Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Tiché vozy mohou být ve městech nebezpečím. Lidé jsou stále zvyklí orientovat se podle sluchu, což se u elektromobilů i hybridů nevyplácí. Vše mají změnit varovné signály.
Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Americký Národní úřad pro bezpečnost na silnicích – NHTSA, chce zavést povinné zvukové signály pro všechny elektromobily a hybridy už od roku 2019. Akustické varování by mělo fungovat do 30 kilometrů za hodinu.

Video: Těchto deset aut má nejlepší zvuk. Souhlasíte?

Video: Těchto deset aut má nejlepší zvuk. Souhlasíte?

Závazný má být tento předpis pro všechna vozidla se čtyřmi koly a maximálně 4 500 kg váhy. Tato auta podle amerického úřadu v bezemisním režimu nevyvíjí dostatečný hluk, který by chodce varoval. Zároveň jsou příliš velká na to, aby nepůsobila nebezpečně – vejdou se tak do skupiny příliš nebezpečných a málo hlučných.

Odborníci z NHTSA odhadují, že nový předpis by ročně mohl zabránit až 2 400 úrazům ve Spojených státech. Nejvíce ze zabráněných úrazů pak přičítají zejména slepcům, kterým jiná než sluchová orientace na přechodech bohužel nezbývá.

Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

NHTSA se tento předpis na amerických silnicích snaží prosadit již více než čtyři roky. Se vzrůstajícím počtem tichých bezemisních vozidel se však zdá být termín 2019 reálný. Další homologační výjimka nutí motoristickou veřejnost přemýšlet, jaký tón výrobci pro varování chodců zvolí.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků