Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

16 komentářů

Antiautomat
21. srpna • 18:38

...takze sa bude plebs tlacit nasackovany v elektrobuse, ktoremu doda energiu tzv.mnozivy reaktor.

bzzz
21. srpna • 12:14

Takze nabijime vyhradne z ekologickych/obnovitelnych zdroju? A Cina a spol zapracovali na ekologicke strance vyroby (vcetne recyklace/likvidace) napr solarnich panelu?

Niemand
21. srpna • 12:33

Nie len spočítali energeticky mix nejakej západnej krajiny, kde je dotovaná zelená energia a vynásobili to udávanou spotrebou Tesly. V SR/ČR by to mohlo byť podobne, bez takých výkyvov leto/zima vďaka jadru. No v takom Poľsku musí byť Tesla zelena asi ako Wartburg.

Kuk Vykuk
21. srpna • 14:23

Tesla je zelená furt, jen ty polský uhelky a jejich uhelný lobby jsou špinavý jak prase nemluvě vo tom, že ještě dodávaj švou špinavou elektriku špinavejm rafinériím, aby vůbec spalováky mohli jezdit.

R2
21. srpna • 16:25

Ta spetka elektriny v rafineriich nestoji poradne za rec. Po rozpocitani na mnozstvi vyrobeneho paliva a dalsich produktu je to cca 0,1 kWh/l.
Ze vy jste nekde cetl o spotrebe energie v rafineriich a zapomneli vam rict, ze primarne se nejedna o energii elektrickou, ale spise o teplo, ktere vetsinou ziskavaji jinak nez elektrickym topenim?

Saman
22. srpna • 9:52

pises blbosti, i CEPRO uvadelo jistou dobu ze na kazdy litr paliva co zrafinuje spotrebuje 1.5-1.6kWh elektriny ;-) ostatne ta 400kV prima rozvodna linka k rafineriim od nejblizsich uhelnych elektraren tam neni jen tak pronic zanic ;-) CEPRO je jenvetsim zakaznikem CEZ a rocne odebere priblizne 22% CEZem vyrobvene elektriny ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R2
22. srpna • 21:06

Bohuzel rafinerie spolecnosti CEPRO neznam. Je mozne, ze jejich rafinerie funguji dost odlisne od beznych rafinerii u nas i ve svete, bezna rafinerie si sama vyrabi teplo a casto i cast elektriny a energie (ne nutne elektricka) nutna pro vyrobu 1 litru produktu byva radove kolem 1,5 kWh, aby to bylo 1,5 kWh elektriny, tak by se muselo v rafineriich elektrinou topit, coz je celkem nesmysl.
Ceska rafinerska (dnes Unipetrol RPA), provozujici rafinerie v Kralupech nad Vltavou a Litvinove, patri k velkym odberatelum, s tim se da souhlasit. Pokud se podivam na starsi data, tak mela rocni odber cca 300 000 MWh elektricke energie. Na trh dodala pres 3 milionu tun rafinerskych produktu. Z toho cca 1,7 milionu tun nafty (2 miliardy litru) a 0,8 milionu tun benzinu (cca 1 miliarda litru). Takze pokud zanedbam ostatni produkty, tak mi vychazi 0,1 kWh na 1 litr benzinu nebo nafty.
Rafinerie si proste vetsinu energie obstaravaji z vlastnich zdroju a tim, ze je odstavite neziskate elektrickou energii na provoz elektromobilu. O tom je toto vlakno a tak byl i myslen muj prispevek, pokud jste jej pochopil tak, ze rafinerie je provoz energeticky nenarocny, tak se omlouvam a priste se pokusim vyjadrit presneji.

úvaha
22. srpna • 15:40

Jak se ta spotřebovaná elektřina na to palivo vlastně rozpočítává? Tedy co je to vlastně palivo - všechny výsledné produkty jednotlivě nebo všechny výsledné produkty dohromady? Např. za použití 1,5 kWh vznikne 1l benzínu, 1l motorové nafty, 1litr (nebo více) mazutu a pod. - tedy 1,5 kWh na nejméně 3l různých paliv? Anebo na každý 1l benzínu, 1l nafty a další litry ostatních produktů se počítá 1,5 kWh zvlášť - tzn. na 3 l různých druhů paliv 4,5 kWh?
Když totiž uvážíme výrobní cenu benzínu v průměru 8 Kč ( https://www.mbank.cz/blog/post,742,kolik-je-vy... ... ) a cenu za 1,5 kWh elektřiny cca 6 Kč (tj.4 Kč za 1kWh), tak se zdá nepravděpodobné, že by rafinerii stačily na nákup surové ropy, její zpracování bez elektrické energie a nějakou marži jen 2 Kč. ;-)

Kuk Vykuk
22. srpna • 12:52

Slušná "špetka" elektřiny. Až se spalováky hoděj do hrobu tak se tím nabije pár milionů elektroaut. :-PB-]

Kuk Vykuk
22. srpna • 13:10

Takže 30 % elektrický energie každej rok vyvezeme za pakatel a 22 % vyplácáme na výrobu paliva, který se pak spálí v pojízdench popelnicích, který vypouštěj jedy všude kudy jedou. To že tu vyrábíme 52 % zbytečný elektrický energie ropácký sluníčkáře vůbec nesére a ještě si pomlaskávaj 3-[3-[3-[

bzzz
22. srpna • 15:23

Je treba to vnimat komplexneji. Fakt si musi v prelidnenych/preplnenych aglomeracich 'pomalu kazdy' vozit denne prd3l ve vlastni kare? Proc uz davno verejna doprava a zasobovani nejezdi vyhradne na ekologicky setrnejsi pohon? Proc je na silnicich nemalo 'vraku', ktere na prvni pohled nemohou projit emisema/stk? Proc se tolik protahuje schvalovani a realizace obchvalu aglomeraci a odklon 'zbytecne/nezadouci' dopravy z center? Kdyz ono se do automobilek a nafty tak jednoduse trefuje...

Kuk Vykuk
22. srpna • 18:25

Fňuky, fňuk... :-D
Když voni ty automobilky tak strašně rádí lobujou a vohejbaj zákony co to dá, až i Makrela fňuká, že jim moc důvěřovala :-D:-D:-D
když voni ty automobilky se tak strašně rádi spojujou do kartelů a brdzděj vývoj co to dá. Úplní chudáčci jsou to. Hlavně, že si braly horentní sumy vo německý vlády na ekovývoj motorů a místo toho tam dali podvodnej softwér. To jsou panečku inženýři. 3-[
Teprve Číňani a Amíci jim dali koule do svěráku. V Evropě se dál smějou do ksichtu špitající Jourový Ďourový a maj z ní bžundu:-DB-]

Mirek
22. srpna • 21:36

A proč ty automobilky voní, proč nesmrdí? :-D

Kuk Vykuk
21. srpna • 20:42

Tak určitě na krakování žádná elektrika potřebná není a vůbec není energeticky náročný. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
21. srpna • 23:52

tak určitě si rafinérie těch pár megawattů neumí vyrobit z destilačních zbytků samy.

vykuk
21. srpna • 19:00

Klid, von je kuk zabržděnej vítač, toho fakta nezajímaj...

Doporučujeme

Články odjinud