Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

Kia na český trh uvádí hned dva nové elektromobily. Novou generaci elektrického Soulu doplňuje i elektrické Niro. Vozy přitom sdílí identickou techniku, úroveň výbavy i cenovky.

Jak už víme, nová generace Kie Soul bude pro evropský trh nabízena výhradně jako elektromobil e-Soul. Novinku přijíždějící na český trh teď navíc v portfoliu korejské značky doplňuje i čistě elektrické e-Niro. Se stejnými cenovkami, technikou a úrovní výbavy však záleží na zákazníkovi, zda půjde do stylovějšího e-Soulu, nebo si vybere obyčejněji vypadající SUV e-Niro.

V obou vozech Kia představuje nová ústrojí, kdy v nejsilnější specifikaci mluvíme o elektromotoru s výkonem 150 kW (204 koní) pohánějícím přední kola, s nímž spolupracuje bateriový modul o kapacitě 64 kWh. V případě e-Soulu je v této konfiguraci uváděn dojezd až 452 km, zatímco e-Niro nabídne až 455 km. Tato nejvyšší specifikace e-Soulu a rovněž e-Nira začíná na ceně 1.199.980 Kč.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Levněji samozřejmě vyjdou slabší varianty s nižším dojezdem, které využívají elektromotoru o výkonu 100 kW (136 koní) a bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh. Dojezd e-Soulu je zde uváděných 277 km, zatímco e-Niro zvládne 289 km. Cenovky obou modelů pak začínají na 1.149.980 Kč.

Ani zvolení výbavy korejských elektromobilů není složité, jelikož e-Soul a také e-Niro se nabízí v jediné výbavové linii Executive. Ta zahrnuje například přední full-LED světlomety, litá 17palcová kola, dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup, 10,25palcový infotainment s navigací (8palcový u e-Nira), digitální přístrojový štít, vyhřívaná přední i zadní sedadla, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, funkci autonomní nouzového brzdění, asistenta jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Kia Sportage ve verzi Coupe? Co není, může být. Takto by nejspíš vypadala

Kia Sportage ve verzi Coupe? Co není, může být. Takto by nejspíš vypadala

Na oba vozy se vztahuje standardní sedmiletá tovární záruka s omezením na 150 tisíc km, která se týká i akumulátoru a elektromotoru. Auta už lze objednávat u autorizovaných dealerů Kia, první vozy se k zákazníkům dostanou během příštího roku.

Kia e-Soul – technické údaje a české ceny
Verze Standardní dojezd​ Dlouhý dojezd
Pohon synchronní AC elektromotor synchronní AC elektromotor
Největší výkon [kW] 100 150
Točivý moment [N.m] 395 395
Max. rychlost [km/h] 157 167
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 7,9
Kapacita akumulátoru [kWh] 39,2 64
Max. dojezd [km] 277 452
Dobíjení 100 kW - 0-80 % [min] 54 54
Objem kufru [l] 315 315
Cena Executive​ [Kč] 1.149.980 1.199.980
Kia e-Niro – technické údaje a české ceny
Verze Standardní dojezd​ Dlouhý dojezd
Pohon synchronní AC elektromotor synchronní AC elektromotor
Největší výkon [kW] 100 150
Točivý moment [N.m] 395 395
Max. rychlost [km/h] 155 167
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 7,8
Kapacita akumulátoru [kWh] 39,2 64
Max. dojezd [km] 289 455
Dobíjení 100 kW - 0-80 % [min] 54 54
Objem kufru [l] 451 451
Cena Executive​ [Kč] 1.149.980 1.199.980

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 115 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků