Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

Kia na český trh uvádí hned dva nové elektromobily. Novou generaci elektrického Soulu doplňuje i elektrické Niro. Vozy přitom sdílí identickou techniku, úroveň výbavy i cenovky.

Jak už víme, nová generace Kie Soul bude pro evropský trh nabízena výhradně jako elektromobil e-Soul. Novinku přijíždějící na český trh teď navíc v portfoliu korejské značky doplňuje i čistě elektrické e-Niro. Se stejnými cenovkami, technikou a úrovní výbavy však záleží na zákazníkovi, zda půjde do stylovějšího e-Soulu, nebo si vybere obyčejněji vypadající SUV e-Niro.

V obou vozech Kia představuje nová ústrojí, kdy v nejsilnější specifikaci mluvíme o elektromotoru s výkonem 150 kW (204 koní) pohánějícím přední kola, s nímž spolupracuje bateriový modul o kapacitě 64 kWh. V případě e-Soulu je v této konfiguraci uváděn dojezd až 452 km, zatímco e-Niro nabídne až 455 km. Tato nejvyšší specifikace e-Soulu a rovněž e-Nira začíná na ceně 1.199.980 Kč.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Levněji samozřejmě vyjdou slabší varianty s nižším dojezdem, které využívají elektromotoru o výkonu 100 kW (136 koní) a bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh. Dojezd e-Soulu je zde uváděných 277 km, zatímco e-Niro zvládne 289 km. Cenovky obou modelů pak začínají na 1.149.980 Kč.

Ani zvolení výbavy korejských elektromobilů není složité, jelikož e-Soul a také e-Niro se nabízí v jediné výbavové linii Executive. Ta zahrnuje například přední full-LED světlomety, litá 17palcová kola, dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup, 10,25palcový infotainment s navigací (8palcový u e-Nira), digitální přístrojový štít, vyhřívaná přední i zadní sedadla, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, funkci autonomní nouzového brzdění, asistenta jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Kia Sportage ve verzi Coupe? Co není, může být. Takto by nejspíš vypadala

Kia Sportage ve verzi Coupe? Co není, může být. Takto by nejspíš vypadala

Na oba vozy se vztahuje standardní sedmiletá tovární záruka s omezením na 150 tisíc km, která se týká i akumulátoru a elektromotoru. Auta už lze objednávat u autorizovaných dealerů Kia, první vozy se k zákazníkům dostanou během příštího roku.

Kia e-Soul – technické údaje a české ceny
Verze Standardní dojezd​ Dlouhý dojezd
Pohon synchronní AC elektromotor synchronní AC elektromotor
Největší výkon [kW] 100 150
Točivý moment [N.m] 395 395
Max. rychlost [km/h] 157 167
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 7,9
Kapacita akumulátoru [kWh] 39,2 64
Max. dojezd [km] 277 452
Dobíjení 100 kW - 0-80 % [min] 54 54
Objem kufru [l] 315 315
Cena Executive​ [Kč] 1.149.980 1.199.980
Kia e-Niro – technické údaje a české ceny
Verze Standardní dojezd​ Dlouhý dojezd
Pohon synchronní AC elektromotor synchronní AC elektromotor
Největší výkon [kW] 100 150
Točivý moment [N.m] 395 395
Max. rychlost [km/h] 155 167
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 7,8
Kapacita akumulátoru [kWh] 39,2 64
Max. dojezd [km] 289 455
Dobíjení 100 kW - 0-80 % [min] 54 54
Objem kufru [l] 451 451
Cena Executive​ [Kč] 1.149.980 1.199.980

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků