Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Tiché vozy mohou být ve městech nebezpečím. Lidé jsou stále zvyklí orientovat se podle sluchu, což se u elektromobilů i hybridů nevyplácí. Vše mají změnit varovné signály.
Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Americký Národní úřad pro bezpečnost na silnicích – NHTSA, chce zavést povinné zvukové signály pro všechny elektromobily a hybridy už od roku 2019. Akustické varování by mělo fungovat do 30 kilometrů za hodinu.

Video: Těchto deset aut má nejlepší zvuk. Souhlasíte?

Video: Těchto deset aut má nejlepší zvuk. Souhlasíte?

Závazný má být tento předpis pro všechna vozidla se čtyřmi koly a maximálně 4 500 kg váhy. Tato auta podle amerického úřadu v bezemisním režimu nevyvíjí dostatečný hluk, který by chodce varoval. Zároveň jsou příliš velká na to, aby nepůsobila nebezpečně – vejdou se tak do skupiny příliš nebezpečných a málo hlučných.

Odborníci z NHTSA odhadují, že nový předpis by ročně mohl zabránit až 2 400 úrazům ve Spojených státech. Nejvíce ze zabráněných úrazů pak přičítají zejména slepcům, kterým jiná než sluchová orientace na přechodech bohužel nezbývá.

Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

NHTSA se tento předpis na amerických silnicích snaží prosadit již více než čtyři roky. Se vzrůstajícím počtem tichých bezemisních vozidel se však zdá být termín 2019 reálný. Další homologační výjimka nutí motoristickou veřejnost přemýšlet, jaký tón výrobci pro varování chodců zvolí.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků