...takze sa bude plebs tlacit nasackovany v elektrobuse, ktoremu doda energiu tzv.mnozivy reaktor.
Takze nabijime vyhradne z ekologickych/obnovitelnych zdroju? A Cina a spol zapracovali na ekologicke strance vyroby (vcetne recyklace/likvidace) napr solarnich panelu?
Nie len spočítali energeticky mix nejakej západnej krajiny, kde je dotovaná zelená energia a vynásobili to udávanou spotrebou Tesly. V SR/ČR by to mohlo byť podobne, bez takých výkyvov leto/zima vďaka jadru. No v takom Poľsku musí byť Tesla zelena asi ako Wartburg.
Tesla je zelená furt, jen ty polský uhelky a jejich uhelný lobby jsou špinavý jak prase nemluvě vo tom, že ještě dodávaj švou špinavou elektriku špinavejm rafinériím, aby vůbec spalováky mohli jezdit.
Ta spetka elektriny v rafineriich nestoji poradne za rec. Po rozpocitani na mnozstvi vyrobeneho paliva a dalsich produktu je to cca 0,1 kWh/l. Ze vy jste nekde cetl o spotrebe energie v rafineriich a zapomneli vam rict, ze primarne se nejedna o energii elektrickou, ale spise o teplo, ktere vetsinou ziskavaji jinak nez elektrickym topenim?
pises blbosti, i CEPRO uvadelo jistou dobu ze na kazdy litr paliva co zrafinuje spotrebuje 1.5-1.6kWh elektriny ;-) ostatne ta 400kV prima rozvodna linka k rafineriim od nejblizsich uhelnych elektraren tam neni jen tak pronic zanic ;-) CEPRO je jenvetsim zakaznikem CEZ a rocne odebere priblizne 22% CEZem vyrobvene elektriny ;-)
Bohuzel rafinerie spolecnosti CEPRO neznam. Je mozne, ze jejich rafinerie funguji dost odlisne od beznych rafinerii u nas i ve svete, bezna rafinerie si sama vyrabi teplo a casto i cast elektriny a energie (ne nutne elektricka) nutna pro vyrobu 1 litru produktu byva radove kolem 1,5 kWh, aby to bylo 1,5 kWh elektriny, tak by se muselo v rafineriich elektrinou topit, coz je celkem nesmysl. Ceska rafinerska (dnes Unipetrol RPA), provozujici rafinerie v Kralupech nad Vltavou a Litvinove, patri k velkym odberatelum, s tim se da souhlasit. Pokud se podivam na starsi data, tak mela rocni odber cca 300 000 MWh elektricke energie. Na trh dodala pres 3 milionu tun rafinerskych produktu. Z toho cca 1,7 milionu tun nafty (2 miliardy litru) a 0,8 milionu tun benzinu (cca 1 miliarda litru). Takze pokud zanedbam ostatni produkty, tak mi vychazi 0,1 kWh na 1 litr benzinu nebo nafty.Rafinerie si proste vetsinu energie obstaravaji z vlastnich zdroju a tim, ze je odstavite neziskate elektrickou energii na provoz elektromobilu. O tom je toto vlakno a tak byl i myslen muj prispevek, pokud jste jej pochopil tak, ze rafinerie je provoz energeticky nenarocny, tak se omlouvam a priste se pokusim vyjadrit presneji.
Jak se ta spotřebovaná elektřina na to palivo vlastně rozpočítává? Tedy co je to vlastně palivo - všechny výsledné produkty jednotlivě nebo všechny výsledné produkty dohromady? Např. za použití 1,5 kWh vznikne 1l benzínu, 1l motorové nafty, 1litr (nebo více) mazutu a pod. - tedy 1,5 kWh na nejméně 3l různých paliv? Anebo na každý 1l benzínu, 1l nafty a další litry ostatních produktů se počítá 1,5 kWh zvlášť - tzn. na 3 l různých druhů paliv 4,5 kWh? Když totiž uvážíme výrobní cenu benzínu v průměru 8 Kč ( https://www.mbank.cz/blog/post,742,kolik-je-vy... ... ) a cenu za 1,5 kWh elektřiny cca 6 Kč (tj.4 Kč za 1kWh), tak se zdá nepravděpodobné, že by rafinerii stačily na nákup surové ropy, její zpracování bez elektrické energie a nějakou marži jen 2 Kč. ;-)
Slušná "špetka" elektřiny. Až se spalováky hoděj do hrobu tak se tím nabije pár milionů elektroaut. :-PB-]
Takže 30 % elektrický energie každej rok vyvezeme za pakatel a 22 % vyplácáme na výrobu paliva, který se pak spálí v pojízdench popelnicích, který vypouštěj jedy všude kudy jedou. To že tu vyrábíme 52 % zbytečný elektrický energie ropácký sluníčkáře vůbec nesére a ještě si pomlaskávaj 3-[3-[3-[
Je treba to vnimat komplexneji. Fakt si musi v prelidnenych/preplnenych aglomeracich 'pomalu kazdy' vozit denne prd3l ve vlastni kare? Proc uz davno verejna doprava a zasobovani nejezdi vyhradne na ekologicky setrnejsi pohon? Proc je na silnicich nemalo 'vraku', ktere na prvni pohled nemohou projit emisema/stk? Proc se tolik protahuje schvalovani a realizace obchvalu aglomeraci a odklon 'zbytecne/nezadouci' dopravy z center? Kdyz ono se do automobilek a nafty tak jednoduse trefuje...
Fňuky, fňuk... :-DKdyž voni ty automobilky tak strašně rádí lobujou a vohejbaj zákony co to dá, až i Makrela fňuká, že jim moc důvěřovala :-D:-D:-Dkdyž voni ty automobilky se tak strašně rádi spojujou do kartelů a brdzděj vývoj co to dá. Úplní chudáčci jsou to. Hlavně, že si braly horentní sumy vo německý vlády na ekovývoj motorů a místo toho tam dali podvodnej softwér. To jsou panečku inženýři. 3-[Teprve Číňani a Amíci jim dali koule do svěráku. V Evropě se dál smějou do ksichtu špitající Jourový Ďourový a maj z ní bžundu:-DB-]
A proč ty automobilky voní, proč nesmrdí? :-D
Tak určitě na krakování žádná elektrika potřebná není a vůbec není energeticky náročný. :-D
tak určitě si rafinérie těch pár megawattů neumí vyrobit z destilačních zbytků samy.
Klid, von je kuk zabržděnej vítač, toho fakta nezajímaj...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.