Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Tiché vozy mohou být ve městech nebezpečím. Lidé jsou stále zvyklí orientovat se podle sluchu, což se u elektromobilů i hybridů nevyplácí. Vše mají změnit varovné signály.
Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Americký Národní úřad pro bezpečnost na silnicích – NHTSA, chce zavést povinné zvukové signály pro všechny elektromobily a hybridy už od roku 2019. Akustické varování by mělo fungovat do 30 kilometrů za hodinu.

Video: Těchto deset aut má nejlepší zvuk. Souhlasíte?

Video: Těchto deset aut má nejlepší zvuk. Souhlasíte?

Závazný má být tento předpis pro všechna vozidla se čtyřmi koly a maximálně 4 500 kg váhy. Tato auta podle amerického úřadu v bezemisním režimu nevyvíjí dostatečný hluk, který by chodce varoval. Zároveň jsou příliš velká na to, aby nepůsobila nebezpečně – vejdou se tak do skupiny příliš nebezpečných a málo hlučných.

Odborníci z NHTSA odhadují, že nový předpis by ročně mohl zabránit až 2 400 úrazům ve Spojených státech. Nejvíce ze zabráněných úrazů pak přičítají zejména slepcům, kterým jiná než sluchová orientace na přechodech bohužel nezbývá.

Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

NHTSA se tento předpis na amerických silnicích snaží prosadit již více než čtyři roky. Se vzrůstajícím počtem tichých bezemisních vozidel se však zdá být termín 2019 reálný. Další homologační výjimka nutí motoristickou veřejnost přemýšlet, jaký tón výrobci pro varování chodců zvolí.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků