Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Tiché vozy mohou být ve městech nebezpečím. Lidé jsou stále zvyklí orientovat se podle sluchu, což se u elektromobilů i hybridů nevyplácí. Vše mají změnit varovné signály.
Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Americký Národní úřad pro bezpečnost na silnicích – NHTSA, chce zavést povinné zvukové signály pro všechny elektromobily a hybridy už od roku 2019. Akustické varování by mělo fungovat do 30 kilometrů za hodinu.

Video: Těchto deset aut má nejlepší zvuk. Souhlasíte?

Video: Těchto deset aut má nejlepší zvuk. Souhlasíte?

Závazný má být tento předpis pro všechna vozidla se čtyřmi koly a maximálně 4 500 kg váhy. Tato auta podle amerického úřadu v bezemisním režimu nevyvíjí dostatečný hluk, který by chodce varoval. Zároveň jsou příliš velká na to, aby nepůsobila nebezpečně – vejdou se tak do skupiny příliš nebezpečných a málo hlučných.

Odborníci z NHTSA odhadují, že nový předpis by ročně mohl zabránit až 2 400 úrazům ve Spojených státech. Nejvíce ze zabráněných úrazů pak přičítají zejména slepcům, kterým jiná než sluchová orientace na přechodech bohužel nezbývá.

Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

NHTSA se tento předpis na amerických silnicích snaží prosadit již více než čtyři roky. Se vzrůstajícím počtem tichých bezemisních vozidel se však zdá být termín 2019 reálný. Další homologační výjimka nutí motoristickou veřejnost přemýšlet, jaký tón výrobci pro varování chodců zvolí.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků