebovavani kapacity.

na dobití u jednoho 80% z necelých 40kWh a u druhého 80% z 62kWh????? To je dosti tristní účinnost.....Pokud tedy není v článku nesmysl.

"Jinak řečeno, za 90kWh ze sítě dojedete údajně u standardního dojezdu 0,8*277km=221km a u prodlouženého 0,8*452=361km... no potěškoště." Stale nechapu odkud pochazi tech 90kWh a uz vubec nerozumim, proc se dojezd nasobi 80% kapacity baterie. Mysli se tim, ze batrie nabita na 80% ma zajistit 80% dojezdu?

Muze mi to nekdo vysvetlit? Vazne se v tom ztracim a nebojim se to rict.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 08. 2019 22:16

Tak ještě jednou a zkuste si zapnout jistič mezi hlavou a přívodem. článek nebo KIA tvrdí, že 100kW nabíječka nabije baterie na 80% za 54 minut. Kolik kWh je 100kW *0,9h=???
Oni tedy tvrdí, že na 80% nabití baterie spotřebují ze sítě 90kWh.... ovšem baterie jsou podstatně menší.... a vovovotomtoje. Už se vám rozsvítilo?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 08. 2019 11:27

Tebe matematika minula velkým obloukem a navíc nechápeš. Nabíječku můžeš mít i 10000 kW, ale otázka je jak ji zařízení, které dobíjíš, využívá a o tom ta tabulka mlčí. Nikde není napsáno, kolik si bere "auto" při nabíjení. Pokud se baterie nabíjí 54 minut, tak jistě nevyužívá naplno těch 100 kW a lehce si jde spočítat, kolik si vlastně auto bere.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  03. 08. 2019 11:35

další, co nechápe vůbec nic okolo fyziky a netuší, že akumulátory nemají nabíjecí přímku, ale křivku. Tudíž fakt, že prvních 10 minut jede nabíječka 100kW (a díky tomu stlačí celkový čas nabíjení na 80% kapacity pod hodinu) ještě neznamená, že bude tlačit těch 100kW dál!

No tak hlavně že tu máme tolik odporníků na elektromobilitu!

Odpovědět  |   | 
homer  |  03. 08. 2019 00:54

Skutecnou kapacitu vubec netusime - zaprve uzasny dojezdy prestoze v akumulatorech musi zustat napeti branici destrukci a zadruhe neuveritelna kondice starych olitanych paku.

Odpovědět  |   | 
kari  |  02. 08. 2019 11:04

Tak to je kauf
Za 1 150 000,- dostanu malé auto s dojezdem tak 150-170 kilometrů a maximálkou 157.
Ono by to až tak nevadilo. Ani ten dojezd, ani ta max rychlost ani ta velikost, stejně je to dobrý tak maximálně do města, ale muselo by to být tak za 450 000 a i to by bylo diskutabilní.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 08. 2019 11:23

Tak jako maximálku bych neřešil a nevím proč ti třeba u e-Nira vadí velikost, rozhodně bych to nenazval malé auto, si to srovnej s chalupářskou modlou českých pepíků Scalou. Na popojíždění po městě je i ten dojezd v pohodě.
Jediné co zůstává je vysoká cena a hmotnost.

Odpovědět  |   | 
vykuleny kulecnik  |  02. 08. 2019 14:42

Predevsim je to drahe. A pak take neni kde nabijet. Potrebuji mit moznost nabijet stejne jednoduse a temer kdekoliv jako tankovat benzin/naftu. Nestojim o to, abych jeste krome stresu ze vseho ostatniho zazival nervy, zda dojedu domu, ci nikoliv.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 08. 2019 14:58

jka není kde nabíjet? Copak vy nemáte elektřinu

Odpovědět  |   | 
vykuleny kulecnik  |  02. 08. 2019 15:32

To zalezi kde. Doma samozrejme elektrinu mame. Take mame auto. A auto nam slouzi k tomu, abychom se z domova mohli vzdalit. Kdyz se ovsem z domova vzdalime, nemame eletrinu.

Jiste, elektrina je dnes temer vsude. To ovsem neplati o zastrckach a nabijeckach. Jiste, nabijecky jsou u nakupnich center, ci uradu a mozna i velkych firem. Tento argument slysime v kazde druhe diskusi. Nicmene tech nabijecek je velice poskrovnu a ne vzdy potrebuji jet do nakupniho centra, na urad ci do prace. Dotankovat v blizkem okoli me momentalni polohy, povazuji za uplne normalni.

Chtit neco takoveho neni nikterak perverzni. Bylo to asi zcela normalni pro nase prapredky, kteri chodili jen pesky. Normalni to asi bylo i pro predky, kteri meli ruzne zvireci povozy. Normalni to je i dnes, kdyz clovek jezdi spalovakem. Jen EV-fasisti se nam ted snazi namluvit, ze je perverzni chtit dobijet jinde, nez doma. Myslite, ze kdybych to takto podal i prvnakum zakladni skoly, ze by souhlasili s tim, ze EV v soucasnem stavu je pokrok?

Odpovědět  |   | 
vykuleny kulecnik  |  02. 08. 2019 15:39

Jeste jedna vec: Az budou EV prinaset do zivota stejnou a nebo vetsi pridanou hodnotu nez spalovaky, rad si jeden EV poridim. Dokud ovsem prinaseji EV komplikace, ktere bych bez EV vubec nemel, nemam zajem.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 08. 2019 16:50

"Az budou EV prinaset do zivota stejnou a nebo vetsi pridanou hodnotu nez spalovaky"

Ja neviem, ale cistejsi vzduch je u mna pridana hodnota - hlavne z ohladom na lokalne znecistenie.

A kym spustis tu o elektrine z uhlia, tak

a) vo vacsine krajin to davno neplati
b) vyroba nafty a benzinu je vcelku narocna na elektrinu

Odpovědět  |   | 
vykuleny kulecnik  |  02. 08. 2019 17:19

Bydlim na vesnici, 15 km od mesta. Takze s cistym vzduchem a klidem si delat starosti nemusim. Znecisteni vzduchu ve mestech je mi tak nejak putna. Stejne putna, jako je mestakum putna lokalni znecisteni v okoli uhelnych elektraren.

Ostatne, kdyz mi tady nekdo rika jak ze mam po republice cestovat, tak ja klidne muzu rikat, kde maji lide zit. Komu o zdravy vzduch skutecne jde, ten ve meste uz davno nebydli. Je to uplne stejne jako s kourenim: Kdo chce dychat cisty vzduch, ten nekouri. On prece nikdo nikoho nenuti koncetrovat se ve mestech. Spis mi to prijde, ze nekteri by radi vyzobavali vyhody zivota ve meste a z toho plynouci problemy hodili na nekoho jineho, ostatne jako vzdy.

Vyroba elektriny je take narocna na elektrinu.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 08. 2019 17:47

na vesnici čistý vzduch Víš proč ve městách jsou ty žlutý kontejnery? protože jsou na petky atd, ale na dědinách mají kotle. Já když jedu do vesnice, tak na autě automatika přepne cirkulaci vždy tak dvacet metrů před vesnicí.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 08. 2019 17:53

klídek je hlavně jak všeci tam pustí ty cirkulárky a když rozprašují tu kejdu, tak ti to leptá plíce, tohle nevykecáš, my známe fakta. Já mám barák na vesnici, ale nebydlím tam, v každé studni voda svítí, jak z pole teče ta močůvka a herbicidy, schválně se podívej,nemusíš mět ani baterku.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 08. 2019 16:36

zastrčit doma nebo na chatě do elektřiny a když se budeš vzdalovat, tak nepotřebuješ elektřinu, to není trolejbus a k nejbližšímu nádraží a zpět dojedeš a potom budeš cestovat po republice vlakem. Podej to prvnákům, oni možná vědí, že v tym vlaku mají kino, můžou si sebou vzít kolo, projdou se a hlavně nejsou vězni dětských sedaček.

Odpovědět  |   | 
vykuleny kulecnik  |  02. 08. 2019 17:04

Diky takovymto dogmatickym radam, kterezto se napadne podobaji zpusobu prosazovani komunismu, fasismu, rasismu a jinych -ismu, pro mne EV prestava byt technologii dopravy a zacina byt hnutim za ucelem potlacovani prav jednotlivce.

Asi si musite myslet, ze my ostatni jsme naprosto sileni, kdyz nam doporucujete kombinaci nevyhod individualni dopravy s nevyhodami dopravy hromadne a to vse za ceny aerotaxi. Vy si cestujte jak chcete a me laskave prenechte starost o me cestovani.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 08. 2019 17:58

a nemáš na té vesnici značku zákaz průjezdu...ale ty do města nás otravuješ spalovákem. Nevím co mě na tebe vadí, ale já mám divný čuch, že jsi potomek toho kdo zrušil trolejbusy v praze. ale každý má svůj názor, tak ti ho neberu.

Odpovědět  |   | 
slepena slepice  |  03. 08. 2019 20:02

Tusite, proc automobily (v nasich zemich) nahradily zvireci povozy? Domnivam se, ze nabidly neco, co zvireci povozy proste ani z pricipu nabidnout nemohou. Ten duvod byl asi u kazdeho cloveka jiny. Mozna, ze prave proto koexistovaly zvireci povozy a automobily radu desetileti vedle sebe a zrejme se i doplnovaly. A toto souzneni trvalo az do doby, nez skutecne temer vsicni sezdali, ze ta auta maji neco do sebe a ze kone uz budeme chovat jen pro radost.

V minulosti se dela rada zverstev, ale kupodivu jsem nikdy neslysel, ze by automobiliste kamenovali drozkare, vozky atd. jen proto, ze si odmitaji poridit automobil. Neni mi jasne, proc by se tento postupny a klidny scenar nemohl opakovat i dnes?

EV je jiz dnes uz pomerne slusny vyber a kdo jej chce, ten si jej poridi. Jak se postupne EV budou zdokonalovat, nastane drive ci pozdeji okamzik, kdy vetsina lidi poridi EV pro jeho (v tu dobu jiz) nesporne vyhody. V zadnem pripade neverim, ze lide odmitaji EV jen tak pro zabavu.

Nejsem a nikdy jsem ani nebyl kurakem, lec zasadne odmitam jakoukoliv stigmatizaci a postihy kuraku. Stejne tak odmitam stigmatizaci lidi, kteri v soucasne dobe EV odmitaji.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  02. 08. 2019 13:45

150 km a malé auto? Blbost, velké je to přiměřeně jako kterékoliv podobné SUV a dojezd je i v zimě kolem 350 km: https://www.youtube.com/watch... , v létě vysoko přes 400 km při normálních rychlostech: https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 08. 2019 15:02

Joo v testech korejci docela vítězí a odborníci i žasnou nad tím dojezdem třeba kona.

Odpovědět  |   | 
Boeing  |  02. 08. 2019 15:19

jak mohou mít mezi baterií 39,2 a 64 kwh cenový rozdíl jen 50 tisíc, když to má být to nejdražší na elektromobilu ?

Odpovědět  |   | 
Roman1  |  02. 08. 2019 15:57

Přesně to samé mě napadlo také?

Odpovědět  |   | 
Roman1  |  02. 08. 2019 15:58

...také.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 08. 2019 16:38

já jsem to taky četl třikrát, ale myslím si, že nejdražší je ten blok stou elektronikou a chlazením nebo ohřevem, ty články asi už moc tu cenu nezvednou.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 08. 2019 16:52

Lebo marketing.

Pretoze si rad priplatis pri cene auta smiesnych 50 tisic za dlhsi dojazd rovnako, ako si priplatis 3 tisic za viac GB ulozneho priestoru v smartfone.

Odpovědět  |   | 

Problém je, že už základ je tak o 300 tisíc výš, než bych si představoval
Tohle bude drahé i se slevou od státu.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 08. 2019 23:02

tenhle rok je 200Tkč, počítám tak za dva roky 500Tkč bude sleva od státu, letos ta uhlíková není náhodou od eu? Letos to je jen pro firmy a jak to bude bez možnosti odečtu atd, tak si myslím, že to bude výhodnější.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A